fakamada Zgłoś #21 Napisano 3 Lutego 2009 zaraz wymieniac. 130 koni w td bardzo fajnie by takiego pd rozjechalo. to inne konie sa Inne konie czy po prostu inna auta ? Co rozumiesz jako inne konie ? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
souler Zgłoś #22 Napisano 3 Lutego 2009 td ma inna charakterystyke. przy grubszych modach max mocy wypada powyzej 5k rpm, a krecic mozna nawet do 6k. pd juz by ducha wyzionelo. przy zalozeniu, ze pozostaniemy przy turbinie wg duza moc pojawia sie powyzej 3k. w td zawsze bedzie mniej momentu niz w tdi o takiej samej mocy, ale dzieki temu jedziemy tym czym powinno sie jezdzic - koniami, a nie niutonem. pieknym przykladem jest golf 1.6td zaprzala 170 koni i tylko 290nm. przy poprzednim setupie na ok. 120-130 koni zjadal bez problemu polo 170/3xx. moj po dlubnieciu krecil czasy w okolicach 10-10.5s, mimo tylko 100 kuni. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
niwdew Zgłoś #23 Napisano 3 Lutego 2009 Co rozumiesz jako inne konie ? Taki skrót myślowy, to tak jak porównywać 90 PS w silniku ABS ( jak wiemy napędzane PB) z 90 PS w silniku 1Z ( diesel,czy inaczej gnojówka). W pierwszym wypadku są to konie mechaniczne a w drugim coś jak woły robocze (co wcale nie znaczy ze ospałe). To jest podobna zależność jak między td, tdi a pd. Kunie (jak pisze souler) to kunie w połączeniu z momentem w odpowiedni momencie ;)i wprawionym kierownikiem dają kupe frajdy. A wracając do tematu to pawelfre już ci udzielił odpowiedzi. W polsce na ten moment około 170 PS, a spece na świecie koło 200... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawelfre Zgłoś #24 Napisano 3 Lutego 2009 skoro tak mowisz, to u siebie juz cos takiego wykonales??quote]Sprawdz mój podpis to się dowiesz. powiedzialbys dokladnie jakie koszta i byloby po sprawie. Koszta? Ok. W moim przypadku: MBC z ProPerfekt - 100zł zegar doładowania Boost Control z AutoGauge - 75zł kawałek blachy+2x podkładka tekturowa+troszkę silikonu do wysokich temperatur; efektem jest zatkany zawór EGR ~ 30zł uszczelka pod kolektor ssący - 12zł klucz oczkowy 13 na kontre i płaski śrubokręt; efekt zwiększenie/zmniejszenie dawki paliwa na pompie wtryskowej ~ 20zł wycięcie kata i wspawanie rury (ewent.zabudowanie pustą puchą po kacie)~ 100zł Do tego dochodzi odpowiednia dawka chęci i jest już dobrze. A po za tym: MBC - nie musi być, można zwiększyć ciśnienie innaczej. Zegar doładowania - zbędny bajer, można użyć choćby manometru do do butli czy kół za 20zł wyskalowany do 2 Barów. Boost Pin, który daje naprawde efekt w pompie LDA, koszt do 60zł Icek - może być od 1.6 lub 1z. Drożej wyjdzie FIMIC ale używając orurowania gumowego można koszta uciąć. podwyższenie ogranicznika obrotów tzw.govenor mod - 2~3 podkładki 0,5mm - cena? naprawde nie wiem. Także widzisz że aby zrobić "coś" z silnikiem 1.9td nie trzeba fortuny. Na początek wystarczy zapał do pracy/chęci i wiedza lub chęć do jej zdobywania. A opisane mody i te które osobiście mam u siebie przeprowadzone dają mi przysłowiowego banana na gębie i są na dodatek bezpieczne dla silnika. Co do innych modów to są już bardziej wydajne ale chyba raczej też na granicy ryzyka AAZeta. W tym temacie większej wiedzy nie mam, myśle że kolega Souler mógłby tu się wypowiedzieć bardziej niż ja. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
joker5g Zgłoś #25 Napisano 3 Lutego 2009 Kup Silnik VR6:) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
souler Zgłoś #26 Napisano 3 Lutego 2009 ja tez wiedzy nie mam. Pawel napisal w zasadzie wszystko. osiagnalem 103 konie ot tak, dlubiac w nosie, a nie silnik jezdzilo sie fajnie. potem mody mbc spowodowaly, ze auto z dzikiej swini, w ktorej moc pojawiala sie natychmiast i zrywala przyczepnosc, zrobilo sie bardziej cywilizowane, przyjemnie jezdzace autko. powiem tylko, ze boost narastal tak szybko jak w vnt potem mialem maly fuckup, ktorego do tej pory nie zrobilem i tak sie woze autkiem z moca w okolicach serii. skonczylem studia i jak dostane kilka wyplat to dzik powroci w lepszej formie albo pojawi sie tdi i seria tez nie pozostanie, bo seryjna moc jest dla... psjotow? masz pieniadz i checi to zrob pompe 11mm, big turbo, przelot, fmic i bedziesz mial bardzo szybkiego diesla. padnie sprzeglo to wrzucisz skrzynie od tdika ze sprzeglem 228mm i bedzie miodzio. aha jesli uwazasz, ze po takich modach mozna jezdzic na oleju mineralnym i wrzucac filtry z filtrona to odrazu sobie odpusc, bo sie wysra spektakularnie. przestrzegac 10 przykazan diesla jeszcze dokladniej niz teraz. zegar z temp i cis oleju mile widziane. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
elmi_k Zgłoś #27 Napisano 3 Lutego 2009 Sprawdz mój podpis to się dowiesz. a sprawdziles ile cos takiego Ci dalo? ile mocy przybylo?? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Byku21 Zgłoś #28 Napisano 3 Lutego 2009 jest gość,który kombinuje z takim silnikiem...Michnik z forum golfa i wie co robić,ale najlepiej wsadzić AFN,216 i wirusa...około 152KM są... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawelfre Zgłoś #29 Napisano 4 Lutego 2009 a sprawdziles ile cos takiego Ci dalo? ile mocy przybylo?? Nie, na hamowni nie sprawdzałem. Ale subiektywne odczucia są jak najbardziej pozytywne. Uwierz że te zmiany chłpoakowi wystarczą a możliwości jeszcze są, zwłaszcza w LDA. Jarek ma paska z 1991r. a wydłubał w "nosie" 103KM - potwierdzone wykresem z hamowni. Overandout. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość *Tomal* Zgłoś #30 Napisano 6 Lutego 2009 Ostatnio gdzieś czytałem że AAZety na ekopompie miały 68 ps.Natomiast z LDA 75 czy to prawda?? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ziewal Zgłoś #31 Napisano 6 Lutego 2009 Ostatnio gdzieś czytałem że AAZety na ekopompie miały 68 ps.Natomiast z LDA 75 czy to prawda?? 68 zwykły 1.9 D bez turbo a 75 z turbiną Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
niwdew Zgłoś #32 Napisano 7 Lutego 2009 Ostatnio gdzieś czytałem że AAZety na ekopompie miały 68 ps.Natomiast z LDA 75 czy to prawda Tak to prawda. Produkowane były na rynek np austrii. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość *Tomal* Zgłoś #33 Napisano 7 Lutego 2009 Tak to prawda. Produkowane były na rynek np austrii. Reasumując 1.9 z turbinką na LDA ma 75 i ten sam 1.9 też z turbinką na pompie ekonomicznej ma 68.Po co oni te silniki tak zamulają!!! Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
souler Zgłoś #34 Napisano 8 Lutego 2009 po to zeby zrobily setki tysiecy km, nawet w rekach totalnego idioty. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawelfre Zgłoś #35 Napisano 8 Lutego 2009 po to zeby zrobily setki tysiecy km, nawet w rekach totalnego idioty Fakt, masz Jarek racje Reasumując 1.9 z turbinką na LDA ma 75 i ten sam 1.9 też z turbinką na pompie ekonomicznej ma 68. uuuu.... to tego nawet ja nie wiedziałem , a może Tomal jakiś link, do uzupełnienia wiadomości, hę? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
niemniem Zgłoś #36 Napisano 8 Marca 2009 Taki skrót myślowy, to tak jak porównywać 90 PS w silniku ABS ( jak wiemy napędzane PB) z 90 PS w silniku 1Z ( diesel,czy inaczej gnojówka).] i nie strach Tobie człowieku wyjść z domu po takich stwierdzeniach ?? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bartezz111 Zgłoś #37 Napisano 30 Października 2009 ja mam aaz z eko pompą pozaślpepieniu egr i oprurznieniu kata jest poprawa... Po rozmowie z TROCHIMEM otworzyly mi sie wieksze perspetywy zeby brzerobic eko na lda itp.. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
the.wolf Zgłoś #38 Napisano 30 Października 2009 dzsiaj juz kotleta jadłem. wiecej nie odgrzewaj. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach