Skocz do zawartości
Licha144

Gorące koło po wymianie klocków

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć. Mam pewien problem. Otóż po wymianie linki od ręcznego i klocków z tyłu, dzisiaj jadąc nie miałem wogóle hamulców, pedał hamulca wciskało się tak leciutko jak sprzęgło. Po zatrzymaniu się tylne lewe koło było gorące jak cholera, pozostałe nie. Czyżby mi się zacisnęły szczęki i nie puściły??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1. Zbyt mocno naciągnięta linka ręcznego (w tunelu).

2. Nieoczyszczone prowadnice klocków.

3. Krzywo założone klocki.

 

Takie widzę opcje narazie. A to że miałeś miękki pedał hamulca to tylko przez pierwsze 2-3 naciśnięcia?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cały czas jest teraz miękki. Jutro rano zobaczę czy coś się zmieniło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czyżby mi się zacisnęły szczęki i nie puściły??

 

odpowietrzyłeś układ po wymianie?

 

przesmarowałeś prowadniki klocków?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
klocków z tyłu
zacisnęły szczęki

Masz tarcze czy bębny? Bo raz piszesz o klockach a raz o szczękach...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Klocki wymieniali mechaniory, z tyłu mam w B4 z tyłu są bębny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli wymieniali szczęki. Skoro robili to mechanicy to nich robią dotąd aż zrobią dobrze. Czy zapłaciłeś za to żeby później martwić się co jest? Wymiana szczęk nie jest aż taką filozofią.

 

Pozdrawiam!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zapłaciłem. Trzeba będzie tam wrócić i powiedzieć co nieco.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

licha144: powodem może być źle działające tłoczki - zapieczone i nie cofają się do końca koszt jednego to ok 25 zł do b3 więc może być trochę droższy. ja tak miałem przy swoim mówili że linka, tzw, odzysk luzu a okazało się że to tłoczki do wymiany i po problemie.

to że nie miałeś hamulca to normalne, rozgrzał się płyn do tego powietrze i pedał siada na sam dół.

pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję wszystkim za odzew. Postaram się sprawdzić to co pisaliście. Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam to samo tyle że z przodu. Żeby było jasne: ręcznego nie zaciągam. Samochód stał 5 dni. Zawsze tak mam przy dłuższym postoju. Już przy ruszaniu słychać stuknięcie, jakby klocki przez te kilka dni przykleiły się do tarcz. Kilkanaście pierwszych kilometrów po takiej przerwie to słyszalne tarcie i piski. Jak zrobię dłuższą rundkę to zaczyna w kabinie śmierdzieć po otwarciu okna (wiadomo od czego) a felgi ciepłe. I teraz nie wiem czy coś nie tak zamontowano te klocki (rok temu), za ciasno? Jest się czym martwić? Bądź co bądź dłuższych tras nie robię. Spalanie w normie :) Wiem, że najlepiej pojechać i wymienić z tarczami - to jasne. Ale czy u Was nie ma takich objawów po tygodniu nieużywania samochodu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wiem, że najlepiej pojechać i wymienić z tarczami - to jasne.

 

proszę cie, co może za każdym razem przy wymianie klocków wymieniać tarcze.

Warto natomiast przy wymianie klocków nasmarować prowadnice, wymienić też gumki osłaniające tłoczek(groszowa sprawa) i sprawdzić czy tłoczek nie ma problemów z chowaniem się do zacisku. W twoim przypadku najprawdopodobniej tłoczek blokuje ci się w zacisku, albo zacisk na prowadnicach. Wypadałoby to rozebrać, wyczyść i nasmarować. Proponuję też obejrzeć tłoczek czy niema wrzerów, bo jeśli ma to lepiej wymienić na nowy. Na forum jest bardzo fajny temat opisujący regenerację zacisków(punkty o ręcznym możesz pominąć)

Edytowane przez cysiokysio

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Troszkę nie rozumiem, skoro koledze robił to mechanik no to jazda do niego, odpowiednio go zmotywować trzeba (teksty typu "Panie coś Pan narobił? przed wymianą miałem lepsze hamulce. Zgodnie z prawem ochrony konsumenta reklamuję usługę, a jednocześnie chcę odzyskać pieniądze jakie Panu zapłaciłem za usługę wykonaną niezgodnie z umową. Jeśli nie posiada Pan druku reklamacji, sam sporządzę odpowiedni zgodnie z przepisami i dostarczę" po takim tekście raczej wymięknie i wymieni cylinderek za free, a jak się będzie stawiał warto podjechać do najbliższego rzecznika spraw konsumenta-wierzcie czy nie naprawdę warto... podam przykład, kupiłem kiedyś wózek dla dziecka, kupa kasy i się sypał non stop, 1 reklamacja, brak wózka zastępczego, wrócił z naprawy i to samo, 2-ga, tym razem zastępczy, po naprawie to samo, 3-cia, brak zastępczego i wózek znowu zepsuty, poszedłem do rzecznika, dostałem odpowiedni druk reklamacji z zaznaczoną opcją zwrot pieniędzy za towar niezgodny z umową, a w sklepie wogóle takiej opcji nie dopuszczano pomimo, że 3-krotnie naprawiano wózek bez skutku, poszedłem do sklepu, oddałem reklamację tym razem swoją i... po godzinie telefon, że mogę odebrać pieniądze). Krótko mówiąc, walcz kolego o swoje! Mechanik, który wymienia szczęki i nie sprawdza wszystkich elementów układu hamulcowego to nie mechanik tylko patałach, oczywiście to tylko moje zdanie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Przed chwilą wróciłem od tego mechanika. Wjechał na podnośnik podniósł do góry o kilkanaście cm, odpalił wcisnął hamulec i .......... powiedział że pompa hamulcowa siadła. Czy on chce mnie kur... w ciula zrobić?? Czy to możliwe?? Przecież jakby pompa siadła to pedał hamulca cały czas byłby miękki, a jak się go kilka razy podpompuje to jest twardy. Co o tym sądzicie? Jak wróciłem zadzwoniłem do dobrego znajomego mechanika, powiedziałem w jaki sposób stwierdził że to pompa. Pyta się mnie czy wogóle podłączył pod kompa? Czy po podłączeniu do kompa da się wykryć że to np. pompa padła??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze podstawowe pytanie. Czy odpowietrzali hamulce po wymianie szczęk?

Jeśli nie, to szukanie przyczyny gdzie indziej mija się z celem. Cylinderki hamulcowe z tyłu są tak skonstruowane, że bardzo łatwo je zapowietrzyć. A diagnoza w stylu pompa hamulcowa padła, pewnie miała na celu wyciągnięcie od Ciebie dodatkowej kasy.

Czy po podłączeniu do kompa da się wykryć że to np. pompa padła??

Nie ma takiej możliwości.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Ok, właśnie wróciłem od drugiego znajomego mechanika. Pompka hamulcowa jest dobra, a przyczyna miękkiego hamulca: mechaniory z warsztatu u mnie nie założyli wszystkich sprężyn na szczęki, a konkretnie brakowało po jednej sprężynie na szczęki w obu tylnych kołach. Ponadto nie założyli zabezpieczenia do hamulca ręcznego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mechaniory z warsztatu u mnie nie założyli wszystkich sprężyn na szczęki, a konkretnie brakowało po jednej sprężynie na szczęki w obu tylnych kołach. Ponadto nie założyli zabezpieczenia do hamulca ręcznego.

 

Brak słów:502:

Jeszcze mówią że pompa siadła, rozstrzelać to za mało.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności