Skocz do zawartości
Gość b8tz

przełożenia skrzyni biegów passat b4

Rekomendowane odpowiedzi

Gość b8tz

Z racji że to mój pierwszy post na forum witam wszystkich użytkowników passatów.

 

Teraz do rzeczy. Zamierzam kupić B4ke z silnikiem TDI. Planuję pojeździć nim do jesieni/zimy, a jeśli silniczek będzie się sprawował OK to w zimie mam zamiar przełożyć go do mojego transportera T4. W Transporterze mam z kolei ABL 1.9TD i myślałem o włożeniu go do Passata.O ile montaż 1Z czy AFN w T4 jest wykonalny bez większych komplikacji, o tyle nie wiem jak jest z wsadzeniem ABL'a w miejsce TDI. Może ktoś coś podpowie?

 

I kolejne pytanie o skrzynie biegów - wiadomo były różne skrzynie montowane i z różnymi przełożeniami. Poszukuję informacji - tabeli z przełożeniami poszczególnych biegów - zależy mi głównie na 5tym biegu. Mam zamiar wrzucić koła piątego biegu w miejsce tych co mam w skrzyni od T4 - żeby auto było ekonomiczniejsze.

 

Idealnym rozwiązaniem byłby dla mnie passat tdi ze skrzynią o 5tce z przełożeniem 0,700 albo mniej - u mnie jest 0,756.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

widziałem jak włozyli silnik z golfa III 1.9 D do T4, gdzie przed tem tez był 1.9 D, troche moze bagnet oleju cos im tam nie pasował i wspomaganie chyba przestawili ale nie wiem dokałdnie jak to bedzie z TDI

 

łaczenie silnik skrzynia pasuje bez problemu, ale skrzynie z T4 i tak bedziesz musiał tam zostawic, ogólnie przekłądki silników do wykonania,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość b8tz

jest to wykonalne bo widzialem na wlasne oczy tak zrobionego busa. Skrzynia od T4 bedzie za krótka - na 5 biegu bedzie sie jechac jak na 4 w passacie. Dlatego mysle o wymianie piątki.

 

Gdzie w passacie szukać oznaczenia skrzyni biegów?

Edytowane przez b8tz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

oznaczenie skrzyni biegów powinno być gdzieś na górze przy samym łączeniu z silnikiem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość b8tz

A na takiej wlepce w okolicy skrzynki bezpieczników tez bedzie kod literowy?

W dalszym ciagu nie wiem gdzie szukać przełożeń skrzyń i ktore skrzynie szły z jakimi silnikami?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

skrzynie z linkami maja kod na górze, zaraz przy pionowym popychaczu, z wodzikami na dole, ale tak zapytam, chcesz rozkładac skrzynie i wrzucić tam jesce jeden tryb??? a np były tez silniki 2.4 D może coś od tego, w tej chwili masz szkrzynie 4 biegową czy jak??? pozdor

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość b8tz

Chodzi o wymiane samych kół od 5 biegu. W busie mam 34/45 trybów, z tego co wiem to w passacie były przełożenia 33/46, co na piątym biegu daje większą prędkość przy takich samych obrotach. Wymiana nie jest trudna - koła piątego biegu są pod deklem z boku skrzyni.

 

Jeśli chodzi o skrzynie od 2.4D to mają takie same przełożenia jak w 1.9, Ba, nawet są zamienne są w takiej samej obudowie i można je montować zarówno do 2.4 jak i 1.9. W tej samej obudowie były też skrzynie do 2.5tdi 88KM z początku produkcji i ta skrzynia pasowała by jak najbardziej do 1.9tdi bo ma dłuższe przełożenie główne, ale raz ze ciezko ja znalezc, a dwa że koszt to ok 2000 zł. Niestety skrzynie do T4 są drogie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

b8tz problem polega na tym, że skrzyń w Passatach B3-B4 było od pyty, a różniły się od siebie przełożeniami biegów, przełożeniem głównym, albo tylko rocznikiem.

Niestety, żadna z nich nie miała przełożenia 5 biegu wyższego niż 0,700 - najwyżej 0,717.

Takie przełożenie mają skrzynie 02A o oznaczeniach CEY, CAT, CHA, oraz niektóre CGX.

Z tymi ostatnimi lepiej uważać, bo występowały w dwóch wersjach:

- z przełożeniem głównym 3,944 (takim, jak w CEY, CAT, CHA) i krótszymi przełożeniami

3, 4 i 5 biegu

- z przełożeniem głównym 3,684 i przełożeniami biegów jak w w/w przekładniach.

Niestety, za cholerę nie wiem jak z zewnątrz rozróżnić te wersje CGX :D

Edytowane przez aardvark

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w związku z tym, że temat dotyczy gearboxów chciałbył wyrazić swoje zbulwersowanie bo dzisiaj ze względu na nieczynne sklepy znajomy podwoził mnie po % swoim audi 80 B4, koleżka ma 2.0 ale nie znam dokładnej specyfikacji, a przy obrotach 3000/min miał ponad 120 km/h na budziku, gdzie u mnie jest 100 km/h przy tej prędkosci obrotowej, poza tym wczoraj jechałem ze znajomkiem który ma paszteta b5 1.8 20V i tak samo, jadąc 100km/h miał już 3000 o/min :-/. co o tym myśliscie ? czy pasztety są naprawdę tak ciężkie, że potrzebują takiego przełożenia ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teraz do rzeczy. Zamierzam kupić B4ke z silnikiem TDI. Planuję pojeździć nim do jesieni/zimy, a jeśli silniczek będzie się sprawował OK to w zimie mam zamiar przełożyć go do mojego transportera T4. W Transporterze mam z kolei ABL 1.9TD i myślałem o włożeniu go do Passata.O ile montaż 1Z czy AFN w T4 jest wykonalny bez większych komplikacji, o tyle nie wiem jak jest z wsadzeniem ABL'a w miejsce TDI. Może ktoś coś podpowie?

W T4 i passacie będziesz miał inne kolektory, które niezbyt będą pasowały żeby je przekładać między sobą. Dorzuć do tego miski olejowe, pokrywy zaworów, bagnet oleju - pikuś. łapy silnika też z tego co wiem są inne, ale te już powinno dać się przełożyć. Razem z AFN-em muszą powędrować wiązki elektryczne, komputer, i co ważne - wspornik z pedałami (elektroniczny pedał gazu). Pedały na 99% nie pasują. Znajdzie się pewnie jeszcze parę pierdółek typu dolot, początek wydechu itd...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem okazje ogladać podoba przekładke... i powiem ze roboty to tam jest .. ale udało sie... choc własciciel T4 potem stwierdził ze sie nie opłacało. Bo jak kolega powyzej napisał jest dośc duzo roboty a efekt nie jest piorunujacy...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość b8tz
W T4 i passacie będziesz miał inne kolektory, które niezbyt będą pasowały żeby je przekładać między sobą.

 

Kolektor z 1z z turbiną pasuje. Jeśli wkładałbym AFN - to turbo od AFN podejdzie ale na kolektorze od Sharana.

Dorzuć do tego miski olejowe, pokrywy zaworów, bagnet oleju - pikuś.

Będę miał ABL więc nie problem poprzekładać

łapy silnika też z tego co wiem są inne, ale te już powinno dać się przełożyć.

Przy T4 trzeba tylko jeden otwór nagwintować - jedyna komplikacja.

Razem z AFN-em muszą powędrować wiązki elektryczne, komputer

Wiązkę wpina się w skrzynke bezpieczników - identyczna jak w passacie. Fakt kabli będzie więcej - ale coś za coś

wspornik z pedałami (elektroniczny pedał gazu). Pedały na 99% nie pasują.

Nie pasują na 100%, pedalierę trzeba skombinować z T4 2.5tdi

 

Nikt nie mowił że będzie łatwo - ale w zimie bus nie jeździ wiec bedzie czas na zabawę, kombinowanie itp.

efekt nie jest piorunujacy...

 

Jeździłem 1z w T4 - powiem ci że jechał tak jak 2.5tdi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co mi jeszcze przyszło do głowy, mianowicie ABL ma sprzęgło 215 mm a AFN 220+koło dwumasowe. nie wiem czy da radę wetknąć skrzynię od ABL do AFN.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość b8tz

Na pewno po zdemontowaniu dwumasy w zalozeniu zwyklego kola od 1z. Z dwumasą na pewno będzie działać skrzynia od tdi 88km. Mniej komplikacji bedzie z 1z i chyba dlatego bede jednak szukal paska z 1z.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności