Marcin_zgr Zgłoś #1 Napisano 23 Kwietnia 2009 Kiedyś ktoś na forum powiedział " Lepiej kup passata bez instalacji gazu i później sam załóź" Jakos jednak wolałem z gazem zeby nie szukac nie załatwiac tego itd. Teraz patrząc na założenie tej instalacji troche jednak mysle że samemu jakby założyc od nowa gdzies w zaufanym warsztacie było by lepiej. -Ktoś bardzo mądry i leniwy zamiast poprowadzic kable do butli gazowej pod tapicerką wymyślił sobie ze poprowadzi je pod spodem auta poco w środku Musze to przerobic bop gdzies sie zahaczy i po kablach - wszystkie kable pod masą jakby są za długie Poniżej zamieściłem foto I mam kilka pytań odnoście poprawki tej instalacji: 1) Na fotce zaznaczyłem czerwonym kolorem jak idzie wąż doprowadzający gaz, idzie on za zbiorniczkiem od płynu dla mnie bez sensu nie lepiej poprowadzic go tak jak zaznaczyłem pomarańczową strzałką. Czy jest to celowe ze użyto takiego długiego weża? 2)Tak samo z rurkami dochądzącymi do tego zaworka podcisnienia od gazu wszystko wg mnie za długie 3) rurki idące od wtrysków bezpośrednio do kolektora są juz sparciałe musze je wymienić na jakie polecacie , słyszałem ze różnej średnicy sie zakłada 4) wogóle dużo mi pali w butle wchodzi ok 35 litrów robi sie na niej niecałe 300 km wiec spalanie wychodzi ok 12 -13 litrów I to jeszcze przy jeździe jak z jajkiem Czytałem wiele opini o spalaniu tego silnika i raczej do 11 przy spokojnej jeździe powinno wychodzić Instalacja jest następująca: -stag 200 ( w świadectwi homologacji widnieje sterownik KME Diego ) - reduktor trudno stwierdzić wyczytałem na nim : type: Magic 1, MI002045 ( w homologacji wpisane reduktor KME RED. 1) -listwa wtryskowa reg (niebieska)taka http://allegro.pl/item602625911_listwa_wtryskowa_reg_omvl_valtek_slask.html ( wogóle co to za kabelki wychodzące z tej listwy bo mnie troche to dziwi ze sobie tak wiszą Co to tym sądzicie co byście polecili zeby wymienić i jak to przerobić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karol27 Zgłoś #2 Napisano 23 Kwietnia 2009 (edytowane) Pisałem wstaw sam.Robota druciarska.Przewody mogą iść pod podwoziem.Stag ok,Jeżeli KME to pewnie już padł i wymienili listwa bez rewelacji.Spalanie u mnie po mieście 11-12.Przy wymianie przewodów pamiętaj aby były jak najkrótsze i każdy tej samej długości. Edytowane 23 Kwietnia 2009 przez karol27 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dgasek Zgłoś #3 Napisano 23 Kwietnia 2009 Całe szczęście że chociaż stag jest. Reduktor to koszt niewielki , tak samo wtryski. Ale widzisz Karolu - mówimy , ostrzegamy i nic to nie daje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
petervdo Zgłoś #4 Napisano 23 Kwietnia 2009 Kiedyś ktoś na forum powiedział " Lepiej kup passata bez instalacji gazu i później sam załóź" Jakos jednak wolałem z gazem zeby nie szukac nie załatwiac tego itd. Teraz patrząc na założenie tej instalacji troche jednak mysle że samemu jakby założyc od nowa gdzies w zaufanym warsztacie było by lepiej.-Ktoś bardzo mądry i leniwy zamiast poprowadzic kable do butli gazowej pod tapicerką wymyślił sobie ze poprowadzi je pod spodem auta poco w środku Musze to przerobic bop gdzies sie zahaczy i po kablach - wszystkie kable pod masą jakby są za długie Poniżej zamieściłem foto I mam kilka pytań odnoście poprawki tej instalacji: 1) Na fotce zaznaczyłem czerwonym kolorem jak idzie wąż doprowadzający gaz, idzie on za zbiorniczkiem od płynu dla mnie bez sensu nie lepiej poprowadzic go tak jak zaznaczyłem pomarańczową strzałką. Czy jest to celowe ze użyto takiego długiego weża? 2)Tak samo z rurkami dochądzącymi do tego zaworka podcisnienia od gazu wszystko wg mnie za długie 3) rurki idące od wtrysków bezpośrednio do kolektora są juz sparciałe musze je wymienić na jakie polecacie , słyszałem ze różnej średnicy sie zakłada 4) wogóle dużo mi pali w butle wchodzi ok 35 litrów robi sie na niej niecałe 300 km wiec spalanie wychodzi ok 12 -13 litrów I to jeszcze przy jeździe jak z jajkiem Czytałem wiele opini o spalaniu tego silnika i raczej do 11 przy spokojnej jeździe powinno wychodzić Instalacja jest następująca: -stag 200 ( w świadectwi homologacji widnieje sterownik KME Diego ) - reduktor trudno stwierdzić wyczytałem na nim : type: Magic 1, MI002045 ( w homologacji wpisane reduktor KME RED. 1) -listwa wtryskowa reg (niebieska)taka http://allegro.pl/item602625911_listwa_wtryskowa_reg_omvl_valtek_slask.html ( wogóle co to za kabelki wychodzące z tej listwy bo mnie troche to dziwi ze sobie tak wiszą Co to tym sądzicie co byście polecili zeby wymienić i jak to przerobić coś jednak daje ... zakładałem w sobotę u siebie w pasku, ale najpierw czytałem i dopytywałem jak znajdę chwilkę jutro to może cyknę fotki spod maski dla porówninia z kolegi Marcin_zgr też uważałem, że lepiej kupić bez gazu i samemu założyć .. najpierw parę tysięcy km, żeby sprawdzić co i jak w autku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karol27 Zgłoś #5 Napisano 24 Kwietnia 2009 (edytowane) Czyli wniosek taki- nie pisać.Bo i po co jeżeli najpierw prosi o poradę którą oleje,a później post"POMOCY DLACZEGO SZARPIE,GAŚNIE".Czy jest sens się produkować i pisać? A petervdo pochwal się co wstawiłeś.(u Sebastiana ??) Edytowane 24 Kwietnia 2009 przez karol27 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
petervdo Zgłoś #6 Napisano 24 Kwietnia 2009 Czyli wniosek taki- nie pisać.Bo i po co jeżeli najpierw prosi o poradę którą oleje,a później post"POMOCY DLACZEGO SZARPIE,GAŚNIE".Czy jest sens się produkować i pisać?A petervdo pochwal się co wstawiłeś.(u Sebastiana ??) tak jak pisałem założyłem u Sebastiana .. komplet się nie zmienił: Stag-4, Scorpion ST, MagicJet'y .. dziś skończyłem 1y zbiornik gazu i chodzi Oki sprawdzałem VAGiem kompa autka czy jakieś błędy się nie pojawiły na silniku .. ale jest w porządku - błędów brak tak jak pisąłem wcześniej porobiłem parę fotek, aby kolega Marcin_zgr mógł porównać i zobaczyc co zmienić ---------- Post added at 23:12 ---------- Previous post was at 23:10 ---------- ---------- Post added at 23:12 ---------- Previous post was at 23:12 ---------- na 2óch ostatnich zdjęciach na czerwono zaznaczyłem to co widać z instalki pod maską Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marcin_zgr Zgłoś #7 Napisano 25 Kwietnia 2009 To mnie troche pocieszyłeś Bo przegladałem tak watki i wszedzie mówią ze mają stag 3, 4 a tu 200 duzo starszy mam. Co do reduktora i wtrysków mają one duże znaczenie na spalanie gazu? Na jakie byście polecili zeby je wymienić? Wogóle to pierw chyba musze powymieniac te przewody od gazu na nowe i wyregulowac gaz i zobaczyć czy sie cos poprawi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość NikosWariat Zgłoś #8 Napisano 25 Kwietnia 2009 petervdo jedyne do czego mam duże zastrzeżenie to do umiejscowienia sterownika na podszybiu nie jest to dobry pomysł .... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
petervdo Zgłoś #9 Napisano 25 Kwietnia 2009 petervdo jedyne do czego mam duże zastrzeżenie to do umiejscowienia sterownika na podszybiu nie jest to dobry pomysł .... też mnie ta lokalizacja zastanowiła .. ale z drugiej strony producent deklaruję normę szczelności IP54, a z uwagi na specyfikę mojej pracy .. coś wiem na ten temat IP54 cyfra "5" Ochrona przed wtargnięciem ciał stałych - pyłoodporne cyfra "4" Ochrona przed szkodliwym wtargnięciem wody - rozpylanej ze wszystkich kierunków ale oczywiście to jest norma a po drugie .. 24 miesiące gwarancji na sterownik ale czas oczywiscie pokaże jaka będzie prawda Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość NikosWariat Zgłoś #10 Napisano 26 Kwietnia 2009 Może producent pisze o 3BG (B5FL) albo o AUDI A6 C5 które ma fabrycznie osłonę ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karol27 Zgłoś #11 Napisano 26 Kwietnia 2009 Ja bym zmienił jednak lokalizację ,ponieważ podszybie passata to miejsce zdradliwe.Zapychają się często odpływy wody z podszybia i jeżeli ktoś nie kontroluje tego to ma pływający akumulator i padnięty moduł komfortu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość NikosWariat Zgłoś #12 Napisano 26 Kwietnia 2009 właśnie Karol dzięki to mi chodziło , na forum jesteśmy by leczyć problemy zanim się pojawią , dodam że te miejsce jest sprawdzone sterowniki padają Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
petervdo Zgłoś #13 Napisano 26 Kwietnia 2009 (edytowane) nie dopisałem, że chodzi o Stag'a passat szczególnie pod maska raczej nie ma nic wspólnego z IP54 osłona na podszybiu to dobry pomysł .. prędzej czy później coś takiego będę chciał zamontować .. ale muszę znaleść chętnego co to robił i zrobi będę na przeglądzie to "poruszę" ten temat Edytowane 26 Kwietnia 2009 przez petervdo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość NikosWariat Zgłoś #14 Napisano 26 Kwietnia 2009 a w czym widzisz problem kupić osłonę i ja po prostu włożyć ? ona nie wymaga użycia narzędzi przy montażu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
petervdo Zgłoś #15 Napisano 26 Kwietnia 2009 a w czym widzisz problem kupić osłonę i ja po prostu włożyć ? ona nie wymaga użycia narzędzi przy montażu a nie trzeba dokupić listwy na podszybie ? i odkręcać wycieraczki, żeby założyć ? czyli samo takie ? http://www.allegro.pl/item616245287_podszybie_passat_b5_lift.html + zaślepka na akumulator ? nie trzeba wymieniać "odrzutnika" ? http://www.allegro.pl/item607100981_vw_passat_b5_lf_2001_04_podszybie_nowe.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość NikosWariat Zgłoś #16 Napisano 26 Kwietnia 2009 niestety nie jestem w stanie powiedzieć czy trzeba zmieniać podszybie czy nie jak kiedyś posiadałem A6 C5 i przyjechał kolega Passatem wynikało że pasuje ale to było dawno temu i nie pamiętam szczegółów Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
petervdo Zgłoś #17 Napisano 26 Kwietnia 2009 wracając do instalki kolegi Marcin_zgr ... już chyba wiadomo, że troszkę trzeba nad nią popracować Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karol27 Zgłoś #18 Napisano 26 Kwietnia 2009 Co do reduktora i wtrysków mają one duże znaczenie na spalanie gazu?Na jakie byście polecili zeby je wymienić? Reduktor EG 200 i żeby nie pojechać ostro po kieszeni to wtryskiwacze magic Jet.A na tym stag-u to jeszcze można robić cuda na kiju. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marcin_zgr Zgłoś #19 Napisano 28 Kwietnia 2009 Tu też nie chodzi o pieniądze bo jak mam dac 50-100 zł wiecej i być zadowolonym to wole dołożyć i póżniej nie wymieniac znów czegoś "A na tym stag-u to jeszcze można robić cuda na kiju" a w jakim sensie? A co sądzisz o skróceniu tego przewodu doprowadzającego gaz Tak jak to zaznaczyłem na fotce wyżej pomarańczową strzałką Żeby poprostu ten przewód nie był taki długi bo i po co Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karol27 Zgłoś #20 Napisano 28 Kwietnia 2009 Po prostu jest ok i można nim zdziałać wiele.O więcej pytaj Nikodema. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach