Skocz do zawartości
Gość Mario777

[B6] Hamulec ręczny - Błąd

Rekomendowane odpowiedzi

No i ja zostałem uziemiony. Odłączenie aku pozwoliło ruszyć, ale wygląda na to, że przełącznik "ręcznego" do wymiany. I tu zaskakiwajka. Na Allegro jest sporo ofert ale moją uwagę zwrócił fakt, że jedne przełączniki mają 8 pinów, a inne 7 pinów. U mnie wystepuje egzemplarz z 8 pinami. Ale zastanawia mnie skąd ta różnica???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
myślę że adaptacja nie potrzebna, silniczki te same , założone w te same miejsca , przycisk nie ma w sobie żadnej elektroniki(rozebrałem stary).

Vagiem 5053 podłączyłem się , błędy pokasowałem (był tylko ten odnośnie napięcia lewa str)po skasowaniu wychodzi na nowo.

Nawet zaraz po skasowaniu lewa strona nie zatrybi i nadal nie dostaje napięcia(tak jak w opisie miałem miernik podpięty i nic)

Potrzebna jakaś adaptacja?

Wiecie nie sztuka pojechać do vw i zapłacić 150zł za podłączenie się pod kompa a potem kolejne ok 200zł za diagnozę czy to instalacja czy moduł hamulce czy jeszcze co innego. Jak już trzeba bedzie to ok ale puki co jest forum. Poradżcie coś

tak potrzebna , u mnie tez nie trybiło po samym kasowaniu, nie było napięcia,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego wymień ten silniczek na nowy. Ja tak miałem. Silnik po regeneracji, ciążek chodził. Sterownik wykrywał problem i odłączał zasilanie. Podpięcie nowego (sprawnego) rozwiązał problem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Silnik po regeneracji, ciążek chodził. Sterownik wykrywał problem i odłączał zasilanie. Podpięcie nowego (sprawnego) rozwiązał problem.

zgadza się bo wystarczy że steronik wyczuje lekki opór i odłącza zasilanie, na krótko podejrzewam, ze dużo lepiej chodził,

W każdym raziemusiał być kijowo zregenerowany że ciężko chodził

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hm. Ok w tym tygodniu podjade do elektryka samochodowego pod gliwicami , on ma dużo w głowie i sprzętu diagnostycznego w warsztacie, zobaczymy co wyjdzie. Dam znac co i jak się skończyło .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szkoda ze tak daleko.do ogarniecia.ciekawe czy soft z b na koncu.to taka mala podpowiedz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hm wiesz podpowiedż w szyfrach , napisz mi prosze co masz w tej podpowiedzi bo wiesz wszystko proste dla tych co są w temacie a dla innych nie , każdy w czymś jest dobry. czekam prosze........

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

2014-01-09 13.18.19.jpg

witam , a więc byłem na diagnostyce :

2434 zasilacz centralki kanału lewego - przerwa/zwarcie obwodu do gnd

2428 silnik pozycjonujący lewy,siła nap poniżej dolnego progu.

Błędów nie da się skasować. Jestem dalej w tym samym miejscu - pomocy , zima idzie a ja przez wyjęty bezp żeby mi nie pipczało jestem dodatkowo i bez trakcji a także bez tempomatu.

Edytowane przez schumi-f1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego co pamietam to soft z litka b w ham postojowym ma bledy.nawet po wymianie silniczkow moze nie ruszyc.trzeba soft updatowac i po tym probowac zrobic nastawy ktore tez moga isc ciezko.kilka resetow i cierpliwosc w koncu pomaga

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam 3 dni temu chciałem zaciągnąć hamulec ręczny i zaczął mi mrugać przycisk , i kontrolka przekreślone P i wykrzyknik w nawiasach , słuchać ze hamulec chodzi wiec podniosłem auto i się okazało ze prawe silnik nie chodzi , kolega mi podpiął pod kompa i pokazało błędy

 

Address 53: Parking Brake Labels: 3C0-907-801-53.clb

Control Module Part Number: 3C0 907 801 E HW: 3C0 907 801 E

Component and/or Version: EPB VC8HC003 013 0003

Software Coding: 0000011

Work Shop Code: WSC 00068 211 182384

VCID: 244DF249E7C0E0E

1 Fault Found:

 

02433 - Supply Voltage for Right Parking Brake Motor (V283)

012 - Electrical Fault in Circuit - MIL ON

Freeze Frame:

Fault Status: 11111100

Fault Priority: 1

Fault Frequency: 16

Reset counter: 107

Mileage: 203616 km

Time Indication: 0

Date: 2014.01.09

Time: 18:01:26

 

Freeze Frame:

Voltage: 12.94 V

Count: 87

 

cały skan loga http://vaglog.rtnet.pl/darek_155887.html

 

proszę o pomoc czy to padnięty silnik od ręcznego czy coś innego , w tym problem ze nie ma mnie w Polsce tylko w UK.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pekniety silnik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A moge wymontowac Sam silnik I tak jezdzic tydzien ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A moge wymontowac Sam silnik I tak jezdzic tydzien ?

jezeli wytrzymasz z pikaniem(zawsze monza muzyke dać głośniej:)) to bez problemu, ja tak latałem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Dzisiaj rano wsiadam do Paska odpalam zaciągam hamulec ręczny,skrobie szyby itd wsiadam z powrotem wciskam ponownie P żeby spuścić ręczny i klops. Pojawia się żółta kontrolka P przekreślona wiadomo czerwony wykrzyknik i ten dzwięk ;/ Ruszam hamulec nie trzyma zatrzymuje się po chwili zaciągam hamulec trzyma wrzucam 1 ruszam powoli sam odpuszcza jednym słowem siłowniki działają bo zaciąga jak i odpuszcza jedynie mam wrażenie że koło za pasażerem mocniej łapie ręczny albo tylko ono. Wracałem z pracy było tak samo wciskam P zaciąga znowu naciskam P odpuszcza ręczny. Jakieś propozycje ? Chcę zacząć od wymiany przycisku jeśli nie pomoże diagnostyka itd w weekend będę na kanale jak coś będę wiedział dam znać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja bym zaczął od diagnostyki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam

Dzisiaj rano wsiadam do Paska odpalam zaciągam hamulec ręczny,skrobie szyby itd wsiadam z powrotem wciskam ponownie P żeby spuścić ręczny i klops. Pojawia się żółta kontrolka P przekreślona wiadomo czerwony wykrzyknik i ten dzwięk ;/ Ruszam hamulec nie trzyma zatrzymuje się po chwili zaciągam hamulec trzyma wrzucam 1 ruszam powoli sam odpuszcza jednym słowem siłowniki działają bo zaciąga jak i odpuszcza jedynie mam wrażenie że koło za pasażerem mocniej łapie ręczny albo tylko ono. Wracałem z pracy było tak samo wciskam P zaciąga znowu naciskam P odpuszcza ręczny. Jakieś propozycje ? Chcę zacząć od wymiany przycisku jeśli nie pomoże diagnostyka itd w weekend będę na kanale jak coś będę wiedział dam znać.

najpierw diagnostyka

ale to że masz choinke a silniczki chodzą nie oznacza że są ok, wystarczy że chodzą ale z oporem, np przyrdzewaiłe i łożyska stawiają opór i sterownik wykrywa błąd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki.

Dam znać jak będę już co wiedział.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam problem z hamulcem ręcznym [Vw Passat b5fl 1.9 Tdi kombi]. Dzis, kiedy stalem przodem pod góre, zaciągnąłem hamulec ręczny (juz od paru dni wgl rączka była luźna) i gdy podnossilem ja do gory i auto hamowalo coraz bardziej nagle jakby troche luzu i potem chwycil i trzymal, gdy go spuscilem hamulce z tylu nadal trzymia ale nie mocno bo koła sie kreca ale jest dosc konkretny opor. Co sie mogło stać?? Prosze o pomoc!! Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chyba nie ten dział. Tu jest mowa o B6.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Słuchajcie ,!

Zatrzymałem na chwilkę auto, wcisnąłem hamulec na momencik i choinka, gong itp.

jak ruszyłem to hamulec odpuścił, ale kontrolki się świecą, da się jeździć, ale strasznie się drze przy cofaniu....

Nie było by problemu, gdyby nie to że jestem 1000 km od domu ....... ( Austria..)

po rozmowie z moim znajomym mechanikiem, stwierdził, że może po prostu klocki z tyłu się skończyły, i silniczek to wykrył...

Jak myślicie , czy mogę tak jeździć ( "ręczny" już nie działa.. ale pal go licho, a może jest jakaś możliwość że wyciszyć jakoś ten gong...

Nie chciałbym zwiedzać autstriackich serwisów... ( cen się nawet nie domyślam... i wolałbym nie wiedzieć..)

Żona mi strasznie truje że się boi jechać... ( a mam jeszcze z 1800 km do przejechania..

odłączenie accu pomaga tylko do najbliższego ruszenia , wtedy rozlega się gong, bo kontrolki świecą cały czas...

 

pozdrawiam

Adam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności