Skocz do zawartości
ogipio

Pytanie do znawców turbin w 1,9TD

Rekomendowane odpowiedzi

Witam znalazlem w necie fotke turbiny takiej jaka siedzi w moim dieselku. moje pytanie odnosi się zaznaczonych na fotce elemętów. U mnie brakuje śrubek zaznaczonych numerem 2. Jak powinien działać "zawor" nr 1. Jak wciskam drązek nr 3 (w kierunku strzałki) i dodaje gazu to mi go wypycha z powrotem. Czy po przykręceniu tego "drązka" mozliwe jest ze mi turbina zacznie działać?

fota turbiny 1.9TD.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

poprawka, to jest zawór regulacji nadciśnienia turbiny

Edytowane przez ormowiec

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czy to nie jest przypadkiem regulator ciśnienia turbiny? Napisz jaką masz turbine.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hm... a jak sprawdzić jaka to turbina? w tych silnikach nie były montowane takie same turbiny? Moze uda sięnam stwozyć opis działania i usterek turba w VW ? Ja nie miałem wczesniej do czynienia z dieslami i chetnie bym sie dowiedział co jak działa w Turbinie w Dieslu. Chcem zrobic tego konkretny opis ale bedzie mi potrzebna pomoc forumowiczów. Mam nadzieje ze pomozecie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zawór numer 1 jest odpowiedzialny za to żeby puścić spaliny bezpośrednio do tłumika kiedy jest za duże ciśnienie, u wylotu turbiny masz klapkę która się otwiera gdy jest zbyt duże ciśnienie a działa to tak że czujnik daje sygnał do zaworu nr 1 że zaraz dostanie przeładowania i wtedy ten oto zawór drążkiem nr 3 (wypychając go) otwiera klapę i wtedy spaliny nie są kierowane na wirnik turba.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

co sie moze stać gdy zawor nr 1 nie działa?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w tdi następuje przeładowanie i silnik wpada w tryb awaryjny a jak to sie ma w td to nie wiem ale chyba podobnie będzie bo inaczej wszyscy by go blokowali żeby turbo dmuchało ile da rady

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tryb awaryjny ratuje w tdi uszczelke pod głowicą i turbine a td się ładnie wysra... - ovcors podczas ciągłego butowania i jazdy z max. prędkością. Jeżeli już chce się tak żylować turbine to należy to robić z głową.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zawór numer 1 jest odpowiedzialny za to żeby puścić spaliny bezpośrednio do tłumika kiedy jest za duże ciśnienie, u wylotu turbiny masz klapkę która się otwiera gdy jest zbyt duże ciśnienie a działa to tak że czujnik daje sygnał do zaworu nr 1 że zaraz dostanie przeładowania i wtedy ten oto zawór drążkiem nr 3 (wypychając go) otwiera klapę i wtedy spaliny nie są kierowane na wirnik turba.

Pozdrawiam

 

nie ma czujnika. przy zalozeniu, ze fabryka ustawia 1, czyli wg na cisnienie rzedu 0.6-0.8 bara w momencie pojawienia sie takiego cisnienia w kolektorze ssacym, a konkretnie juz na wylocie strony zimnej, wg otwiera sie i klapka po stronie goracej puszcza spaliny obok wirnika, zmniejszajac cisnienie doladowania. oczywiscie cisnienie mozna zmieniac.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

obok wirnika, tak jak u mnie klapka dtoi w miejscu to moze być tak ze zały czas jest otwarta i dla tego turbo nie dmucha dość silnie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności