oslo Zgłoś #1 Napisano 26 Lutego 2009 tak czytam i patrzę ale nie znalazłem więc pytam : mam paska 1.6 td+i 80 KM jak można podnieśc moc ?? ale tak żeby nie ingerować jakimś spawaniem itd. Chodzi mi o podkręcenie turbiny czy cosik takiego , , nie znam się bo dotąd miałem tylko benzyniaki , oto powłód mojej małej niedowiedzy . pozdrawiam . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mcgregor88 Zgłoś #2 Napisano 26 Lutego 2009 było coś o tym poszukaj np na forum golfa albo w google na pewno coś będzie, bo sam czytałem. Można np podkręcić turbinę żeby mocniej dmuchała (jest tam jakieś cięgno przy którym robi się regulację ale nie należy przesadzać. Można też oczywiście podnieść dawkę paliwa na pompie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość zuzi.g Zgłoś #3 Napisano 27 Lutego 2009 A może zamiast podnosić moc pomysl że koledzy z passkami 1.9 TD mają mniej mocy niż ty Mnie np wystarcza to co mam a mam ten sam motor co ty Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mcgregor88 Zgłoś #4 Napisano 28 Lutego 2009 a poza tym 80 KM z pojemności 1600 ccm jeszcze w tamtych czasach to już sporo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrp31 Zgłoś #5 Napisano 8 Sierpnia 2009 Ten silnik jest do ekonomicznej jazdy a nie do ścigania się. niestety w silniku wykonanym w tej technologii nic nie narobisz żeby lepiej ci zamiatał. poza tuningiem typu filtry ztożkowe, polerowane kolektory. specjalne układy wydechowe i mapowanie pompy. ale to są wydatki które w tym wypadku oznaczają przerost formy nad treścią. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
r0mek Zgłoś #6 Napisano 8 Sierpnia 2009 specjalne układy wydechowe i mapowanie pompy. ale to są wydatki które w tym wypadku oznaczają przerost formy nad treścią. a nie prościej podniedkręcić doładowanie, podlać paliwa, i zawsze bedzie troche lepiej jechał a wydatki zerowe tutaj jest pare słów http://www.audi80.pl/printview.php?t=8497&start=0 Pzdr! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Leszek304 Zgłoś #7 Napisano 8 Sierpnia 2009 Ja uważam że każde "podkręcanie" owocuje większym spalaniem, no chyba że profesjonalne "tuningo-chipowanie" jak to ja nazywam, ale to są setki złotych które nieprędko się zwrócą. Poza tym myślę, że może się zdarzyć później problem z diagnostyką (było o tym na forum) no i wymęczenie silnika. Jak ktoś chce mieć pocisk to kupuje paska 2.8 v6 co ma 174 kucyki. Ja jestem zwolennikiem doprowadzania silnika do stanu "fabrycznego" i naprawde to też owocuje. Moj motorek ma 90 KM, ale po ustawieniu własciwego kąta wtrysku, zadbanej turbinie, świeże filtry i dbanie o płyny. Efekt?? "Ustawiłem" się z golfem, silnik 1.8 gti, 137 KM no i lżejsza masa pojazdu. Został w tyle zarówno na starcie jak i w trasie Też myślałem o mocniejszym silniku. Jednak zainwestowałem w odmładzanie silnika a nie w jego podkręcanie. W przyrodzie musi być równowaga, coś za coś, więc jeśli chcesz podkręcić silnik to będzie to kosztem czegoś innego, portfela lub silnika. Takie jest moje zdanie i sugestia wybór będzie należał do Ciebie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość marewel Zgłoś #8 Napisano 8 Sierpnia 2009 (edytowane) Efekt?? "Ustawiłem" się z golfem, silnik 1.8 gti, 137 KM no i lżejsza masa pojazdu. Został w tyle zarówno na starcie jak i w trasie Wychodzi na to ze albo masz taka rakiete albo na tamtym golfie byl tylko znaczek GTI bo z prawdziwym zdrowym GTI czy to w golfie 1-2-3 nie masz najmniejszych szans. Edytowane 9 Sierpnia 2009 przez marewel Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #9 Napisano 8 Sierpnia 2009 Wychodzi na to ze albo masz taka rakiete albo na tamtym golfie byl tylko znaczek GTI bo z prawdziwym zdrowym GTI czy to w golfir 1-2-3 nie masz najmniejszych szans. Hehe, prawdę rześ rzekł Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Leszek304 Zgłoś #10 Napisano 8 Sierpnia 2009 To był golf II, 1991r., na pewno 1.8 gti bo znam tego golfa już 3 lata:P może dlatego słabo wyszedł bo ma założony gaz ;p Jednak nie o to mi chodziło w poście a o mozliwości poczciwego dieselka który potrafi sie odwdzięczyć gdy jest właściwie eksploatowany. Bo nie chodzi o to żeby z tico robić ferrari Marcin, Ty ze swojego dieselka tez jesteś pewnie zadowolony Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kat825 Zgłoś #11 Napisano 9 Sierpnia 2009 Tu masz temacik jak podkręcić Twój silniczek:) http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=55547 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Marcin_wwa Zgłoś #12 Napisano 9 Sierpnia 2009 boost pin trzeba przerobic i podkrecic cisnienie na turbinie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
souler Zgłoś #13 Napisano 9 Sierpnia 2009 polowa ludzi nie wie o czym pisze, jak gosciu od tekstu ze z tego silnika nic sie nie da zrobic [filtry stozkowe? polerowane kolektory? ]. czyli 170 koni zaprzala to pomylka? albo wygrana 1Z z kr-em. litosci czlowieku, ty chyba nie wiesz jak zdrowy kr jezdzi, a jezdzi na poziomie lekko ponad 8 sekund, gdzie 1Z potrzebuje z 13? ani to nie byl kr, ani zdrowy, ani kierownik dobry. chcesz sie poscigac to dawaj z moim zajechanym dzikiem. pewnie dostane w pupke, ale skory nie oddam latwo. i pamietaj, ze to tylko nie w pelni zdrowy td Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrp31 Zgłoś #14 Napisano 10 Sierpnia 2009 niech sobie pcha łapki do turbiny. wtedy po regeneracji napewno dostanie troszke jadu. ludzie techologia tego silnika niewiele odbiega od traktora c360. i to w pewnym sensie jakiś atut. a ciut ponad 80 koni co fabryka mu dała to i tak powinno być zadowalająco. i fakt że ludziom projektującym ten silnik udało się tak połączyć cierpliwość tej jednostki i moc. za to słowa uznania. moje łupu-tupu już dawno 5-tke ma na początku licznika i jakoś jeszcze nadal jeżdzi. dobrego sie nie naprawia. a zapewne nie masz do dyspozycji tego co mieli inżynierowie w Wolfsburgu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dominik7 Zgłoś #15 Napisano 10 Sierpnia 2009 Wg mnie najlepszym dieslem jaki dotad byl montowany w VW jest 1Z-malo kombinacji zeby go podkrecic, i nie jest tak kosztowny w eksploatacji jak nawet AFN. Co do SB-ekow, mysle ze spokojnie mozna do 100KM mechanicznych go podkrecic.Na forum VW byl kiedys Golf 2 uzytkownika Tomcio666.Mial ON silnik JR (70KM-inna turbina i IC jak w SB, czasem inna pompa).Ten silnik mial po hamowni 94KM. Okolo 8s do 100km/h.Dlubana pompa, turbo i dawka paliwa. Spalanie okolo 6,5 l/100km, czyli okolo 1-1,5L wiecej niz seria. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Leszek304 Zgłoś #16 Napisano 10 Sierpnia 2009 Nie każdy GTI to KR. Są również jednostki 107-konne i 112-konne. Macie racje, z kr-em nie miałbym szans, ale właściciel tego golfa zarzekał się że ma 137KM ( i tym mnie wprowadził w błąd). Wczoraj dokładnie sprawdziłem, jego motorek ma 107 KM. Dodając jeszcze to, że ma założona już starą instalacje gazową i wymęczony silnik ( trasie więcej niż 160km/h nie poleciał)to nie dziwcie się że 1Z sobie z nim poradził. Róznica w mocy niewielka. Nie pisałem tego dla pochwalenia się wynikiem wyścigu, lecz porównaniem silnika słabszego ale zadbanego do jednostki mocniejszej. Ustawcie sobie w dieselkach odpowiedni kąt wtrysku, nowe filtry i jestem pewny że poczujecie większą moc silnika. Diesel to nie auto wyścigowe, nie widze sensu kupowania diesla o słabej wg właściciela mocy i potem jego przerabianie, bo prędzej czy później trzeba będzie za to odpokutować. Lepiej kupić od razu jednostkę mocniejszą i bez późniejszego grzebania cieszyć się szatanem pod maską. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kab1986 Zgłoś #17 Napisano 10 Sierpnia 2009 poszukaj na forum Golfa, wiem ze w białymstoku jest gosciu który z golfa II 1.6TD, wyciągnął 175 KM:) zostawia niesamowite bąki:D ale niesamowicie odjeżdża ze świateł Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dominik7 Zgłoś #18 Napisano 10 Sierpnia 2009 No coz...Wierzyc mi sie nie chce jak On wyciagnal z tego silnika tyle koni. Chyba ze przerabial wszystko.Generalnie to silniki JR sa najlepsze dla tego modelu.Rzadko sie spotyka SB ktore nie jest styrane przez wlascicieli. MIlem takiego Golfa, i jesli bedzie mi dane to sobie kupie jeszcze raz.Odsadzal spod swiatel 100 konne BMW E30. Co do 1Z to co z tego ze Cie gosc odsadzi od swiatel, jak w wyprzedzaniu na trasie go zostawisz? No chyba ze bedzie rzeczywiscie mocny. Silnikow o pojemnosci 1,8 bylo w Golfie 2 wiecej jak tych kilka ktore podaliscie.Na stronie www.vwgolf.pl macie oznaczenia silnikow.Najczesciej sa to RP i PF.Rzadziej KR (139KM), a jeszcze rzadziej prawdziwa drogowa kosa-G60...160km w aucie wazacym niespelna tone. Inna sprawa ze trudno tego ostatniego trafic. Ja osobiscie wole diesle- zawsze chcialem miec i mam juz drugiego. Sa to silniki praktycznie bezobslugowe-tylko olej, filtry i rozrzad sie wymienia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
souler Zgłoś #19 Napisano 10 Sierpnia 2009 Wierzyc mi sie nie chce jak On wyciagnal z tego silnika tyle koni.Chyba ze przerabial wszystko. co przerabial? slupek calkowicie fabryczny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dominik7 Zgłoś #20 Napisano 11 Sierpnia 2009 No ja to co? Pompe paliwa, turbo(albo podkrecone, albo wieksze), wiekszy IC, walek rozrzadu, nie wiem co tam jeszcze sie da. Nawet jak ma te 175KM to ciekawe ile reszta wytrzyma przy takiej mocy... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach