Skocz do zawartości
lukisio

Zmiana kół z zimowych na letnie :D

    Rekomendowane odpowiedzi

    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI-PD 131KM (AWX)
    Rok prod: 2001

    Podczas zmiany kapci na letnie wpadliśmy na pomysł aby pokazać Wam jak zmienia się koła w naszych bolidach. Co prawda nie odbywa się to tak:

    http://www.youtube.com/watch?v=X6y8safEDW8

     

    Ale nie jest źle :D Z czasem będziemy lepsze czasy wyrabiać :D

     

    Co nam jest potrzebne do zmiany opon :D (oprócz motywacji)

    Komplet kół z oponami, klucz do śrub, podnośnik...

     

    1.jpg

    No i oczywiście autka :D W tym wypadku dla dobra ludzkości przyczynił się Arkady375 (Arek) swoim bolidem.

     

    2.jpg

     

    Najpierw zdejmujemy kołpaki łapiąc rękami w miejsca otworów :D Gładko poszło :P

    3.jpg

     

    Tak oto wygląda nasza stara opona wraz ze stalową felgą. Nie zapominamy oczywiście o komplecie 5 śrub do odkręcenia.

    4.jpg

     

    Może teraz sobie ustawić podnośnik. Najlepiej na twardej powierzchni ale jak owej nie ma to trzeba się ratować deską lub czymś innym co pomogło by rozłożyć ciężar na większej powierzchni :D Jak już ustawimy podnośnik to nie podnoście tak aby koło się kręciło (łatwiej będzie śruby odkręcić)

    5.jpg

     

    Teraz możemy zabrać się za odkręcenie śrub. Wkładamy klucz na śruby najlepiej w pozycji poziomej do podłoża. Klucz powinien mieć dźwignię z lewej strony. Teraz aby nam było łatwiej to możemy tylko nogą okręcać śrubę (uderzamy o klucz nową aż śruba puści)

    6.jpg

     

    Teraz gdy mamy koło wraz z oponą zdjęte. Oznaczamy je. No po stronie kierowcy oznaczamy je LP (przód) lub LT. Natomiast po stronie pasażera PP lub PT. Teraz po zdjęciu koła mamy możliwość sprawdzenia organoleptyczne tarcz i klocków. Jak już sprawdziliśmy i ustaliliśmy, że znowu koszta (czas wymiany hamulców to idziemy dalej;))

    7.jpg

     

    Teraz nakładamy koło na autko i przykręcamy śruby. Dokręcamy ile sił w rękach :D Tu na zdjęciu macie klucz dźwignią w lewo niestety w tym przypadku musicie ciągnąć klucz do góry (czyli w prawo) aby wkręcić śrubę.

    8.jpg

     

    Po tej operacji możemy uznać akcję za skończoną. Koła zmienione. Przyda się też sprawdzenie ciśnienia w koła ale to już w innym How To :P

    Chowamy podnośnik, klucze i zimowe kapcie. Autko od razu prezentuje się inaczej :D

    9.jpg

    How to by Arkady375 & Lukisio

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: CC 2.0 TDI 177KM DSG 4x4
    Rok prod: 2014
    Co zrobic jak kolo nie chce zejsc i sie troche przypieklo?
    ))))))) tak się zapiekło dziadostwo

    troche to dziwne, pasta miedziowa i nie ma opcji zeby sie zapieklo.

    troche na sruby i piaste i NIGDY nie bedzie problemu.

    robilem tak w ciezarowkach i zawsze schodzily jak nowki. w zadnym serwisie wam tak nie zrobia, ale dla wlasnego bezpieczenstwa posmarujcie.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B4 1.9 TDI 90KM (1Z)
    Rok prod: 1994
    troche to dziwne, pasta miedziowa i nie ma opcji zeby sie zapieklo.

    troche na sruby i piaste i NIGDY nie bedzie problemu.

    robilem tak w ciezarowkach i zawsze schodzily jak nowki. w zadnym serwisie wam tak nie zrobia, ale dla wlasnego bezpieczenstwa posmarujcie.

     

    co z tego wiem to śrub od koł się nie smaruje żadnymi smarami ani pastami, żeby się nie odkręciły i czasem by kółka nie zgubić w czasie jazdy bo grozi to wypadkiem lub uszkodzeniem samochodu :)

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: CC 2.0 TDI 177KM DSG 4x4
    Rok prod: 2014
    co z tego wiem to śrub od koł się nie smaruje żadnymi smarami ani pastami, żeby się nie odkręciły i czasem by kółka nie zgubić w czasie jazdy bo grozi to wypadkiem lub uszkodzeniem samochodu

    ciekawa teoria.

    jeszcze nigdy nie spotkalem sie z samoistnie odkreconymi srubami. najczesciej sa poprostu niedokrecone i dlatego mozna zgubic kolo. raz ktos odkrecil mi kolo na parkingu, ale widocznie ktos go sploszyl. zawsze smaruje sruby miedziowym i jescze nigdy sie nie zdarzylo aby cos bylo nie tak. zakladasz nowe kolo, dokrecasz sruby. robisz 100 km ,dokrecasz i masz pewnosc.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI-PD 131KM (AWX)
    Rok prod: 2001

    Drobne uaktualnienie :P

     

    Jak Ci się koła zapieką tak, że śruby popuszczą a koło ani drgnie :D Wujek Krzysiek ma na to radę :P

     

    Potrzeba 5 osób :D Wiem wiem :P to cała ładowność paska :P Niech będą 2 :D Kierowca musi znaleźć sobie ofiarę którą wykorzysta do wymiany kół.

    Odkręcamy lekko śruby, dosłownie minimalnie. i kawałek się przejeżdżamy. Najlepiej aby ta druga osoba nie spała tylko sprawdzała czy już puściło.

    Wystarczy jak autko będzie ruszała się przód tył. Na przedniej osi najłatwiej jest ruszać kierownicą na postoju lub powoli jadąc kołami skręcać. Na bank puszczą :D Dziś testowane :D W roli kierowcy Yogiboy :D W roli wujka Krzyśka czy jak kto woli wujka dobra rada Amikrzys i w roli ofiary (robola) Łukasz innymi słowy Lukisio nazywany przez Stuka Luksio :P

     

    Piasty posmarowaliśmy smarem miedzianym. Mam nadzieje, że nas to więcej nie wykończy :D

     

    Zaraz walnę fotę pomalowanych bębnów w clio.

     

    I jeszcze krótkie info od lysy78_03:

    Po wymianie ze stalowek na alu nalezy umiescic piec srub od felg stalowych w bagazniku. przydadza sie bardzo w przypadku wymiany kola gdy zlapie sie kapcia. sruby od alu beda najprawdopodobnie za dlugie i sie nie pojedzie.

    no chyba ze ktos ma alu na zapasie.

    Edytowane przez zdun_VW

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B6 2.0 TDI-PD 140KM (BMP)
    Rok prod: 2007

    Temat został w zupełności wyczerpany, więc dalsza dyskusja i OT będzie zbędne. Zamykam :)

     

    Jak ktoś chce dodać coś związanego z temat, info na PW.

    _zamkniety

    Edytowane przez zdun_VW

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Gość
    Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

    ×

    Powiadomienie o plikach cookie

    Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności