JurekW Zgłoś #21 Napisano 2 Kwietnia 2009 (edytowane) ale AWT ma zmienne fazy i dla tego jest taki drogi napinacz A czym może różnić się napinacz w silniku AWT z Passka od AWT z Audi A4 i A6 z analogicznych lat produkcji? Niczym, w AWT z Audi jest montowany ten sam typ napinacza - 058 109 088K ; poprzedni nr. ref. 058 109 088E ( do 01.12.2006) Edytowane 2 Kwietnia 2009 przez JurekW Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawkog Zgłoś #22 Napisano 3 Kwietnia 2009 a który miał zmienne fazy w takim razie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #23 Napisano 3 Kwietnia 2009 a który miał zmienne fazy w takim razie? Z silników V.A.G. stosowanych m.in. w Passkach B5 są to silniki 1.8 APT,ARG,ADR oraz 1.8T- AWT,AWM . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marcin_zgr Zgłoś #24 Napisano 4 Kwietnia 2009 Kupiłem niedawno tez 1.8t z silnikiem AEB, 135 tys przejechane, 1999r. Silnik na wolnych obrotach pracuje ładnie lecz przy dodaniu gazu słychac pukanie z tyłu silnika. Czyli pewnie również łancuch rozrządu + napinacz do wymiany. Mysle to wymienic przed wakacjami. Z tego co przeczytałem na forum silniki aeb nie mają zmiennych faz rozrządu wiec czesci sa tańsze. Jakiej firmy polecalibyscie zakupienie tego łańcucha i napinacza w jakich cenach wogóle są?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kac222 Zgłoś #25 Napisano 4 Kwietnia 2009 sprawdź na tej stronie http://79.188.128.180/autoart/ numer napinacza do AEB 058109217B Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
turbobenzin Zgłoś #26 Napisano 13 Kwietnia 2009 witam ponownie pracuje w fabryce vw w polkowicach, która produkuje silniki do audi vw lecz tylko diesle. jesli chodzi o części "oryginał" ; "zamiennik" to tzw. oryginały to tylko części z zakresu osprzętu silnika wyprodukowane przez podproducentów(VDO, luk, bosch...) natomiast czym one się różnią od takich jak febi dolz czy inne na pewno wyrztymałościa oraz przede wszystkim ceną. Większośc części w silniku jest opracowana na 200 max 300 tyś km przebiegu. Zamienniki według mnie proszę oceniac osobiscie gdyż wiadomo że nikt nie kupuje częśc izawieszenia wykonanych z tandetnej chińskiej blachy albo od polskich podwykonawców prywatnych których proces technologiczny uwarunkowany może byc pd tego czy szef ma dzisiaj więcej kasy czy nie oraz jaki ma humor;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bartszatki Zgłoś #27 Napisano 7 Września 2009 Witam, jestem świeżym posiadaczem Paska B5 1,8T APU. U mnie podobnie diagnoza odnośnie dzwonienia z tyłu silnika padła jednogłośnie na napinacz. Co myślicie o tym: http://gawex.com.pl/product_info.php?products_id=178 ? Zrobiłem mały wywiad i są to części na poziomie SWAG, FEBI - produkowane m.in. dla RUVILLE: http://toc.ruville.de/toc/pl/525023FE26FDBFE4B46CF3BA66FD524A.srv?view=VIndexFramesetJsp Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marcin_zgr Zgłoś #28 Napisano 11 Maja 2010 Przyszedł czas na zmianę łańcucha rozrządu z napinaczem. Tylko jak za to się zabrać, rozrząd samemu udało mi sie wymienić czy podołam wymianie łańcucha z napinaczem. Wiem że trzeba rozpiąć wałki rozrządu w celu wyciągniecia łańcucha. Czy przy takim wyjęciu wałków nic sie nie poprzestawia? czy coś trzeba blokować itd Poprosiłbym o jakieś wskazówki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość arekk Zgłoś #29 Napisano 14 Lipca 2011 Witam mam pytanie bo nie mogę nigdzie znaleźć na forum jak wymienić łańcuszek rozrządu 1,8t APU jak już wszystko rozebrałem okazuje się, że napinacz można wyjąć bez rozpinania wałków lecz łańcucha już nie i trzeba zrzucić rozrząd ale nie chce drzeć całego przodu i teraz pytanie czy jak zepnę napinacz hydrauliczny na pasku to ściągnę łańcuch wydaje mi się że tak ale boję się że to może zaszkodzić napinaczowi jeżeli go ścisnę co o tym sądzicie:niekumam? proszę o pilna odp. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość money555 Zgłoś #30 Napisano 6 Marca 2013 Panowie, a ja mam Octavie I z silnikiem 1.8 20V AGN 125 KM i mam taki sam układ łańcucha, napinacza i wałków i chcę wymienić uszczelkę z półksiężycem pod napinaczem,bo leci mi olej... Pytanie do Was, to w którym miejscu wsadzić śrubę o której piszecie kilka postów wcześniej (znalazłem też info, że wystarczy pręt o średnicy ponoć 6 mm) aby podnieść napinacz i wymienić uszczelkę??? Poniżej to mój napinacz: http://allegro.pl/lancuch-napinacz-rozrzad-1-8-1-8t-audi-seat-vw-i3001014783.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maczo122 Zgłoś #31 Napisano 19 Maja 2017 Witam panowie . przepraszam ze podpisuje sie pod tym watkiem a mianowicie mam problem ze swoim passatem 1.8 t 20 v awt . a teraz moje pytanko wypadaja mi wszystkie zapłony po kolei przy jezdzie do 2000rpm szarpie samochodem jak ciagnikiem w polu . i nastepujace błedy . 16395 , 17645,17647,17648,17646. teraz moje pytanie czy to napinacz walka bedzie powodował wypadanie zapłonów czy (wypadajace zaploy poazuja bład wałka szarpiac nim ) autkko ma przejechane 216 tys jezdzi na gazie i na benzynie -bład i tak sie pojawia jezdzac na BP sprawdzalem pod kompem to wypadanie zaplonów na kazdym cylindrze tylko dlaczeo?? - - - - - aktualizacja - - - - - lancuszka rozrzadu nie slychac autko na wolnych obrotach chodzi idealnie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach