radas Zgłoś #1 Napisano 27 Marca 2009 (edytowane) Posiadam taki miernik Co na nim ustawić i jak podpiąć się pod akumulator aby zmierzyć pobór prądu samochodu w czasie postoju (interesuje mnie ile prądu pobiera alarm) , a także czy mam prawidłowe ładowanie. Z góry Dzieki i sorry jeżeli było już gdzieś podobne - ja nie znalazłem ;-( Edytowane 27 Marca 2009 przez radas Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wasil1 Zgłoś #2 Napisano 27 Marca 2009 No więc tak: wtyczka czerwona w gniazdo COM, czarna w gniazdo 10A. Nastawiasz pokrętłem na pozycję 10A. Odłączasz klemę masową od akumulatora. Zwierasz czerwony bolec z odłączoną klemą a czarny z klemą siedząca w akumulatorze. Np masa "-" to czerwony na odłączoną klemę a czarna na "+". Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kosiad Zgłoś #3 Napisano 27 Marca 2009 Jak ustawić miernik i gdzie wpiąć przewody masz na rysunku[ATTACH]9797[/ATTACH]. A miernik należy wstawić szeregowo w obwód. Najlepiej pomiędzy klemę od + aku. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
potulak Zgłoś #4 Napisano 27 Marca 2009 Witaj Nie jestem ekspertem ale aby zmierzyć napięcie ładowania podłącz czarny kabel do gniazda COM, czerwony do gniazda wyżej Vma, miernik ustaw na pozycje 20 prądu stałego(V z kreseczką i kropkami) i końcówkę czarną miernika przyłóż do bieguna minusowego a czerwoną do plusowego akumulatora. Wynik masz na wyświetlaczu. Mierzenie natężenia prądu: pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radas Zgłoś #5 Napisano 27 Marca 2009 (edytowane) dzięki. ale... @wasil1 piszerz ,że czarna wtyczka w w gniazdo 10A ,a czerwona w gniazdo COM @kosiad twierdzi znowu (foto) zupełnie cos innego :confused: Jak to ma być prawidłowo ? i jeszcze jedno: miernik należy wstawić szeregowo w obwód. Najlepiej pomiędzy klemę od + aku. czy czerwonym czy czarnym przewodem od miernika do akumulatora i analogicznie czarnym czy czerwonym do klemy ? Czy to już bez znaczenia ? Edytowane 27 Marca 2009 przez radas Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kosiad Zgłoś #6 Napisano 27 Marca 2009 Jak to ma być prawidłowo ? - podłącz tak jak ci podałem na rysunku. Ewentualnie czerwoną wtyczkę przełóż jedno oczko wyżej tam gdzie jest napisane 10A ale bardzo wątpię abyś pobór prądu na postoju miał aż tak wielki.Pozdrawiam czy czerwonym czy czarnym przewodem od miernika do akumulatora i analogicznie czarnym czy czerwonym do klemy ? Czy to już bez znaczenia ? - co najwyżej pokaże ci wartości w minusie ale to nie problem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radas Zgłoś #7 Napisano 30 Marca 2009 (edytowane) Czyli , dla ścisłości... ______ Aby zmierzyć "ubytki" prądu w samochodzie stojacym na postoju (np. poprzez pracujące czujjniki alarmu) - inaczej pomiar natężenia prądu , nalerzy zrobić tak: Czerwony przewód podłączyć do VΩ Czarny przewód do COM Pokrętło ustawić na 20m w przedziale Odłączyć klemę minusową (-) przy akumulatorze „Bolec” czerwonego przewodu z miernika „styknąć” do klemy z odłączonego przewodu akumulatora „Bolec” czarnego przewodu „styknąć” do trzpienia minusowego (-)akumulatora , czyli tego do którego normalnie jest podłączony zdjęty przewód. Przy autach jeżdżących mało upływ prądu na poziomie 0,04-0,06 A może powodować wyładowanie baterii ___________ Aby zmierzyć prawidłowe ładowanie akumulatora , czyli pomiar napięcia, należy zrobić tak: Samochód uruchomniony , Pokrętło w mierniku ustawione na prąd stały 20V (DCV) "Bolec" czerwonego przewodu "styknąć" do dodatniego (+) bieguna-klemy akumulatora "Bolec" czarnego przewodu "styknąć" do masy samochodu , np. bloku silnika , lub także do ujemnego (-) bieguna-klemy akumulatora. Odczytać wynik - prawidłowy to w okolicach 13,5 do 14,5 V przy 3000 obr/min Następnie należy włączyć wszystkie odbiorniki prądu i ponownie sprawdzic ładowanie przy 3000 obr/min Nie powinno ono spaść poniżej 0,4 V ponizej poprzedniego stanu. Jeżeli samochodu nie można uruchomić z powodu zbyt małej prędkości obrotowej silnika , to trzeba sprawdzic napięcie akumulatora podczas włączania rozrusznika. W tym celu należy podłączyć przewody j.w. i przy pomocy drugiej osoby która uruchamia samochód , odczytać wartość napięcia. Jeżeli napięcie jest ponizej 10V przy 20 *C , to naładować akumulator i przeprowadzić próbę ponownie. Edytowane 30 Marca 2009 przez radas Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kosiad Zgłoś #8 Napisano 30 Marca 2009 Czyli , dla ścisłości...______ - Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawekm65 Zgłoś #9 Napisano 30 Marca 2009 Zanim uszkodzisz sobie miernik zobacz jaki prąd będzie płynął na zakresie 10A (jak radzi wasil1). Jak wartość prądu będzie poniżej 0,2A to zmierz zgodnie z radą kosiada. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wasil1 Zgłoś #10 Napisano 31 Marca 2009 Tak czy owak wtykasz w gniazdo 10A. Pobór prądu dla alarmu jest zazwyczaj pomijalnie mały, ale np pozostawienie pojazdu z włączonym alarmem na np 3 tygodnie spowoduje rozładowanie akumulatora. Badziewiaste radia samochodowe potrafią pobierać w stanie czuwania ok. 0,20A, czyli przez noc masz rozruch z głowy. To samo z centralnym zamkiem w Astrze II. W stanie czuwania pobiera ok. 0,20A, załączony ok. 0,03-0,05A. Czyli nawet we własnym garażu opłaca się włączać centralny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radas Zgłoś #11 Napisano 1 Kwietnia 2009 no i zrobiłem tak jak opisałem wyżej. "pomiar natężenia prądu " Multimetr ustawiłem na 20m i wyskoczyło 1 zmieniłem na 10A i znowu wyskoczyło 1 Czyli chyba robię cos nie tak :634: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kosiad Zgłoś #12 Napisano 1 Kwietnia 2009 Multimetr ustawiłem na 20m i wyskoczyło 1zmieniłem na 10A i znowu wyskoczyło 1 Spróbuj jeszcze raz może coś źle robisz. Sprawdź miernik na czymś innym (inne urządzenie) gdzie jest podany pobór prądu. Z tego co piszesz to miernik wyszedł poza zakres wyświetlił 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kip Zgłoś #13 Napisano 1 Kwietnia 2009 Jeśli włożyłeś końcówkę w 10A i zakres ustawiłeś 10A to niemożliwe żeby sprawny miernik wyświetlił 1... ...chyba że źle wpiąłeś miernik (końcówki miernika przytknąłeś jak do pomiaru napięcia, zwierając akumulator, ale to raczej spaliłoby bezpecznik w mierniku). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radas Zgłoś #14 Napisano 1 Kwietnia 2009 Jeśli włożyłeś końcówkę w 10A i zakres ustawiłeś 10A to ... czeroną wtyczkę nie włozyłem w 10A lecz Vom mA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wasil1 Zgłoś #15 Napisano 1 Kwietnia 2009 Nie kombinuj, słuchaj się nas. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Roddy Zgłoś #16 Napisano 1 Kwietnia 2009 Jeśli włożyłeś wtyczkę w V/om/mA i coś pokazuje, to bezpiecznik jeszcze sprawny. Spróbuj ustawić zakres 200mA=. Jak pokazuje dalej samo "1" to przełóż wtyczkę do gniazda 10A i ustaw zakres 10A= Pozdr. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radas Zgłoś #17 Napisano 1 Kwietnia 2009 Dzięki pewnie tak zrobię , ale nie wiem kedy. dlatego ,że całe te "mierzenie" wiąże się z odpięciem akumulatora=adaptacją przepustnicy. A ja niestety nie mam laptopa. Zdobię tak dopiero jak będę miał okazję z podłączeniem VAGa. Dam znać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotr555 Zgłoś #18 Napisano 1 Kwietnia 2009 Koledzy ja mam tez problem bo dzis padl mi calkowicie akumulator i cos go rozladowuje , tak jak w punkcie drugim kolega napisal ,zrobilem i jest ladowanie ok 3000obr/14,48 v 800obr/14,35 v podczas wlaczenia swiatel mijania przy 800 obr =14,25, po nacisnieciu stopu 14,22v a jak chcialem pomierzyc ubytki to caly czas mam 00,0..... dziwne bo ladowanie jest ok ,nie mialem wczesniej zadnych problemow i nawet jak stal na mrozie ,a dzis taki myk zrobil ze nie zapalilem rano co naprawde mnie zadziwilo, ze tak od razu padl i cisza ,przejechalem z 15 kilometrow ,pozostawilem na 2 godziny ,wracam i to samo lezy ,gdzie szukac przyczyny???? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
potulak Zgłoś #19 Napisano 1 Kwietnia 2009 Może po prostu akumulator nadaje się już do wymiany? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawekm65 Zgłoś #20 Napisano 1 Kwietnia 2009 a jak chcialem pomierzyc ubytki to caly czas mam 00,0..... Coś źle mierzysz, auto zawsze coś bierze, a jak nic nie bierze to otwórz drzwi (zapali się lampka) i powinno płynąć coś ok 0,5A. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach