zyga2302 Zgłoś #1 Napisano 23 Marca 2009 Witam.Czy może ktoś podać mi przyczyny zamarzania parownika gazowego zaraz po odpaleniu?Jest to zwykła instalacja gazowa ELPIGAZ w silniku 2.0.Powiem że zdaża mi się to nie zawsze ale często rano.Może jakiś sposób na regulację?Dzięki pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vireless Zgłoś #2 Napisano 23 Marca 2009 Sprawdzałeś płyn chłodzący. Nie zgubiłeś go za dużo? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zdun_VW Zgłoś #3 Napisano 23 Marca 2009 Witam.Czy może ktoś podać mi przyczyny zamarzania parownika gazowego zaraz po odpaleniu?Jest to zwykła instalacja gazowa ELPIGAZ w silniku 2.0.Powiem że zdaża mi się to nie zawsze ale często rano.Może jakiś sposób na regulację?Dzięki pozdrawiam Auto stoi pod chmurką i zapewne odpalasz na LPG. Miami to u nas nie jest, więc temperatury niske, dlatego wypadałoby odpalić auto na Pb i poczekac chwilke, aż złapie troche temperature. A poza tym do prawidłowego działania parownika płyn chłodzący winien miec odpowiednią temperature, by móc skroplić LPG. No i sprawdź poziom płynu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zyga2302 Zgłoś #4 Napisano 23 Marca 2009 właśnie że płynu jest dość.Chociaż ostatnio dolewałem wody bo walneła mi nagrzewnica to podejżewam że jest połowa wody. ---------- Post added at 21:14 ---------- Previous post was at 21:09 ---------- Tak to prawda odpalam na lpg dzięki za podpowiedź a czy krokowy ma coś wspólnego z gazem?Bo jak go podłącze to pali około 12-14 gazu a od czasu jak go odpiełem to rano mam ciężko utrzymać go na obrotach ale za to jak się zagrzeje to trzyma 900 obr.i pali około 8-10 w mieście. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawekm65 Zgłoś #5 Napisano 23 Marca 2009 Jak dla mnie to masz rozregulowaną na maxa instalację gazową. Zajeździsz silnik. Spalanie w mieście 10 litrów??? Co to za miasto? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Thorunczyk Zgłoś #6 Napisano 23 Marca 2009 Ja miałem takie spalanie ) Jak sie okazało, komputerek Bingo złapał jakies nastawy "awaryjne" byc może w skutek jakiegoś spięcia w instalacji i domknął silniczek krokowy. Co z tego, że miałem niskie spalanie, skoro przy przyśpieszaniu szarpał. Dzis byłem u gazowników, wprowadzili nowe nastawy i smiga jak marzenie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #7 Napisano 23 Marca 2009 _zlydzial1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kusiek Zgłoś #8 Napisano 24 Marca 2009 właśnie że płynu jest dość.Chociaż ostatnio dolewałem wody bo walneła mi nagrzewnica to podejżewam że jest połowa wody. Możesz mieć jeszcze układ zapowietrzony i też bedzie ci reduktor zamarzał w najgorszym przypadku uszczelka pod głowicą spotkałem juz kilka takich przypadków. A grzeje ci w środku? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vireless Zgłoś #9 Napisano 24 Marca 2009 Co do palenia 10 litrów po mieście to jest całkiem możliwe bo mi się tak mniej więcej zamyka(max 10,5) w jeździe po Wawie... Ale co do tego zamarzania to ja nigdy nie miałem problemu z odpalaniem na gazie nawet przy temperaturze w granicach 0. Zarówno w pasku jak i w golfiku. W pierwszym momencie stawiałem na za mało płynu w chłodnicy. Skoro jest ok to przejrzałbym silnik pod względem padniętej uszczelki. Tak mój teść miał w Vectrze... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zdun_VW Zgłoś #10 Napisano 24 Marca 2009 Co do palenia 10 litrów po mieście to jest całkiem możliwe bo mi się tak mniej więcej zamyka(max 10,5) w jeździe po Wawie... szacun Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gumiś Zgłoś #11 Napisano 26 Marca 2009 witam - miałem taki przypadek w golfiku sprawdż czy węże są pozakładane odpowiednio jeśli tak to napewno przez nagrzewnce idzie cały płun i w reduktorze zamarza bo nie ma obiegu - moja i tylko moja rada "jeśi reduktor połączony jest równolegle z nagrzewnicą to podłącz sobie szeregowo (tak by płyn przepływał przez reduktor i nagrzewnicę po kolei) w tym samochodzie nie zaszkodzi bo nawet latem płyn kązy przez nagrzewnicę pozdr. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
killerwik Zgłoś #12 Napisano 27 Marca 2009 Po pierwsze sprawdz czy weze nie zamulily sie gdzies ewentualnie parownik w srodku moze miec syf i slaby obieg Po drugie czy szybko masz cieplo w srodku, moze pompa wody stracila juz swoja wydajnosc i za maly obieg wody Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pnajdowski Zgłoś #13 Napisano 27 Marca 2009 mi się tak mniej więcej zamyka(max 10,5) w jeździe po Wawie... No tylko pogratulować autek, no i spalania. Ja mam instalację 8-miesięczną i wychodzi mi nie mniej nie więcej tylko 12 literków. Pewnie coś nie tak z moim samochodem... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawekm65 Zgłoś #14 Napisano 27 Marca 2009 No tylko pogratulować autek, no i spalania. Ja mam instalację 8-miesięczną i wychodzi mi nie mniej nie więcej tylko 12 literków. Pewnie coś nie tak z moim samochodem.. Jest to normalne spalanie w cyklu miejskim. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vireless Zgłoś #15 Napisano 28 Marca 2009 Zyga przepraszam że jeszcze o tym spalanie:) Spalanie 10-12 to norma. Wszystko zależy od ogólnej kondycji autka. Ja gdy kupiłem mojego zefirka to palił powyżej 16 litórw... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Maciek Poznań Zgłoś #16 Napisano 3 Kwietnia 2009 Warto odpalić silnik i sprawdzić który z węży od reduktora pompuje ciecz chłodzącą a ktory jest powrotny i robimy tak powrotny zdejmujemy i czekamy aż ciecz przeleci przez reduktor jak przeleci pod sporym ciśnieniem to przy pracyjącym silniku zakładamy wąż powrotny i śmiga. ale uwaga !!! grube gumowe rękawice bo płyn może być gorący!!! pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość MARIUSZ MINSK Zgłoś #17 Napisano 4 Kwietnia 2009 Na spalanie ma wielki wpływ również filtr powietrza , jeśli ma już swoje przejechane ( jest zanieczyszczony ) wtedy spalanie wzrasta. Trzeba również pilnować świec i przewodów wysokiego napięcia, a po za tym w mieście spalanie i tak jest zawsze wyższe niz w trasie zwłaszcza jeśli stoi sie w korkach Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość MANIEK 01-76 Zgłoś #18 Napisano 12 Kwietnia 2009 Witam.Czy może ktoś podać mi przyczyny zamarzania parownika gazowego zaraz po odpaleniu?Jest to zwykła instalacja gazowa ELPIGAZ w silniku 2.0.Powiem że zdaża mi się to nie zawsze ale często rano.Może jakiś sposób na regulację?Dzięki pozdrawiam Temperatura gazu to minus 30 stopni.Odpal rano autko na benzynie, rozgrzej do około 40 stopni i dopiero przełącz na gaz. To co dla auta jest układem chłodzenie, to dla gazu jest układem grzewczym. Pozdro. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach