Skocz do zawartości
tmstp

Wymiana paska wielorowkowego w AVF

Rekomendowane odpowiedzi

Jak w tytule - konkretnie mi chodzi o to czy musze rozbierac przod czy nie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marewel

Jak byles dobry z gimnastyki to nie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie musisz

Jak byles dobry z gimnastyki to nie.

Dokładnie jak Marcin napisał. Musisz się uzbroić w klucz 19 albo 22 odciągnąć napinacz paska zdejmujesz stary pasek i zakładasz nowy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dokładnie jak Marcin napisał. Musisz się uzbroić w klucz 19 albo 22 odciągnąć napinacz paska zdejmujesz stary pasek i zakładasz nowy.

 

Paska nie zmieniałem, zmieniałem napinacz po tym jak wymyłem silnik, ale coś mi się zdaje że najpierw trzeba jeszcze zrzucić pasek od klimy, oczywiście mogę się mylić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No wlasnie tak mi sie wydaje ze trzeba zwalic pasek od klimy. A wisko?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A wisko?

No właśnie trzeba się troszkę pogimnastykować z tym paskiem żeby ominąć wiatrak chłodnicy. Oprócz paska klimy nie musisz nic więcej rozbierać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego jest troszkę gimnastyki z wymianą paska bo mało miejsca z przodu, ale da się zrobić. Zrzucasz pasek klimy, następnie jak J@ceq pisał używasz klucza do poluzowania napinacza paska klinowego, ściągasz pasek zakładasz nowy i masz zrobione.

 

 

p.s. ja sobie zrobiłem najazdy na podwórku bo nie mam kanału...ściągnąłem osłonę dolną silnika i miałem lepszy dostęp do paska klimy. Tam też jest napinacz i luzujesz śruby i dopiero ściągasz pasek klimy. Jak ściągniesz ten pasek to reszta roboty jest już łatwa.

 

I pamiętaj - nie rób nic na siłę :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej zrob to od dolu!

Jest duzo latwiej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie powiedzcie mi czy w moim pasku 2001r 1.9TDI 10KM AVF do wymiany napinacza paska alternatora potrzeba jest rozbierać cały przód czy jest może jakiś patent żeby się dostać bez rozwalania? Strzelił mi dziś napinacz i muszę go jutro wymienić .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy silnikach 1.9 - 101, 115, 130km wymienia się tak samo ten napinacz i zdejmowanie przodu nie jest konieczne, tutaj pomocny filmik:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no i napinacz wymieniony jednak trzeba było cały przód demontować bo nie miałem możliwości odkręcić napinacza od paska sprężarki :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak nie masz kanału położyć się pod auto ( można na lewarku trochę podnieść) , klucz 10 czy imbus już nie pamiętam 2 śrubki popuścić i pasek zdjąć , potem napinacz odciągnąć kluczem 19 czy ręką i wymiana ot wszystko, po co przód demontować ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

klucze które posiadałem (imbus 6) nie mieściły się by je wsadzić w śrubę więc musiałem zdjąć przód były około 1cm za szerokie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
klucze które posiadałem (imbus 6) nie mieściły się by je wsadzić w śrubę więc musiałem zdjąć przód były około 1cm za szerokie

 

Kolego a nie wpadłeś na pomysł aby skrócić imbusa, ot i to wszystko.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ew. zamiast ciac kupic sama nakladke na 10 klucz - kosz masakryczny bo ok 5zl a roboty mniej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spróbuję tutaj odgrzać kotleta może ktoś miał taki problem i się z tym uporał, a mianowicie niecały rok temu i 11kkm temu miałem wymieniany pasek wieloklinowy na chwilę obecną jest strasznie wytarty po całości, widać na nim micro drobinki metalu oraz jeden bok na tyle wytarty że widać te "włoski". Co może tak wpływać na zużycie tego paska? na zdjęciu widać jak "świeci" się pasek i nawet rolka pod nimDSC_0104.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ta część paska pracuje jedynie po napędzie wiska. W swoim po tysiącu km jak założyłem nowy napinacz z paskiem zauważyłem że zewnętrzna część paska dość szybko się zużywa bo nie widać już napisów i ewidentnie niszczy się gładź na pasku. Na kole od wiska nie widać żadnych elementów które mogłyby niszczyć pasek. Możliwe że to wadliwe paski.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A do dzisiaj jak u Ciebie z tym paskiem nadal się niszczy czy wymiana paska pomogła?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem go niecały miesiąc temu razem z napinaczem i zaobserwowałem to po ok 1000km, w razie jakby się rozlatywal to mam jeszcze stary contitecha który po 30kkm wygląda jak nowy i nie jest nigdzie spękany...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności