Skocz do zawartości
arkadius1201

obieg wody w silniku

Rekomendowane odpowiedzi

witam, mam taki problem w moim pasku 1.6 ahl+lpg ubywa mi juz płynu od jakiegoś czasu (w sumnie to ok 1litr )na miesiac i to juz od bardzo dawna ok 2 lat ale juz mam tego dosyć .objawy to rownnież ze weżykiem powrotnym nie wraca płyn do zbiorniczka po odpaleniu na zimnym silniku troche dymi na biało ale nie zawsze, tylko dziwne ze ani mocy nie brakuje i ogrzewanie działa super, w oleju tez nie ma śladu oleju już nie wiem co mam robić a i dodam weże miekkie . pozdrawiam i czekam na jakieś porady.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam, mam taki problem w moim pasku 1.6 ahl+lpg ubywa mi juz płynu od jakiegoś czasu (w sumnie to ok 1litr )na miesiac i to juz od bardzo dawna ok 2 lat ale juz mam tego dosyć .objawy to rownnież ze weżykiem powrotnym nie wraca płyn do zbiorniczka po odpaleniu na zimnym silniku troche dymi na biało ale nie zawsze, tylko dziwne ze ani mocy nie brakuje i ogrzewanie działa super, w oleju tez nie ma śladu oleju już nie wiem co mam robić a i dodam weże miekkie . pozdrawiam i czekam na jakieś porady.

 

Kolego sprawdz termostat pompe i ewentualnie na poczatek korek od zbiorniczka , ale obstawiam na termostat

 

Jezeli ci pompa plynu chlodzacego padla powinien ci sie ten silnik przegrzewac , byc moze tez dlatego wypycha plyn

Edytowane przez adamek77

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kolego sprawdz termostat pompe i ewentualnie na poczatek korek od zbiorniczka , ale obstawiam na termostat

 

Jezeli ci pompa plynu chlodzacego padla powinien ci sie ten silnik przegrzewac , byc moze tez dlatego wypycha plyn

 

 

 

 

 

no to zabiore sie za sprawdzanie bo mam juz dosc dolewania tego płynu i chmury dymu podczas zimowych poranków bo myśle że gdyby to była uszczelka to by już dawno wywaliła,pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość arek87

wita, mam pytanie czy po odkreceniu korka od zbiorniczka plynu chlodniczego powinno wystepowac duze cisnienie?? chodzi o to, że jak szybko odkrece korek to cisnienie wyrzuca plyn chlodniczy na zewnatrz... mowa oczywiscie o rozgrzanym silniku...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

masz cisnienie w układzie? Jeśli nie to wymień korek

 

---------- Dodano o 20:13 ---------- Poprzednia wiadomość o 20:10 ----------

 

masz ciśnienie w układzie? jeśli nie to wymień korek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam, płyn juz nie ubywa a powodem tego był oczywiscie korek od zbiorniczka..pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam! nie bede zakladal nowego watku bo tez mam problem z nagrzewaniem paska. Ogolnie w okolicy 0 stopni auto przejedzie ok 10 km zeby na wskazniku pokazywalo 90 czyli rzeczywscie ok 70 stopni. dzis jak bylo -8 to po 10 km z webastem mialem tylko 80 stopni na zegarach. Jesli problemem bylby termostat to gorny waz bedzie cieply?? dolny i tak bedzie zimny bo wiatrak na wiskozie chodzi. Dodatkowo wydaje mi sie ze w ukladzie nie ma cisnienia bo jak odkrecam korek to nawet nie siknie z niego, i jak kiedys chcialem odpowietrzyc nagrzewnice to calkiem zdjolem waz z nagrzewnicy to nic z niej nie lecialo- dopiero jak dodalem gazu to siklo plynem.

gdzie szukac przyczyny?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Mój problem jest podobny do Waszych. Z tym, że...

Zrobiłem 2 razy trasę około 200 km. W trakcie 3małem na wysokich obrotach, cały czas jazda na pełnym gazie, ale po dojechaniu na miejsce ubyło mi płynu chłodniczego.

Mechanik wykluczył uszczelkę pod głowicą, bo górny wąż od chłodnicy jest ciepły i miękki. Nie robi się jakieś mega wielkie ciśnienie.

- Temperatura na zegarze 90 st. i nie wzrasta powyżej nawet jak cisnę szybko.

- Na zimnym silniku słychać swoiste bulogtanie/przelewanie się czegoś, później ustaje.

- Ciepłe powietrze idzie do środka

- Termostat wymieniony w listopadzie kupiony w ASO za 100zł

Układ chyba nie może być zapowietrzony, bo to system samoodpowietrzający...

Podejrzewałem, że nie wymienili mi pompy wody podczas wymiany rozrządu, ale gdyby była to pompa wody, to temperatura szybko by mi wzrastała i przegrzewał by się silnik... Gdzie szukać przyczyny?

Przytkana nagrzewnica czy coś innego?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nieszczelność gdzieś w układzie jak uszczelka wykluczona ( test w zbiorniczku powinien być wykonany na zawartość spalin). Wymień korek z zbiorniczka koszt nie wielki a może Twój jest już niesprawny. Swoją drogą passat niby ma układ samo-odpowietrzający ale i tak się do końca sam nie odpowietrzy po coś producent w końcu zrobił tą dziurkę na wężu z nagrzewnicy ....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Korek też zmieniałem... Co dziwne widziałem niewielkie ubytki w zbiorniczku ale to było raptem 1/2 cm od poziomu w którym nalałem i było to po paru tysiącach km w różnych trybach jazdy. Tym się nie przejmowałem, ale jak zniknęło tyle, żeby zapaliła się kontrolka to coś jest nie tak.

Nieszczelność w układzie? Gdzie jej szukać? Mówisz o dziurce w wężu nagrzewnicy, ale ona chyba nie ma nic z tym wspólnego, jedynie do odpowietrzania służy...

Hmm.. Wymieniałem termostat, czujnik temperatury (zielony) który siedzi w bloku silnika też wymieniałem wraz z oringami. Nieszczelności tam nie zauważyłem... Sam nie wiem o co tu chodzi.

Czy profilaktyczne przeczyszczenie/odkamienienie układu ma jakiś sens, czy dać sobie spokój?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

o dziurce pisałem że nie w sensie nieszczelność tylko odpowietrzenie że tam jest ręczne- wskazane ( bo na logikę jak powietrze z najwyższego punktu w aucie ma odpowietrzyć ? praw fizyki VW nie przeskoczy :P ). Jak nieszczelności w układzie nie znajdziesz ( wycieki -węże,łączenia,nagrzewnica itd.-, specyficzny zapach płynu da się wyczuć) no to uszczelka innych możliwości brak. Czyli krótko mówiąc trochę do przeglądnięcia jest ale warto to zrobić dokładnie niż pochopnie przejść do wymiany uszczelki pod głowicą

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie od jakiegoś czasu też były ubytki płynu i nie bardzo mogłem zlokalizować przyczynę Miałem podejrzenia o uszczelkę głowicy ale ostatnio jak przegoniłem go na wyższych obrotach to momentalnie wywaliło komunikat o poziomie płynu. W tym momencie nieszczelność stała już się na tyle duża że po prostu kapało z... chłodnicy. Oryginalna ma wadę która powoduje że koroduje i się rozszczelnią i przecieka o czym jest na forum. Prawdopodobnie nieszczelność była już od dłuższego czasu ale dopiero ostatnio się powiększyła tak że co 20km musiałem dolewać ok. 0,5L wody.

Po wymianie wszystko ok nie ma już problemów, więc proponuje dokładnie się jej przyjrzeć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam jestem w tym temacie zielony ,gdyż ostatnio miałem wymianę filtra paliwa a mechanik ,który to robił po prostu miał tyle pracy że w chwili montażu pomylił dwa węże od filtra i spowodował dostanie się ropy do płynu chłodniczego co zakłuciło obieg paliwa ,w momęcie ponownego zapalenia silnika zaczeło kopcić na siwo i po chwili silnik sam gasł w końcu po 5 próbach udało się go odpalić.Na drugi dzień ranochciałem go ponownie odpalić i miałem problem , gdyż odpalił a ponownie zgasł.

Co teraz zrobić oprócz tego że muszę wymienić natychmiast filtr paliwa i pewnie płyn chłodniczy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W ilu tematach to jeszcze napiszesz Kolego?Pamiętaj,admini czuwają....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

szukam porady i liczę na poważną pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie!

 

Usterka zdiagnozowana i naprawiona. Silnik pracował tylko na małym obiegu. Wobec tego wymieniłem termostat. W końcu pojawiło się ciśnienie w rurze za termostatem, ale ona ciągle była zimna. Okazało się, że padnięta pompa wody i na niej dodatkowo był wyciek. Padnięta była dlatego, bo jak 60 000 km temu zmieniałem rozrząd pseudo mechanicy nie wymienili mi nic, a zapłaciłem za wszystko. Jedynie pasek. Wobec tego przy wymianie pompy zrobiłem cały rozrząd u zaufanego mechanika i zrobił to na moich oczach. Problem bulgotania i uciekania płynu zniknął. Temperatura się nie podnosi pow 90 st. wszystko jest jak najbardziej w porządku.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witajcie.

 

Mam taką sytuacje. Wymieniłem parownik. Spuściłem płyn chłodniczy. Po operacji zalałem nowy.

Po odpaleniu czekam spokojnie aż pójdzie duży obieg ale nic się takiego nie stało. Puszczało bańki powietrza co chwilę co jest raczej normalne. Następnie płyn się zagotował. Próbowałem jeszcze kilka razy ale efekt ten sam. Po wyłączeniu silnika poziom płynu spada (aż zbiornik jest pusty) a później rośnie aż go wyrzuca poza zbiorniczek. W wężu wlotowym do chłodnicy wydaje się że jest powietrze. Po zagotowaniu jest oczywiście gorący. Chłodnica też przy brzegu gorąca. Ale dużego obiegu raczej nie ma. Dodam, że temperatura nawet jak sie gotuje płyn nie przekracza 90'.

Jest możliwość że przy termostacie jest powietrze i się nie otwiera?

Może pompa wody? Jak ją sprawdzić bezinwazyjną metodą?

Jakieś pomysły?

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Może pompa wody?
Myślę że to nie pompa. Jak była sprawna przed robótkami ręcznymi to jest małe prawdopodobieństwo że akurat wtedy padła. Ja bym dalej odpowietrzał aż do skutku. Pamiętasz o dziurce na króćcu od nagrzewnicy ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Myślę że to nie pompa. Jak była sprawna przed robótkami ręcznymi to jest małe prawdopodobieństwo że akurat wtedy padła. Ja bym dalej odpowietrzał aż do skutku. Pamiętasz o dziurce na króćcu od nagrzewnicy ?

 

Dzieki za odpowiedź. Czytałem że jest ale niestety nie mogę go zlokalizować. Właściwie to nawet nie wiem jak to ma wyglądać. Szukałem w necie ale nic konkretnego nie znalazłem. Mógłbyś krótko to opisać?

 

Edit: Chyba znalazłem: na prawym przewodzie do nagrzewnicy. Jadę zbadać czy to coś pomoże.

 

Edit 2: Problem rozwiazany.

Po zdjęciu węży z nagrzewnicy płyn leciał dopiero po przygazowaniu. Więc założyłem je z powrotem bez odpowietrzania. Problem leżał w zapchanym wężu powrotu wody do zbiorniczka wyrównawczego. Po odblokowaniu wężyka wszystko wróciło do normy.

Edytowane przez Beny2.8

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Problem leżał w zapchanym wężu powrotu wody do zbiorniczka
A czym on tak się zapchał ? Zamulił ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności