tomlib Zgłoś #1 Napisano 19 Marca 2009 (edytowane) Witam, czy pompa vacum-tandem wstępnego ciśnienia paliwa w TDI PD jest w jakikolwiek sposób regenerowalna? Ktoś z kolegów próbował ją rozbierać? Cieżko znaleźć informacje o jej budowie a dojście do niej w Passacie dosyć niefortunne wiec chciałbym sie dowiedzieć czy jest sens ja rozbierać czy odrazu kupic inna? W mojej podejrzewam że za słabo bije paliwo, gdyż po dłuższym postoju (np. 2 dni) musze krecić chwile i objaw jakby był zapowietrzony (dopiero po chwili stabilizuje obroty, przestaje drgac a z tylu kupa bialego dymu). Oczywiście układ przeglądnięty, zaworek zwrotny sprawny. Na ciepłym nie ma problemu. Z góry dzieki za podpowiedzi i postaram sie odwdzieczyc, bardziej w elektryce, elektronice Edytowane 20 Marca 2009 przez tomlib Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomlib Zgłoś #2 Napisano 20 Marca 2009 nie wierze że nikt nie rozbierał takiej pompy... Co do atmosfery na tym forum, to widze że jest kilku ludzi którzy może coś wiedza na różne tematy lecz strasznie niechetnie pomagaja... Ludzie nie badzcie takimi materialistami! Tyle samo jest bez urazy "małp" którzy cos gdzies uslyszeli i sieje w kazdym temacie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zuse Zgłoś #3 Napisano 20 Marca 2009 (edytowane) Ja rozebralem wielokrotnie. U Ciebie padl zawor zwrotny i paliwo sie COFA !! NIESTETY !! VW widzi 2 pompe jako jeden element. Musisz poszukac po warsztatach i odkrecic ja od podstawy pompy podcisnienia... sluchaj...pogrzebie i popatrze moze mi sie uda wychayc sama pompe paliwa odkrecisz sobie swoja od obudowy pompy podcisnieina (3 troxy i 1 wezyk). zagadaj mnie na GG: 8150011 w srode 25.03.2009 Edytowane 20 Marca 2009 przez zuse Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomlib Zgłoś #4 Napisano 20 Marca 2009 zawór zwrotny ten oryginalny na wężu zaraz przed pompa zmieniony i nic nie dało. Chyba że masz na myśli jakiś zaworek w pompie? Na jakiej zasadzie działa ta pompa? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bolek4r Zgłoś #5 Napisano 20 Marca 2009 Witam.Podpinam się pod temat z pompą.Mam pytanie czysto techniczne. Czy ktoś może mnie uświadomić jak działa pompa.Czy jak odetnę zasilanie do pompy to samochód przestanie chodzić? Czy grozi mi zapowietrzenie układu?Mam 1,9 TDI 100KM, 2001r. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zuse Zgłoś #6 Napisano 24 Marca 2009 w DISELKU sa w zasadzie 3 pompy paliwa: a) 1 w baku elektryczna; b) 1 z tylu glowicy (2 pompa) mechaniczna; c) no i 4 POMPOWTRYSKI to tez pompy mechaniczne. Pompa b) to pompa rotacyjna. Ona sama stanowi cos w rodzaju zaworu zwrotnego. Jesli jest uszkodzona, ropa (gnojowka ) cofa sie, i jak samochod postoi chwilke, trzeba obrocic troszke rozrusznikiem (napedza TA pompe walek rozrzadu) aby siorbnela pompa b) paliwo, i podala je na c) pompowtryski Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dede34 Zgłoś #7 Napisano 8 Lutego 2010 Witam! Podepne się do tematu! Otóż ja mam taki sam problem co kolega'' tomlib''tylko u mnie jak postoi od 7-10 godz. lub całą noc to ciężko silnik kręci jakby był zapowietrzony a jak są mrozy na - rzędu -7 do -15 to trochę trzeba nim pochełtać czy przyczyną może być właśnie ta POMPA VACUM , a jak już zapali i go zgasze pali na dotyk mój motor B5(3B) 1.9 TDI-PD 115KM AJM I JESZCZE JEDNO PYTANIE ? JAKIE MA NR. TA POMPA DO TEGO SILNIKA AJM Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
REMO Zgłoś #8 Napisano 9 Lutego 2010 witam !!!! miałem dokładnie takie objawy przy swoim pasaciku jak ty , u mnie była sprawdzana pompa vacum ,wymienione świece żarowe filtry aku bardzo dobrze kreci a zapalał za któryms tam razem kręcenia .Problem okazał sie bardziej poważniejszy i dużo bardziej kosztowny niż pompa vacum . a mianowicie pompowtryski po ich wymianie silnik pali na dotyk czy to po całym dniu stania czy to po bardzo mroźnej nocy oby u ciebie było co innego !!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość maslog Zgłoś #9 Napisano 17 Lutego 2010 A czy widział ktoś takie cudo? i czy ewentualnie kupował/zmianiał? http://allegro.pl/item923519977_zestaw_naprawczy_pompy_paliwa_vacum_vw_audi_19tdi.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
REMO Zgłoś #10 Napisano 17 Lutego 2010 jaki jest sens kupowania tego za 130 zł jak mozna kupić całą nową pompe już za 400-500zł ??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dede34 Zgłoś #11 Napisano 19 Lutego 2010 Kolego REMO! Pompowtryski wymienione i sprawdzone u diagnosty także to wykluczam stawiam na VACUM POMPE .Już kupiłem pompe BOSCHA jutro jade na wymiane ale dzięki za info Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piksa Zgłoś #12 Napisano 19 Lutego 2010 dede jak wymienisz popmę vacum i bedzie poprawa to daj znać bo mam podobny problem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dede34 Zgłoś #13 Napisano 1 Marca 2010 Po wymianie Vacum Pompy autko pali normalnie , także kolego piksa stawiam na vacum wymiana pomogła Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adam0429 Zgłoś #14 Napisano 1 Marca 2010 U mnie jest podobny problem. a mianowicie jak auto po nocy, oraz jak postoi okolo 7 godz( jak kończę prace) ciężko pali oraz zadymi i czuć jakby rope czy coś w tym stylu. czy to może przez to że paliwo sie nie dopala przez zapowietrzony ukłąd paliwa? Czy miałeś tęż takie objawy śmierdzącego dymu? świece zmienione,czujniki pokazują właściwą temp. ---------- Post added at 14:07 ---------- Previous post was at 13:36 ---------- Piksa jakie u ciebie są objawy? jaki masz silnik, bo u mnie jest passat 2002 avf 130. napisz co sie dzieje u ciebie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin2117 Zgłoś #15 Napisano 29 Kwietnia 2010 Witam! Mam pytanie. Czu po odłączeniu pompki paliwowej w zbiorniku pasek będzie miał pogorszone osiągi czy nic się nie powinno zmienić??? Pytam gdyż nie mogę się uporać z lekkim niedomaganiem w moc mojego auta a po jej odłączeniu nie zauważyłem różnicy. Czy u Was też tak jest czy może jednak coś z moją pompką?? Z góry dzięki za pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
golab21 Zgłoś #16 Napisano 29 Kwietnia 2010 koledzy, a u mojego znajomego objawy są zupełnie odwrotne. po dłuższym postoju pali na dotyk, a gdy ciepły trzeba kręcić jakieś 10-15 sekund. czujniki temperatury wody, paliwa wymienione na nowe i dalej nie ma poprawy. co jeszcze można sprawdzić? może coś z tą pompą tylko jak to ugryźć? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin2117 Zgłoś #17 Napisano 3 Maja 2010 Widzę że nikt nie jest w stanie udzielić mi jakichkolwiek informacji na moje pytanie Trudno, będę musiał założyć własny temat temu poświęcony to może wtedy czegoś się dowiem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Goldek Zgłoś #18 Napisano 6 Czerwca 2010 Problem mam następujący, od takiego zaworka (chyba to jest zwrotny serwa) który jest montowany w takiej gumie w ścianie na wysokości zbiorniczka z płynem chłodniczym idzie taka rurka łączona na ciepło, następnie ona wchodzi do czegoś takiego za silnikiem i z łączeniem chyba cos jest nie tak bo jak ruszam tą rurką to strasznie syczy i taki jakby olej leci. Czy to jest ta vacum pompa? Jak to naprawić żeby to łączenie było sztywne i nic nie syczało. czasem mam dziwne szarpanie silnikiem jak ostro przyśpiesze i wywnioskowałem że to może być przyczyną? dajcie znać co o tym myślicie, dzięki z góry za rady Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafal1986ac Zgłoś #19 Napisano 8 Czerwca 2010 a kto sie orientuje czy pompe wacum można poddac regeneracji????jeśli tak to jaki jest tego koszt bo jak pytałem o nową w sklepie to jej koszt to 1000-1200zł...do tanich nie należy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kmalinek Zgłoś #20 Napisano 8 Czerwca 2010 Kupowałem ostatnio na allegro i nowa BOSCH za 600zł poszperaj na allegro Jeśli chodzi o regeneracje pompy to na allegro też są uszczelki do regeneracji koszt ok 130 zł ale czy po tym zabiegu będzie ok ? Tego ryzyka się nie podjąłem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach