Skocz do zawartości
pogromca

Wymiana licznika bez FIS na FIS - passat 3B i 3BG

Rekomendowane odpowiedzi

które to piny spędzają ci sen z powiek ? trochę już tego przełożyłem, ale nigdy nie było większego problemu.

 

No ale nie ma żadnych różnic w pinout tych liczników. Jedyna różnica to taka ze sygnały drzwi, klapy i abs w nowych są po CAN a w tych przed 2001 nie. Ale skoro masz licznik CAN to znaczy że każdy inny z Can bedzie plug&play.

 

tak teraz patrzę na rozpiskę pinoutów liczników, które jak wcześniej podałem znalazłem na TEJ stronie i stwierdzam, że chyba jest tam babol, bo rzekomo różnią się pinouty z liczników z roku modelowego 1999.05 – 04.2001 a liczników od 2001 stąd była moja wątpliwość gdyż mam licznik z końcówką 845A z końca 2000 roku a chcę zamontować 847E z roku 2001

wg stronki z pinoutami mój licznik powinien właśnie różnić się kilkoma pinoutami ALE właśnie sęk w tym, że mój oryginalny licznik nie ma pinów czerwonej do wtyczki, które były w licznikach przed liftem i dla tego domniemm, że na stronce jest babol

reasumując nie powinno być problemu po zmianie szafy :) więc jak ją zmienię dam znać

dzięki wszystkim za sugestie i rozwianie wątpliwości ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tak teraz patrzę na rozpiskę pinoutów liczników, które jak wcześniej podałem znalazłem na TEJ stronie i stwierdzam, że chyba jest tam babol, bo rzekomo różnią się pinouty z liczników z roku modelowego 1999.05 – 04.2001 a liczników od 2001 stąd była moja wątpliwość gdyż mam licznik z końcówką 845A z końca 2000 roku a chcę zamontować 847E z roku 2001

wg stronki z pinoutami mój licznik powinien właśnie różnić się kilkoma pinoutami ALE właśnie sęk w tym, że mój oryginalny licznik nie ma pinów czerwonej do wtyczki, które były w licznikach przed liftem i dla tego domniemm, że na stronce jest babol

reasumując nie powinno być problemu po zmianie szafy :) więc jak ją zmienię dam znać

dzięki wszystkim za sugestie i rozwianie wątpliwości ;)

Przy 847 na pewno będzie bezproblemowo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tak teraz patrzę na rozpiskę pinoutów liczników, które jak wcześniej podałem znalazłem na TEJ stronie i stwierdzam, że chyba jest tam babol, bo rzekomo różnią się pinouty z liczników z roku modelowego 1999.05 – 04.2001 a liczników od 2001 stąd była moja wątpliwość gdyż mam licznik z końcówką 845A z końca 2000 roku a chcę zamontować 847E z roku 2001

No to jest błąd, bo powinno być 1999.05 - 09.2000. Tak jak napisałem w pierwszym poście w paskach po lifcie można wachlować licznikami do woli.:mlask

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam !

Ponieważ jestem nowym użytkownikiem i trochę zielonym w temacie proszę o pomoc w temacie :mlask

Co to jest Fis ?? (tak domniemywam , że to komputer)

A także co to PIN ?

Czy mogę wymienić licznik bez komputera na licznik z komputerem ??

Za pomoc z góry dziękuję :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam !

Ponieważ jestem nowym użytkownikiem i trochę zielonym w temacie proszę o pomoc w temacie :mlask

Co to jest Fis ?? (tak domniemywam , że to komputer)

A także co to PIN ?

Czy mogę wymienić licznik bez komputera na licznik z komputerem ??

Za pomoc z góry dziękuję :)

AD.1 Wyświetlacz wielofunkcyjny pomiędzy licznikiem i obrotomierzem.

AD .2 Kod immo potrzebny m.in do zakodowania kluczyków po wymianie licznika.

AD.3 Tak

A tak w ogóle to wystarczy trochę poczytać ten i kilka innych wątków,do których linki są niejednokrotnie tu umieszczone.:dobrze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.Czy mógłby się jeszcze ktoś odnieść do postu #1166.Może jest jeszcze jakaś możliwość próby uruchomienia komunikatów RDS na FIS?Z góry dziękuje za odpowiedź.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Czy instalacja przewodów do FISa ( od licznika do manetki) jest taka sama co do MFA ??

 

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam

 

Czy instalacja przewodów do FISa ( od licznika do manetki) jest taka sama co do MFA ??

 

 

Pozdrawiam

Tak, w pierwszym poście tego wątku jest wzmianka na ten temat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam.Czy mógłby się jeszcze ktoś odnieść do postu #1166.Może jest jeszcze jakaś możliwość próby uruchomienia komunikatów RDS na FIS?Z góry dziękuje za odpowiedź.
Witaj, Ja miałem analogiczny problem. Kodowanie ok, kable OK. po długim czasie okazało się że radio MCD miałem z paska '04 a mój jest '01 przez co nie komunikowały się ze sobą. Założyłem starsze MCD i komunikaty od kopa się pojawiły.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witaj, Ja miałem analogiczny problem. Kodowanie ok, kable OK. po długim czasie okazało się że radio MCD miałem z paska '04 a mój jest '01 przez co nie komunikowały się ze sobą. Założyłem starsze MCD i komunikaty od kopa się pojawiły.

 

bo do podłączenia navi z młodszych aut potrzeba tunera TMC by wyświetlały się komunikaty na fisie, tu więcej info: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php/7380-MFD-FIS-TMC

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W moim przypadku jest trochę inna sytuacja bo problem nie dotyczy passka tylko skody octavi.Auto jest z 2001r licznik wymieniony na pełny fis z 2007r a radio znowu z 2002.Jeśli macie może jeszcze jakieś pomysły jak to wszystko ze sobą zgrać to proszę o podpowiedź.Dziękuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W moim przypadku jest trochę inna sytuacja bo problem nie dotyczy passka tylko skody octavi.Auto jest z 2001r licznik wymieniony na pełny fis z 2007r a radio znowu z 2002.Jeśli macie może jeszcze jakieś pomysły jak to wszystko ze sobą zgrać to proszę o podpowiedź.Dziękuje

Najlepiej dobierz licznik z okresu z którego masz radio i samochód.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
bo do podłączenia navi z młodszych aut potrzeba tunera TMC by wyświetlały się komunikaty na fisie, tu więcej info: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php/7380-MFD-FIS-TMC
Z tego co pamiętam to tuner TMC byłby potrzebny dla navigacji MFD ... aale mogę się mylić.

 

Kolego studzin11 mówisz że masz zegary z 2007 r a radio z 2001. Ja stawiam na to że komunikaty radio wysyła kablem a może ich oczekiwać np. CANem. Może faktycznie TMC by pomogło ale to tylko przypuszczenia. Dobrze by było spróbować z radiem z tego samego rocznika co zegary. Ale niech koledzy z większą wiedzą się wypowiedzą :) powodzenia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję koledzy za odpowiedzi.Dzisiaj podłącze radio z 2007r jak nie pomoże to jeszcze może podłącze do niego can i zmienię kodowanie radia na jego obsługę.Dodam tylko jeszcze że gala,podświetlenie i wyłączanie po wyjęciu kluczyka ze stacyjki działa bez zarzutu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dziś wymieniłem licznik 845A na 847E, wszystko poszło sprawnie i bezproblemowo, w TYM wątku fotki sprzed i po wymianie szafy oraz podziękowania osobom zainteresowanym za pomoc w jej wymianie, bez Was Panowie nie miał bym zielonego pojęcia o wsadach i epromach, jeszcze raz wielkie dzięki ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.Dzisiaj po wielu próbach uruchomienia komunikatów rds na fisie nareszcie się udało.Podłączyłem radio z mini-iso pin 8,9 do kostki zielonej 32T zegarów pin 8,9 przekodowałem radio na obsługę can i moim oczom ukazał się dodatkowy pasek na fisie.Za wszelkie podpowiedzi i pomoce bardzo dziękuje.

 

 

PS.Miałbym jaszcze jedną prośbę do szanownych forumowiczów.Poszukuję schematów pinów do modułów komfortu 1j0959799 ah i do 1c0959799 b.Za pomoc będę bardzo wdzięczny.

Edytowane przez studzin11

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poszukuję schematów pinów do modułów komfortu.

Jeśli myślisz o zmianie komfotu to na pewno ci się przyda.

[ATTACH]68307[/ATTACH]

[ATTACH]68308[/ATTACH]

 

w TYM temacie masz rozpiski pinów 1J0

Edytowane przez owies

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję kolego owies w sobotę zabieram się do wymiany modułu komfortu plus oczywiście podnośniki szyb.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W takim układzie mam do Ciebie prośbę, analizując piny na pewno zauważyłeś że już teraz do silniczków idzie can, brak tylko połączenia z licznikiem. Mógłbyś wykonać to połączenie a później wymienić silniczki na nowsze ?

Jestem ciekaw czy to by ze sobą zagrało, u siebie robiłem to połączenie jednak właśnie stare silniczki meldowały błędy a nie miałem nic na podmiankę. Oczywiście pamiętaj o przekodowaniu bramki can na tą samą wartość aby licznik zechciał szukać nowych urządzeń na magistrali. Komfort z końcówką AH kryje w sobie wiele tajemnic.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego owies nie ma problemu tylko tak jak napisałem wyżej dopiero w sobotę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności