Gość Bosy Zgłoś #1 Napisano 19 Lutego 2009 Witam !!! Wymieniłem tuleje tylnej belki w B3 kombi i niestety jest luz tzn. tuleje nie siedzą sztywno w belce. Stare ledwo udało się wyciągnąć (młotek i przecinak) mierzyłem stare i nowe w hurtowni i jest różnica 1mm czy to może mieć znaczenie?? Może jakieś pomysły jak to usztywnić? Może dać podkładki na tuleje i dopiero skręcić śrubę ?? Pozdro bosy 1,9TD Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sebam Zgłoś #2 Napisano 19 Lutego 2009 Gdzie masz ten luz? W otworze belki czy na szerokości śruby? Jak w otworze belki, to już wyrobiona i można coś tam obspawac (słyszałem). Jak na śrubie, to daj podkładke i zobacz co bedzie, pewnie lepiej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Bosy Zgłoś #3 Napisano 19 Lutego 2009 luz jest w otworze belki tam gdzie wchodzą tuleje tak jak by miały za małą średnicę. Może te co wstawiłem mają zły wymiar ?? żeby to sprawdzić muszę je wyciągnąć. Bo stare siedziały jak zaspawane. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sebam Zgłoś #4 Napisano 19 Lutego 2009 No to jak długo było jeżdżone na rozchechłanych tulejach, to wyrobiły sie te dziury w belce. Jakoś magiki po wsadzeniu nowych tulei, obspawują je. Albo możliwe że kupiłeś jakieś chińskie rzemiosło niedorobione. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Bosy Zgłoś #5 Napisano 19 Lutego 2009 Jeszcze pytanko apropos obspawania bo też słyszałem taką opcję. To obspawać trochę średnicę tego otworu w belce czy przyspawać lekko tuleje do belki?? Dzięki za pomoc !!! ---------- Post added at 23:31 ---------- Previous post was at 23:26 ---------- Tuleje były do wymiany tylko z jednej strony ale chciałem być dobry wujek i wymieniłem cztery i sobie narobiłem. Ponoć made in germany ale ile w tym prawdy ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sebam Zgłoś #6 Napisano 19 Lutego 2009 Jak nacheftujesz w środku w dziurze, to pewnie ci tuleja w ogóle potem nie wejdzie. Ale z 2 strony nie wiem jak sie spawa te tworzywo do belki, czy to sie w ogóle bedzie ze sobą łapać (po obwodzie) Najlepiej wydaje mi sie, pocheftuj po tulei i zeszlifuj spawy przed wsadzeniem do dziury. Tylko właśnie nie wiem czy spawy będą sie chciały tego trzymać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzych Zgłoś #7 Napisano 20 Lutego 2009 A mnie się wydaje że te tuleje nie są do Twojego auta bo wiem że są dwa rodzaje tych tulei. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #8 Napisano 20 Lutego 2009 w golfie II były węższe tuleje. Tuleja od passata ma średnicę 56 mm, golfiasta jest węższa o 1 cm... chyba takiego luzu byś nie zostawił Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
castart Zgłoś #9 Napisano 21 Lutego 2009 witam u mnie tez pojawił se ten problem po wymianie, najwiecej porad było własnie z obspawaniem ale mysle że podkładka na całej tuleji z cieniutkiej blaszki cos pomoze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JACU6X6 Zgłoś #10 Napisano 21 Lutego 2009 Popunktujcie w kolo migomatem i wystarczy nie raz tak robiłem ze zworzniami tuletami wachaczy w innych autach, jak sie znowu rozleci wystaczy zeszlifować spawy i wsadzać nowe. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
castart Zgłoś #11 Napisano 21 Lutego 2009 jak sie znowu rozleci wystaczy zeszlifować spawy i wsadzać nowe w sumie kolega ma racje wszak nie wymienia sie tuleji co 10tys km Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
John Zgłoś #12 Napisano 21 Lutego 2009 Popunktujcie w kolo migomatem i wystarczy nie raz tak robiłem ze zworzniami tuletami wachaczy w innych autach, jak sie znowu rozleci wystaczy zeszlifować spawy i wsadzać nowe. A co z gumą w tulejach? lepiej tego nie grzać, podkładka z blachy jest rozsądniejsza. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JACU6X6 Zgłoś #13 Napisano 21 Lutego 2009 Podkładka z blachy sie rozleci za duże przeciążenia, migomat nie przegrzewa pozatym napisałem punktować nie spawać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach