CybPL Zgłoś #1 Napisano 19 Kwietnia 2009 (edytowane) Witam, Wiem ze tematow z dymieniem bylo z tysiac jednak moj passat jest mega dziwny. Przy mocnym przygazowaniu na postoju z rury idzie sama sadza. Doslownie gleba jest momentalnie cala czarna. Podczas jazdy rowniez podobno widac dymienie (nie widzialem osobiscie jak to wyglada z innego auta - mowil mi znajomy; w lusterku widze ze cos jest nie tak). Jednak pozostale parametry pracy auta sa jak najbardziej w normie. Wkleilem logi z VAGa do dzialu z logami i wszystko zostalo zdiagnozowane na ok. Obroty zarowno na zimnym silniku jak i na cieplym sa w normie. Spalanie w normie. Przyspieszenie rowniez w normie. Pojechalem do goscia co zajmuje sie samymi VW i rowniez stwierdzil ze jezeli nie ma zadnych bledow w vagu ani w pracy auta to zdiagnozowanie moze byc dosyc ciezkie. Jutro bede rozbieral przod bo widzialem ze gdzies jest delikatny wyciek oleju wiec przy okazji chcialbym poszukac przyczyny kopcenia. W jakie miejsca spojzec? Turbina? Intercooler? Przewody ? Passat to 1.9 TDI 115 KM PD AJM.... Edytowane 19 Kwietnia 2009 przez CybPL Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #2 Napisano 19 Kwietnia 2009 _tytul1 Przy mocnym przygazowaniu na postoju z rury idzie sama sadza. Doslownie gleba jest momentalnie cala czarna. Masz diesla to co się dziwisz ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
CybPL Zgłoś #3 Napisano 19 Kwietnia 2009 (edytowane) Masz diesla to co się dziwisz ? Otoz jak zakupilem te auto sprawdzalem je rowniez pod tym wzgledem - jak mocno kopci i w jakich warunkach. Gdyby nie to ze kopcenie zmienilo sie drastycznie nie byloby tego postu. Porownywalem rowniez z identycznym passatem kolegi i co prawda u niego rowniez wystepuje czarny dym jezeli na luzie depnie sie na maxa gaz jednak nie az taki ze na ziemii zostaje czarna plama o srednicy 30 cm.... U niego jest to chmurka ktora nie zostawia zadnego sladu na glebie. Dodam tez ze silnik nie jest zamulany - ostatnio mial trase po niemczech wiec na autobanie zostal dokladnie przedmuchany. Tak wiec co innego puscic dymek a co innego walic dym taki ze w lusterku wstecznym widze ze cos jest grane ... Nie jest to jeszcze komin ale jednak jest to zauwazalne. Edytowane 19 Kwietnia 2009 przez CybPL Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #4 Napisano 19 Kwietnia 2009 CybPL trzeba przegonić autko raz na jakiś czas, wypluje sadze i będzie . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
CybPL Zgłoś #5 Napisano 19 Kwietnia 2009 CybPL trzeba przegonić autko raz na jakiś czas, wypluje sadze i będzie . Czyli 3000 KM z predkosciami powyzej 140 km/h to slabe przedmuchanie? No bez przesady... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jachim8584 Zgłoś #6 Napisano 19 Kwietnia 2009 Sprawdź sobie kolego cały układ dolotowy może masz gdzieś małą nieszczelność. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #7 Napisano 19 Kwietnia 2009 Czyli 3000 KM z predkosciami powyzej 140 km/h to slabe przedmuchanie? No bez przesady... Miałem na myśli przeciągniecie na niższych biegach tak do 4000/4500 obr/min. Sama prędkość 140 km/h o niczym nie świadczy, bo podejrzewam ze starasz się nie przeciągać silnika na obrotach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
CybPL Zgłoś #8 Napisano 19 Kwietnia 2009 Nie nie , jak jest czas i miejsce to od czasu do czasu dam mu 4000 obrotow.... Nie uzytkuje auta jak emeryt... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
raf1026 Zgłoś #9 Napisano 19 Kwietnia 2009 sprawdz czy filtr powietrza jest w dobrym stanie, sprawdz przewody od turbo do intercoolera i dalej do kolektora dolotowego,jesli kopci mocno to podaje wiecej paliwa niz powinien Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
CybPL Zgłoś #10 Napisano 23 Kwietnia 2009 PRzewody sprawdzone, turbo sprawdzone, intercooler sprawdzony i przy okazji wyjecia przeczyszczony a jak kopcil tak kopci... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
raf1026 Zgłoś #11 Napisano 26 Kwietnia 2009 niech podłączą vag podczas jazdy i sprawdza parametry nie na postoju( jesli tak oczywiście nie zrobili) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kris2105 Zgłoś #12 Napisano 31 Marca 2011 Witam.Może ktos cos poradzi a mianowicie jak jade równo bez przyspieszania na 5-tym biebu to w lusterku widze wyrazne dymienie. Jak wcisne pedał gazu to porządnie zakopci i przestanie a potem znowu to samo.Na postoju tez jak depne to az czarna plama zostaje z dymu.Pracuje równo na wolnych obrotach ale jak jade na piatce to lekko szarpie. Passat b5 1.9 tdi 115 km silnik ATJ r.2000 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #13 Napisano 31 Marca 2011 Witam.Może ktos cos poradzi a mianowicie jak jade równo bez przyspieszania na 5-tym biebu to w lusterku widze wyrazne dymienie. Jak wcisne pedał gazu to porządnie zakopci i przestanie a potem znowu to samo.Na postoju tez jak depne to az czarna plama zostaje z dymu.Pracuje równo na wolnych obrotach ale jak jade na piatce to lekko szarpie. Passat b5 1.9 tdi 115 km silnik ATJ r.2000 zrób logi wtryskiwaczy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
martinez98 Zgłoś #14 Napisano 31 Marca 2011 a mi przychodzi do glowy, ze moze byl chipowany? moze i jest zwawy i wszystko fajnie, ale dawkuje sporo i dymi. A jak spalanie? tez mam AJM, mozemy porownac spalanie, moj nie dymi jak smok a mam 260000 prawie. Moze w wydechu jest duzo sadzy, moze katalizator pelen sadzy. Diesel przy przegazowaniu na postoju zostawi sadze, zalezy jak duzo tego, moze filmik jakis wrzuc. No i parametry pracy pompowtryskow sie przyda tutaj, jakie dawkowanie, moze ktos sie czegos dopatrzy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kris2105 Zgłoś #15 Napisano 31 Marca 2011 Mój nie był chipowany. A spalanie od tego momentu jak zaczął kopcić wzrosło o przeszło litr/100km przy takiej samej jezdzie. Dodam że mam nieszczelny intercooler bo widać na nim olej. Czy ta nieszczelność ic może mieć wpływ na kopcenie. Wcześniej przy spokojnej jeżdzie na tej samej trasie spalał 6.5 teraz 7.5 a jak pocisne to i prawie 9 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
CybPL Zgłoś #16 Napisano 2 Kwietnia 2011 U mnie była to nieszczelność w dolocie. Każda nieszczelność powoduje niestety dymienie. Jak masz nieszczelny IC to co się dziwisz... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
martinez98 Zgłoś #17 Napisano 3 Kwietnia 2011 dokladnie, to juz masz odpowiedz. Gdyby bylo duzo oleju to by na niebieskawo dymil, a tak, pewnie przy porannym zimnym odpaleniu lekko zakopci na niebiesko, a potem sie uspokaja. sprawdz to i uszczelnij dolot, a mysle, ze sie sprawa rozwiaze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kris2105 Zgłoś #18 Napisano 4 Kwietnia 2011 Wymieniłem ic i dymienie znikło.Ale spalanie zostało takie same Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach