Gość b8tz Zgłoś #1 Napisano 10 Kwietnia 2009 Z racji że to mój pierwszy post na forum witam wszystkich użytkowników passatów. Teraz do rzeczy. Zamierzam kupić B4ke z silnikiem TDI. Planuję pojeździć nim do jesieni/zimy, a jeśli silniczek będzie się sprawował OK to w zimie mam zamiar przełożyć go do mojego transportera T4. W Transporterze mam z kolei ABL 1.9TD i myślałem o włożeniu go do Passata.O ile montaż 1Z czy AFN w T4 jest wykonalny bez większych komplikacji, o tyle nie wiem jak jest z wsadzeniem ABL'a w miejsce TDI. Może ktoś coś podpowie? I kolejne pytanie o skrzynie biegów - wiadomo były różne skrzynie montowane i z różnymi przełożeniami. Poszukuję informacji - tabeli z przełożeniami poszczególnych biegów - zależy mi głównie na 5tym biegu. Mam zamiar wrzucić koła piątego biegu w miejsce tych co mam w skrzyni od T4 - żeby auto było ekonomiczniejsze. Idealnym rozwiązaniem byłby dla mnie passat tdi ze skrzynią o 5tce z przełożeniem 0,700 albo mniej - u mnie jest 0,756. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
buki Zgłoś #2 Napisano 10 Kwietnia 2009 widziałem jak włozyli silnik z golfa III 1.9 D do T4, gdzie przed tem tez był 1.9 D, troche moze bagnet oleju cos im tam nie pasował i wspomaganie chyba przestawili ale nie wiem dokałdnie jak to bedzie z TDI łaczenie silnik skrzynia pasuje bez problemu, ale skrzynie z T4 i tak bedziesz musiał tam zostawic, ogólnie przekłądki silników do wykonania, Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość b8tz Zgłoś #3 Napisano 10 Kwietnia 2009 (edytowane) jest to wykonalne bo widzialem na wlasne oczy tak zrobionego busa. Skrzynia od T4 bedzie za krótka - na 5 biegu bedzie sie jechac jak na 4 w passacie. Dlatego mysle o wymianie piątki. Gdzie w passacie szukać oznaczenia skrzyni biegów? Edytowane 10 Kwietnia 2009 przez b8tz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldek- Zgłoś #4 Napisano 11 Kwietnia 2009 oznaczenie skrzyni biegów powinno być gdzieś na górze przy samym łączeniu z silnikiem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość b8tz Zgłoś #5 Napisano 11 Kwietnia 2009 A na takiej wlepce w okolicy skrzynki bezpieczników tez bedzie kod literowy? W dalszym ciagu nie wiem gdzie szukać przełożeń skrzyń i ktore skrzynie szły z jakimi silnikami? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
buki Zgłoś #6 Napisano 11 Kwietnia 2009 skrzynie z linkami maja kod na górze, zaraz przy pionowym popychaczu, z wodzikami na dole, ale tak zapytam, chcesz rozkładac skrzynie i wrzucić tam jesce jeden tryb??? a np były tez silniki 2.4 D może coś od tego, w tej chwili masz szkrzynie 4 biegową czy jak??? pozdor Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość b8tz Zgłoś #7 Napisano 11 Kwietnia 2009 Chodzi o wymiane samych kół od 5 biegu. W busie mam 34/45 trybów, z tego co wiem to w passacie były przełożenia 33/46, co na piątym biegu daje większą prędkość przy takich samych obrotach. Wymiana nie jest trudna - koła piątego biegu są pod deklem z boku skrzyni. Jeśli chodzi o skrzynie od 2.4D to mają takie same przełożenia jak w 1.9, Ba, nawet są zamienne są w takiej samej obudowie i można je montować zarówno do 2.4 jak i 1.9. W tej samej obudowie były też skrzynie do 2.5tdi 88KM z początku produkcji i ta skrzynia pasowała by jak najbardziej do 1.9tdi bo ma dłuższe przełożenie główne, ale raz ze ciezko ja znalezc, a dwa że koszt to ok 2000 zł. Niestety skrzynie do T4 są drogie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
aardvark Zgłoś #8 Napisano 11 Kwietnia 2009 (edytowane) b8tz problem polega na tym, że skrzyń w Passatach B3-B4 było od pyty, a różniły się od siebie przełożeniami biegów, przełożeniem głównym, albo tylko rocznikiem. Niestety, żadna z nich nie miała przełożenia 5 biegu wyższego niż 0,700 - najwyżej 0,717. Takie przełożenie mają skrzynie 02A o oznaczeniach CEY, CAT, CHA, oraz niektóre CGX. Z tymi ostatnimi lepiej uważać, bo występowały w dwóch wersjach: - z przełożeniem głównym 3,944 (takim, jak w CEY, CAT, CHA) i krótszymi przełożeniami 3, 4 i 5 biegu - z przełożeniem głównym 3,684 i przełożeniami biegów jak w w/w przekładniach. Niestety, za cholerę nie wiem jak z zewnątrz rozróżnić te wersje CGX Edytowane 11 Kwietnia 2009 przez aardvark Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wac Zgłoś #9 Napisano 11 Kwietnia 2009 w związku z tym, że temat dotyczy gearboxów chciałbył wyrazić swoje zbulwersowanie bo dzisiaj ze względu na nieczynne sklepy znajomy podwoził mnie po % swoim audi 80 B4, koleżka ma 2.0 ale nie znam dokładnej specyfikacji, a przy obrotach 3000/min miał ponad 120 km/h na budziku, gdzie u mnie jest 100 km/h przy tej prędkosci obrotowej, poza tym wczoraj jechałem ze znajomkiem który ma paszteta b5 1.8 20V i tak samo, jadąc 100km/h miał już 3000 o/min . co o tym myśliscie ? czy pasztety są naprawdę tak ciężkie, że potrzebują takiego przełożenia ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #10 Napisano 12 Kwietnia 2009 Teraz do rzeczy. Zamierzam kupić B4ke z silnikiem TDI. Planuję pojeździć nim do jesieni/zimy, a jeśli silniczek będzie się sprawował OK to w zimie mam zamiar przełożyć go do mojego transportera T4. W Transporterze mam z kolei ABL 1.9TD i myślałem o włożeniu go do Passata.O ile montaż 1Z czy AFN w T4 jest wykonalny bez większych komplikacji, o tyle nie wiem jak jest z wsadzeniem ABL'a w miejsce TDI. Może ktoś coś podpowie? W T4 i passacie będziesz miał inne kolektory, które niezbyt będą pasowały żeby je przekładać między sobą. Dorzuć do tego miski olejowe, pokrywy zaworów, bagnet oleju - pikuś. łapy silnika też z tego co wiem są inne, ale te już powinno dać się przełożyć. Razem z AFN-em muszą powędrować wiązki elektryczne, komputer, i co ważne - wspornik z pedałami (elektroniczny pedał gazu). Pedały na 99% nie pasują. Znajdzie się pewnie jeszcze parę pierdółek typu dolot, początek wydechu itd... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
draper3 Zgłoś #11 Napisano 12 Kwietnia 2009 Miałem okazje ogladać podoba przekładke... i powiem ze roboty to tam jest .. ale udało sie... choc własciciel T4 potem stwierdził ze sie nie opłacało. Bo jak kolega powyzej napisał jest dośc duzo roboty a efekt nie jest piorunujacy... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość b8tz Zgłoś #12 Napisano 12 Kwietnia 2009 W T4 i passacie będziesz miał inne kolektory, które niezbyt będą pasowały żeby je przekładać między sobą. Kolektor z 1z z turbiną pasuje. Jeśli wkładałbym AFN - to turbo od AFN podejdzie ale na kolektorze od Sharana. Dorzuć do tego miski olejowe, pokrywy zaworów, bagnet oleju - pikuś. Będę miał ABL więc nie problem poprzekładać łapy silnika też z tego co wiem są inne, ale te już powinno dać się przełożyć. Przy T4 trzeba tylko jeden otwór nagwintować - jedyna komplikacja. Razem z AFN-em muszą powędrować wiązki elektryczne, komputer Wiązkę wpina się w skrzynke bezpieczników - identyczna jak w passacie. Fakt kabli będzie więcej - ale coś za coś wspornik z pedałami (elektroniczny pedał gazu). Pedały na 99% nie pasują. Nie pasują na 100%, pedalierę trzeba skombinować z T4 2.5tdi Nikt nie mowił że będzie łatwo - ale w zimie bus nie jeździ wiec bedzie czas na zabawę, kombinowanie itp. efekt nie jest piorunujacy... Jeździłem 1z w T4 - powiem ci że jechał tak jak 2.5tdi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #13 Napisano 12 Kwietnia 2009 Co mi jeszcze przyszło do głowy, mianowicie ABL ma sprzęgło 215 mm a AFN 220+koło dwumasowe. nie wiem czy da radę wetknąć skrzynię od ABL do AFN. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość b8tz Zgłoś #14 Napisano 13 Kwietnia 2009 Na pewno po zdemontowaniu dwumasy w zalozeniu zwyklego kola od 1z. Z dwumasą na pewno będzie działać skrzynia od tdi 88km. Mniej komplikacji bedzie z 1z i chyba dlatego bede jednak szukal paska z 1z. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach