Skocz do zawartości
Kimo

Uszkodzony napiancz łańcucha rozrządu - objawy.

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Wydaje mi się że jedyny zaworek trzymajacy cisnienie to ten w filtrze oleju.

 

U mnie dzwieki z glowicy ucichły jak przeszedłem z filtrona na filtr mann.

 

Gdyby kolega znalazł jakis przekroj napinacza to też z chęcią rzucę okiem (ja narazie nie trafilem na zaden rys czy zdjecie bebechów takiego napinacza).

 

pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Główny zawór zwrotny uniemożliwiający "spływ" oleju znajduję się w filtrze (dlatego ważne jest stosować odpowiedni a nie jakiś tani np: filtron)

Jest jeszcze jeden w podstawie filtra oleju jest to zaworek kulkowy który był wymienny w modelach do roku 2000, w nowszych jest zintegrowany razem z podstawą.

W napinaczu nic takiego nie występuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W AWT taki zaworek wystepuje też po 2000 roku,i jest jak najbardziej wymienny,jego nr06A 103 175,koszt w okolicach 70zł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W AWT taki zaworek wystepuje też po 2000 roku,i jest jak najbardziej wymienny,jego nr06A 103 175,koszt w okolicach 70zł

A byłem przekonany że u mnie się nie wymienia:niekumam

A wiesz może jak się do niego dostać i pokazać jakąś fotkę jak on wygląda?

Pod tym numerem wyskakuje mi nazwa "uchwyt filtra oleju" czyżby był on w jego środku?

Edytowane przez marecki3575

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

najlepiej wykręcić obudowę z filtrem :) , nie pamietam czy jest łatwy dostęp bez rozkręcania bo miałem to na stole :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
najlepiej wykręcić obudowę z filtrem :) , nie pamietam czy jest łatwy dostęp bez rozkręcania bo miałem to na stole :P

Wymieniałeś u siebie te zaworek?

Etka mi nic takiego nie pokazuje:niekumam ha znalazłem ale w Audi A6 u mnie tego nie ma a też AWT:nuda

Edytowane przez marecki3575

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tą obudowę miałem na stole , bo miałem problemy z ciśnieniem , winna jak się okazało później była chłodniczka , zaworka nie wymieniałem . O ile pamiętam , to jest tam zaworek i kulka ze sprężyną . Wymieniłem tylko tą sprężynę , dałem z audi a4b7 , kilka stron wcześniej pewnie są moje posty jak to opisywałem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W jaki sposób chłodniczka oleju ma wpływ na ciśnienie?

Przeleciałem wszystkie strony i nie znalazłem Twojego opisu:niekumam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Główny zawór zwrotny uniemożliwiający "spływ" oleju znajduję się w filtrze (dlatego ważne jest stosować odpowiedni a nie jakiś tani np: filtron)

Jest jeszcze jeden w podstawie filtra oleju jest to zaworek kulkowy który był wymienny w modelach do roku 2000, w nowszych jest zintegrowany razem z podstawą.

W napinaczu nic takiego nie występuje.

 

Marku, dziękuję Ci za odpowiedź.

Może faktycznie nie ma zwrotnego zaworku (97/98r 1.8T), a tylko filtr oleju.

 

Powiem Wam o co chodzi...

Miałem lekkie pykanie, skrzypienie odnośnie gorącego silnika. To był stary napinacz łańcucha.

Kupiłem nowy (firma Febi) i zmiana, naprawa. Ok tygodnia był spokój, fajnie.

Naglę ;) gorący silnik, wyłączona stacyjka (ok 15,20 minut) podczas odpalania silnika, ok 3, 4 sekundy słychać skrzypienie silnika (łańcuch napinacza). Tego zupełnie nie było.

 

Krótko mówiąc... albo niedobry napinacz (szybko się rozwalił), albo leciutko wycieka olej podczas filtra (bo tak jest).

Ehh... wydaje mi się, że 90% niedobry, niby nowy napinacz febi, albo 10% leciutki wyciek zewnętrznego oleju koło filtra (ale tak było).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W jaki sposób chłodniczka oleju ma wpływ na ciśnienie?

 

miałem wżer na tej chłodniczce , gdzieś tu były fotki ups sory to był temat z ciśnieniem oleju pardon , po wrzuceniu obudowy i chłodniczki z audi a4b7 ja ręką odjął :) A wymieniłem pompę oleju i panewki korbowodowe niepotrzebnie :P jak się okazało

 

gdzieś tu było : http://forum.vw-passat.pl/threads/254-MIGAJACA-KONTROLKATROLKA-CISNIENIA-OLEJU-B5-1-8T

Edytowane przez robert-o

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moje przemyślenia na temat napinacza:manga

Zrobiłem 2 filmiki, które ukazują pracę napinacza na zdjętej pokrywie zaworów. Ewidentnie dźwięk dochodzi od łańcuszka. Jak widać po chwili jak układ napełni się olejem napinacz przestaje skakać i ładnie pracuje.

 

 

napinacz.jpg

 

Na obrazku zostały zaznaczone 2 miejsca którymi przepływa olej. 1 - sitko, 2 - kanał który prawdopodobnie natryskuje na wałek olej. Ruch dolnego tłoczka powoduje wydostawanie się oleju wyjściem nr 2 natomiast sitko prawdopodobnie jest tylko jednostronnie wejściowe. NIe udało się nim cofnąć oleju. Dodatkowo tłoczek górny ma mały kanalik przy ślizgu. W przypadku zatkania obydwu dziurek wciskając dolny tłoczek słychać jak powietrze uchodzi szczeliną pomiędzy obudową a samym tłoczkiem.

Zastanawiające jest, czy po wyłączeniu silnika olej nie wypływa kanalikiem nr 2 i tłok dolny jest naciskany przez łańcuch, którego napięcie jest powodowane przez wałek i zawory działające na niego.

Edytowane przez pzl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem coś na wzór tego oryginalnego , wyciąłem , wygiąłem , pospawałem i tyle.

 

tu masz zdjęcie przykładowe , w miejscu czerwonych linii dorobiłem zastrzały , żeby się nic nie gieło i nie zsuwało z napinacza

 

DSCN6138.jpg

Edytowane przez robert-o

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

eeee za dużo kombinatoryki jak dla mnie chyba kupie sobie taki 60zł i z głowy

Dzięki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak latasz na wrocław to mogę Ci pożyczyć swój.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Ostatnio ktoś pisał o błędzie po wymianie ale nie mogę znaleść tego.

Mam od wymiany błąd 17927 a nie było go przed.

Auto pracuje normalnie ale tak sprawdziłem se na vagu i wywala go tam.Tak myślę czy przełożenie tego *******nika na 2 śrubki co idzie do niego wtyczka coś pomoże?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja zaledwie tysiaka zrobiłem na nim. A ma nalatane ten napinacz max 10 tysi.

Na ślizgach nawet nie było śladów .

Działa elegancko. W końcu nie warczy mi jak traktor.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W momencie zmiany fazy słyszę charakterystyczny dźwięk takie brrrrr,

 

Szwagrowi zmieniałem napinacz na nowy ,na ten najbardziej popularny na Allegro .po kilku tysiącach pojawiło się właśnie takie brrrr przy przyspieszaniu od 80 do 100 km .Masakra z tymi napinaczami

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności