dred007 Zgłoś #1 Napisano 12 Marca 2009 Witam. Od kilku miesięcy jestem użytkownikiem VW Passata 2,0TDI i zauważyłem, że bardzo słabo zbiera mi antena. Czy ktoś się może orientuje co może być tego przyczyną? Auto nie było nigdy rozbierane (kupiłem z dobrych rąk) więc odłączenie przewodu raczej nie wchodzi w grę. Zresztą sprawdzałem przy radiu i na pewno jest ok. Proszę o sugestie. Dodam, że w moim vw Golf 3 radyjko ściąga jak trzeba a tu lipa...:636: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mario535 Zgłoś #2 Napisano 12 Marca 2009 1. sprawdz bat anteny czy nie jest zlamany, (wykrec antene w jej miejsce wloz kawalek przewodu, jesli bedzie znaczna poprawa odbioru niz z starym batem anteny, jest on do wymiany - sprawdz czy zewnetrzna guma nie jest popekana, moj passek jest z 2004 i bat zmienialem 2 lata temu koszt bata 15-25zl), 2. problemy z przewodem antenowym, masa cokolu anteny, zalanym skorodowanym wzmacniaczem antenowym w cokole anteny poprostu cala instalacja antenowa do przegladu, polecam zaczac od strony anteny, nie obejdzie sie bez zagladania w podsufitke ale w kombiaku jest to latwiejsze. Pozatym jest duzo takich tematow na forum bo to czesta przypadlosc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kosiad Zgłoś #3 Napisano 12 Marca 2009 A radio ori czy jakieś inne? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zima18 Zgłoś #4 Napisano 12 Marca 2009 Jeżeli źle Ci odbiera radio nawet w mieście, to uważam, że bat anteny nie ma z tym nic wspólnego. Też miałem problem ze słabym zasięgiem radia, zmieniałem baty i nic nie pomogło. Radio nieoryginalne, a więc musi być podłączony do radia separator, który wzmacnia sygnał antenowy. Oryginalne radia (VW) mają to wbudowane. U mnie separator był, okazał się, że jest sprawny. Na wyjściu separatora powinien być prąd. Sprawdziłem i prąd był, jednak po podłączeniu do anteny i sprawdzeniu z tyłu w podsufitce okazało się, że nie dochodzi. Wymieniłem cały przewód antenowy na nowy i radio teraz odbiera super. Nawet bez bata w mieście zasięg jest ok. Po wyciągnięciu starego przewodu okazało się, że wtyczka z tyłu w podsufitce robiła zwarcie. Ale człowiek uczy się na błędach. To tyle z mojej strony. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dred007 Zgłoś #5 Napisano 12 Marca 2009 wiec mam oryginalne radio i w większych miastach np szczecin hula oki nawet w okolicy ale u mnie w mniejszym ma problemy dodam, że położone jest w dołku tylko że jak wspominałem w golfie śmiga dobrze to w pasku są problemy ale popatrzę co i jak z tym batem może jego wina. Czytałem gdzieś kiedyś, że na myjni automatycznej mogą uszkodzić bata tymi rolkami jak nie zdemontują ale ja z takich nie korzystam.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ChangHemp Zgłoś #6 Napisano 12 Marca 2009 musisz zamontowac separator i bedzie Ok ja mialem to samo. potrzebne jest wzmocnienie sygnalu antenowego . pozd Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zima18 Zgłoś #7 Napisano 12 Marca 2009 Skoro ma oryginalne radio (VW) to ono ma wbudowany separator Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mr. X Zgłoś #8 Napisano 12 Marca 2009 u mnie w ori navi padło podawanie napiecia na antenę tzn po jej włączeniu jest około 14V na wyjściu antenowym po czym po kilku sekundach napięcie spada do 0 zastosowałem separator, napięcie na wyściu z separatora jest cały czas po włączeniu navi lecz nie widzę za bardzo różnicy, radio jak gubiło zasięg tak gubi więc chyba będę musiał sprawdzić instalację do samej anteny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nol Zgłoś #9 Napisano 12 Marca 2009 Jeśli napięcie spada po kilku sekundach, to może nie być to kwestia usterki nawi, tylko zabezpieczenia przed jej dokonaniem. Podejrzewam, że navi może wykrywać zbyt duży pobór prądu ze stopki i odłącza zasilanie, by nie doszło do uszkodzenia sprzętu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mario535 Zgłoś #10 Napisano 13 Marca 2009 Ja miałem taką samą sytuację, zaczełem od sprawdzenia bata i się udało, radio znowu działa jak dawniej. Koszt niewielki a sprawdzić warto. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
navik Zgłoś #11 Napisano 13 Marca 2009 1. sprawdz bat anteny czy nie jest zlamany, (wykrec antene w jej miejsce wloz kawalek przewodu, jesli bedzie znaczna poprawa odbioru niz z starym batem anteny, jest on do wymiany - sprawdz czy zewnetrzna guma nie jest popekana, moj passek jest z 2004 i bat zmienialem 2 lata temu koszt bata 15-25zl),2. problemy z przewodem antenowym, masa cokolu anteny, zalanym skorodowanym wzmacniaczem antenowym w cokole anteny poprostu cala instalacja antenowa do przegladu, polecam zaczac od strony anteny, nie obejdzie sie bez zagladania w podsufitke ale w kombiaku jest to latwiejsze. Pozatym jest duzo takich tematow na forum bo to czesta przypadlosc. ....nie ladnie, oj nie ladnie, wkleiles moja odpowiedz z PW do Ciebie jako wlasna nawet niechcialo ci sie wykasowac rocznika paska Twoj nie jest czasem z 2002? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kosiad Zgłoś #12 Napisano 13 Marca 2009 nie ladnie, oj nie ladnie, wkleiles moja odpowiedz z PW do Ciebie jako wlasna nawet niechcialo ci sie wykasowac rocznika paska Twoj nie jest czasem z 2002? A co do tematu dyskusji - może separator pomoże ( 12zł ) ewentualnie będziesz miał fajny gadżet. U mnie pomógł i to bardzo tylko ja mam radio inne niż ori stąd moje pytanie we wcześniejszym poście Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dred007 Zgłoś #13 Napisano 13 Marca 2009 chodziło o bat... wymieniłem dzisiaj i wszystko jest oki Pozdrawiam i dziękuję :635: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adamko251 Zgłoś #14 Napisano 27 Września 2009 jaki macie gwint na bacie od anteny? bo widze że na allegro do paska jest dostępna z gwintem 5mm a u mnie jest 6mm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mr. X Zgłoś #15 Napisano 27 Września 2009 a u mnie jest 6mm w b5 ori jest 6mm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gobi Zgłoś #16 Napisano 28 Października 2009 wymieniłem dzisiaj Wiem że to już historia ale jaki gwint miał bat który kupowałeś, ile kosztował , i gdzie kupiłeś ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
przemo_2882 Zgłoś #17 Napisano 6 Marca 2010 Witam, ja mam taki problem otóż wymieniłem bat bo stary był już mocno zmęczony wiekiem i zaczęły się problemy z brakiem zasię gu radia, wykręciłem stopke z dachu i jest w środku skorodowana czyli do wymiany ale nowa to koszt 650 złociszy w ASO w Częstochowie czyli za drogo. Czy w takim przypadku można zastosować separator i czy to nie zaszkodzi. Dodam że stopka z GPS a radio to Blaupunkt VW RNS MCD. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
navik Zgłoś #18 Napisano 6 Marca 2010 wykręciłem stopke z dachu i jest w środku skorodowana czyli do wymiany ale nowa to koszt 650 złociszy w ASO w Częstochowie czyli za drogo. Czy w takim przypadku można zastosować separator i czy to nie zaszkodzi. Dodam że stopka z GPS a radio to Blaupunkt VW RNS MCD. a doczego chcesz zastosowac separator? do dodatkowego zasilenia skorodowanego wzmacniacza??? seperator to nie wzmacniacz tylko zasilacz do wzmacniacza - to tak wskrocie na chlopski rozum bo widze ze mozna 1000 razy pisac co to separator i do czego sluzy a to jak grochem o sciane.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach