Skocz do zawartości
Gość Malek25

zmiana climatic na climatronic w b6 3c

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Malek25

Witam mam kilka pytan czy warto i jakie elementy sa potrzebna do zmiany klimatyzacji typu CLIMATIC na dwustrefowy klimatronic i jessli ktos ma namiary na warsztat ktory moze to zrobic bylbym wdzieczny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest wogule mozliwosc takiego czegos zrobienia, bo jak ja sie pytalem to ktos mi napisal ze nie da sie :) a mam dokladnie jak na 1 zdjeciu klime

Jaki jest koszt wymiany ?

Edytowane przez TrojkaT

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie totalnie bez sensu wymiana bo za duzo roboty i kosztow. Trzeba bylo pomyslec o tym przy kupnie i poszukac takiego z climatronic:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dla mnie totalnie bez sensu wymiana bo za duzo roboty i kosztow. Trzeba bylo pomyslec o tym przy kupnie i poszukac takiego z climatronic

 

Passat, 2.0T, USA, climatronic- te słowa nie łączą Ci się w spójną całość? ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie zwrocilem uwago ze 2.0 T. Faktycznie to tlumaczy wszystko:) Tak czy siak jak dla mnie gra nie warta swieczki. Swoja droga czy dla amerykanaow climatronic jest za skomplikowany, ze nie montuja takich rzeczy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Stary, nie mam pojęcia, ale też tego nie potrafię ogarnąć ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Climatronic to tylko bajer jak dla mnie. Miałem zwykłą manualna klimę w B4, w B3 i A6 climatronic i odpukać chodzi to to :D ale manual jest mniej awaryjny a chłodzi tak samo. Myślę ze amerykanie umieją liczyć $ a silniczki i zacinające się klapki kosztują...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość loco
Myślę ze amerykanie umieją liczyć $ a silniczki i zacinające się klapki kosztują...

Jasne. I dlatego np. stosują w standardzie automatyczne skrzynie biegów - nie psują się tak, jak ręczne, naprawy są tańsze no i samochody mniej palą w automacie. O takie liczenie $ ci chodziło?

A różnica między ręczną a automatyczną klimą jest analogiczna, jak pomiędzy skrzyniami. I z taką, i z taką auto jeździ - pytanie tylko, która klima daje więcej komfortu kierowcy i pasażerom.

Podobnie zresztą z różnicą pomiędzy szybami elektrycznymi, a na korbelkę; lusterkami elektrycznymi, a manualnymi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skrzynia i szyby to chyba przesadzone porównanie. Rozumiem ideę climatronika ale w rzeczywistości zupełnie nie jest mi to potrzebne. Klima manualna- ustawiam i chodzi. Dwustrefowe, czterostrefowe klimy to dla mnie jedynie bajer. Jednak gdybym taki bajer posiadał- zapewne nie narzekałbym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość loco
Klima manualna- ustawiam i chodzi.

I często zmieniasz nastawy. A pasażerowie nie mają wyjścia - muszą się dostosować :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A pasażerowie nie mają wyjścia - muszą się dostosować :-)

 

Wiesz, mam przyjemność jeździć kilkoma autami z climatronikiem i osobiście nie odczułem tak wielkiej różnicy pomiędzy temperaturą w strefie kierowcy i pasażera. Nigdy nie będzie tak, że ja zdycham z gorąca, pasażer telepie się z zimna i climatronic będzie złotym środkiem. Różnica jaką można uzyskać bez włączania nawiewu na maksymalny poziom to będzie coś ok 3st C. Tak więc- bajer. Chyba, że się mylę, to wyprowadźcie mnie z błędu :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale nie musisz co chwila zmniejszac nawiewu o za zimno, zwiekszac bo za goraco itd. Poza tym przydatny przycisk nawiewu na przednia szybe.Jak jest wiadomo przydatne jak nie ma a jest sam manual tez dramatu nie ma, wazne ze ma co chlodzic.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
I dlatego np. stosują w standardzie automatyczne skrzynie biegów

 

Tak, tylko ze tutaj to chodzi o wygodę dodatkowo na manual masz oddzielny egzamin na prawo jazdy

 

A różnica między ręczną a automatyczną klimą jest analogiczna, jak pomiędzy skrzyniami.

 

Chyba dla Ciebie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość loco
Tak, tylko ze tutaj to chodzi o wygodę

To tak samo, jak w climatronicu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie mylmy manualnej klimy z klimą typu climatic. Manualnej w passatach nie ma. W climaticu tak zamo jak w climatronicu ustawia sie zadaną temperaturę i niczym nie trzeba regulować. Ma czujnik temp. i na niej bazuje. W climatroniku i tak domyślnie nawiew ustawiony jest na szyby i na nogi, jak chcesz na twarz itp. musisz wcisnąć odpowiedzni przycisk. W climaticu uzyskujesz to samo obracając pokrętło. Jedyna różnica jest taka, że siła nawiewu w climatronicu ustawia się sama w trybie auto.

 

A wracajac do tematu, to rzeczywiście przeróbka jest bez sensu - trzeba by wybebeszyć całą deskę i montować silniczki itp. później pochodzi jeszcze zaprogranowanie tego wszystkiego. Jak to mówią - wszystko jest możliwe, tylko po co? Pojeździsz jeszcze 2 miesiące i auto przestanie cię podniecać - przyzwyczaisz się i zaczniesz myśleć o nowym aucie - po co dodatkowo wyrzucać pieniądze? No, chyba, że masz ich za dużo, to inna sprawa :).

 

Kuczlaw, co się tak denerwujesz, napisałeś o tych kosztach bez sensu, taką samą dostałeś odpowiedź. W Stanach ludzie nie patrzą na koszta, tam każde auto ma mieć automat, klimę, skórę i duży silnik (choć to akurat ostatnio nie modne przy dużym wzroście cen paliw). Reszta się nie liczy :).

 

Wiesz, mam przyjemność jeździć kilkoma autami z climatronikiem i osobiście nie odczułem tak wielkiej różnicy pomiędzy temperaturą w strefie kierowcy i pasażera

Pewnie, ze nie. Nie mozesz przecież byc w 2-ch miejscach jednocześnie :). A tak poważnie, to jest to fajny bajer ale dość rzadko wykorzystywany. Ja akurat z tego korzystam, bo mi zawsze jest za gorąco a żonie za zimno i świetnie się to u nas sprawdza.

Edytowane przez Matsil

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kuczlaw, co się tak denerwujesz, napisałeś o tych kosztach bez sensu, taką samą dostałeś odpowiedź. W Stanach ludzie nie patrzą na koszta, tam każde auto ma mieć automat, klimę, skórę i duży silnik (choć to akurat ostatnio nie modne przy dużym wzroście cen paliw). Reszta się nie liczy .

 

Nie denerwuję sie :) Co do kosztów to napisałem prawdę :) Rozmawiałem przez kilka miesięcy z wieloma amerykanami i z tego co sie dowiedziałem to:

-automat bo przyjemniejsza jazda

-duzy silnik bo szybsze auto :) a spalanie duże bo...... wszystkie auta maja duże silniki :D

-klima zwykła bo ustawia na "zimno" i jest zimno bez zbędnych bajerów, ma chłodzić i chłodzi. Jeździłem kilkunastoma pick-upami z manualną klimą i uwierz mi że jak jest gorąco to nikt nie reguluje o " milimetr " na podziałce tylko zawsze jest max !! a i tak nie wyrabia... Na pytanie o climatronica, kumpel amerykanin mi odpowiedział - po co skoro zawsze mam na maxa a jak jes za zimno to o kilka mm ruszę w prawo i jest dobrze. Dodatkowo climatronica nie lubią bo jak otworzą szybę to wentylator wzmacnia obroty....

 

---------- Post added at 23:45 ---------- Previous post was at 23:36 ----------

 

I co mi sie jeszcze przypomniało to:

- skrzynie są tylko automatyczne ( w ich mniemaniu ) a manual to rarytas na który trzeba mieć prawko. Dziwili sie że w europie jest odwrotnie :)

- a małe silniki to coś dziwnego ! Jak samochód może mieć silnik R4 ... co to w ogóle jest ?

 

wypowiedzi znajomych :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może i masz rację.

A z tymi automatami, to rzeczywiście taki Amerykaniec nie ma podzielnej uwagi i jakby miał się skupić na jeździe i jeszcze przełączać biegi, to mógłby się pogubić :).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rynek w USA tak się ukształtował przez nich samych :) sami sobie przez lata wyrobili taki styl bycia ( klima ) i tego nie zmienisz. Producenci aut do tego się przystosowali i finito :D Bo klient nasz pan :)

 

---------- Post added at 23:56 ---------- Previous post was at 23:52 ----------

 

A z tymi automatami, to rzeczywiście taki Amerykaniec nie ma podzielnej uwagi i jakby miał się skupić na jeździe i jeszcze przełączać biegi, to mógłby się pogubić

 

Nie tak do końca, kilku uczyłem jak jeździć honkerem :D Szło im dobrze ale jak kazałem ruszać z dwójki i jeszcze włączyć napędy ( druga wajcha ) to już polegli :D

Wracając do tematu to nie opłaca sie przerabiać. Przemyśl to wszystko na spokojnie i ....najlepiej zmień auto z climatroniciem :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odkopuje temat bo przerabiam anglika i przez pomyłkę kupiłem nagrzewnicę pod climatronic a mam zwykłą klimę, Czy wystarczy wymienić panel sterowania?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności