Gość bbbborys Zgłoś #1 Napisano 12 Lutego 2009 witam ,wymieniałem uszczelkę pod głowicą silnik APT no i do planowania musiałem wyciągnąc wałki rozrządu zrobiłem cechy,wszystko poskładałem ,pale a tu zonk ,silnik nie chce zapalic znaczy nie chce palic równo no i mam pytanie jak mam ustawic wzgledem siebie wałki rozrządu a moze to padniety napinacz łańcuszka? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dlugiiii Zgłoś #2 Napisano 12 Lutego 2009 Z tego co pamiętam na wałkach masz zaznaczone punkty,które muszą być u góry i spinając razem wałki łańcuchem chyba musi być taka sama ilość oczek pomiędzy zębatką górną jednego wałka i drugiego i taka sama ilość po przeciwnej stronie .Jeżeli oczko wypada na zębatce to nie liczysz tego oczka tylko od następnego pomiędzy wałkami.Możliwe,że plotę głupoty,ale coś takiego tam się liczy;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość bbbborys Zgłoś #3 Napisano 12 Lutego 2009 właśnie coś tam sie liczy w ksiażce jest napisane 16 a tych oczek w które wchodzi ząb to nie licze ?sprawdze to jutro bo dzis ustawialem to chyba z 4razy i kiedy juz myslałem ze jest dobrze to okazało sie ze silnik chodzi tylko na trzech garach (na drugim nie było kompresji) ---------- Post added at 22:58 ---------- Previous post was at 22:49 ---------- przy pierwszym złozeniu silnika kompresja była na wszystkich cylindrach ale nie równa zato silnika nie szło prawie wogóle odpalic ,nie wiem juz sam jutro sprubóje raz jeszcze bo juz mi sie te wałki po nocach śnią Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ADi997 Zgłoś #4 Napisano 12 Lutego 2009 elsa mowi tak: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość bbbborys Zgłoś #5 Napisano 12 Lutego 2009 dzieki za foto ,jutro to ustawie tak jak na rysunku bo teraz już sam nie wiem czy tego tak nie ustawiałem wcześniej, mam książke po angielsku i nie byłem pewien czy chodziło o rolki czy o oczka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
unil Zgłoś #6 Napisano 13 Lutego 2009 Witaj bbbborys czytając twój post podejrzewam że popełniasz ten sam błąd co ja , zmieniałem napinacz łańcuszka, po zamontowaniu i ustawieniu na znaki myślałem ze wszystko będzie ok a silniczek pracował nie równo myślałem że musi popracować i będzie ok ,pojechałem na jazdę próbną i po przekroczeniu 4000 obr swist i motor zgasł (pogieło tylko 4 zawory ssące). I od nowa głowice zdjołem wymieniłem zawory , uszczelkę i zaczołem składać wałki i znowu popełnił bym ten sam błąd przy wkładaniu wałków na swoje miejsce z hydraulicznych popychaczy musi być pospuszczany olej. Po złorzeniu wszystkiego jeszcze raz na znaki wszystko było ok. Silnik po uruchomieniu chwilkę poklekotał (napełniły się hydrauliczne popychacze ) odrazu równo pracował. Powodzenia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość bbbborys Zgłoś #7 Napisano 13 Lutego 2009 witam, odpaliłem go w końcu ale nie wiem czy wszystko oki bo silnik faluje mi na obrotach pomiedzy 800 a 1200 moze czegoś nie podłączyłem a może to hydraulika zaworów nie wiem ,zaraz poskładam układ wodny i sprubóje go odpalić na dłużej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość marewel Zgłoś #8 Napisano 13 Lutego 2009 Zostaw go na nocke az hydraulika siadzie, Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość bbbborys Zgłoś #9 Napisano 16 Lutego 2009 witam ,no i stało się .... urwał sie zawór wydechowy na drugim cylindrze ,chyba juz tego nie będę ruszał bo mi się chyba nie opłaca ,znalazłem silnik APT za 230Ł 89000mil przebiegu to chyba bedzie lepsze rozwiązanie ale sciągne jeszcze głowice i zobaczer co się tam stało ---------- Post added at 08:34 ---------- Previous post was at 08:22 ---------- P.S po ponownym ustawieniu wałków sprawdziłem kompresję na tym felernym drugim cylindrze i była ok pomyślałem że wszystko wporządku michał miałeś racje z tymi popychaczami ,niedokładnie przeczytałem twoją wiadomość,dzieki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość fulek23 Zgłoś #10 Napisano 21 Lipca 2012 Witam! Mam pytanie. Jak spuścić olej z popychaczy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polonez15 Zgłoś #11 Napisano 22 Lipca 2012 Wycisnąć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
djroofer Zgłoś #12 Napisano 15 Marca 2014 (edytowane) Wymienialem napinacz lancuszka rozrzadu, wyciągnąłem walki i zapomniałem zaznaczyć łańcuszka. Wiem że ma być 16 oczek pomiędzy znakami i tak złożyłem. Problem jest w tym że znaki na walkach i na lozyskach nie zgrywaja się w 100% jak wałek wylotowy jest centralnie na środku strzałki to dolotowy jest trochę przesunięty. Po drugie w tej pozycji są delikatnie otwarte zawory na jednym z cylindrów dolotowe a na innym cylindrze wylotowe. Czy tak ma być? Czy jednak źle założyłem walki? Dzięki za pomoc jutro wymontuje walki i powyciskam olej z popychaczy. Rzeczywiscie wyciagalem szklanki i je pomieszalem. Głowice mam wymontowana bo razem z napinaczem zawory dolotowe poszły. Edytowane 15 Marca 2014 przez djroofer Przeniesiony reg . pkt. 2.1.a Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
djroofer Zgłoś #13 Napisano 18 Marca 2014 Popychacze rozebrane przeczyszczone, olej z nich spuszczony i praktycznie puste. Jednak gdy złożyłem walki znaki minimalnie nie pasuja, łańcuszek tak jak w instrukcji 16. Zawory delikatnie otwarte. Czy tak ma być? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
djroofer Zgłoś #14 Napisano 19 Marca 2014 Tutaj są zdjęcia zainstalowanych wałków. Ktoś moze napisać czy tak jest ok? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
misiek547 Zgłoś #15 Napisano 9 Maja 2014 Kolego rozwiązałes problem bo mam tak samo nie mogę zgrać wałka ssącego na znak zawsze jest przestwiony Już 3 dni walczę i nie mogę tego ogarnąć dodam do tego wyskakuje mi błąd czujnika położenia wałka zwarcie do plusa jak to ogarnąć Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
misiek547 Zgłoś #16 Napisano 10 Maja 2014 Nikt nic nie wie??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
misiek547 Zgłoś #17 Napisano 10 Maja 2014 Widzę ze jestem zdany na siebie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sooltyss Zgłoś #18 Napisano 30 Sierpnia 2014 (edytowane) Siema Podłączę się bo też mam taki problem. Czy jest to normalne że jeden wałek nam ucieka? Dodam, że ja wymieniałem łańcuch napinacz w AUM bez czyszczenia popychaczy i też miałem problem z ustawieniem tego. Uznałem że jakoś tam w znakach się mieści i silnik ładnie chodzi równiutko. Nie mniej jednak dalej nie mam pewności czy to tak powinno być. OK już wiem. Tak jak u mnie rzadko się udaje tak ustawić idealnie, więc to jest normalne. Napinacz jest też regulatorem faz rozrządu więc sam reguluje dokładnie. Mam nadzieje że komuś się to przyda PS: Przy ustawianiu wałków ostrożnie nie kręcić na chama wydechowym, żeby nie pogiąć zaworów;) Edytowane 31 Sierpnia 2014 przez sooltyss Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach