rgalo Zgłoś #41 Napisano 18 Października 2010 (edytowane) Witam Mam te same objawy. Silnik nagrzany do 90C, brak ogrzewania, brak obiegu cieczy chłodzącej, dolny wąż zimny, w zbiorniczku wyrownawczym płyn letni. Samochod po kompletnej wymianie rozrzadu (oczywiscie z pompą), wymieniony termostat. Jeden przewod od nagrzewnicy ciepły (od strony kierowcy - jednak brak cisnienia w nim, leci cos tam ale krew z nosa leci szybciej) drugi zimny. Brak płynu w przewodach. Podczas sprawdzania (przedmuchiwania) wezy zauwazylem ze sa strasznie brudne. Taka czarna "mazia". Wkładajac palec do chłodnicy to samo.Takie tłuste jakby olej. Pod korkiem oleju nie ma rzadnej mazi nie kopci. Jutro biore sie za płukanie ale jak to nie pomoze to jestem w kropce. Pozdrawiam pomocy ---------- Post added at 01:00 ---------- Previous post was at 00:53 ---------- Dodam jeszcze ze nie mam ubytku w zbiorniczku wyrównawczym ani w oleju. Edytowane 22 Grudnia 2010 przez rgalo wymienilem uszczelke pod głowica i nic Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
J@ceq Zgłoś #42 Napisano 19 Października 2010 Podczas sprawdzania (przedmuchiwania) wezy zauwazylem ze sa strasznie brudne. Taka czarna "mazia". Wkładajac palec do chłodnicy to samo.Takie tłuste jakby olej. Bo chyba masz olej w układzieJutro biore sie za płukanie ale jak to nie pomoze to jestem w kropce.Mogła walnąć uszczelka od chłodnicy oleju albo pod głowicą. Sprawdź jak wygląda olej. Ten brak ciśnienia niepokoi albo termostat felerny i się nie otwiera, albo pompa do tupy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rgalo Zgłoś #43 Napisano 26 Października 2010 Niestety nic nie wskorałem z tym ogrzewaniem i obiegiem. Wymieniłem nawet korek od zbiorniczka wyrównawczego i dalej brak obiegu. Byłem u mechanika, ktory nic nie wskorał. Na klimatroniku nie wskazuje rzadnych błedow 444 00, czyli ok. A co do temp. silnika to na blacie wskazuje mi 90 a na klimatroniku 79,80,81 to max. ---------- Post added at 18:49 ---------- Previous post was at 18:46 ---------- heeelp!!!!! ---------- Post added at 18:50 ---------- Previous post was at 18:49 ---------- Dodam że nagrzewnica drożna Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ja.Krzysiek Zgłoś #44 Napisano 24 Listopada 2010 Dołączam się do tematu. Otóż dzisiaj jadąc sobie autkiem zaczęła mi rosnąć temperatura. Bardzo szybko. Przy 120 stopniach zatrzymałem samochód. Przyjechał znajomy mechanik i stwierdził: termostat. Płyn nie idzie do chłodnicy. Wymieniłem na nowy, ale dalej to samo. Nowy znowu na nowy i dalej. Zamknęli mi obieg bez termostatu. Stwierdzili, że kolejny jest do bani i się nie otwiera. W domu sprawdziłem w gotującej wodzie. Otwiera się. Jadąc do domu miałem równe 90 stopni i zero nawiewu ciepłego powietrza. Wiało zimnem. Na gaz też mi się nie przełączył, a załącza się jak temperatura osiągnie właściwy poziom. Padło na pompę wodną. Ale na logikę biorąc skoro kręci się pasek to i pompa musi, więc awaria mało prawdopodobna. I moje pytanie. Czy pompa może ulec mechanicznej usterce, np. urwać się wirnik? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
daniel19799 Zgłoś #45 Napisano 29 Listopada 2010 stawiam na pompe wody Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
yamahar6 Zgłoś #46 Napisano 9 Grudnia 2010 witam serdecznie mam pytanie i mam nadzieje ze ktos mi pomoze. a wiec 5 dni temu rozwalilo mi chlodnice i nie znalazlem powodu ale najleprze jest w tym to ze ta byla nowa wymieniona 6 miesiecy temu a stalo sie to dwa dni po tym jak dolalem plyn mrozoochronny i ok. Wymienijem juz na nowa ale sek w tym ze nie mam obiegu wody przynajmniej tak mi sie wydaje poniewaz po przejechaniu okolo 20km sprawdzalem wode w zbiorniczku wody i w dalszym ciagu jest zimna i mysle ze to jest problem z obiegiem. Nie mam problemow z ogrzewaniem dziala bez zarzutu nie przegzewa sie silnik temperatura bardzo wolno podchodzi do 90stopni ale jej nie przekracza wiec mysle ze to moze termostat lub co najgorsze to pompa, czy ktos moze mi pomuc rozstrzygnac ten problem. dziekuje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Chworz Zgłoś #47 Napisano 9 Grudnia 2010 sek w tym ze nie mam obiegu wody przynajmniej tak mi sie wydaje poniewaz po przejechaniu okolo 20km sprawdzalem wode w zbiorniczku wody i w dalszym ciagu jest zimna i mysle ze to jest problem z obiegiem.Nie mam problemow z ogrzewaniem dziala bez zarzutu Skoro masz ogrzewanie, to i obieg posiadasz. A jak chcesz sprawdzić czy ci pompa wody działa, to na zagrzanym silniku, na podszybiu w miejscu gdzie się odpowietrza układ, delikatnie ściągnij przewód idący do nagrzewnicy - ten z dziurką. Następnie dodaj gazu. Jak zobaczysz fontannę to tylko się cieszyć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
yamahar6 Zgłoś #48 Napisano 9 Grudnia 2010 a co myslisz o termostacie poniewaz po wymianie chlodnicy odpalilem autko i wskazowka od temperatury ani drgnela pomimo tego ze auto bylo odpalone przez 30 min dopiero po tym gdy pojechalem sie przejachac wskazowka zaczela delikatnie podnosic sie ---------- Post added at 20:50 ---------- Previous post was at 20:49 ---------- a tak apropo to moje autko ma climatronic ---------- Post added at 20:52 ---------- Previous post was at 20:50 ---------- no i ta zimna woda w zbiorniczku to troche dziwne jezeli jest obieg powinna byc ciepla tak mi sie wydaje a co o tym myslisz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Chworz Zgłoś #49 Napisano 9 Grudnia 2010 Może było zapowietrzone - trudno mi powiedzieć. "Spece" od układu chłodzenia, zalewają go przez ściągnięty przewód do chłodnicy, a dopiero potem dolewają do zbiornika. Jeżeli byś miał VAGa to problem masz z głowy. Podłączasz go i patrzysz jak temperatura rośnie. Wskazówka na blacie jest niemiarodajna. Nie ma liniowego przebiegu. U mnie po wymianie termostatu też długo nie chciał się zagrzać - odpowietrzyć. Jazda swoje zrobiła, jak u Ciebie. Zresztą przy obecnych temperaturach trudno dogrzać silnik zwłaszcza na krótkich dystansach. Jeżeli cierpliwie poczekasz, to jutro wieczorem napiszę Ci jak jest z moim AJM-em i klimatronikiem. Zobaczę jak ciecz biega po układzie i kiedy zbiorniczek robi się ciepły. Będziesz miał punkt odniesienia do swojego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
yamahar6 Zgłoś #50 Napisano 10 Grudnia 2010 Jsne ze poczekam ale wiesz, to jest mysl poniewasz ja zalewalem chlodnice przez zbiornik a nie bezposrenio przez przewod mysle ze zleje wode i od ja nowa napelnie tak jak mowisz a jezeli to nie pomoze to chyba bede musial sie wziasc za termostat poniewasz pompa dziaja bez problemow, silnik sie nie grzeje a to znak ze pompa dziala z tego co sie dowiedzialem..... Dziekuje za pomoc Kolego to do uslyszenia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stade Zgłoś #51 Napisano 10 Grudnia 2010 a co myslisz o termostacie poniewaz po wymianie chlodnicy odpalilem autko i wskazowka od temperatury ani drgnela pomimo tego ze auto bylo odpalone przez 30 min dopiero po tym gdy pojechalem sie przejachac wskazowka zaczela delikatnie podnosic sie a czasem nie wlaczasz ogrzewania (2-3 bieg) na zimnym silniku?jesli tak to zrozumiale ze nie chce ci sie zagrzac.dmuchawa od klimy niechcaca chlodzi ci tez silnik. u mnie na mrozie jak jest odpalony na postoju ok 30 min to mam jakies 50 stopni,podczas spokojnej jazdy potrzebuje jakis 4-6km i mam 90. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
yamahar6 Zgłoś #52 Napisano 11 Grudnia 2010 wczoraj dowiedzialem sie ze jeden z wezy na dole jest zimny wiec co teraz:zeco Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Chworz Zgłoś #53 Napisano 11 Grudnia 2010 A więc w AJMie mam tak. Przy temp zewnętrznej -3 wskazówka temp cieczy chłodzącej zaczyna wzrastać po przejechaniu około 2 km. Po przejechaniu 6km wskazówka wpada na 90C - co oznacza, że płyn osiągnął temperaturę około 72C (tak u mnie jest - odczyt z VAGa). Płyn w zbiorniku wyrównawczym jest chłodny, nie widać ruchu płynu chłodzącego w zbiorniku. Ale w moim pasku wszystko gra. No to yamahar6 może termostat jednak? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
yamahar6 Zgłoś #54 Napisano 11 Grudnia 2010 wlasnie wymienilem termostat i w dalszym ciadu to samo i przy okazji wczoraj i dzisiaj po wymianie termostata i po uzupelnieniu plynu waz jest dalej zimny woda w zbiorniczku. ogrzewanie dziala wiec wymiekam:dupablada pomocy bo juz nie wiem o co chodzi :niekumam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rgalo Zgłoś #55 Napisano 22 Grudnia 2010 Witam. Moj problem nadal nie rozwiązany.Mechanik stwierdził ze uszczelka pod głowica no to wymieniłem a tu zonk. Jak słabo grzał tak nic sie nie zmieniło. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Chworz Zgłoś #56 Napisano 22 Grudnia 2010 ak słabo grzał tak nic sie nie zmieniło. masz link do staroci: http://forum.vw-passat.pl/archive/index.php/t-90184.html a z niego kawałek postu: sadus5000 19-10-10, 17:57 "Innym problemem mogą być klapki które sterują ciepłym i zimnym powietrzem, są to blaszane płytki pokryte specjalną gąbką która z biegiem lat potrafi się po kawałku odrywać i przepuszczać zimne powietrze do wnętrza auta " To już jest potwierdzenie:) Przy wymianie nagrzewnicy zrozumiałem istotę tych "gąbek" i mogą one być przyczyną słabego grzania, ponieważ gdy się oberwą to część zimnego powietrza z zewnątrz nie trafia na nagrzewnicę tylko leci prosto do środka. Taki schemat tego na szybko: brązowa kreska to klapka, to zielone to nagrzewnica, kolory strzałek to temp powietrza:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość TRGODULA Zgłoś #57 Napisano 28 Stycznia 2011 A mój silnik grzeje się normalnie czyli do temperatury 90 stopni a mimo tak wysokiej temperatury ledwo coś tam leci tego ciepłego powietrza.tak jest na klimie i na econ.mam silnik 1.9 tdi 90 km klimatronic. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #58 Napisano 28 Stycznia 2011 A mój silnik grzeje się normalnie czyli do temperatury 90 stopni a mimo tak wysokiej temperatury ledwo coś tam leci tego ciepłego powietrza.tak jest na klimie i na econ.mam silnik 1.9 tdi 90 km klimatronic. A co zwraca samodiagnoza klimatronika, są jakieś błędy? http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=54 Polecam poczytać cały temat. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fredi1 Zgłoś #59 Napisano 29 Stycznia 2011 wlasnie wymienilem termostat i w dalszym ciadu to samo i przy okazji wczoraj i dzisiaj po wymianie termostata i po uzupelnieniu plynu waz jest dalej zimny woda w zbiorniczku.ogrzewanie dziala wiec wymiekam pomocy bo juz nie wiem o co chodzi Niczym sie nie przejmuj w tdi tak jest ja cala zime mam zimny plyn w zbiorniczku i waz dolny tez ,dzieje sie tak bo przez gorny waz idzie plyn na chlodnice i sie wychladza i docierajac do termostatu i spowrotem go zamyka i niema szans zeby byl dolny waz goracy .Ja kiedys powymianie termostatu pojechalem w gory na takie serpentyny i butowalem caly czas na 2-ce i 3-ce i po 10km zrobil sie tylko cieply ten dolny waz .TDI ma duza sprawnosc cieplna i dlatego tak sie dzieje . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
javor1500 Zgłoś #60 Napisano 30 Stycznia 2011 Woda i proszek do prania Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach