vambres Zgłoś #1 Napisano 18 Kwietnia 2009 Witam serdecznie forumowiczów.Problem mój polega na tym że dziś po kolejnej próbie odpalenia mojego paska auto nie odpala.Zapalają się kontrolki czerwona układu kierowniczego ABS koloru żółtego i ESP oraz lampka sygnalizacji układu poduszek powietrza.Ogólnie autko głupieje po włączeniu zapłonu uruchamia się wentylator układu chłodzenia i wyżej wymienione lampki rozrusznik kręci auto odpala na jekieś 2 sekundy i silnik death.Oprócz tego niemogę otwożyć tylnej klapy z pilota gdzie wcześniej funcjonowało to bez problemu.Proszę forumowiczów o pomoc ponieważ auto wycina mi już trzeci taki numer w przeciągu 2 miesięcy.Pierwszy raz serwis w Niemczech usunął usterkę w 3 godziny.Nie wymieniali żadnych części zrobili tylko upgrate systemu i pasek funkcjonował przez 2 tygodnie.Drugi raz serwis w Polsce auto stało u nich 3 dni wymienili gatewey i skasowali ponad tyś zł.Auto działało przez kilka dni.I dziś znowu to samo auto niechce odpalić.Pasek z 2006 roku 2.0 TDI Highline DSG.Proszę jeszcze raz forumowiczów o pomoc może ktoś już miał taki przypadek. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adamq Zgłoś #2 Napisano 18 Kwietnia 2009 Wygląda to na problem z CANem. Czy aby na pewno masz Passata B6 (3C), czy B5FL(3BG)? Sugeruję to patrząc na rocznik który podałeś w profilu. Na początek wypadałoby wrzucić autoscana (po diagnozie testerem diagnostycznym, np. VAG-COM(VCDS)/VAS/VAG CAN Professional) i zobaczyć jakie występują błędy. Możliwe, że znowu nawalił sterownik gateway. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosiel Zgłoś #3 Napisano 18 Kwietnia 2009 bez wykazu bledow to mozna tylko ślepo strzelać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vambres Zgłoś #4 Napisano 18 Kwietnia 2009 Proszę się nie sugerować modelem w profilu ponieważ rejestrując się na forum wtedy miałem B5 rocznik 2003 1.9 TDI Confortline.Jak w cześniej wspominałem w Polskim serwisie wymienili mi Gatewey i auto wróciło do życia.Problem polega na tym że po wymianie Gateweya i wmontowaniu starego auto też działało.Myślę że tak się dzieje że w serwisie skasowano również błędy które po czasie wracają. A wymiana wspomnianego Gatewaya nie załatwiła sprawy.Dodam że nie mam żadnego urządzenia diagnostyczngo aby sprawdzić jakie błędy niepozwalają mi uruchomić auto.Dlatego zdaje sobie sprawe że bez VAGa to wróżenie z gwiazd.Może ktoś z forumowiczów zna jakiegoś magika w Kujawsko-Pomorskim , który mogłby mi pomóc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość QbA:) Zgłoś #5 Napisano 5 Maja 2009 hmmm u mnie cos podobnego ... Wkładam kluczyk odpalam stacyjkę i grają 3 dzwieki ostrzegawcze odpala się kontrolna ESP , ABS , poduszek komputer głupieje ,rozrusznik kręci , a samochód nie odpala . Druga sytuacja, odpalam stacyjkę 3 dzwieki ostrzegawcze ,rozrusznik kreci tak jak by akumulator był rozładowany ... po chwili wkładam kluczyk po raz drugi wszystko ok heh smiech ... Panowie z seriwsu stwierdzili ze to kłopoty z immobilizerem bądź słabe baterie w pilocie . 3-dniowy odpoczynek u Panów serwisantów ,nie pomógł B6 never forget u heh Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sipowitz Zgłoś #6 Napisano 20 Maja 2009 A co VAG na to? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zorro1975 Zgłoś #7 Napisano 3 Października 2009 (edytowane) Witam szanownych kolegów. Pojawił się problem w moim Passacie i proszę o pomoc. Mianowicie NIE CHCE ODPALIĆ. Wszystko elegancko chodziło podjechałem pod dom załadowałem rodzinkę próbuję odpalić...i LIPA NIC kręci rozrusznik a auto nie odpala. Sprawdziłem pompę paliwa - niby działa ...paliwo podaje. Podłączyłem Vag (Dominator) nie pokazuje żadnych błędów. Co to może być ??? Zaznaczam, że przejrzałem forum i nie znalazłem nic podobnego. POMOCY Passat B6 140KM 2.0 TDI 100tys przebiegu. _scalone Edytowane 4 Października 2009 przez Łysy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosiel Zgłoś #8 Napisano 4 Października 2009 moze klapa gaszaca zaciela sie na zamknietym.moze cisnienie paliwa...mozliwosci jest wiele. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sipowitz Zgłoś #9 Napisano 4 Października 2009 Pomimo tego, że sugerujesz, że pompa działa, to czy miałeś okazję obejrzeć filtr paliwa? Jeśli jest zafajdany olejem, to pompa do wymiany. Przebieg mniej więcej pasuje do tego typu usterki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zorro1975 Zgłoś #10 Napisano 4 Października 2009 Pomimo tego, że sugerujesz, że pompa działa, to czy miałeś okazję obejrzeć filtr paliwa? Jeśli jest zafajdany olejem, to pompa do wymiany. Przebieg mniej więcej pasuje do tego typu usterki. Pisałem, że pompa działa..a sprawdziłem poprzez odłączenie przewodu przy filtrze paliwa....podaje porcje ..... samej pompy nie wyciągałem....jutro zobaczę sam filtr mam przypuszczenie, że to właśnie ten filtr (paliwa)....i oby tak było chociaż wymieniałem go jakieś 10tys km wstecz może jakieś cholerstwo zaciągnął z baku...? dodam, że paliwa mam około pół baku..... Oby to tylko to było....... Nasuwa się mi jeszcze jeden temacik ...zwariowały kontrolki jak mi znajomy kolega bezpieczniki zaczął przekładać.... i tak sie zastanawiam ....może to kłopot z przewodem do ECU (auto sporo stoi może jakieś styki zaśniedziały)? Jak myślicie koledzy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sipowitz Zgłoś #11 Napisano 4 Października 2009 Sprawdzałeś błędy VAGiem? Może tutaj coś znajdziesz? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zorro1975 Zgłoś #12 Napisano 4 Października 2009 Sprawdzałem nie ma żadnego błędu.....ot ciekawostka.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sipowitz Zgłoś #13 Napisano 4 Października 2009 Sprawdzałem nie ma żadnego błędu.....ot ciekawostka.... No to filterek jeszcze obcykaj... Nie daje mi on spokoju... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zorro1975 Zgłoś #14 Napisano 5 Października 2009 No to filterek jeszcze obcykaj... Nie daje mi on spokoju... hmmm pytanko...czy jak sie ściągnie obudowę filtra paliwa to wkład powinien być przykryty ropą czy nie......?(miałem wrażenie, że mało paliwa prawie w ogóle nie było w obudowie - może 1/3 pojemnika ). Jeszcze kuźwa mi magicy akumulator rozładowali.....chyba sam zajrzę do tej pompy jutro...tylko jeszcze nie mam pojęcia jak ...i jak poznać czy jest walnięta czy nie....chłopaki, którzy zaglądali do auta (i rozładowali akumulator) zarzekają się, że pompa podawała paliwo.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sipowitz Zgłoś #15 Napisano 5 Października 2009 czy jak sie ściągnie obudowę filtra paliwa to wkład powinien być przykryty ropą czy nie......?(miałem wrażenie, że mało paliwa prawie w ogóle nie było w obudowie - może 1/3 pojemnika ). Tak powinien być zalany na full, czyli wynika z tego, że zapowietrza się prawdopodobnie układ paliwowy. Teraz już musisz poszukać sam, co jest powodem. Proponuję przejrzeć przewody paliwowe. Jako doświadczenie, proponuję zalać wkład na full i spróbować odpalić auto, jak zagada, to odpowiedź już mamy. chyba sam zajrzę do tej pompy jutro...tylko jeszcze nie mam pojęcia jak ...i jak poznać czy jest walnięta czy nie.... Jeśli masz wywaloną (nieszczelną) pompę, do filtr paliwa będzie zagnojony olejem, dlatego prosiłem na początku, abyś obejrzał dokładnie ten filtr. Sama jego wymiana, jeśli był zaolejony to półśrodek, bo za niedługi czas zapaskudzi się olejem ponownie i będzie buba. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zorro1975 Zgłoś #16 Napisano 6 Października 2009 Tak powinien być zalany na full, czyli wynika z tego, że zapowietrza się prawdopodobnie układ paliwowy. Teraz już musisz poszukać sam, co jest powodem. Proponuję przejrzeć przewody paliwowe. Jako doświadczenie, proponuję zalać wkład na full i spróbować odpalić auto, jak zagada, to odpowiedź już mamy. Jeśli masz wywaloną (nieszczelną) pompę, do filtr paliwa będzie zagnojony olejem, dlatego prosiłem na początku, abyś obejrzał dokładnie ten filtr. Sama jego wymiana, jeśli był zaolejony to półśrodek, bo za niedługi czas zapaskudzi się olejem ponownie i będzie buba. Witam ponownie. Sytuacja wydaje się być rozwojowa. Wyjąłem dzisiaj pompę paliwa (pociekło z niej trochę oleju) i wydaje mi sie, że pompa jest martwa....piszę wydaje mi sie ponieważ w moim poprzednim passacie B5 pompę było słychać jak się załącza tej natomiast ani nie słychać ani nie czuć żeby pracowała to chyba nie żyje? (na marginiesie pompa zamówiona ciekawy jestem czy to pomoże). Filtr paliwa natomiast wydaje się być czysty bynajmniej oznak oleju nie zauwazyłem ale pewnie na wszelki wypadek wymienię. Ale mam inny kłopot....mianowicie jak się moi domorośli spece bawili bezpiecznikami pojawił się następujący problemik......mruga przycisk hamulca parkowania razem z pomarańczowym znaczkiem i dodatkowo czerwonym (bodaj wykrzyknik). Po podłączeniu VAG-iem wystąpiły takie błedy: 02428 Left parking breake motor V282 clamping force not reacher; 02434 supply voltage for control module for left chanel oraz 02443 control head.......... poproszę o wskazówkę co teraz? Dziękuję z góry. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sipowitz Zgłoś #17 Napisano 6 Października 2009 Po podłączeniu VAG-iem wystąpiły takie błedy: 02428 Left parking breake motor V282 clamping force not reacher; 02434 supply voltage for control module for left chanel oraz 02443 control head.......... poproszę o wskazówkę co teraz? Dziękuję z góry. Czy to są aby właściwe numery błędów? Dłubali Ci przy klockach z tyłu? Sprawdź na początek instalację do silniczka od autoholda przy kole lewym. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosiel Zgłoś #18 Napisano 6 Października 2009 tak sie dzieje z slabym aku.wyczysc i zrob basic settings. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zorro1975 Zgłoś #19 Napisano 6 Października 2009 (edytowane) [ Czy to są aby właściwe numery błędów? Dłubali Ci przy klockach z tyłu? Sprawdź na początek instalację do silniczka od autoholda przy kole lewym. Nr błędów były wyświetlone na Vagu razem z "tłumaczeniem" przy klockach nikt nie dłubał-bynajmniej nic o tym nie wiem. Kurcze może się wypięły przewody od autoholda...? tylko gdzie szukać tego silniczka? tak sie dzieje z slabym aku.wyczysc i zrob basic settings. Fakt - akumulator padł i właśnie go ładuję - możesz mi wytłumaczyć jak mam zrobić basic settings? (przepraszam, że pytam może to oczywiste ale ja sie dopiero uczę) Edytowane 6 Października 2009 przez zorro1975 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sipowitz Zgłoś #20 Napisano 6 Października 2009 możesz mi wytłumaczyć jak mam zrobić basic settings? (przepraszam, że pytam może to oczywiste ale ja sie dopiero uczę) Zapewne koledze chodziło o funkcję 53-Parking Brake Basic Settings-04 w VAG-COMie / VCDSie. Zerknij tutaj: http://www.ross-tech.com/vcds/tour/scm_screen.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach