ogipio Zgłoś #1 Napisano 13 Lutego 2009 Witam znalazlem w necie fotke turbiny takiej jaka siedzi w moim dieselku. moje pytanie odnosi się zaznaczonych na fotce elemętów. U mnie brakuje śrubek zaznaczonych numerem 2. Jak powinien działać "zawor" nr 1. Jak wciskam drązek nr 3 (w kierunku strzałki) i dodaje gazu to mi go wypycha z powrotem. Czy po przykręceniu tego "drązka" mozliwe jest ze mi turbina zacznie działać? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #2 Napisano 13 Lutego 2009 (edytowane) poprawka, to jest zawór regulacji nadciśnienia turbiny Edytowane 13 Lutego 2009 przez ormowiec Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawelfre Zgłoś #3 Napisano 13 Lutego 2009 A czy to nie jest przypadkiem regulator ciśnienia turbiny? Napisz jaką masz turbine. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ogipio Zgłoś #4 Napisano 13 Lutego 2009 hm... a jak sprawdzić jaka to turbina? w tych silnikach nie były montowane takie same turbiny? Moze uda sięnam stwozyć opis działania i usterek turba w VW ? Ja nie miałem wczesniej do czynienia z dieslami i chetnie bym sie dowiedział co jak działa w Turbinie w Dieslu. Chcem zrobic tego konkretny opis ale bedzie mi potrzebna pomoc forumowiczów. Mam nadzieje ze pomozecie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldek- Zgłoś #5 Napisano 13 Lutego 2009 Zawór numer 1 jest odpowiedzialny za to żeby puścić spaliny bezpośrednio do tłumika kiedy jest za duże ciśnienie, u wylotu turbiny masz klapkę która się otwiera gdy jest zbyt duże ciśnienie a działa to tak że czujnik daje sygnał do zaworu nr 1 że zaraz dostanie przeładowania i wtedy ten oto zawór drążkiem nr 3 (wypychając go) otwiera klapę i wtedy spaliny nie są kierowane na wirnik turba. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ogipio Zgłoś #6 Napisano 14 Lutego 2009 co sie moze stać gdy zawor nr 1 nie działa? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldek- Zgłoś #7 Napisano 14 Lutego 2009 w tdi następuje przeładowanie i silnik wpada w tryb awaryjny a jak to sie ma w td to nie wiem ale chyba podobnie będzie bo inaczej wszyscy by go blokowali żeby turbo dmuchało ile da rady Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawelfre Zgłoś #8 Napisano 14 Lutego 2009 Tryb awaryjny ratuje w tdi uszczelke pod głowicą i turbine a td się ładnie wysra... - ovcors podczas ciągłego butowania i jazdy z max. prędkością. Jeżeli już chce się tak żylować turbine to należy to robić z głową. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
souler Zgłoś #9 Napisano 15 Lutego 2009 Zawór numer 1 jest odpowiedzialny za to żeby puścić spaliny bezpośrednio do tłumika kiedy jest za duże ciśnienie, u wylotu turbiny masz klapkę która się otwiera gdy jest zbyt duże ciśnienie a działa to tak że czujnik daje sygnał do zaworu nr 1 że zaraz dostanie przeładowania i wtedy ten oto zawór drążkiem nr 3 (wypychając go) otwiera klapę i wtedy spaliny nie są kierowane na wirnik turba.Pozdrawiam nie ma czujnika. przy zalozeniu, ze fabryka ustawia 1, czyli wg na cisnienie rzedu 0.6-0.8 bara w momencie pojawienia sie takiego cisnienia w kolektorze ssacym, a konkretnie juz na wylocie strony zimnej, wg otwiera sie i klapka po stronie goracej puszcza spaliny obok wirnika, zmniejszajac cisnienie doladowania. oczywiscie cisnienie mozna zmieniac. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ogipio Zgłoś #10 Napisano 22 Lutego 2009 obok wirnika, tak jak u mnie klapka dtoi w miejscu to moze być tak ze zały czas jest otwarta i dla tego turbo nie dmucha dość silnie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach