shel82 Zgłoś #1 Napisano 28 Kwietnia 2009 Witam, poszedłem za radą niektórych kolegów z forum i pojechałem napełnić klimę do specjalistycznego serwisu - na razie nie będę pisał, który, ale efekt jest taki: Klima się już nie załączała, ponieważ było za mało czynnika (czasem zaskoczyła) po sprawdzeniu było około 150g, obsługa miła sprawdzono ciśnienie w układzie i zaczął się proces odsysania starego czynnika. Zaproszono mnie na kawę, bo proces trwa około 0,5h wiec skorzystałem, wracam po około 45min. a przy aucie dwóch kolesi grzebie w bezpiecznikach i podpiekło się kompem, pytam, co się stało - odpowiedz klima się nie załącza, wiec zacząłem się dopytywać, pytam ile czynnika wleli - koleś zbladł jak mu zadałem takie pytanie i odpowiedział około 600g tak jak w poprzednim Passacie, zacząłem bardziej się dopytywać, (bo przygotowałem się prędzej pytając na forum) i po odpowiedzi, że to wina na pewno tego czernego wycieku obok zaworu-EGR, wkurwiło mnie to i kazałem wszystko poskręcać i zabrałem auto - musiałem jeszcze zapłacić 150zł za napełnienie! Podpiłem sam Vaga i miałem takie błędy: 00603 - Footwell/defroster Flap Positioning Motor (V85) 35-10 - - - Intermittent 01272 - Shareware Version. To Decode all DTCs 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent 01274 - Shareware Version. To Decode all DTCs 35-00 - Please Register/Activate 00792 - Shareware Version. To Decode all DTCs 35-00 - Please Register/Activate dało się je wykazować i na razie nie wracają, potem przetestowałem climatronika VW-tool i wywala mi teraz taki błąd: 00792 - A/C Pressure Switch (F129) 35-00 - - i tego już nie daje się wykasować - pytanie co to za przelącznik i jak go zlokalizować (F129)? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Slay Zgłoś #2 Napisano 28 Kwietnia 2009 A co to za serwis który się podejmuje roboty i nie kończ jak trzeba? Tam gdzie ja serwisuje klimę to najpierw sprawdzają czy klimatyzacja działa.. jak nie działa to trzeba ustalić dlaczego żeby na darmo nie nabijać i nie tracić czasu.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
malski Zgłoś #3 Napisano 28 Kwietnia 2009 00792 - A/C Pressure Switch (F129) 35-00 to jak sie nie myle jest czujnik cisnienia klimatyzacji,a moze wie ktos z was ile czynnika chlodniczego i oleju powinno dokladnie wejsc do passata tdi 110 km, afn, 97rok.? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jackrally Zgłoś #4 Napisano 28 Kwietnia 2009 ile czynnika chlodniczego i oleju powinno dokladnie wejsc do passata tdi 110 km, afn, 97rok.? Czynnika 650-700 gramów. Oleju 250ml. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shel82 Zgłoś #5 Napisano 29 Kwietnia 2009 (edytowane) Więc i ja zapytam o ilość R134a i ilość oleju, mój Passat - 2001r AVB (1,9TDI), kiedyś koleka JurekW podawał tak: "W silniku AVB z Twojego rocznika jest zastosowany kompresor firmy DENSO ( 8D0 260 805 J ); w zależności od typu jest wymagana poniższa ilość czynnika R134a: 7SB-16C - ilość R134a = 600g+/- 25g 7SEU16 - ilość R134a = 500g+/-25g." za to w serwisie nalali 600g R134a i 50ml oleju - to chyba nie jest ok (powinno być chyba 250ml)? Edytowane 29 Kwietnia 2009 przez shel82 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shel82 Zgłoś #6 Napisano 29 Kwietnia 2009 Dla potwierdzenia załaczam wyciąg i nazwę zakładu (antyreklama)! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #7 Napisano 29 Kwietnia 2009 (edytowane) shel82 Kompresor Denso 7SB-16C/7SEU16 PAG oil G 052 300 A2 Kompresor Zexel DCW-17D PAG oil G 052 154 A2 lub G 052 200 A2 Oleju powinno być 250 ml. Edytowane 29 Kwietnia 2009 przez JurekW Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shel82 Zgłoś #8 Napisano 29 Kwietnia 2009 Jak szybko znaleść fizycznie nazwę kompresora w którym miejscu jest numer? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #9 Napisano 29 Kwietnia 2009 (edytowane) Na obudowie powinna być "tabliczka" z oznaczeniem . EDIT Powinieneś mieć zamontowaną sprężarkę firmy Denso 8D0 260805P ( 8D0 260805J - poprzednie oznaczenie do 01.08.2007) Edytowane 29 Kwietnia 2009 przez JurekW Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szewos Zgłoś #10 Napisano 29 Kwietnia 2009 Czynnika 650-700 gramów. Oleju 250ml czy taka dawka jest dla wszystkich passatow od 96-2000r ? co ile czasu powinno sie serwisowac klime ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #11 Napisano 29 Kwietnia 2009 co ile czasu powinno sie serwisowac klime Co do 2 lata wystarczająco. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #12 Napisano 29 Kwietnia 2009 czy taka dawka jest dla wszystkich passatow od 96-2000r ?co ile czasu powinno sie serwisowac klime ? Taka jest "dawka" dla sprężarek Zexel DCW-17D oraz Denso 7SB-16C stosowanych w 3B. Serwisanci zalecają co roku (akcja kasa:() lecz co dwa-trzy lata będzie rozsądnie (pod warunkiem, że klima wcześniej nie sprawia żadnych problemów). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ninja Zgłoś #13 Napisano 29 Kwietnia 2009 (edytowane) Hej, jesli wlali Ci 600g to ok, tyle wchodzi. Jesli nie jestes pewnien ile czynnika laduje sie do danej instalacji to powinienes sprawdzic mala etykietke przyklejona albo pod klapa na wysokosci zaworow, albo gdzies na jakims plastiku w okolicach zaworow. U mnie jest 600g. Blad 00792 (zawor cisnieniowy instalacji) pojawi sie jesli: - nieprawidlowe polaczenie presostatu (F129) - sprawdz polaczenia przewodow i kostki - uszkodzony presostat (F129) - zbyt wysokie cisnienie czynnika roboczego w ukladzie: * zbyt duzo zaladowano - jesli wedlug tego wydruku wpuscili 600g to raczej malo prawdopodobne * brak chlodzenia czynnika, co powoduje gwaltowny wzrost cisnienia w instalacji i owarcie F129 - sprawdz wentylator klimatyzacji czy dziala, jesli nie to podepnij na krotko do akumulatora, sprawdz 40A bezpiecznik na plytce przekaznikow pod kierownica - zbyt niskie cisnienie czynnika roboczego w instalacji * nieszczelnosc w ukladzie - nalezy udac sie do warsztatu zajmujacego sie serwisem klimatyzacji na sprawdzenie szczelnosci azotem, moze byc aluminiowa rurka do polutowania, moze jakas uszczelka, moze jakis o-ring, moze osuszacz dziurawy, moze skraplacz etc. Ogolnie jesli pojawia sie blad 00792 czyli zadzialal presostat F129 to klima nie zalaczy sie nigdy i to niekoniecznie musialo byc wina panow z tamtego serwisu, co jednak mnie dziwi to ze maszyna ktorej uzyli do napelnienia instalacji nie zrobila testu szczelnosci instalacji podcisnieniem (przynajmniej nie zauwazylem tego na zalaczonym wydruku), a oni sami zamiast od razu lapac sie za komputery powinni byli sprawdzic dzalanie wentylatora, szczelnosc instalacji i podlaczenie presostatu. Ja mialem ten sam blad, przyczyna byl spalony wentylator i dziura w osuszaczu, oba elementy wymienilem i klima dziala bez zarzutu. Edytowane 29 Kwietnia 2009 przez Ninja Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shel82 Zgłoś #14 Napisano 29 Kwietnia 2009 Więc tak w w/w serwisie sprawdzili szczelność, nie wiem czym dokładnie bo patrzyłem przez szybę, ale przykulgali butlę, a czy to był azot czy CO2 czy cokolwiek innego nie wiem, ale serwisant pokazł ok, wiec ciśnienie musiał układ trzymać. Blad 00792 - wyskakuje gdy robię test klimay za pomocą VagComa, albo VW-Tool. Bezpiecznik 40A jest ok. Wiatrak się nie załącza, ale sprawdziłem na krótko i działa - muszę posprawdzać jeszcze przewody. Pozostaje jeszcz chyba presostat (F129). Pytanie czy mozna jakoś sprawdzić sam kompresor i kiedy poznać, że on pracuje? Jeżeli chodzi o rodzaj kompresora to na pewno nie ma tabliczki od spodu, z przodu i z boku z góry nie wiedzę - ma może ktoś zdjęcie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ninja Zgłoś #15 Napisano 29 Kwietnia 2009 Sluchaj, Ty masz climatronica w ogole czy mechaniczna klimke? Jesli masz climatronika to czy jego wyswietlacz miga wszystkimi znakami przez kilka sekund po przekreceniu zaplonu? Bo rozumiem ze teraz ta klimatyzacja nie zalacza sie w ogole? Jak ja uruchamiasz to nie ma zadnej reakcji - wentylator sie nie kreci, kompresor nie zalacza i jak zczytujesz to masz komunikat o F129? Ogolnie to jest cisnienie w ukladzie, jak by nie patrzyl. Moze byc za wysokie albo za niskie. Jesli uklad jest szczelny, wentylator dziala, instalacje nabili i czynnik jest a ona w ogole nie chce sie zalaczyc juz na starcie to moze faktycznie cos jest z tym presostatem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shel82 Zgłoś #16 Napisano 29 Kwietnia 2009 Tak mam CLIMAtronic-a. Jeżeli wykasuję błędy i załaczam auto to na wyświetlaczu nic nie mryga, dopiero op chwili jak auto popracuje wskakuje błąd i przy ponownym przekręceniu kluczykiem mryga, bo jest błąd - chyba, ale tak to rozumiem... Klima się w cale nie załącza, wiatrak także (na krótko działa) - 40A bezpiecznik ok, jak poznać, że kompresor pracuje nie wiem (chodzi mi o mechaiczne doznanie)? Układ nabity i teoretycznie szczelny, ale to muszę jeszcze ustalić dokładnie jak przejadę się do innego serwisu. Jak sprawdzić, jak działa presostat (na krótko)? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shel82 Zgłoś #17 Napisano 4 Maja 2009 Więc tak pojechałem jeszcze raz do moich "specjalistów" od klimatyzacji i powiedziałem, że w moim mam Passacie mam kompresor firmy DENSO (8D0 260 805 J), bo taki mam sprawdzałem , a typ całej dokładniej: 7SB-16C, gdzie wchodzi 650g +/- 25g R134a i 250ml oleju - zrobili duże oczy i dopuścili jeszcze 50g R134a, teraz mam 650g, ale jeśli chodzi o olej to powiedzieli, że ktoś mi bzdur naopowiadał, że owszem w całym układzie może być 250ml, a oni przy odsysaniu nie wyciągną wszystkiego! Dodali także, że dla danej ilości odczynnika przyjęło się dodawać 10% oleju. Pytanie czy oni dalej mnie robią w bambuko? aha i jeszcze przy okazji zapytam o wentylator od klimatyzacji, czy przy załączeniu przycisku "AUTO" w klimatroniku powinien on kręcić się cały czas, czy tylko wtedy, gdy musi (np. przy za wyskoiej temp. na chłodnicy klimatyzacji)? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kosiad Zgłoś #18 Napisano 4 Maja 2009 wentylator od klimatyzacji, czy przy załączeniu przycisku "AUTO" w klimatroniku powinien on kręcić się cały czas Ma się kręcić cały czas dopóki nie dasz ECON:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #19 Napisano 4 Maja 2009 Ma się kręcić cały czas dopóki nie dasz ECON:) Dodam tylko,że w przypadku wysokiej temperatury wentylator zostaje przełączony na najwyższe obroty. ---------- Post added at 11:21 ---------- Previous post was at 11:16 ---------- Więc tak pojechałem jeszcze raz do moich "specjalistów" od klimatyzacji i powiedziałem, że w moim mam Passacie mam kompresor firmy DENSO (8D0 260 805 J), bo taki mam sprawdzałem , a typ całej dokładniej:7SB-16C, gdzie wchodzi 650g +/- 25g R134a i 250ml oleju - zrobili duże oczy i dopuścili jeszcze 50g R134a, teraz mam 650g, ale jeśli chodzi o olej to powiedzieli, że ktoś mi bzdur naopowiadał, że owszem w całym układzie może być 250ml, a oni przy odsysaniu nie wyciągną wszystkiego! Dodali także, że dla danej ilości odczynnika przyjęło się dodawać 10% oleju. Pytanie czy oni dalej mnie robią w bambuko? Myślę,że czas serwisowania Twojej klimy w tym warsztacie się skończył - samodzielna zmiana procedury serwisowej układu klimy!!! ; zmień na jakiś polecany przez Forumowiczów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shel82 Zgłoś #20 Napisano 4 Maja 2009 Myślę,że czas serwisowania Twojej klimy w tym warsztacie się skończył - samodzielna zmiana procedury serwisowej układu klimy!!! ; zmień na jakiś polecany przez Forumowiczów. Ok, a to znaczy, że rzeczywiście powinni nalać 250ml oleju? Jak to jest naprawde można wysysać wszystko (to, że gazu R134a to się zgodzę, a olej)? Sam się zastanawiam, czy jest możiwość odessania wszystkiego, przecież może zostać coś w komoresorze i obiegu, chyba, że się mylę? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach