contradzik Zgłoś #1 Napisano 16 Lutego 2009 witam.ostatnio zauważyłem,ze po przełączeniu się na gaz ,dochodzą dziwne odgłosy,tzn stuki,dźwięczenie, słyszalne przy listwie wtryskiwaczy gazowych ( mam niebieskie,ale nie wiem jakiej firmy ) ,przy przełączeniu na benz odgłosy milkną,zatem czy to zwiastun końca życia wtryskiwaczy ? palić pali tyle co zwykle,przyspiesza tez tak samo..instalacja stag 300, 2 tyg temu wymienione filtry.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mario535 Zgłoś #2 Napisano 16 Lutego 2009 (edytowane) Po mojemu to jest wszystko cacy, nic się nie dzieje.Elektrozawory od gazu faktycznie mogą dość głośno pracować ale to nie usterka. Edytowane 17 Lutego 2009 przez mario535 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karol27 Zgłoś #3 Napisano 16 Lutego 2009 Masz valteki strasznie klekoczą, gdyż to są elektrozawory.Niczego się nie obawiaj, wsio ołrajt:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lysy777 Zgłoś #4 Napisano 17 Lutego 2009 ja bym je nazwał Rail co nie zmienia faktu że są to elektrozawory a nie wtryskiwacze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mario535 Zgłoś #5 Napisano 17 Lutego 2009 a bym je nazwał Rail co nie zmienia faktu że są to elektrozawory a nie wtryskiwacze Poprawiłem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mlodyvw Zgłoś #6 Napisano 21 Lutego 2009 Hehe nie przejmuj sie taki urok tych listw!! To dobrze ze nie slyszales MED-ow to dopiero klekocze jak diesel:D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lysy777 Zgłoś #7 Napisano 21 Lutego 2009 ale Med-y to wtryskiwacze i bardzo precyzyjnie dawkują ilość gazu a zarazem dość drogie a waldemary lub rail jak bym miał peloponeza na na wtrysku wielopunktowym to długo bym się zastanawiał czy je założyć Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kusiek Zgłoś #8 Napisano 21 Lutego 2009 Masz valteki strasznie klekoczą, gdyż to są elektrozawory.Niczego się nie obawiaj, wsio ołrajt We wszystkich listwach wtryskiwaczy sa elektrozawory kolory cewek sa rozne w zaleznosci od wydajnosci listwy wtryskowej sa niebieski , czrewone i żółte ,listwa Valteka nie powinna bardzo glosno klepac jest mozliwosc jej sprawdzenia poprzez wylaczanie kolejnosci wtryskiwaczy jak jest miedzy nimi duza roznica glosnosci ich pracy znaczy to ze listwa jest uszkodzona mozna ja zregenerowac poprzez wymiane tłoczków ---------- Post added at 22:42 ---------- Previous post was at 22:34 ---------- od ok miesiaca czasu te listwy zaczynaja sie sypac jak domki w czeczeni a przyczyna tego jest dosc duze zanieczyszczenie gazu filtry nie sa w stanie wylapac tych wszystkich substancji oleistych i rozpuszczalnikow wiem duzo na ten temat bo dziennie w pracy wyciagamy tych listew ok 3/4 szt i czasem po przejechaniu 20 km robi sie to samo jezeli masz ta instalacje na gwarancji staraj sie aby ci to wymienili lub zregenrowali na listwe powinienes miec gwarancje 20 tys km Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lysy777 Zgłoś #9 Napisano 22 Lutego 2009 (edytowane) We wszystkich listwach wtryskiwaczy sa elektrozawory kolory cewek sa rozne w zaleznosci od wydajnosci listwy wtryskowej sa niebieski , czrewone i żółte ,listwa Valteka nie powinna bardzo glosno klepac jest mozliwosc jej sprawdzenia poprzez wylaczanie kolejnosci wtryskiwaczy jak jest miedzy nimi duza roznica glosnosci ich pracy znaczy to ze listwa jest uszkodzona mozna ja zregenerowac poprzez wymiane tłoczków ---------- Post added at 22:42 ---------- Previous post was at 22:34 ---------- od ok miesiaca czasu te listwy zaczynaja sie sypac jak domki w czeczeni a przyczyna tego jest dosc duze zanieczyszczenie gazu filtry nie sa w stanie wylapac tych wszystkich substancji oleistych i rozpuszczalnikow wiem duzo na ten temat bo dziennie w pracy wyciagamy tych listew ok 3/4 szt i czasem po przejechaniu 20 km robi sie to samo jezeli masz ta instalacje na gwarancji staraj sie aby ci to wymienili lub zregenrowali na listwe powinienes miec gwarancje 20 tys km Pozdrawiam a słyszałeś coś o kalibracji wtryskiwacza i prawidłowym dawkowaniu gazu waldemar i rail nie daje rady a i czy warsztat regenerujący ci listwę posiada urządzenie do kalibracji waldka, raila,itp a nawet jak tak to i tak po kilku lub klikudziesięcu kilometrach się rozjeżdza tak że najlepiej je wymienić na coś lepszego a nie regenerować a co do elektrozaworów to nie w każdej listwie są widziałeś listwę matrix nie ma elektrozaworów a listwa MED też nie ma itd. Edytowane 22 Lutego 2009 przez lysy777 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kusiek Zgłoś #10 Napisano 22 Lutego 2009 a słyszałeś coś o kalibracji wtryskiwacza i prawidłowym dawkowaniu gazu waldemar i rail nie daje rady a i czy warsztat regenerujący ci listwę posiada urządzenie do kalibracji waldka, raila,itp a nawet jak tak to i tak po kilku lub klikudziesięcu kilometrach się rozjeżdza tak że najlepiej je wymienić na coś lepszego a nie regenerowaća co do elektrozaworów to nie w każdej listwie są widziałeś listwę matrix nie ma elektrozaworów a listwa MED też nie ma itd. NO jak bym mogł nie słyszeć o kalibracji :)warsztak który sie tym zajmuje powinien mieć taki sprzet po regeneracji trzeba ja wykalibrowac nie jest to skomplikowane ale tak jak piszesz potrzebny jest do tego przyzad kalibruje sie to w sposob taki ze odkreca sie kruciec na klucz 14 wkreca sie iglice,wpina sie wtyczke do cewki i ustawia sie od góry imbusem 4 lecz po zerwaniu srebrnej powloki automatycznie kończy sie gwarancja oczywiscie w przypadku naprawy we własnym zakresie. A co do listew typu Matrix i Dtgas to jest to troche inna konstukcja gaz jest podawany na zasadzie otwierania sie blaszek z gumkami poprzez podanie prądu na odpowiedni elektromagnes i nastepuje wtedy podanie gazu,blaszki uszoszą sie po dwie. A jeśli chodzi o listwy Med to tam jest podawany gaz w momencie podania mu takze pradu bezpośrednio na wtryskiwacz dzala na bardzo podobnej zasadzie jak wtryskiwacze benzynowe na dzień dzisiejszy listwy Med i instalacja firmy Omegas jest najlepsza na rynku LYSY 777 DUŻY SZACUN za posiadana wiedze z ciekawosci zapytam (gaziarz?) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lysy777 Zgłoś #11 Napisano 22 Lutego 2009 miałem okazje pracować 4 lata w tej branży dla mnie waldemar i rail to jest zminimalizowany zawór gazowy a nie wtryskiwacz;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
TobikPL Zgłoś #12 Napisano 12 Listopada 2011 Podbijam temat. Zauważyłem u siebie podobne objawy, ale to dopiero chyba od paru dni. Silnik 1.8 98'r B5. Po przełączeniu się na gaz słychać takie terkotanie, ciężko dokładnie zlokalizować źródło tego terkotania, ale zdaje się że to okolice wtryskiwaczy. Wtryskiwacze mają kolor czerwony i z tego co mi kumpel mówił to te wtryskiwacze są z takiej średniej półki. Mówicie,żeby się nie przejmować , a jeździć? Generalnie wszystko gra, auto zachowuje się na gazie dobrze, nic nie przerywa, silnik na gaśnie, pali w normie, przełącza się na gaz też tak jak należy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Chemik211 Zgłoś #13 Napisano 12 Listopada 2011 Podbijam temat. Zauważyłem u siebie podobne objawy, ale to dopiero chyba od paru dni. Silnik 1.8 98'r B5. Po przełączeniu się na gaz słychać takie terkotanie, ciężko dokładnie zlokalizować źródło tego terkotania, ale zdaje się że to okolice wtryskiwaczy. Wtryskiwacze mają kolor czerwony i z tego co mi kumpel mówił to te wtryskiwacze są z takiej średniej półki. Mówicie,żeby się nie przejmować , a jeździć? Generalnie wszystko gra, auto zachowuje się na gazie dobrze, nic nie przerywa, silnik na gaśnie, pali w normie, przełącza się na gaz też tak jak należy.Podejrzewam że już ci się kończą wtryskiwacze zapewne są to waltek30 jedne z najgorszych i najtańszych na rynku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldus77 Zgłoś #14 Napisano 14 Listopada 2011 do regulacji valteka odkręca się kruciec na klucz 14??? a może wykręca się po prostu dyszę w to miejsce wkręca się zegar i ustawia na ile??? sprawdzimy wiedzę !!! a większość dysz jest na klucz 13 boczne krućce są na 14tkę ! tak dla przypomnienia. ---------- Post added at 20:31 ---------- Previous post was at 20:28 ---------- a jeszcze jedno sprawny valtek wcale mocno nie hałasuje ! jak słyszysz metaliczne stuki padły gumki i puka metal o metal ! regeneracja załatwi sprawę ,albo wymiana na inne . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Chemik211 Zgłoś #15 Napisano 15 Listopada 2011 Waldki najlepiej sprawują się w koszu na śmieci , szkoda pieniędzy na naprawę i kalibrację, co do skoku kalibracji jak zapewne wiesz najlepiej doświadczalnie i teoretycznie zwykły czy bfc, a na zakończenie sam skok tłoczka to nie koniec bo liczy się wydajność jak byś miał takowe urządzenie to byś się dowiedział że w tedy każdy wtrysk będzie miał praktycznie inny skok tłoczka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldus77 Zgłoś #16 Napisano 15 Listopada 2011 jak zawsze krytyka ze strony chemika !!! ale mi się fajnie rymnęło !!! a jak już mowa o jakimś doświadczeniu to czy skokiem tłoczka i ciśnieniem czasami też nie reguluje wydajności. a i wytłumacz mi jak mogą różnie otwierać się tłoczki ??? bo jakoś tego nie widzę ! to po co je kalibrujemy ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pszemek Zgłoś #17 Napisano 16 Listopada 2011 to po co je kalibrujemy ? Chyba dla lepszego samopoczucia. Po kalibracji zegarem, zrobiłem test na prostej maszynie którą zbudowałem do sprawdzenia ich wydatku no i każdy każdy lał inaczej. Ja bym się w to nie bawił, tylko kupił Hanę. W tej chwili naprawdę nie są takie drogie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Chemik211 Zgłoś #18 Napisano 16 Listopada 2011 Chyba dla lepszego samopoczucia. Po kalibracji zegarem, zrobiłem test na prostej maszynie którą zbudowałem do sprawdzenia ich wydatku no i każdy każdy lał inaczej. Ja bym się w to nie bawił, tylko kupił Hanę. W tej chwili naprawdę nie są takie drogie.Widze kolego że wiesz o co chodzi tak trzymać, gonić gamoniów którzy zostali w przedszkolu z instalacjami lpg Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldus77 Zgłoś #19 Napisano 17 Listopada 2011 ja bym gonił tych co robią wszystko i uważają że są ze wszystkiego tacy dobrzy że szok !! ja robię tylko instalacje gazowe i nie powiem że valtek to super wtryskiwacz bo wiadomo że koło hany to on nawet nie powinien leżeć ! tylko naprawdę można zrobić na valtkach nie stare auta i nic się nie dzieje ale jak ktoś nie umie pływać mówi że woda za rzadka !!! chemikowi pisałem w kwietniu chyba jak zakładałem gaz do forga f350 v10 6,8 litra śmiał się że taki szmelc wsadziłem właśnie valteka auto panie jeździ co tydzień do niemiec pali od 18 do 22l gazu już zrobiło 40000km i jakoś żadnych problemów ! tylko wymiana filtrów ! następny subaru forester 2,5 turbo nawet przedstawiciel z AC który jeździ po warsztatach jako doradca i w razie problemów pomaga dziwił się że to jeździ ! a właściciel na prawdę lata a nie jeździ ! niestety w niektórych rejonach polski cena na instalacje jest 2500 lub 2800 a u nas niestety 2000zł a zaproponujesz klientowi 2500 z wtryskami hana to cię wyśmieje bo konkurencja robi za 2000 a on i tak nie wie na czym polega różnica !!! prawa rynku niestety ! więc pozostaje niekiedy kłaść coś tańszego i bawić z regulacją tak żeby auto chodziło jak najlepiej nawet na gorszych wtryskach! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Chemik211 Zgłoś #20 Napisano 17 Listopada 2011 I dlatego się cieszę że mieszkam w Krk , klient ma wybór, u mnie nie jest tanio cena jest duża a ruch jest, a co do waldków to wiesz dobrze że jak klijent wymagający to od razu ten wtrysk polegnie bo nie wyregulujesz silnika nigdy dobrze, Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach