djdziadek Zgłoś #1 Napisano 9 Kwietnia 2009 witam Pasaast b4 1.9 tdi kombii 1995r Ostatnio usłyszałem dziwne odgłosy z układu kierowniczego ,zwłaszcza(a właściwie tylko) podczas wykonywania skrętu . Najbardziej jest słyszalne na postoju. Zdjąłem plastikową obudowę znajdującą się pomiędzy pedałem sprzęgła a hamulca- dźwięk dochodzi z dalszej częsci układu kierowniczego, niestety nie widocznego z pojazdu(moze na kanale?) Stan płynu wspomagania w normie, podczas jazdy nie zauważyłem jakiego kolwiek niepokojącego zachowania kierownicy. Czy ktoś może podpowiedziec, co moze byc przyczyną? Czy można z tym jeździc? pzdr. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość owi1 Zgłoś #2 Napisano 9 Kwietnia 2009 Dolej płyn do wspomagania kireowniczego i to pomoże. Ja też maiłem wczoraj taki sam problem i jak ręką ujął. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
djdziadek Zgłoś #3 Napisano 9 Kwietnia 2009 no niestety stan płynu w normie, dzieje się tak podczas skętu na postoju lub ruszania i skrętu pozdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość owi1 Zgłoś #4 Napisano 9 Kwietnia 2009 A to nie wiem już... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Thorunczyk Zgłoś #5 Napisano 9 Kwietnia 2009 Może przeguby sie konczą? Maglownica? Łożyska amortyzatorów? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skcrack Zgłoś #6 Napisano 9 Kwietnia 2009 Łożyska amortyzatorów? O to to Stanęły Mam to samo w TDI ale narazie musi tak być Dla pewności: np lekko ruszasz do przodu i skręcasz - słyszysz to chrupnięcie. Prostujesz lub skręcasz w drugą stronę, i znowu chrupnięcie. Tak to wygląda mniej więcej? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Enrique Zgłoś #7 Napisano 9 Kwietnia 2009 pasek klinowy od wspomagania slabo naciagniety?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
djdziadek Zgłoś #8 Napisano 10 Kwietnia 2009 Cytat: Napisał Thorunczyk Łożyska amortyzatorów? O to to Stanęły Mam to samo w TDI ale narazie musi tak być Dla pewności: np lekko ruszasz do przodu i skręcasz - słyszysz to chrupnięcie. Prostujesz lub skręcasz w drugą stronę, i znowu chrupnięcie. Tak to wygląda mniej więcej? dokladnie tak , czy to cos powaznego? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
smoku215 Zgłoś #9 Napisano 10 Kwietnia 2009 (edytowane) Jak dla mnie to łożyska amortyzatorów:on: DjDziadek zrób tak, odpal autko i poproś kogoś co będzie Ci obracał kierownicą, a Ty chwyć ręką za górę sprężyny, jeżeli to łożyska amorów to wyczujesz że coś przeskakuje, miałem tak u siebie. Pozdrawiam. Edytowane 10 Kwietnia 2009 przez smoku215 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
r0g4l Zgłoś #10 Napisano 10 Kwietnia 2009 Jeśli chrupanie to raczej nie, ale dla pewności sprawdź końcówki drążków kierowniczych. Odkryj gumy uszczelniające i sprawdź ich stan. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tuniek Zgłoś #11 Napisano 10 Kwietnia 2009 Łożyska amortyzatorów Zakładając, że to jest rzeczywiście przyczyną, to co należy zrobić? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #12 Napisano 10 Kwietnia 2009 Wymiana, najlepiej od razu z poduszkami gumowymi (koszt niewielki, z łożyskiem 20-30 zł) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dawido89 Zgłoś #13 Napisano 10 Kwietnia 2009 jesli chodzi o uklad kierowniczy to pamietam mialem podobna sytuacje jeszcze na kursie prawa jazdy ale wtedy kierownica tez sama uciekala...byl do wymiany silniczek wspomagania....wymienili go dopiero wtedy jak 2 razy bym mial wypadek z tego raz bym zabił/potrącił człowieka bo kierownica staneła i odbiła na zakrecie w prawa strone i wjechalem w chodnika Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
smoku215 Zgłoś #14 Napisano 10 Kwietnia 2009 Wymiana, najlepiej od razu z poduszkami gumowymi (koszt niewielki, z łożyskiem 20-30 zł) A jak amory są też wytłuczone, to i ich wymiana od razu by się prosiła, co by za niedługo znowu kolumny nie demontować. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
peter22 Zgłoś #15 Napisano 11 Kwietnia 2009 ja mam to samo i po swietach biore sie za wymiane łozysk z gumami amortyzatora , byłem pytac w intercarsie 37 zł tylko nie zapytałem czy za strone czy za dwie . u mnie bardziej słychac lewa strone i jak podnosze maske to bardziej wystaje nad kielich i guma tez jakas taka zwichrowana. Pozdrawiam jak zrobie to dam znac czy przestało. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mcgregor88 Zgłoś #16 Napisano 11 Kwietnia 2009 37 zł to za 1 stronę raczej - ja kiedyś pytałem - 35 zł za kpl. na 1 stronę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach