Skocz do zawartości
zyga2302

zamarza parownik

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.Czy może ktoś podać mi przyczyny zamarzania parownika gazowego zaraz po odpaleniu?Jest to zwykła instalacja gazowa ELPIGAZ w silniku 2.0.Powiem że zdaża mi się to nie zawsze ale często rano.Może jakiś sposób na regulację?Dzięki pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałeś płyn chłodzący. Nie zgubiłeś go za dużo?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam.Czy może ktoś podać mi przyczyny zamarzania parownika gazowego zaraz po odpaleniu?Jest to zwykła instalacja gazowa ELPIGAZ w silniku 2.0.Powiem że zdaża mi się to nie zawsze ale często rano.Może jakiś sposób na regulację?Dzięki pozdrawiam

 

Auto stoi pod chmurką i zapewne odpalasz na LPG. Miami to u nas nie jest, więc temperatury niske, dlatego wypadałoby odpalić auto na Pb i poczekac chwilke, aż złapie troche temperature. A poza tym do prawidłowego działania parownika płyn chłodzący winien miec odpowiednią temperature, by móc skroplić LPG. No i sprawdź poziom płynu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

właśnie że płynu jest dość.Chociaż ostatnio dolewałem wody bo walneła mi nagrzewnica to podejżewam że jest połowa wody.

 

---------- Post added at 21:14 ---------- Previous post was at 21:09 ----------

 

Tak to prawda odpalam na lpg dzięki za podpowiedź a czy krokowy ma coś wspólnego z gazem?Bo jak go podłącze to pali około 12-14 gazu a od czasu jak go odpiełem to rano mam ciężko utrzymać go na obrotach ale za to jak się zagrzeje to trzyma 900 obr.i pali około 8-10 w mieście.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie to masz rozregulowaną na maxa instalację gazową. Zajeździsz silnik. Spalanie w mieście 10 litrów??? Co to za miasto?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem takie spalanie :):)

Jak sie okazało, komputerek Bingo złapał jakies nastawy "awaryjne" byc może w skutek jakiegoś spięcia w instalacji i domknął silniczek krokowy.

Co z tego, że miałem niskie spalanie, skoro przy przyśpieszaniu szarpał.

Dzis byłem u gazowników, wprowadzili nowe nastawy i smiga jak marzenie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

_zlydzial1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
właśnie że płynu jest dość.Chociaż ostatnio dolewałem wody bo walneła mi nagrzewnica to podejżewam że jest połowa wody.

Możesz mieć jeszcze układ zapowietrzony i też bedzie ci reduktor zamarzał w najgorszym przypadku uszczelka pod głowicą spotkałem juz kilka takich przypadków.

A grzeje ci w środku?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do palenia 10 litrów po mieście to jest całkiem możliwe bo mi się tak mniej więcej zamyka(max 10,5) w jeździe po Wawie...

 

Ale co do tego zamarzania to ja nigdy nie miałem problemu z odpalaniem na gazie nawet przy temperaturze w granicach 0. Zarówno w pasku jak i w golfiku.

W pierwszym momencie stawiałem na za mało płynu w chłodnicy. Skoro jest ok to przejrzałbym silnik pod względem padniętej uszczelki. Tak mój teść miał w Vectrze...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Co do palenia 10 litrów po mieście to jest całkiem możliwe bo mi się tak mniej więcej zamyka(max 10,5) w jeździe po Wawie...

 

 

szacun :ok::D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam - miałem taki przypadek w golfiku sprawdż czy węże są pozakładane odpowiednio jeśli tak to napewno przez nagrzewnce idzie cały płun i w reduktorze zamarza bo nie ma obiegu - moja i tylko moja rada "jeśi reduktor połączony jest równolegle z nagrzewnicą to podłącz sobie szeregowo (tak by płyn przepływał przez reduktor i nagrzewnicę po kolei) w tym samochodzie nie zaszkodzi bo nawet latem płyn kązy przez nagrzewnicę

 

pozdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze sprawdz czy weze nie zamulily sie gdzies ewentualnie parownik w srodku moze miec syf i slaby obieg

Po drugie czy szybko masz cieplo w srodku, moze pompa wody stracila juz swoja wydajnosc i za maly obieg wody

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mi się tak mniej więcej zamyka(max 10,5) w jeździe po Wawie...

 

No tylko pogratulować autek, no i spalania. Ja mam instalację 8-miesięczną i wychodzi mi nie mniej nie więcej tylko 12 literków. Pewnie coś nie tak z moim samochodem... :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No tylko pogratulować autek, no i spalania. Ja mam instalację 8-miesięczną i wychodzi mi nie mniej nie więcej tylko 12 literków. Pewnie coś nie tak z moim samochodem..

Jest to normalne spalanie w cyklu miejskim.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zyga przepraszam że jeszcze o tym spalanie:) Spalanie 10-12 to norma. Wszystko zależy od ogólnej kondycji autka. Ja gdy kupiłem mojego zefirka to palił powyżej 16 litórw...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Warto odpalić silnik i sprawdzić który z węży od reduktora pompuje ciecz chłodzącą a ktory jest powrotny i robimy tak powrotny zdejmujemy i czekamy aż ciecz przeleci przez reduktor jak przeleci pod sporym ciśnieniem to przy pracyjącym silniku zakładamy wąż powrotny i śmiga. ale uwaga !!! grube gumowe rękawice bo płyn może być gorący!!! pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość MARIUSZ MINSK

Na spalanie ma wielki wpływ również filtr powietrza , jeśli ma już swoje przejechane

( jest zanieczyszczony ) wtedy spalanie wzrasta.

Trzeba również pilnować świec i przewodów wysokiego napięcia, a po za tym w mieście spalanie i tak jest zawsze wyższe niz w trasie zwłaszcza jeśli stoi sie w korkach :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość MANIEK 01-76
Witam.Czy może ktoś podać mi przyczyny zamarzania parownika gazowego zaraz po odpaleniu?Jest to zwykła instalacja gazowa ELPIGAZ w silniku 2.0.Powiem że zdaża mi się to nie zawsze ale często rano.Może jakiś sposób na regulację?Dzięki pozdrawiam

Temperatura gazu to minus 30 stopni.Odpal rano autko na benzynie, rozgrzej do około 40 stopni i dopiero przełącz na gaz. To co dla auta jest układem chłodzenie, to dla gazu jest układem grzewczym. Pozdro.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności