Skocz do zawartości
Gość bbbborys

jak ustawic wałki rozrządu

Rekomendowane odpowiedzi

Gość bbbborys

witam ,wymieniałem uszczelkę pod głowicą silnik APT no i do planowania musiałem wyciągnąc wałki rozrządu zrobiłem cechy,wszystko poskładałem ,pale a tu zonk ,silnik nie chce zapalic znaczy nie chce palic równo no i mam pytanie jak mam ustawic wzgledem siebie wałki rozrządu a moze to padniety napinacz łańcuszka?

:(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego co pamiętam na wałkach masz zaznaczone punkty,które muszą być u góry i spinając razem wałki łańcuchem chyba musi być taka sama ilość oczek pomiędzy zębatką górną jednego wałka i drugiego i taka sama ilość po przeciwnej stronie .Jeżeli oczko wypada na zębatce to nie liczysz tego oczka tylko od następnego pomiędzy wałkami.Możliwe,że plotę głupoty,ale coś takiego tam się liczy;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość bbbborys

właśnie coś tam sie liczy w ksiażce jest napisane 16 a tych oczek w które wchodzi ząb to nie licze ?sprawdze to jutro bo dzis ustawialem to chyba z 4razy i kiedy juz myslałem ze jest dobrze to okazało sie ze silnik chodzi tylko na trzech garach (na drugim nie było kompresji)

 

---------- Post added at 22:58 ---------- Previous post was at 22:49 ----------

 

przy pierwszym złozeniu silnika kompresja była na wszystkich cylindrach ale nie równa zato silnika nie szło prawie wogóle odpalic ,nie wiem juz sam jutro sprubóje raz jeszcze bo juz mi sie te wałki po nocach śnią:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

elsa mowi tak:

2192d1ec48bd8e7dm.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość bbbborys

dzieki za foto ,jutro to ustawie tak jak na rysunku bo teraz już sam nie wiem czy tego tak nie ustawiałem wcześniej, mam książke po angielsku i nie byłem pewien czy chodziło o rolki czy o oczka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witaj bbbborys czytając twój post podejrzewam że popełniasz ten sam błąd co ja , zmieniałem napinacz łańcuszka, po zamontowaniu i ustawieniu na znaki myślałem ze wszystko będzie ok a silniczek pracował nie równo myślałem że musi popracować i będzie ok ,pojechałem na jazdę próbną i po przekroczeniu 4000 obr swist i motor zgasł (pogieło tylko 4 zawory ssące).

I od nowa głowice zdjołem wymieniłem zawory , uszczelkę i zaczołem składać wałki i znowu popełnił bym ten sam błąd przy wkładaniu wałków na swoje miejsce z hydraulicznych popychaczy musi być pospuszczany olej. Po złorzeniu wszystkiego jeszcze raz na znaki wszystko było ok.

Silnik po uruchomieniu chwilkę poklekotał (napełniły się hydrauliczne popychacze ) odrazu równo pracował.

Powodzenia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość bbbborys

witam, odpaliłem go w końcu ale nie wiem czy wszystko oki bo silnik faluje mi na obrotach pomiedzy 800 a 1200 moze czegoś nie podłączyłem a może to hydraulika zaworów nie wiem ,zaraz poskładam układ wodny i sprubóje go odpalić na dłużej :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marewel

Zostaw go na nocke az hydraulika siadzie,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość bbbborys

witam ,no i stało się .... urwał sie zawór wydechowy na drugim cylindrze ,chyba juz tego nie będę ruszał bo mi się chyba nie opłaca ,znalazłem silnik APT za 230Ł 89000mil przebiegu to chyba bedzie lepsze rozwiązanie ale sciągne jeszcze głowice i zobaczer co się tam stało :)

 

---------- Post added at 08:34 ---------- Previous post was at 08:22 ----------

 

P.S po ponownym ustawieniu wałków sprawdziłem kompresję na tym felernym drugim cylindrze i była ok pomyślałem że wszystko wporządku

michał miałeś racje z tymi popychaczami ,niedokładnie przeczytałem twoją wiadomość,dzieki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość fulek23

Witam! Mam pytanie. Jak spuścić olej z popychaczy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wycisnąć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymienialem napinacz lancuszka rozrzadu, wyciągnąłem walki i zapomniałem zaznaczyć łańcuszka.

Wiem że ma być 16 oczek pomiędzy znakami i tak złożyłem. Problem jest w tym że znaki na walkach i na lozyskach nie zgrywaja się w 100% jak wałek wylotowy jest centralnie na środku strzałki to dolotowy jest trochę przesunięty. Po drugie w tej pozycji są delikatnie otwarte zawory na jednym z cylindrów dolotowe a na innym cylindrze wylotowe. Czy tak ma być? Czy jednak źle założyłem walki?

 

Dzięki za pomoc jutro wymontuje walki i powyciskam olej z popychaczy. Rzeczywiscie wyciagalem szklanki i je pomieszalem. Głowice mam wymontowana bo razem z napinaczem zawory dolotowe poszły.

:-(

Edytowane przez djroofer
Przeniesiony reg . pkt. 2.1.a

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Popychacze rozebrane przeczyszczone, olej z nich spuszczony i praktycznie puste. Jednak gdy złożyłem walki znaki minimalnie nie pasuja, łańcuszek tak jak w instrukcji 16. Zawory delikatnie otwarte. Czy tak ma być?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

IMAG0261.jpg

IMAG0259.jpg

IMAG0260.jpg

Tutaj są zdjęcia zainstalowanych wałków. Ktoś moze napisać czy tak jest ok?

1395189778362.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego rozwiązałes problem bo mam tak samo nie mogę zgrać wałka ssącego na znak zawsze jest przestwiony Już 3 dni walczę i nie mogę tego ogarnąć dodam do tego wyskakuje mi błąd czujnika położenia wałka zwarcie do plusa jak to ogarnąć

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Widzę ze jestem zdany na siebie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Siema

Podłączę się bo też mam taki problem. Czy jest to normalne że jeden wałek nam ucieka? Dodam, że ja wymieniałem łańcuch napinacz w AUM bez czyszczenia popychaczy i też miałem problem z ustawieniem tego. Uznałem że jakoś tam w znakach się mieści i silnik ładnie chodzi równiutko. Nie mniej jednak dalej nie mam pewności czy to tak powinno być.

 

 

OK już wiem. Tak jak u mnie rzadko się udaje tak ustawić idealnie, więc to jest normalne. Napinacz jest też regulatorem faz rozrządu więc sam reguluje dokładnie. Mam nadzieje że komuś się to przyda ;)

 

PS: Przy ustawianiu wałków ostrożnie nie kręcić na chama wydechowym, żeby nie pogiąć zaworów;)

Edytowane przez sooltyss

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności