Mr. X Zgłoś #1181 Napisano 13 Października 2011 które to piny spędzają ci sen z powiek ? trochę już tego przełożyłem, ale nigdy nie było większego problemu. No ale nie ma żadnych różnic w pinout tych liczników. Jedyna różnica to taka ze sygnały drzwi, klapy i abs w nowych są po CAN a w tych przed 2001 nie. Ale skoro masz licznik CAN to znaczy że każdy inny z Can bedzie plug&play. tak teraz patrzę na rozpiskę pinoutów liczników, które jak wcześniej podałem znalazłem na TEJ stronie i stwierdzam, że chyba jest tam babol, bo rzekomo różnią się pinouty z liczników z roku modelowego 1999.05 – 04.2001 a liczników od 2001 stąd była moja wątpliwość gdyż mam licznik z końcówką 845A z końca 2000 roku a chcę zamontować 847E z roku 2001 wg stronki z pinoutami mój licznik powinien właśnie różnić się kilkoma pinoutami ALE właśnie sęk w tym, że mój oryginalny licznik nie ma pinów czerwonej do wtyczki, które były w licznikach przed liftem i dla tego domniemm, że na stronce jest babol reasumując nie powinno być problemu po zmianie szafy więc jak ją zmienię dam znać dzięki wszystkim za sugestie i rozwianie wątpliwości Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
riccardoa Zgłoś #1182 Napisano 13 Października 2011 tak teraz patrzę na rozpiskę pinoutów liczników, które jak wcześniej podałem znalazłem na TEJ stronie i stwierdzam, że chyba jest tam babol, bo rzekomo różnią się pinouty z liczników z roku modelowego 1999.05 – 04.2001 a liczników od 2001 stąd była moja wątpliwość gdyż mam licznik z końcówką 845A z końca 2000 roku a chcę zamontować 847E z roku 2001wg stronki z pinoutami mój licznik powinien właśnie różnić się kilkoma pinoutami ALE właśnie sęk w tym, że mój oryginalny licznik nie ma pinów czerwonej do wtyczki, które były w licznikach przed liftem i dla tego domniemm, że na stronce jest babol reasumując nie powinno być problemu po zmianie szafy więc jak ją zmienię dam znać dzięki wszystkim za sugestie i rozwianie wątpliwości Przy 847 na pewno będzie bezproblemowo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pogromca Zgłoś #1183 Napisano 13 Października 2011 tak teraz patrzę na rozpiskę pinoutów liczników, które jak wcześniej podałem znalazłem na TEJ stronie i stwierdzam, że chyba jest tam babol, bo rzekomo różnią się pinouty z liczników z roku modelowego 1999.05 – 04.2001 a liczników od 2001 stąd była moja wątpliwość gdyż mam licznik z końcówką 845A z końca 2000 roku a chcę zamontować 847E z roku 2001 No to jest błąd, bo powinno być 1999.05 - 09.2000. Tak jak napisałem w pierwszym poście w paskach po lifcie można wachlować licznikami do woli.:mlask Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wojtas1980 Zgłoś #1184 Napisano 13 Października 2011 Witam ! Ponieważ jestem nowym użytkownikiem i trochę zielonym w temacie proszę o pomoc w temacie :mlask Co to jest Fis ?? (tak domniemywam , że to komputer) A także co to PIN ? Czy mogę wymienić licznik bez komputera na licznik z komputerem ?? Za pomoc z góry dziękuję Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
riccardoa Zgłoś #1185 Napisano 13 Października 2011 Witam !Ponieważ jestem nowym użytkownikiem i trochę zielonym w temacie proszę o pomoc w temacie :mlask Co to jest Fis ?? (tak domniemywam , że to komputer) A także co to PIN ? Czy mogę wymienić licznik bez komputera na licznik z komputerem ?? Za pomoc z góry dziękuję AD.1 Wyświetlacz wielofunkcyjny pomiędzy licznikiem i obrotomierzem. AD .2 Kod immo potrzebny m.in do zakodowania kluczyków po wymianie licznika. AD.3 Tak A tak w ogóle to wystarczy trochę poczytać ten i kilka innych wątków,do których linki są niejednokrotnie tu umieszczone.:dobrze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
studzin11 Zgłoś #1186 Napisano 17 Października 2011 Witam.Czy mógłby się jeszcze ktoś odnieść do postu #1166.Może jest jeszcze jakaś możliwość próby uruchomienia komunikatów RDS na FIS?Z góry dziękuje za odpowiedź. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
AlienPL Zgłoś #1187 Napisano 17 Października 2011 Witam Czy instalacja przewodów do FISa ( od licznika do manetki) jest taka sama co do MFA ?? Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
riccardoa Zgłoś #1188 Napisano 17 Października 2011 Witam Czy instalacja przewodów do FISa ( od licznika do manetki) jest taka sama co do MFA ?? Pozdrawiam Tak, w pierwszym poście tego wątku jest wzmianka na ten temat. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Varcan Zgłoś #1189 Napisano 17 Października 2011 Witam.Czy mógłby się jeszcze ktoś odnieść do postu #1166.Może jest jeszcze jakaś możliwość próby uruchomienia komunikatów RDS na FIS?Z góry dziękuje za odpowiedź. Witaj, Ja miałem analogiczny problem. Kodowanie ok, kable OK. po długim czasie okazało się że radio MCD miałem z paska '04 a mój jest '01 przez co nie komunikowały się ze sobą. Założyłem starsze MCD i komunikaty od kopa się pojawiły. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mr. X Zgłoś #1190 Napisano 17 Października 2011 Witaj, Ja miałem analogiczny problem. Kodowanie ok, kable OK. po długim czasie okazało się że radio MCD miałem z paska '04 a mój jest '01 przez co nie komunikowały się ze sobą. Założyłem starsze MCD i komunikaty od kopa się pojawiły. bo do podłączenia navi z młodszych aut potrzeba tunera TMC by wyświetlały się komunikaty na fisie, tu więcej info: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php/7380-MFD-FIS-TMC Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
studzin11 Zgłoś #1191 Napisano 17 Października 2011 W moim przypadku jest trochę inna sytuacja bo problem nie dotyczy passka tylko skody octavi.Auto jest z 2001r licznik wymieniony na pełny fis z 2007r a radio znowu z 2002.Jeśli macie może jeszcze jakieś pomysły jak to wszystko ze sobą zgrać to proszę o podpowiedź.Dziękuje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
riccardoa Zgłoś #1192 Napisano 17 Października 2011 W moim przypadku jest trochę inna sytuacja bo problem nie dotyczy passka tylko skody octavi.Auto jest z 2001r licznik wymieniony na pełny fis z 2007r a radio znowu z 2002.Jeśli macie może jeszcze jakieś pomysły jak to wszystko ze sobą zgrać to proszę o podpowiedź.Dziękuje Najlepiej dobierz licznik z okresu z którego masz radio i samochód. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Varcan Zgłoś #1193 Napisano 17 Października 2011 bo do podłączenia navi z młodszych aut potrzeba tunera TMC by wyświetlały się komunikaty na fisie, tu więcej info: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php/7380-MFD-FIS-TMC Z tego co pamiętam to tuner TMC byłby potrzebny dla navigacji MFD ... aale mogę się mylić. Kolego studzin11 mówisz że masz zegary z 2007 r a radio z 2001. Ja stawiam na to że komunikaty radio wysyła kablem a może ich oczekiwać np. CANem. Może faktycznie TMC by pomogło ale to tylko przypuszczenia. Dobrze by było spróbować z radiem z tego samego rocznika co zegary. Ale niech koledzy z większą wiedzą się wypowiedzą powodzenia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
studzin11 Zgłoś #1194 Napisano 18 Października 2011 Dziękuję koledzy za odpowiedzi.Dzisiaj podłącze radio z 2007r jak nie pomoże to jeszcze może podłącze do niego can i zmienię kodowanie radia na jego obsługę.Dodam tylko jeszcze że gala,podświetlenie i wyłączanie po wyjęciu kluczyka ze stacyjki działa bez zarzutu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mr. X Zgłoś #1195 Napisano 18 Października 2011 dziś wymieniłem licznik 845A na 847E, wszystko poszło sprawnie i bezproblemowo, w TYM wątku fotki sprzed i po wymianie szafy oraz podziękowania osobom zainteresowanym za pomoc w jej wymianie, bez Was Panowie nie miał bym zielonego pojęcia o wsadach i epromach, jeszcze raz wielkie dzięki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
studzin11 Zgłoś #1196 Napisano 20 Października 2011 (edytowane) Witam.Dzisiaj po wielu próbach uruchomienia komunikatów rds na fisie nareszcie się udało.Podłączyłem radio z mini-iso pin 8,9 do kostki zielonej 32T zegarów pin 8,9 przekodowałem radio na obsługę can i moim oczom ukazał się dodatkowy pasek na fisie.Za wszelkie podpowiedzi i pomoce bardzo dziękuje. PS.Miałbym jaszcze jedną prośbę do szanownych forumowiczów.Poszukuję schematów pinów do modułów komfortu 1j0959799 ah i do 1c0959799 b.Za pomoc będę bardzo wdzięczny. Edytowane 20 Października 2011 przez studzin11 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
owies Zgłoś #1197 Napisano 24 Października 2011 (edytowane) Poszukuję schematów pinów do modułów komfortu. Jeśli myślisz o zmianie komfotu to na pewno ci się przyda. [ATTACH]68307[/ATTACH] [ATTACH]68308[/ATTACH] w TYM temacie masz rozpiski pinów 1J0 Edytowane 24 Października 2011 przez owies Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
studzin11 Zgłoś #1198 Napisano 25 Października 2011 Dziękuję kolego owies w sobotę zabieram się do wymiany modułu komfortu plus oczywiście podnośniki szyb. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
owies Zgłoś #1199 Napisano 25 Października 2011 W takim układzie mam do Ciebie prośbę, analizując piny na pewno zauważyłeś że już teraz do silniczków idzie can, brak tylko połączenia z licznikiem. Mógłbyś wykonać to połączenie a później wymienić silniczki na nowsze ? Jestem ciekaw czy to by ze sobą zagrało, u siebie robiłem to połączenie jednak właśnie stare silniczki meldowały błędy a nie miałem nic na podmiankę. Oczywiście pamiętaj o przekodowaniu bramki can na tą samą wartość aby licznik zechciał szukać nowych urządzeń na magistrali. Komfort z końcówką AH kryje w sobie wiele tajemnic. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
studzin11 Zgłoś #1200 Napisano 25 Października 2011 Kolego owies nie ma problemu tylko tak jak napisałem wyżej dopiero w sobotę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach