Skocz do zawartości
radeckiboss

Amortyzatory Bilstein B4 i spężyny progresywne.

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Zawieszenie w passacie już się powoli kończy i czas na zmianę amorków - myślę też o lekkim obniżeniu -35 mm bo jest za wysokie i buja - i jazda nie jest zbyt bezpieczna przy wyższych prędkościach. Chcę kupić takie amortyzatory http://moto.allegro.pl/item602030697_amortyzatory_tyl_passat_b5_b6_audi_a6_bilstein.html

(i oczywiście taki sam przód) i do tego chcę zmienić sprężyny ORI na sprężyny progresywne http://moto.allegro.pl/item594992839_sprezyny_progresywne_35mm_vw_passat_sedan_b5_b6.html

Czy to będzie grało? I co to w ogóle za sprężyny firmy MAD? Poprawcie mnie jeżeli jestem w błędzie - sprężyny progresywne np. -35 mm można wrzucać do seryjnych amorków, albo do tych Bilstein'ów B4?? Co z trwałością amora - nie padnie to po pół roku? Dodam, że dysponuję kwotą około 1500 zł na wymianę zawiechy. Proszę o opinie i rady. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podobno B4 są do zawieszenia nie obniżanego, B6 niby też, ale od wczoraj mam B6 plus sprężyny -30mm (nie jestem pierwszy kto ma takie połączenie). Zdecydowałem się na Eibacha, ale też myślałem nad MADem (podobno są całkiem przyzwoite). Bilstein do obniżanego zawieszenia zaleca B8.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sorki ale nie moglem się powstrzymać przed zacytowaniem tego tekstu. To jest cytat z aukcji. :rotfl:

VOLKSWAGEN PASSAT SEDAN/LIMUZYNA B5 od 1996 do 2000 oraz VOLKSWAGEN PASSAT VARIANT/KOMBI B6 (zwane też B5 po liftingu) od 2000 do 2005

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmm. Tak wiem, że B4 są do seryjnych sprężyn - ale w opisach różnych marek sprężyn doczytałem, że akurat progresywne (w tym przypadku -35mm) można zastosować do amorów nie przystosowanych do obniżenia - czyli np do seryjnych. Kto jest w temacie i może miał styczność z tymi progresywnymi sprężynami będzie wiedział co i jak? Taki zestaw jw. utwardzi Paska?

 

---------- Post added at 23:08 ---------- Previous post was at 23:06 ----------

 

VOLKSWAGEN PASSAT SEDAN/LIMUZYNA B5 od 1996 do 2000 oraz VOLKSWAGEN PASSAT VARIANT/KOMBI B6 (zwane też B5 po liftingu) od 2000 do 2005

 

Też to zauważyłem ;p

 

---------- Post added at 23:11 ---------- Previous post was at 23:08 ----------

 

GURAL - a ile wyniósł Ciebie ten cały zestaw? i jak się jeździ? jakiś link może?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
GURAL - a ile wyniósł Ciebie ten cały zestaw? i jak się jeździ? jakiś link może?

Ja mam założony fabryczny zestaw -20 mm. Nie poratuje żadnym linkiem, bo u mnie zakładała to fabryka i mam jeszcze ori części (nie wymieniane od nowości). Nie narzekam, jeździ się bardzo dobrze, choć nie jestem zwolennikiem obniżania :) Tylko jedno maleńkie "ale" mieszkam i użytkuję moje autko na wyspach (UK) troszkę inny stan dróg, niestety lepszy niż w Polsce.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

B4 i sprezyny progresywne TO POMYLKA !!

 

B4 to zwykle amorki, springi progresy to mocne silne sprezyny, amorki nie utrzymaja w ryzach rozprezajacych sie sprezyn i bedziesz mial dopiero gibajacy sie samochod !!

 

B6 to amorki wlasnie pod springi max -30mm i ew progresy.

 

PAMIETAJ !! ze gibanie sie autka, zalezy od AMORKOW !!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam w borze amory b4 i sprezyny -30. Zadnego bujania czy tym podobnych rzeczy. Fakt nie jest to gwint ale komfort jazdy jest naprade dobry.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmm ;) i kogo tu słuchać? To może jeszcze inaczej - chciałbym lekko utwardzić i lekko (-30, -35 mm) obniżyć w celach wizualnych, bo mam za duży prześwit i brzydko Pasek wygląda wg. mnie. Nie mogę szaleć z kasą na amorki i springi bo mam do wymiany jeszcze całą przednią zawieche, łączniki itp - wszystko chce wymienić - bo po zimie to zawieszenie ucierpiało (i miało prawo), bo wiem że nikt wcześniej wahaczy i amorów nie zmieniał (rocznik auta 2001). To może teraz założyć amorki B6 Sport (4 sztuki) a sprężyny zostawić ORI no i zmienić resztę zawieszenia, a springi kiedyś tam zmienię - ważniejsze jest bezpieczeństwo ;) Gdzie tanio kupić amory B6 do Paska?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

radeckiboss zapodaj B6+Einbach -30mm albo caly zestaw Einbach Pro System ( zapytaj kol. Marios On ma takowy)

 

...twardosc uzyskuje sie amortyzatorami a nie sprezynami !!

 

BILSTEIN to sa jedyne regenerowalne amorki (rozkrecane) inne trzeba ciac.

Regeneracje amorkow BILSTEIna robi ZERKAPOL (150zl za sztuke B6).

 

Jaa obecnie, u siebie testuje, SACHS sport (czerwone amorki)+ springi H&R -50mm progres. Fajnie sie autko zakretow klei ale ...pląby bola.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mój zestaw nie jest strasznie twardy (w sumie to moje pierwsze obniżane auto, ale spodziwałem się czegoś twardszego), na większych dziurach jest podobnie jak w serii. Czuć bardziej delikatne nierówności na drodze, na to można przymknąć oko, bo poza tym przyczepność jest super, nie nurkuje przy hamowaniu i przyspieszaniu. Czytałem, że sprężyny H&R są dosyć twarde, a Eibachy należą do tych bardziej "komfortowych". Dziś sprawdziłem o ile samochód poszedł w dół: 40mm zamiast 30mm, ciekawy jestem czy nie będzie "jezdził brzuchem" po asfalcie w głębszych koleinach...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam koledzy, przymierzam się do zmiany zawieszenia i stąd pytanko do Was czego mogę spodziewać się po czymś takim??

http://www.allegro.pl/item1084171481_zawieszenie_sportowe_audi_a4_a_4_vw_passat_b5_b_5.html

tzn czy obniży mi autko ?? no i czy podpasuje do mojego pastucha :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

koledzy mam sprężyny eibacha - 35 czy do nich podpasuje bilstein b4 ? będzie ok ? ja swoje amorki mam od nowości i czas pomyśleć o wymianie , jak dociskam przód ręką to wcale jakoś nie trzeba zbytniej siły żeby nim pobujać :/ chociaż przy jednorazowym naciśnięciu i puszczeniu wraca na swoje miejsce i nie giba się już

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

B4 nie nadają się. Szybko je rozwalisz na tych sprężynach wiec szkoda kasy. Do sprężyn obniżających pasują B8, albo inne przystosowane do obnizanego/sportowego zawieszenia. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sporo czytałem o b8 i podobno są bardzo twarde a b6 też nie są pod sportową sprężynę wiec sam nie wiem co mam założyć

 

czy na sprężach obniżających można jeszcze sprawdzić na stacji diagnostycznej stopień zużycia amorów czy to już bedzie błędny odczyt ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Będzie błędny odczyt - chociaż są osoby co twierdzą inaczej. Jakiej wielkości masz felgi? Każde amory do sprężyn obniżanych są twarde - co nie znaczy ze nie wygodne. Na trasie przy szybkiej jeździe one dopiero pokazują co potrafia - chociaż do miasta też sie nadaja - tylko trzeba wolniej jezdzic niestety ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a MTS-y do eibachów Pro-Kit -30mm będą ok??? zrobi się dużo twardziej niż na seryjnych amorach i tych sprężynach???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności