herflik-00 Zgłoś #501 Napisano 16 Kwietnia 2015 Witam Wydaje mi się że jedyny zaworek trzymajacy cisnienie to ten w filtrze oleju. U mnie dzwieki z glowicy ucichły jak przeszedłem z filtrona na filtr mann. Gdyby kolega znalazł jakis przekroj napinacza to też z chęcią rzucę okiem (ja narazie nie trafilem na zaden rys czy zdjecie bebechów takiego napinacza). pozdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecki3575 Zgłoś #502 Napisano 16 Kwietnia 2015 Główny zawór zwrotny uniemożliwiający "spływ" oleju znajduję się w filtrze (dlatego ważne jest stosować odpowiedni a nie jakiś tani np: filtron) Jest jeszcze jeden w podstawie filtra oleju jest to zaworek kulkowy który był wymienny w modelach do roku 2000, w nowszych jest zintegrowany razem z podstawą. W napinaczu nic takiego nie występuje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin007 Zgłoś #503 Napisano 16 Kwietnia 2015 W AWT taki zaworek wystepuje też po 2000 roku,i jest jak najbardziej wymienny,jego nr06A 103 175,koszt w okolicach 70zł Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecki3575 Zgłoś #504 Napisano 16 Kwietnia 2015 (edytowane) W AWT taki zaworek wystepuje też po 2000 roku,i jest jak najbardziej wymienny,jego nr06A 103 175,koszt w okolicach 70zł A byłem przekonany że u mnie się nie wymienia:niekumam A wiesz może jak się do niego dostać i pokazać jakąś fotkę jak on wygląda? Pod tym numerem wyskakuje mi nazwa "uchwyt filtra oleju" czyżby był on w jego środku? Edytowane 16 Kwietnia 2015 przez marecki3575 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robert-o Zgłoś #505 Napisano 16 Kwietnia 2015 najlepiej wykręcić obudowę z filtrem , nie pamietam czy jest łatwy dostęp bez rozkręcania bo miałem to na stole Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecki3575 Zgłoś #506 Napisano 16 Kwietnia 2015 (edytowane) najlepiej wykręcić obudowę z filtrem , nie pamietam czy jest łatwy dostęp bez rozkręcania bo miałem to na stole Wymieniałeś u siebie te zaworek? Etka mi nic takiego nie pokazuje:niekumam ha znalazłem ale w Audi A6 u mnie tego nie ma a też AWT:nuda Edytowane 16 Kwietnia 2015 przez marecki3575 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robert-o Zgłoś #507 Napisano 16 Kwietnia 2015 Tą obudowę miałem na stole , bo miałem problemy z ciśnieniem , winna jak się okazało później była chłodniczka , zaworka nie wymieniałem . O ile pamiętam , to jest tam zaworek i kulka ze sprężyną . Wymieniłem tylko tą sprężynę , dałem z audi a4b7 , kilka stron wcześniej pewnie są moje posty jak to opisywałem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecki3575 Zgłoś #508 Napisano 16 Kwietnia 2015 W jaki sposób chłodniczka oleju ma wpływ na ciśnienie? Przeleciałem wszystkie strony i nie znalazłem Twojego opisu:niekumam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Doc Zgłoś #509 Napisano 16 Kwietnia 2015 Główny zawór zwrotny uniemożliwiający "spływ" oleju znajduję się w filtrze (dlatego ważne jest stosować odpowiedni a nie jakiś tani np: filtron)Jest jeszcze jeden w podstawie filtra oleju jest to zaworek kulkowy który był wymienny w modelach do roku 2000, w nowszych jest zintegrowany razem z podstawą. W napinaczu nic takiego nie występuje. Marku, dziękuję Ci za odpowiedź. Może faktycznie nie ma zwrotnego zaworku (97/98r 1.8T), a tylko filtr oleju. Powiem Wam o co chodzi... Miałem lekkie pykanie, skrzypienie odnośnie gorącego silnika. To był stary napinacz łańcucha. Kupiłem nowy (firma Febi) i zmiana, naprawa. Ok tygodnia był spokój, fajnie. Naglę gorący silnik, wyłączona stacyjka (ok 15,20 minut) podczas odpalania silnika, ok 3, 4 sekundy słychać skrzypienie silnika (łańcuch napinacza). Tego zupełnie nie było. Krótko mówiąc... albo niedobry napinacz (szybko się rozwalił), albo leciutko wycieka olej podczas filtra (bo tak jest). Ehh... wydaje mi się, że 90% niedobry, niby nowy napinacz febi, albo 10% leciutki wyciek zewnętrznego oleju koło filtra (ale tak było). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robert-o Zgłoś #510 Napisano 16 Kwietnia 2015 (edytowane) W jaki sposób chłodniczka oleju ma wpływ na ciśnienie? miałem wżer na tej chłodniczce , gdzieś tu były fotki ups sory to był temat z ciśnieniem oleju pardon , po wrzuceniu obudowy i chłodniczki z audi a4b7 ja ręką odjął A wymieniłem pompę oleju i panewki korbowodowe niepotrzebnie jak się okazało gdzieś tu było : http://forum.vw-passat.pl/threads/254-MIGAJACA-KONTROLKATROLKA-CISNIENIA-OLEJU-B5-1-8T Edytowane 16 Kwietnia 2015 przez robert-o Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pzl Zgłoś #511 Napisano 16 Kwietnia 2015 (edytowane) Moje przemyślenia na temat napinacza:manga Zrobiłem 2 filmiki, które ukazują pracę napinacza na zdjętej pokrywie zaworów. Ewidentnie dźwięk dochodzi od łańcuszka. Jak widać po chwili jak układ napełni się olejem napinacz przestaje skakać i ładnie pracuje. Na obrazku zostały zaznaczone 2 miejsca którymi przepływa olej. 1 - sitko, 2 - kanał który prawdopodobnie natryskuje na wałek olej. Ruch dolnego tłoczka powoduje wydostawanie się oleju wyjściem nr 2 natomiast sitko prawdopodobnie jest tylko jednostronnie wejściowe. NIe udało się nim cofnąć oleju. Dodatkowo tłoczek górny ma mały kanalik przy ślizgu. W przypadku zatkania obydwu dziurek wciskając dolny tłoczek słychać jak powietrze uchodzi szczeliną pomiędzy obudową a samym tłoczkiem. Zastanawiające jest, czy po wyłączeniu silnika olej nie wypływa kanalikiem nr 2 i tłok dolny jest naciskany przez łańcuch, którego napięcie jest powodowane przez wałek i zawory działające na niego. Edytowane 16 Kwietnia 2015 przez pzl Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin007 Zgłoś #512 Napisano 17 Kwietnia 2015 Na forum audi a4 są foty i kilka postów związanych z tym zaworem. http://a4-klub.pl/index.php?/topic/254579-napinacz-lancuch-rozrzadu-bex-avj/page-11 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecki3575 Zgłoś #513 Napisano 17 Kwietnia 2015 Na forum audi a4 są foty i kilka postów związanych z tym zaworem. http://a4-klub.pl/index.php?/topic/254579-napinacz-lancuch-rozrzadu-bex-avj/page-11 Dzięki:ok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
herflik-00 Zgłoś #514 Napisano 17 Kwietnia 2015 Witam Schemat budowy i działania napinacza w dokumencie poniżej http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_182.PDF Strony 32 i 33 pozdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecki3575 Zgłoś #515 Napisano 19 Kwietnia 2015 jak sobie ten klucz zrobiłem sam , żaden problem , ewentualnie http://allegro.pl/blokada-rozrzadu-vw-audi-vag-3366-t20018-t20044-i5205825839.html Roberto jak zrobiłeś ten klucz bom ciekaw? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robert-o Zgłoś #516 Napisano 19 Kwietnia 2015 (edytowane) Zrobiłem coś na wzór tego oryginalnego , wyciąłem , wygiąłem , pospawałem i tyle. tu masz zdjęcie przykładowe , w miejscu czerwonych linii dorobiłem zastrzały , żeby się nic nie gieło i nie zsuwało z napinacza Edytowane 19 Kwietnia 2015 przez robert-o Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecki3575 Zgłoś #517 Napisano 20 Kwietnia 2015 eeee za dużo kombinatoryki jak dla mnie chyba kupie sobie taki 60zł i z głowy Dzięki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Przemek-83 Zgłoś #518 Napisano 20 Kwietnia 2015 Jak latasz na wrocław to mogę Ci pożyczyć swój. - - - - - aktualizacja - - - - - Ostatnio ktoś pisał o błędzie po wymianie ale nie mogę znaleść tego. Mam od wymiany błąd 17927 a nie było go przed. Auto pracuje normalnie ale tak sprawdziłem se na vagu i wywala go tam.Tak myślę czy przełożenie tego *******nika na 2 śrubki co idzie do niego wtyczka coś pomoże? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Przemek-83 Zgłoś #519 Napisano 28 Kwietnia 2015 Ja zaledwie tysiaka zrobiłem na nim. A ma nalatane ten napinacz max 10 tysi. Na ślizgach nawet nie było śladów . Działa elegancko. W końcu nie warczy mi jak traktor. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dzikson4 Zgłoś #520 Napisano 28 Kwietnia 2015 W momencie zmiany fazy słyszę charakterystyczny dźwięk takie brrrrr, Szwagrowi zmieniałem napinacz na nowy ,na ten najbardziej popularny na Allegro .po kilku tysiącach pojawiło się właśnie takie brrrr przy przyspieszaniu od 80 do 100 km .Masakra z tymi napinaczami Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach