Skocz do zawartości
Marcin_zgr

Poprawienie instalacji LPG 1.8T

Rekomendowane odpowiedzi

Kiedyś ktoś na forum powiedział " Lepiej kup passata bez instalacji gazu i później sam załóź" Jakos jednak wolałem z gazem zeby nie szukac nie załatwiac tego itd. Teraz patrząc na założenie tej instalacji troche jednak mysle że samemu jakby założyc od nowa gdzies w zaufanym warsztacie było by lepiej.

-Ktoś bardzo mądry i leniwy zamiast poprowadzic kable do butli gazowej pod tapicerką wymyślił sobie ze poprowadzi je pod spodem auta poco w środku :) Musze to przerobic bop gdzies sie zahaczy i po kablach

- wszystkie kable pod masą jakby są za długie

 

Poniżej zamieściłem foto

I mam kilka pytań odnoście poprawki tej instalacji:

 

1) Na fotce zaznaczyłem czerwonym kolorem jak idzie wąż doprowadzający gaz, idzie on za zbiorniczkiem od płynu dla mnie bez sensu nie lepiej poprowadzic go tak jak zaznaczyłem pomarańczową strzałką. Czy jest to celowe ze użyto takiego długiego weża?

 

2)Tak samo z rurkami dochądzącymi do tego zaworka podcisnienia od gazu wszystko wg mnie za długie

 

3) rurki idące od wtrysków bezpośrednio do kolektora są juz sparciałe musze je wymienić na jakie polecacie , słyszałem ze różnej średnicy sie zakłada

 

4) wogóle dużo mi pali w butle wchodzi ok 35 litrów robi sie na niej niecałe 300 km wiec spalanie wychodzi ok 12 -13 litrów I to jeszcze przy jeździe jak z jajkiem Czytałem wiele opini o spalaniu tego silnika i raczej do 11 przy spokojnej jeździe powinno wychodzić

 

Instalacja jest następująca:

-stag 200 ( w świadectwi homologacji widnieje sterownik KME Diego )

- reduktor trudno stwierdzić wyczytałem na nim : type: Magic 1, MI002045 ( w homologacji wpisane reduktor KME RED. 1)

-listwa wtryskowa reg (niebieska)taka http://allegro.pl/item602625911_listwa_wtryskowa_reg_omvl_valtek_slask.html

( wogóle co to za kabelki wychodzące z tej listwy bo mnie troche to dziwi ze sobie tak wiszą

 

Co to tym sądzicie co byście polecili zeby wymienić i jak to przerobić

1.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pisałem wstaw sam.Robota druciarska.Przewody mogą iść pod podwoziem.Stag ok,Jeżeli KME to pewnie już padł i wymienili listwa bez rewelacji.Spalanie u mnie po mieście 11-12.Przy wymianie przewodów pamiętaj aby były jak najkrótsze i każdy tej samej długości.

Edytowane przez karol27

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Całe szczęście że chociaż stag jest. Reduktor to koszt niewielki , tak samo wtryski.

 

Ale widzisz Karolu - mówimy , ostrzegamy i nic to nie daje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kiedyś ktoś na forum powiedział " Lepiej kup passata bez instalacji gazu i później sam załóź" Jakos jednak wolałem z gazem zeby nie szukac nie załatwiac tego itd. Teraz patrząc na założenie tej instalacji troche jednak mysle że samemu jakby założyc od nowa gdzies w zaufanym warsztacie było by lepiej.

-Ktoś bardzo mądry i leniwy zamiast poprowadzic kable do butli gazowej pod tapicerką wymyślił sobie ze poprowadzi je pod spodem auta poco w środku :) Musze to przerobic bop gdzies sie zahaczy i po kablach

- wszystkie kable pod masą jakby są za długie

 

Poniżej zamieściłem foto

I mam kilka pytań odnoście poprawki tej instalacji:

 

1) Na fotce zaznaczyłem czerwonym kolorem jak idzie wąż doprowadzający gaz, idzie on za zbiorniczkiem od płynu dla mnie bez sensu nie lepiej poprowadzic go tak jak zaznaczyłem pomarańczową strzałką. Czy jest to celowe ze użyto takiego długiego weża?

 

2)Tak samo z rurkami dochądzącymi do tego zaworka podcisnienia od gazu wszystko wg mnie za długie

 

3) rurki idące od wtrysków bezpośrednio do kolektora są juz sparciałe musze je wymienić na jakie polecacie , słyszałem ze różnej średnicy sie zakłada

 

4) wogóle dużo mi pali w butle wchodzi ok 35 litrów robi sie na niej niecałe 300 km wiec spalanie wychodzi ok 12 -13 litrów I to jeszcze przy jeździe jak z jajkiem Czytałem wiele opini o spalaniu tego silnika i raczej do 11 przy spokojnej jeździe powinno wychodzić

 

Instalacja jest następująca:

-stag 200 ( w świadectwi homologacji widnieje sterownik KME Diego )

- reduktor trudno stwierdzić wyczytałem na nim : type: Magic 1, MI002045 ( w homologacji wpisane reduktor KME RED. 1)

-listwa wtryskowa reg (niebieska)taka http://allegro.pl/item602625911_listwa_wtryskowa_reg_omvl_valtek_slask.html

( wogóle co to za kabelki wychodzące z tej listwy bo mnie troche to dziwi ze sobie tak wiszą

 

Co to tym sądzicie co byście polecili zeby wymienić i jak to przerobić

coś jednak daje ... zakładałem w sobotę u siebie w pasku, ale najpierw czytałem i dopytywałem :)

jak znajdę chwilkę jutro to może cyknę fotki spod maski dla porówninia z kolegi Marcin_zgr

też uważałem, że lepiej kupić bez gazu i samemu założyć .. najpierw parę tysięcy km, żeby sprawdzić co i jak w autku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli wniosek taki- nie pisać.Bo i po co jeżeli najpierw prosi o poradę którą oleje,a później post"POMOCY DLACZEGO SZARPIE,GAŚNIE".Czy jest sens się produkować i pisać?

A petervdo pochwal się co wstawiłeś.(u Sebastiana ??)

Edytowane przez karol27

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czyli wniosek taki- nie pisać.Bo i po co jeżeli najpierw prosi o poradę którą oleje,a później post"POMOCY DLACZEGO SZARPIE,GAŚNIE".Czy jest sens się produkować i pisać?

A petervdo pochwal się co wstawiłeś.(u Sebastiana ??)

 

tak jak pisałem założyłem u Sebastiana .. komplet się nie zmienił:

Stag-4, Scorpion ST, MagicJet'y .. dziś skończyłem 1y zbiornik gazu i chodzi Oki ;)

sprawdzałem VAGiem kompa autka czy jakieś błędy się nie pojawiły na silniku .. ale jest w porządku - błędów brak

tak jak pisąłem wcześniej porobiłem parę fotek, aby kolega Marcin_zgr mógł porównać i zobaczyc co zmienić

6a98972b7362174am.jpg

6bc63d72921a323bm.jpg

3ef8cab85d697844m.jpg

855df470dae9ae1bm.jpg

138a1f7a3c33ac7em.jpg

b2b95c871f078f9cm.jpg

689232efe27e2093m.jpg

dc8458a27396ba6em.jpg

063c4ca060584fd8m.jpg

fbbb4fc5f8bab19dm.jpg

4fd38119475dc040m.jpg

1ad953453a122cc3m.jpg

 

---------- Post added at 23:12 ---------- Previous post was at 23:10 ----------

 

7bf87c3883652a46m.jpg

 

---------- Post added at 23:12 ---------- Previous post was at 23:12 ----------

 

na 2óch ostatnich zdjęciach na czerwono zaznaczyłem to co widać z instalki pod maską

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

To mnie troche pocieszyłeś Bo przegladałem tak watki i wszedzie mówią ze mają stag 3, 4 a tu 200 duzo starszy mam.

Co do reduktora i wtrysków mają one duże znaczenie na spalanie gazu?

Na jakie byście polecili zeby je wymienić?

 

Wogóle to pierw chyba musze powymieniac te przewody od gazu na nowe i wyregulowac gaz i zobaczyć czy sie cos poprawi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość NikosWariat

petervdo

 

jedyne do czego mam duże zastrzeżenie to do umiejscowienia sterownika na podszybiu nie jest to dobry pomysł ....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
petervdo

 

jedyne do czego mam duże zastrzeżenie to do umiejscowienia sterownika na podszybiu nie jest to dobry pomysł ....

też mnie ta lokalizacja zastanowiła .. ale z drugiej strony producent deklaruję normę szczelności IP54, a z uwagi na specyfikę mojej pracy .. coś wiem na ten temat ;)

IP54

cyfra "5"

Ochrona przed wtargnięciem ciał stałych - pyłoodporne

cyfra "4"

Ochrona przed szkodliwym wtargnięciem wody - rozpylanej ze wszystkich kierunków

ale oczywiście to jest norma :)

 

a po drugie .. 24 miesiące gwarancji na sterownik

ale czas oczywiscie pokaże jaka będzie prawda

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość NikosWariat

Może producent pisze o 3BG (B5FL) albo o AUDI A6 C5 które ma fabrycznie osłonę ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja bym zmienił jednak lokalizację ,ponieważ podszybie passata to miejsce zdradliwe.Zapychają się często odpływy wody z podszybia i jeżeli ktoś nie kontroluje tego to ma pływający akumulator i padnięty moduł komfortu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość NikosWariat

właśnie Karol dzięki to mi chodziło , na forum jesteśmy by leczyć problemy zanim się pojawią , dodam że te miejsce jest sprawdzone sterowniki padają :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie dopisałem, że chodzi o Stag'a ;)

passat szczególnie pod maska raczej nie ma nic wspólnego z IP54

osłona na podszybiu to dobry pomysł .. prędzej czy później coś takiego będę chciał zamontować .. ale muszę znaleść chętnego co to robił i zrobi :)

będę na przeglądzie to "poruszę" ten temat

Edytowane przez petervdo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość NikosWariat

a w czym widzisz problem kupić osłonę i ja po prostu włożyć ? ona nie wymaga użycia narzędzi przy montażu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a w czym widzisz problem kupić osłonę i ja po prostu włożyć ? ona nie wymaga użycia narzędzi przy montażu

a nie trzeba dokupić listwy na podszybie ? i odkręcać wycieraczki, żeby założyć ?

czyli samo takie ?

http://www.allegro.pl/item616245287_podszybie_passat_b5_lift.html + zaślepka na akumulator ?

nie trzeba wymieniać "odrzutnika" ?

http://www.allegro.pl/item607100981_vw_passat_b5_lf_2001_04_podszybie_nowe.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość NikosWariat

niestety nie jestem w stanie powiedzieć czy trzeba zmieniać podszybie czy nie jak kiedyś posiadałem A6 C5 i przyjechał kolega Passatem wynikało że pasuje ale to było dawno temu i nie pamiętam szczegółów

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wracając do instalki kolegi Marcin_zgr ...

już chyba wiadomo, że troszkę ;) trzeba nad nią popracować

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Co do reduktora i wtrysków mają one duże znaczenie na spalanie gazu?

Na jakie byście polecili zeby je wymienić?

Reduktor EG 200 i żeby nie pojechać ostro po kieszeni to wtryskiwacze magic Jet.A na tym stag-u to jeszcze można robić cuda na kiju.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Tu też nie chodzi o pieniądze bo jak mam dac 50-100 zł wiecej i być zadowolonym to wole dołożyć i póżniej nie wymieniac znów czegoś

 

"A na tym stag-u to jeszcze można robić cuda na kiju" a w jakim sensie?

 

A co sądzisz o skróceniu tego przewodu doprowadzającego gaz Tak jak to zaznaczyłem na fotce wyżej pomarańczową strzałką Żeby poprostu ten przewód nie był taki długi bo i po co

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po prostu jest ok i można nim zdziałać wiele.O więcej pytaj Nikodema.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności