Gość Malek25 Zgłoś #1 Napisano 22 Marca 2009 Witam mam kilka pytan czy warto i jakie elementy sa potrzebna do zmiany klimatyzacji typu CLIMATIC na dwustrefowy klimatronic i jessli ktos ma namiary na warsztat ktory moze to zrobic bylbym wdzieczny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arrow00 Zgłoś #2 Napisano 22 Marca 2009 http://furmanka.blogspot.com/2008/12/mk5-klimatronik-climatronic.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
TrojkaT Zgłoś #3 Napisano 22 Marca 2009 (edytowane) Jest wogule mozliwosc takiego czegos zrobienia, bo jak ja sie pytalem to ktos mi napisal ze nie da sie a mam dokladnie jak na 1 zdjeciu klime Jaki jest koszt wymiany ? Edytowane 22 Marca 2009 przez TrojkaT Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wazzi Zgłoś #4 Napisano 22 Marca 2009 Dla mnie totalnie bez sensu wymiana bo za duzo roboty i kosztow. Trzeba bylo pomyslec o tym przy kupnie i poszukac takiego z climatronic:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Skalpel TFSI Zgłoś #5 Napisano 23 Marca 2009 Dla mnie totalnie bez sensu wymiana bo za duzo roboty i kosztow. Trzeba bylo pomyslec o tym przy kupnie i poszukac takiego z climatronic Passat, 2.0T, USA, climatronic- te słowa nie łączą Ci się w spójną całość? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wazzi Zgłoś #6 Napisano 23 Marca 2009 Nie zwrocilem uwago ze 2.0 T. Faktycznie to tlumaczy wszystko:) Tak czy siak jak dla mnie gra nie warta swieczki. Swoja droga czy dla amerykanaow climatronic jest za skomplikowany, ze nie montuja takich rzeczy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Skalpel TFSI Zgłoś #7 Napisano 23 Marca 2009 Stary, nie mam pojęcia, ale też tego nie potrafię ogarnąć Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #8 Napisano 23 Marca 2009 Climatronic to tylko bajer jak dla mnie. Miałem zwykłą manualna klimę w B4, w B3 i A6 climatronic i odpukać chodzi to to ale manual jest mniej awaryjny a chłodzi tak samo. Myślę ze amerykanie umieją liczyć $ a silniczki i zacinające się klapki kosztują... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość loco Zgłoś #9 Napisano 23 Marca 2009 Myślę ze amerykanie umieją liczyć $ a silniczki i zacinające się klapki kosztują... Jasne. I dlatego np. stosują w standardzie automatyczne skrzynie biegów - nie psują się tak, jak ręczne, naprawy są tańsze no i samochody mniej palą w automacie. O takie liczenie $ ci chodziło? A różnica między ręczną a automatyczną klimą jest analogiczna, jak pomiędzy skrzyniami. I z taką, i z taką auto jeździ - pytanie tylko, która klima daje więcej komfortu kierowcy i pasażerom. Podobnie zresztą z różnicą pomiędzy szybami elektrycznymi, a na korbelkę; lusterkami elektrycznymi, a manualnymi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Skalpel TFSI Zgłoś #10 Napisano 23 Marca 2009 Skrzynia i szyby to chyba przesadzone porównanie. Rozumiem ideę climatronika ale w rzeczywistości zupełnie nie jest mi to potrzebne. Klima manualna- ustawiam i chodzi. Dwustrefowe, czterostrefowe klimy to dla mnie jedynie bajer. Jednak gdybym taki bajer posiadał- zapewne nie narzekałbym. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość loco Zgłoś #11 Napisano 23 Marca 2009 Klima manualna- ustawiam i chodzi. I często zmieniasz nastawy. A pasażerowie nie mają wyjścia - muszą się dostosować :-) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Skalpel TFSI Zgłoś #12 Napisano 23 Marca 2009 A pasażerowie nie mają wyjścia - muszą się dostosować :-) Wiesz, mam przyjemność jeździć kilkoma autami z climatronikiem i osobiście nie odczułem tak wielkiej różnicy pomiędzy temperaturą w strefie kierowcy i pasażera. Nigdy nie będzie tak, że ja zdycham z gorąca, pasażer telepie się z zimna i climatronic będzie złotym środkiem. Różnica jaką można uzyskać bez włączania nawiewu na maksymalny poziom to będzie coś ok 3st C. Tak więc- bajer. Chyba, że się mylę, to wyprowadźcie mnie z błędu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wazzi Zgłoś #13 Napisano 23 Marca 2009 ale nie musisz co chwila zmniejszac nawiewu o za zimno, zwiekszac bo za goraco itd. Poza tym przydatny przycisk nawiewu na przednia szybe.Jak jest wiadomo przydatne jak nie ma a jest sam manual tez dramatu nie ma, wazne ze ma co chlodzic. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #14 Napisano 23 Marca 2009 I dlatego np. stosują w standardzie automatyczne skrzynie biegów Tak, tylko ze tutaj to chodzi o wygodę dodatkowo na manual masz oddzielny egzamin na prawo jazdy A różnica między ręczną a automatyczną klimą jest analogiczna, jak pomiędzy skrzyniami. Chyba dla Ciebie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość loco Zgłoś #15 Napisano 23 Marca 2009 Tak, tylko ze tutaj to chodzi o wygodę To tak samo, jak w climatronicu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Matsil Zgłoś #16 Napisano 23 Marca 2009 (edytowane) Nie mylmy manualnej klimy z klimą typu climatic. Manualnej w passatach nie ma. W climaticu tak zamo jak w climatronicu ustawia sie zadaną temperaturę i niczym nie trzeba regulować. Ma czujnik temp. i na niej bazuje. W climatroniku i tak domyślnie nawiew ustawiony jest na szyby i na nogi, jak chcesz na twarz itp. musisz wcisnąć odpowiedzni przycisk. W climaticu uzyskujesz to samo obracając pokrętło. Jedyna różnica jest taka, że siła nawiewu w climatronicu ustawia się sama w trybie auto. A wracajac do tematu, to rzeczywiście przeróbka jest bez sensu - trzeba by wybebeszyć całą deskę i montować silniczki itp. później pochodzi jeszcze zaprogranowanie tego wszystkiego. Jak to mówią - wszystko jest możliwe, tylko po co? Pojeździsz jeszcze 2 miesiące i auto przestanie cię podniecać - przyzwyczaisz się i zaczniesz myśleć o nowym aucie - po co dodatkowo wyrzucać pieniądze? No, chyba, że masz ich za dużo, to inna sprawa . Kuczlaw, co się tak denerwujesz, napisałeś o tych kosztach bez sensu, taką samą dostałeś odpowiedź. W Stanach ludzie nie patrzą na koszta, tam każde auto ma mieć automat, klimę, skórę i duży silnik (choć to akurat ostatnio nie modne przy dużym wzroście cen paliw). Reszta się nie liczy . Wiesz, mam przyjemność jeździć kilkoma autami z climatronikiem i osobiście nie odczułem tak wielkiej różnicy pomiędzy temperaturą w strefie kierowcy i pasażera Pewnie, ze nie. Nie mozesz przecież byc w 2-ch miejscach jednocześnie . A tak poważnie, to jest to fajny bajer ale dość rzadko wykorzystywany. Ja akurat z tego korzystam, bo mi zawsze jest za gorąco a żonie za zimno i świetnie się to u nas sprawdza. Edytowane 23 Marca 2009 przez Matsil Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #17 Napisano 23 Marca 2009 Kuczlaw, co się tak denerwujesz, napisałeś o tych kosztach bez sensu, taką samą dostałeś odpowiedź. W Stanach ludzie nie patrzą na koszta, tam każde auto ma mieć automat, klimę, skórę i duży silnik (choć to akurat ostatnio nie modne przy dużym wzroście cen paliw). Reszta się nie liczy . Nie denerwuję sie Co do kosztów to napisałem prawdę Rozmawiałem przez kilka miesięcy z wieloma amerykanami i z tego co sie dowiedziałem to: -automat bo przyjemniejsza jazda -duzy silnik bo szybsze auto a spalanie duże bo...... wszystkie auta maja duże silniki -klima zwykła bo ustawia na "zimno" i jest zimno bez zbędnych bajerów, ma chłodzić i chłodzi. Jeździłem kilkunastoma pick-upami z manualną klimą i uwierz mi że jak jest gorąco to nikt nie reguluje o " milimetr " na podziałce tylko zawsze jest max !! a i tak nie wyrabia... Na pytanie o climatronica, kumpel amerykanin mi odpowiedział - po co skoro zawsze mam na maxa a jak jes za zimno to o kilka mm ruszę w prawo i jest dobrze. Dodatkowo climatronica nie lubią bo jak otworzą szybę to wentylator wzmacnia obroty.... ---------- Post added at 23:45 ---------- Previous post was at 23:36 ---------- I co mi sie jeszcze przypomniało to: - skrzynie są tylko automatyczne ( w ich mniemaniu ) a manual to rarytas na który trzeba mieć prawko. Dziwili sie że w europie jest odwrotnie - a małe silniki to coś dziwnego ! Jak samochód może mieć silnik R4 ... co to w ogóle jest ? wypowiedzi znajomych Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Matsil Zgłoś #18 Napisano 23 Marca 2009 Może i masz rację. A z tymi automatami, to rzeczywiście taki Amerykaniec nie ma podzielnej uwagi i jakby miał się skupić na jeździe i jeszcze przełączać biegi, to mógłby się pogubić . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #19 Napisano 23 Marca 2009 Rynek w USA tak się ukształtował przez nich samych sami sobie przez lata wyrobili taki styl bycia ( klima ) i tego nie zmienisz. Producenci aut do tego się przystosowali i finito Bo klient nasz pan ---------- Post added at 23:56 ---------- Previous post was at 23:52 ---------- A z tymi automatami, to rzeczywiście taki Amerykaniec nie ma podzielnej uwagi i jakby miał się skupić na jeździe i jeszcze przełączać biegi, to mógłby się pogubić Nie tak do końca, kilku uczyłem jak jeździć honkerem Szło im dobrze ale jak kazałem ruszać z dwójki i jeszcze włączyć napędy ( druga wajcha ) to już polegli Wracając do tematu to nie opłaca sie przerabiać. Przemyśl to wszystko na spokojnie i ....najlepiej zmień auto z climatroniciem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
luki252 Zgłoś #20 Napisano 21 Listopada 2009 Odkopuje temat bo przerabiam anglika i przez pomyłkę kupiłem nagrzewnicę pod climatronic a mam zwykłą klimę, Czy wystarczy wymienić panel sterowania? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach