Cronos Zgłoś #41 Napisano 3 Października 2011 Ponoć ostrzejsza jazda po zakrętach pomaga utrzymać tylne opony w odpowiedniej kondycji Bardzo możliwe. Szkoda tylko, że Passatem nie da się polatać na ręcznym. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pikopiko Zgłoś #42 Napisano 4 Grudnia 2011 Wątek: Kombi- wyząbkowane tylnie opony Temat żarówek H7 do świateł mijania / soczewka / w b6 jest aktualny.Ale nikt nie napisał w jakiej pozycji winien znajdować się żarnik żarówki w reflektorze / skierowany ku dołowi,czy ku górze / . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Blop Zgłoś #43 Napisano 4 Grudnia 2011 Temat żarówek H7 do świateł mijania / soczewka / w b6 jest aktualny.Ale nikt nie napisał w jakiej pozycji winien znajdować się żarnik żarówki w reflektorze / skierowany ku dołowi,czy ku górze / . Wątek: Kombi- wyząbkowane tylnie opony post przeniesiony http://forum.vw-passat.pl/showthread.php/26688-Samodzielna-wymiana-żarówek-H7-W-B6/page4?p=1529623 Blop Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vw_gda24 Zgłoś #44 Napisano 19 Sierpnia 2013 Witam, w końcu mogę zakładać tematy ... mam problem z letnimi oponami. pierwszy komplet opon, jaki byl na aucie od nowosci (nie pamietam marki) wyzabkowal... zajezdzono je do konca. nastepnie poltora roku temu kupilem nokian zg2 205 55 r 16 XL. od nowosci jakies takie glosne sa i szumiace ... ale przy przegladzie wyszlo, ze rowniez sa wyzabkowane troche. cały komplet ! mysle teraz na jakie opony zmienic bo taki halas od opon jest irytujacy w takim cichym samochodzie jakie opony nie zabkuja w passacie ??? geometria, zawieszenie, amortyzatoryu mam wporzadku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
AndrzejZ Zgłoś #45 Napisano 19 Sierpnia 2013 (edytowane) Mam ten sam problem. od 80k km używam (oczywiście nie jednego kompletu) letnich opon bridgestone potenza re050a. Tył jest tak głośny, że brzmi jak rozwalone łożysko. Na oponach zimowych cichutko (Blizzak LM30). Geometria ostatnio ustawiana. Zero poprawy. A najgorzej, że najintensywniej hałasuje w przedziale 80-130km/h czyli przy prędkościach, nazwijmy to - "użytkowych" U mnie jak u kolegi vw_gda24 też sedan, a nie kombi Edytowane 19 Sierpnia 2013 przez AndrzejZ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vw_gda24 Zgłoś #46 Napisano 19 Sierpnia 2013 bez sensu ze ktos przeniosl tutaj ten temat, gdyz moje auto to nie kombii... a to chyba zmienia postac rzeczy... jakie opony nie zabkuja w passacie ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Angelus Zgłoś #47 Napisano 19 Sierpnia 2013 Nie ma różnicy czy sedan czy kombi zawieszenie tył jest takie same(oprócz amorów i chyba sprężyn) ja też miałem problem ząbkowanie i chyba większość osób jakie znam tez miało/ma Ja miałem problem z oponami jak przerzuciłem jedno koło tył na przód i wyło jak nie wiem po wymianie na 18 wszystko znikło Geometrie ustawiam raz na 3 miech Kolega ustawia mi tak by jak najmniej ząbkowały a zna się na tym fachu Nawet w serwisie coś tak chłopaki mi mówili że to normalne Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotreeeek17 Zgłoś #48 Napisano 19 Sierpnia 2013 dobrze, że trafiłem na ten temat.. bo już się bałem że znów łożysko poszło i trzeba będzie piastę wymieniać, a dopiero po wymianie i zaczęło coś szumieć.. okazało się że mam wyząbkowane opony i prawie łyse już tylne .. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pilotozyrysa Zgłoś #49 Napisano 29 Sierpnia 2013 Myślę, że jak się wybiera wyższy indeks prędkości to opony dłużej pożyją. Im wyższy indeks tym opona większe prędkości musi wytrzymać, przez co w praktyce się wolniej zużywa podczas normalnej jazdy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pikopiko Zgłoś #50 Napisano 29 Sierpnia 2013 Z 97W nie mam problemów... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
betagoo Zgłoś #51 Napisano 29 Sierpnia 2013 Puste kombi trzeba pompować 0.1-0.2 dziesiątki mniej niż nakazuje instrukcja. Mocno nabite opony będą podskakiwać i wtedy się ząbkują. Przetestowałem na Asterce kombi. Miałem po poprzednim właścicielu Continentale, które się wyząbkowały w 2 lata (67kkm). Dla siebie założyłem Pirelki P6, jeżdżę na nich 6 sezon letni i nie ma tego efektu. Teraz mam Paska B6 kombi i stosuję ten sam manewr, zawsze tył pompuję mniej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michuwlkp Zgłoś #52 Napisano 9 Września 2013 miałem podobny problem z klockującymi się oponami na tyle, lecz podjechałem do znajomego z VW i wymienił mi gumy na wahaczach z tyłu i problem znikł stuków żadnych nie było. Lecz teraz oponki z przodu wędrują na tyle i póki co kilometry lecą i jest OK Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sylwek1972 Zgłoś #53 Napisano 10 Września 2013 W poprzednich trzech sezonach letnich miałem założone dunlopy i wyząbkowały się na maxa, jeździć się nie dało. Ustawiałem zbieżność, zawieszenie sprawdzone i OK. W tym sezonie założyłem opony hankook ventus prime 2 (produkcja na Węgrzech) i powiem Wam że jestem mile zaskoczony. Zrobiłem około 10 tyś km i ciągle cisza. Bardzo dobre prowadzenie i cena za rozmiar 215/55 R16 97 W około 450Pln. Jeden oponiarz powiedział mi, że jedne pony się ząbkują i inne nie. Potwierdza to jego teorie bo moje zimowe opony jeżdżą trzy sezony i nie są wyząbkowane. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szalik Zgłoś #54 Napisano 23 Czerwca 2015 Odświeżam u mnie tez problem z wyząbkowanymi oponami mam Fulda Carat Exelero 235x55x17 i gdy kupiłem uzywane koles mówił że to sa szerokie i bedzie lekko szumiec, jak założyłem to huczały i to nawet fest ale mysle ze moze łożysko mam walnięte i jeżdziłem dalej a teraz tak huczy ze w aucie jak w kamazie jest dalsze podróże to tylko z głośnym radiem, bede musiał zmienić i już sie rozgladam powoli , U mnie chyba jak juz kupiłem to były wyzabkowane troche a u mnie na aucie za duze ciśnienie dobiłem przód 3bar a tył 2,5 i dlatego szybko poleciały a zabki gołą ręka czuć skoki na oponie od wewnątrz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rychu_90 Zgłoś #55 Napisano 24 Czerwca 2015 Dołączam się do tematu. Tylna oś w sedanie B6 12.2008r. W zeszłym sezonie nowe opony DUNLOP 225/50/17. W tym roku do wyrzucenia. Całe wyząbkowane. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #56 Napisano 24 Czerwca 2015 Za wysokie ciśnienie. 0,2 mniej niż na wlepie i opony pożyją dłużej. No i sprawdzić stan amortyzatorów oczywiście Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grabson7 Zgłoś #57 Napisano 24 Czerwca 2015 Za wysokie ciśnienie. 0,2 mniej niż na wlepie i opony pożyją dłużej. Potwierdzam, zmniejszyć ciśnienie na tyle. Poza tym ja zmieniam koła lewą na prawą stronę, ale tylko na tylnej osi, dosłownie co 5 tys. km. Na razie mogę stwierdzić, że pomaga tzn nie eliminuje, ale zmniejsza ząbkowanie. Oczywiście amorki i zbieżność ok. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mietek26 Zgłoś #58 Napisano 24 Czerwca 2015 Bridgestone Potenza 235/45/18 ( wyzabkowane ) - panowie to jaka jest ostateczna rada... zalozmy ze amorki sa ok zbieznosc ok cisnienie np z przodu 2.4 z tylu 2.2... i efekt niszczenia opon powinien zniknac... to nienormalne zeby wymieniac opony co sezon warte 3tys zł... albo przekladac je co 1000km jakos kiedys nie bylo tego problemu ;/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grabson7 Zgłoś #59 Napisano 25 Czerwca 2015 panowie to jaka jest ostateczna rada... zalozmy ze amorki sa ok zbieznosc ok cisnienie np z przodu 2.4 z tylu 2.2... i efekt niszczenia opon powinien zniknac... to nienormalne zeby wymieniac opony co sezon warte 3tys zł... albo przekladac je co 1000km jakos kiedys nie bylo tego problemu ;/ obciążyć bagażnik workiem ziemniaków (ale pewnie nie wystarczy)- żartuję. Wg mnie nic nie zrobisz, też byłem wkurzony, że tak się dzieje (nawet zadawałem kiedyś na ten temat pytanie i dostałem odpowiedź, że ludziska się z tym męczą), sprawdziłem amorki ustawienie zbieżności było ok. Pisałem wcześniej przekładam tylne koła z lewej na prawą stronę co 5tys. i tylko ograniczam ząbkowanie. Tak jest przy wielowahaczu na nieobciążonej osi. Wielu z nas się z tym męczy. Też uważam, że to nienormalne, tym bardziej, że lacie nie kosztują 100zł za sztukę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #60 Napisano 25 Czerwca 2015 vredestein ultrac sessanta 235/40/18 przejechane 2 sezony (ok 20kkm) ciśnienie 0,2 mniejsze niż nakazane, amortyzatory bilstein b8 i zero efektu ząbkowania. Opony ostatnio sprzedałem, wyglądały praktycznie jak nowe. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach