zbozak Zgłoś #1 Napisano 6 Maja 2009 Witam wszystkich serdecznie, Przejrzałem trochę forum, ale nigdzie nie znalazłem odpowiedzi na pytania, które mnie nękają. Pewnie dlatego, że dotyczy to Phaetona a nie Passata, ale VW to VW. Nie chcąc zaśmiecać forum temat ląduje w OFF TOPIC i mam nadzieję, że mi ktoś pomoże Od jakiegoś czasu przymierzam się do kupna VW PHAETONA, ale nurtuję mnie kilka pytań jeżeli chodzi o naprawy. Trochę popytałem ale to jednak za mało. Czy ktoś z forumowiczów jest może w posiadaniu takiego auta i powiedziałby mi trochę o kosztach utrzymania? Interesują mnie takie wersje silnikowe jak 3.0 TDI 5.0 TDI ,3,2 benzyna i 4,2 benzyna. Jakie są koszty wymiany paska rozrządu (wiem, że w 3.0 TDI jest na łańcuchu i często się go nie wymienia, ale jak coś się będzie działo to nie ma innej możliwości) Jak z kosztami zawieszenia, filtrów itp. Z góry dziękuję za odpowiedź i rozwianie moich problemów i pytań. Pozdrawiam Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
motomouse Zgłoś #2 Napisano 6 Maja 2009 Nie chcąc zaśmiecać forum temat ląduje w OFF TOPIC i mam nadzieję, że mi ktoś pomoże Skoro OT, to ... Kupując taki samochód nie patrzy się na ceny części ... A drugie OT ... popatrz najpierw ile będzie Cię kosztowało ubezpieczenie AC za niego Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mariusz Zgłoś #3 Napisano 6 Maja 2009 znalazlem info na jakies aukcji ze silnik używany kosztuje 12000 peelenów a nowy 32000 do tego autka pewnie reszta adekwatna:) ---------- Post added at 21:43 ---------- Previous post was at 21:43 ---------- zapomniałem dodać ze chodziło o motor 3.0 TDI Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zbozak Zgłoś #4 Napisano 6 Maja 2009 Skoro OT, to ... Kupując taki samochód nie patrzy się na ceny części ... A drugie OT ... popatrz najpierw ile będzie Cię kosztowało ubezpieczenie AC za niego To trochę inaczej. Ten samochód jest moim marzeniem i na chwilę obecną na zakup mam:) Wiem, że może i jest to nie rozsądne ale cóż poradzić z marzeniami:( dlatego też pytam o koszty utrzymania, gdyby jednak coś się psuło. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mariusz Zgłoś #5 Napisano 6 Maja 2009 Jak graty to np pompa paliwa 1400 pompa klimy 1000 czesc gratów pasuje z a6 i a8 ---------- Post added at 21:53 ---------- Previous post was at 21:52 ---------- rozrzad 900 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
niwdew Zgłoś #6 Napisano 6 Maja 2009 Cóż Pyton to dream chyba każdego VW maniaka, i ogólnie auto do utrzymania jak każde inne... Filtr paliwa (bosch) 273,89 Filtr powietrza (kneht) 63,76 Filtr kabinowy (kneht) 238,46 Końcówka drążka kier (Lefmforder) 275,11 wszystkie ceny dotyczą 5.0 V10 TDI 4Motion Co innego jak chodzi o Casco... jak kolega wcześniej pisał, opony i felgi też nie bedą tanie. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
xemit Zgłoś #7 Napisano 6 Maja 2009 Zbożak ,fura jest nie wąska.Jadąc nie spotkasz zbyt często drugiego na drodze,a to cieszy..Rzadkość powoduje że części sa drogie ,choć z drugiej strony maly popyt na nie pozwoli wytargować je tanio.Jak masz kasę kosztami się nie przejmuj będą podobne jak w A8 ,a swoją drogą nie ma nic za darmo. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #8 Napisano 6 Maja 2009 A ja jestem zdania że lepiej kupić A8, tańsze w utrzymaniu choć mogę się mylić Ale, przetestujemy w najbliższym okresie Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zbozak Zgłoś #9 Napisano 6 Maja 2009 A Czy prawdą jest to, że wymiana paska rozrządu waha się od 6tys (3.0 TDI do 20tys. 6.0 W12? Prawda to czy legendy? I czy jest w Polsce serwis (nieautoryzowany) który zajmuje się naprawą PHAETONÓW bo pewnie ASO 4x droższe, chociaż z drugiej strony wiem, że parę lat temu chyba tylko jeden serwis ASO w Polsce miał zgodę od producenta na naprawy, bodajże Katowice a to i tak naprawy były przeprowadzane zdalnie ze specjalistą od VW "na linii". Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mariusz Zgłoś #10 Napisano 6 Maja 2009 u "zenka bebenka" pewnie go nie naprawisz ,ale myślę że serwisy aso doskonale sobie poradza .pozostaje pytanie jak bedzie z dostepnością części(wiem ze troszke pasuje o touarega) najlepiej bedzie jak podskoczysz do ASO i zapytasz u żródła Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
xemit Zgłoś #11 Napisano 6 Maja 2009 Każdy dobry mechanik z VAS-em rozgryzie to auto i najczęściej z lepszym skutkiem jak serwis autoryzowany..Żadna zgoda nie jest potrzebna,chyba że kupujesz nówkę na gwarancji,ale taka opcja jest zupełnie nieopłacalna. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zbozak Zgłoś #12 Napisano 6 Maja 2009 najlepiej bedzie jak podskoczysz do ASO i zapytasz u żródła I tak właśnie zrobię jak znajdę chwilę to w przyszłym tygodniu pojawię się w ASO. Nurtuje mnie jeszcze pytanie jaki motor. Wiadomo diesel jest droższy w zakupie, droższe są części, ale spalanie mniejsze. Natomiast benzyna tańsza w zakupie o około 10tys, tańsze części, ale spalanie na poziomie 12-14l. No ale zobaczymy:) Jak coś będę wiedział dam znać zainteresowanym. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mariusz Zgłoś #13 Napisano 6 Maja 2009 zaszpanuj jak droga kupna nabędziesz:)powodzenia Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zbozak Zgłoś #14 Napisano 6 Maja 2009 Myślę, że jeszcze ze dwa - trzy miesiące będę się borykał z pytaniami czy oby to napewno dobry pomysł, ale w końcu myślę, że kupię. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #15 Napisano 6 Maja 2009 Natomiast benzyna tańsza w zakupie o około 10tys, tańsze części, ale spalanie na poziomie 12-14l. Chyba na trasie Jak stać na phaetona to nie dziaduj na mechaników Jak coś będę wiedział dam znać zainteresowanym. Czekam z niecierpliwością a tak swoją droga to wolałbym go odstawić do "swojego" mechanika wujka Ceśka niż do ASO bo tam jakby go zobaczyli to by sie przyrzegnali lewą nogą.... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
plastikbiker Zgłoś #16 Napisano 6 Maja 2009 Jak dla mnie phaeton ma jedna wade ktora powoduje ze nigdy bym go nie kupil czyli automat, poza tym to strasznie drogi choc i tak ceny juz spadly. Kolejna sprawa jak tak patrze na sprzedaz w UK to 3.2 benzyna chyba nie jest zbyt udana bo potrafia byc mocno tanie i nawet po 5ciu wlascicieli, a to nie jest raczej normalne, wiec uwazaj moze to nic nie znaczy ale to juz jest jakis powd zeby sie dowiedziec czegos wiecej na temat tego silnika i uwazac przy jego kupnie. Powodzenia w spelnianiu marzen Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomekCZ Zgłoś #17 Napisano 6 Maja 2009 auto w klasie a8, s-klasse i 7-er, auto w cenie a8, s-klasse i 7-er, auto ze znaczkiem vw... i nad czym się tu zastanawiać... sorki za OT, ale taka prawda! Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jaco Zgłoś #18 Napisano 6 Maja 2009 Jak dla mnie phaeton ma jedna wade ktora powoduje ze nigdy bym go nie kupil czyli automa 3.2 były i w manualu , i takim autem raczej się nie wachluje Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
siemi1 Zgłoś #19 Napisano 6 Maja 2009 planujesz zaghazowac takie auto? tak tylko pytam Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #20 Napisano 6 Maja 2009 zbozak , kupisz, pochwal się a ja temat otworzę bo spam się tworzy... _zamkniety Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach