blade13 Zgłoś #21 Napisano 8 Marca 2009 Zalezy co to za uzywka byla, jaki przebieg i jak ktos o nia dbal... Jak wiesz, najlepiej po dluzszej lub ostrej jezdzie pozostawic auto "na chodzie" przez chociazby minutke... Mozliwe, ze turbina juz sie skonczyla, nikt tego na odleglosc nie sprawdzi... Tylko nie kupuje regenerowanej bo to tez nie jest zadne wyjscie... Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jaro73 Zgłoś #22 Napisano 8 Marca 2009 Moja w tym wina też jest wielka, bo raczej wolno się nie poruszam a i po powrocie z trasy nie czekam minutki... Potrzebuję nowej ( dobrej turbiny ) ... ale to razem będę miał już trzy:( . Nagram dźwięk i wstawię na forum.. może to będzie przestroga dla reszty. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #23 Napisano 8 Marca 2009 Moja w tym wina też jest wielka, bo raczej wolno się nie poruszam a i po powrocie z trasy nie czekam minutki... No to czas się nauczyć jeździć silnikiem doładowanym lub kupić wolnossący.... ---------- Post added at 10:28 ---------- Previous post was at 10:28 ---------- lub płacić, płacić..... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jaro73 Zgłoś #24 Napisano 8 Marca 2009 Jestem raczej nie reformowalny pod tym względem zostaje więc płacić.. ale ja szukam raczej pomocy praktycznej ( szukam turbiny ) a nie "Wuja dobra rada".. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
quli Zgłoś #25 Napisano 8 Marca 2009 panowie turbina działa cały czas!!!!tylko z różną wdajnościa... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arturoski Zgłoś #26 Napisano 8 Marca 2009 klucz to ilość tlenu potrzebnego do spalenia całej dawki paliwa. Większe ciśnienie = więcej tlenu, w tym tkwi cała istota stosowania turbospręzarki. Chodziło mi o to, że w TDI (seria) doładowanie jest na poziomie (1.5 bara - strzelam bo nie wiem dokładnie) a w 1.8T (seria) jest 0.6-0.8 bara. Czy jest to w takim razie spowodowane stopniem sprężania w cylindrach..? Jaro sprawdź sobie jeszcze, czy przypadkiem nie masz dziury w intercoolerze...ogólnie w całym układzie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jaro73 Zgłoś #27 Napisano 13 Marca 2009 jutro będę wiedział co jest - Podobno to nie turbina...a wina uszczelki przy zaworze ERG - dam znać jutro. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nowoa Zgłoś #28 Napisano 14 Marca 2009 benzyniak potrzebyje mieć 13,5kg powietrza na 1 kilogram paliwa i wtedy jest zachowany skład stechiometryczny mieszanki jest najwydajniejsza, widocznie mocniejsze turbo nic by nie dało bo by sie zmienił ten stan stechiometryczny i klapa zamias wiekszej mocy by był muł, natomiast diesel nie ma określonej mieszanki ale im więcej cząstek powietrza tym wydatniejszy jest proces spalania Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jaro73 Zgłoś #29 Napisano 15 Marca 2009 (edytowane) No i już sprawa jasna. Wymiana uszczelki przy zaworze + ( przy okazji ) wymiana uszczelki przy kolektorze wydechowym i ( nie dokładnie wiem ale jakaś cześć na dole ) - coś takiego do wymiany- (zdjęcie zrobione przed chwilą) I wszystko działa super. To nie była turbina.!!! Ale za to jedną turbinę mam na sprzedanie - Jeśli ktoś jest chętny to mogę ją odsprzedać:582:. Od początku pewnie nie była to wina turbiny, tylko tych uszczelek - stąd ten gwizd.... Edytowane 15 Marca 2009 przez Jaro73 zmiana zdjęcia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość MiquellGTi Zgłoś #30 Napisano 15 Marca 2009 Zgadzam się z kolegą, turbina pracuje od momentu startu silnika, ale ja np. odczuwam jej mocne doładowanie od 2500 - do 4700 rmp, Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marek85 Zgłoś #31 Napisano 15 Marca 2009 a czy ten dzwiek był moze podobny do tego http://www.wrzuta.pl/audio/1OBrl4V9Cf/gwizd ?? tez mi turbo gwizda ale chyba nie tak glosno jak Tobie... stalo sie to nagle, pozatym oleju nie bieze i ogólnie wszytsko jest ok.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jaro73 Zgłoś #32 Napisano 15 Marca 2009 nie tak glosno jak Tobie...Faktycznie u mnie dźwięk był nie do zniesienia... sprawdź te uszczelki bo może być to co u mnie. Oleju nie bierze i mocy nie traci.... to jak u mnie. Sprawdź na laptopie ciśnienie turbiny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dlugiiii Zgłoś #33 Napisano 15 Marca 2009 Mała dygresja Wszystko jest jasne jak sterowane są turbiny ze zmienną geometrią i z zaworem upustowym,ale .... Czy te załóżmy te 150tys\min prędkości maksymalnej obrotowej turbiny jest za razem w jednej i drugiej turbinie ???? Na logikę turbina z zaworem upustowym wolniej będzie się kręciła na wartościach ciśnienia nominalnego ,bo zawór regulując ciśnienie będzie upuszczał spaliny i turbina się przez to kręci wolniej czy ta prędkość jest przy np 0,6-0,8 bara doładowania ?? Taka turbinka pompuje nawet do 1,1 bara (mała,standardowa turbina),więc czy te obroty wtedy będą 150 tys\obr czy powyżej tych obrotów ?? .W druga turbina kręci się chyba cały czas na maksimum tylko łopatki regulują ciśnienie doładowania.Mam rację ??[ ZAKŁADAJĄC PEDAŁ GAZU W PODŁODZE I OBROTY WYMUSZAJĄCE MAKSYMALNE OBROTY TURBINY ] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Slay Zgłoś #34 Napisano 15 Marca 2009 No i już sprawa jasna. Wymiana uszczelki przy zaworze + ( przy okazji ) wymiana uszczelki przy kolektorze wydechowym i ( nie dokładnie wiem ale jakaś cześć na dole )... Wymieniałeś uszczelkę kolektoru wydechowego tą między blokiem a kolektorem? Jaki był koszt tych uszczelek jeśli można wiedzieć.. ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jaro73 Zgłoś #35 Napisano 15 Marca 2009 Dałem za całą operację 200 zł , ale warsztat jest mojego kuzyna.. nie wiem czy to dużo, ale byłem przygotowany na więcej.. za oszczędności:668: podłączę sobie zmieniarkę do MFD...może ktoś w okolicy mi założy to ustrojstwo? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arturoski Zgłoś #36 Napisano 15 Marca 2009 (edytowane) Czy te załóżmy te 150tys\min prędkości maksymalnej obrotowej turbiny jest za razem w jednej i drugiej turbinie ????150k rpm to grubo przybliżona wartość zależna od modelu turbo, wymuszonego ciśnienia doładowania [otwarcia wastegate] oraz wielu innych czynników... To tak na prawde nie ma znaczenia [bezpośrednio] dla nikogo tak mi się wydaję. Interesują się tym tylko ci co turbo projektują. Obroty są bezpośrednio zależne od "wciskania pedału gazu" - od ilości mieszanki eksplodującej w cylindrach, a dodatkowo wastegate, czy te łopatki o zmiennej geo ograniczają ilość doładowania tak aby ilość powietrza na daną ilość paliwa była właściwa [AFR]. PS "Część gorąca" to turbina a "część zimna" to kompresor. Oba wirniki to jeden element wykonujący taką samą ilość obrotów. Edytowane 20 Marca 2009 przez arturoski Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dlugiiii Zgłoś #37 Napisano 15 Marca 2009 arturoski : "interesują się tym tylko ci co turbo projektują" Zgadza się,ale z czystej ciekawości zadałem takie pytanie Bardziej chodziło mi czy te 150tys\min obr. to jest maksymalna wartość kręcenia się turbiny (wogóle jaką może osiągnąć ) czy to jest prędkość dla danego ciśnienia pracy turbiny,a nie maksymalnych obrotów z jaką można ją obracać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arturoski Zgłoś #38 Napisano 15 Marca 2009 To jest średnia wartość [ zakładając rożne modele ] maksymalnych obrotów turbo przy pełnym obciążeniu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach