lukisio Zgłoś #1 Napisano 30 Marca 2009 Podczas zmiany kapci na letnie wpadliśmy na pomysł aby pokazać Wam jak zmienia się koła w naszych bolidach. Co prawda nie odbywa się to tak: http://www.youtube.com/watch?v=X6y8safEDW8 Ale nie jest źle Z czasem będziemy lepsze czasy wyrabiać Co nam jest potrzebne do zmiany opon (oprócz motywacji) Komplet kół z oponami, klucz do śrub, podnośnik... No i oczywiście autka W tym wypadku dla dobra ludzkości przyczynił się Arkady375 (Arek) swoim bolidem. Najpierw zdejmujemy kołpaki łapiąc rękami w miejsca otworów Gładko poszło Tak oto wygląda nasza stara opona wraz ze stalową felgą. Nie zapominamy oczywiście o komplecie 5 śrub do odkręcenia. Może teraz sobie ustawić podnośnik. Najlepiej na twardej powierzchni ale jak owej nie ma to trzeba się ratować deską lub czymś innym co pomogło by rozłożyć ciężar na większej powierzchni Jak już ustawimy podnośnik to nie podnoście tak aby koło się kręciło (łatwiej będzie śruby odkręcić) Teraz możemy zabrać się za odkręcenie śrub. Wkładamy klucz na śruby najlepiej w pozycji poziomej do podłoża. Klucz powinien mieć dźwignię z lewej strony. Teraz aby nam było łatwiej to możemy tylko nogą okręcać śrubę (uderzamy o klucz nową aż śruba puści) Teraz gdy mamy koło wraz z oponą zdjęte. Oznaczamy je. No po stronie kierowcy oznaczamy je LP (przód) lub LT. Natomiast po stronie pasażera PP lub PT. Teraz po zdjęciu koła mamy możliwość sprawdzenia organoleptyczne tarcz i klocków. Jak już sprawdziliśmy i ustaliliśmy, że znowu koszta (czas wymiany hamulców to idziemy dalej;)) Teraz nakładamy koło na autko i przykręcamy śruby. Dokręcamy ile sił w rękach Tu na zdjęciu macie klucz dźwignią w lewo niestety w tym przypadku musicie ciągnąć klucz do góry (czyli w prawo) aby wkręcić śrubę. Po tej operacji możemy uznać akcję za skończoną. Koła zmienione. Przyda się też sprawdzenie ciśnienia w koła ale to już w innym How To Chowamy podnośnik, klucze i zimowe kapcie. Autko od razu prezentuje się inaczej How to by Arkady375 & Lukisio Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lysy78_03 Zgłoś #2 Napisano 3 Kwietnia 2009 Co zrobic jak kolo nie chce zejsc i sie troche przypieklo? ))))))) tak się zapiekło dziadostwo troche to dziwne, pasta miedziowa i nie ma opcji zeby sie zapieklo. troche na sruby i piaste i NIGDY nie bedzie problemu. robilem tak w ciezarowkach i zawsze schodzily jak nowki. w zadnym serwisie wam tak nie zrobia, ale dla wlasnego bezpieczenstwa posmarujcie. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dyzio0394 Zgłoś #3 Napisano 4 Kwietnia 2009 troche to dziwne, pasta miedziowa i nie ma opcji zeby sie zapieklo.troche na sruby i piaste i NIGDY nie bedzie problemu. robilem tak w ciezarowkach i zawsze schodzily jak nowki. w zadnym serwisie wam tak nie zrobia, ale dla wlasnego bezpieczenstwa posmarujcie. co z tego wiem to śrub od koł się nie smaruje żadnymi smarami ani pastami, żeby się nie odkręciły i czasem by kółka nie zgubić w czasie jazdy bo grozi to wypadkiem lub uszkodzeniem samochodu Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lysy78_03 Zgłoś #4 Napisano 4 Kwietnia 2009 co z tego wiem to śrub od koł się nie smaruje żadnymi smarami ani pastami, żeby się nie odkręciły i czasem by kółka nie zgubić w czasie jazdy bo grozi to wypadkiem lub uszkodzeniem samochodu ciekawa teoria. jeszcze nigdy nie spotkalem sie z samoistnie odkreconymi srubami. najczesciej sa poprostu niedokrecone i dlatego mozna zgubic kolo. raz ktos odkrecil mi kolo na parkingu, ale widocznie ktos go sploszyl. zawsze smaruje sruby miedziowym i jescze nigdy sie nie zdarzylo aby cos bylo nie tak. zakladasz nowe kolo, dokrecasz sruby. robisz 100 km ,dokrecasz i masz pewnosc. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukisio Zgłoś #5 Napisano 4 Kwietnia 2009 (edytowane) Drobne uaktualnienie Jak Ci się koła zapieką tak, że śruby popuszczą a koło ani drgnie Wujek Krzysiek ma na to radę Potrzeba 5 osób Wiem wiem to cała ładowność paska Niech będą 2 Kierowca musi znaleźć sobie ofiarę którą wykorzysta do wymiany kół. Odkręcamy lekko śruby, dosłownie minimalnie. i kawałek się przejeżdżamy. Najlepiej aby ta druga osoba nie spała tylko sprawdzała czy już puściło. Wystarczy jak autko będzie ruszała się przód tył. Na przedniej osi najłatwiej jest ruszać kierownicą na postoju lub powoli jadąc kołami skręcać. Na bank puszczą Dziś testowane W roli kierowcy Yogiboy W roli wujka Krzyśka czy jak kto woli wujka dobra rada Amikrzys i w roli ofiary (robola) Łukasz innymi słowy Lukisio nazywany przez Stuka Luksio Piasty posmarowaliśmy smarem miedzianym. Mam nadzieje, że nas to więcej nie wykończy Zaraz walnę fotę pomalowanych bębnów w clio. I jeszcze krótkie info od lysy78_03: Po wymianie ze stalowek na alu nalezy umiescic piec srub od felg stalowych w bagazniku. przydadza sie bardzo w przypadku wymiany kola gdy zlapie sie kapcia. sruby od alu beda najprawdopodobnie za dlugie i sie nie pojedzie.no chyba ze ktos ma alu na zapasie. Edytowane 15 Kwietnia 2009 przez zdun_VW Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zdun_VW Zgłoś #6 Napisano 14 Kwietnia 2009 (edytowane) Temat został w zupełności wyczerpany, więc dalsza dyskusja i OT będzie zbędne. Zamykam Jak ktoś chce dodać coś związanego z temat, info na PW. _zamkniety Edytowane 31 Stycznia 2010 przez zdun_VW Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach