Skocz do zawartości
Gość *Tomal*

Ile wyciągne ps z 1.9 TD

Rekomendowane odpowiedzi

zaraz wymieniac. 130 koni w td bardzo fajnie by takiego pd rozjechalo. to inne konie sa

 

Inne konie czy po prostu inna auta ? Co rozumiesz jako inne konie ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

td ma inna charakterystyke. przy grubszych modach max mocy wypada powyzej 5k rpm, a krecic mozna nawet do 6k. pd juz by ducha wyzionelo. przy zalozeniu, ze pozostaniemy przy turbinie wg duza moc pojawia sie powyzej 3k. w td zawsze bedzie mniej momentu niz w tdi o takiej samej mocy, ale dzieki temu jedziemy tym czym powinno sie jezdzic - koniami, a nie niutonem. pieknym przykladem jest golf 1.6td zaprzala 170 koni i tylko 290nm. przy poprzednim setupie na ok. 120-130 koni zjadal bez problemu polo 170/3xx. moj po dlubnieciu krecil czasy w okolicach 10-10.5s, mimo tylko 100 kuni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Co rozumiesz jako inne konie ?

Taki skrót myślowy, to tak jak porównywać 90 PS w silniku ABS ( jak wiemy napędzane PB) z 90 PS w silniku 1Z ( diesel,czy inaczej gnojówka). W pierwszym wypadku są to konie mechaniczne a w drugim coś jak woły robocze (co wcale nie znaczy ze ospałe). To jest podobna zależność jak między td, tdi a pd. Kunie (jak pisze souler) to kunie w połączeniu z momentem w odpowiedni momencie ;)i wprawionym kierownikiem dają kupe frajdy.

A wracając do tematu to pawelfre już ci udzielił odpowiedzi. W polsce na ten moment około 170 PS, a spece na świecie koło 200...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
skoro tak mowisz, to u siebie juz cos takiego wykonales??quote]

Sprawdz mój podpis to się dowiesz.

powiedzialbys dokladnie jakie koszta i byloby po sprawie.

Koszta? Ok.

W moim przypadku:

MBC z ProPerfekt - 100zł

zegar doładowania Boost Control z AutoGauge - 75zł

kawałek blachy+2x podkładka tekturowa+troszkę silikonu do wysokich temperatur; efektem jest zatkany zawór EGR ~ 30zł

uszczelka pod kolektor ssący - 12zł

klucz oczkowy 13 na kontre i płaski śrubokręt; efekt zwiększenie/zmniejszenie dawki paliwa na pompie wtryskowej ~ 20zł

wycięcie kata i wspawanie rury (ewent.zabudowanie pustą puchą po kacie)~ 100zł

Do tego dochodzi odpowiednia dawka chęci i jest już dobrze.

A po za tym:

MBC - nie musi być, można zwiększyć ciśnienie innaczej.

Zegar doładowania - zbędny bajer, można użyć choćby manometru do do butli czy kół za 20zł wyskalowany do 2 Barów.

Boost Pin, który daje naprawde efekt w pompie LDA, koszt do 60zł

Icek - może być od 1.6 lub 1z. Drożej wyjdzie FIMIC ale używając orurowania gumowego można koszta uciąć.

podwyższenie ogranicznika obrotów tzw.govenor mod - 2~3 podkładki 0,5mm - cena? naprawde nie wiem.

Także widzisz że aby zrobić "coś" z silnikiem 1.9td nie trzeba fortuny. Na początek wystarczy zapał do pracy/chęci i wiedza lub chęć do jej zdobywania. A opisane mody i te które osobiście mam u siebie przeprowadzone dają mi przysłowiowego banana na gębie :] i są na dodatek bezpieczne dla silnika.

Co do innych modów to są już bardziej wydajne ale chyba raczej też na granicy ryzyka AAZeta.

W tym temacie większej wiedzy nie mam, myśle że kolega Souler mógłby tu się wypowiedzieć bardziej niż ja.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kup Silnik VR6:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja tez wiedzy nie mam. Pawel napisal w zasadzie wszystko. osiagnalem 103 konie ot tak, dlubiac w nosie, a nie silnik :rotfl: jezdzilo sie fajnie. potem mody mbc spowodowaly, ze auto z dzikiej swini, w ktorej moc pojawiala sie natychmiast i zrywala przyczepnosc, zrobilo sie bardziej cywilizowane, przyjemnie jezdzace autko. powiem tylko, ze boost narastal tak szybko jak w vnt :D potem mialem maly fuckup, ktorego do tej pory nie zrobilem i tak sie woze autkiem z moca w okolicach serii. skonczylem studia i jak dostane kilka wyplat to dzik powroci w lepszej formie albo pojawi sie tdi i seria tez nie pozostanie, bo seryjna moc jest dla... psjotow?

 

masz pieniadz i checi to zrob pompe 11mm, big turbo, przelot, fmic i bedziesz mial bardzo szybkiego diesla. padnie sprzeglo to wrzucisz skrzynie od tdika ze sprzeglem 228mm i bedzie miodzio. aha jesli uwazasz, ze po takich modach mozna jezdzic na oleju mineralnym i wrzucac filtry z filtrona to odrazu sobie odpusc, bo sie wysra spektakularnie. przestrzegac 10 przykazan diesla jeszcze dokladniej niz teraz. zegar z temp i cis oleju mile widziane.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Sprawdz mój podpis to się dowiesz.

 

a sprawdziles ile cos takiego Ci dalo? ile mocy przybylo??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jest gość,który kombinuje z takim silnikiem...Michnik z forum golfa i wie co robić,ale najlepiej wsadzić AFN,216 i wirusa...około 152KM są...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a sprawdziles ile cos takiego Ci dalo? ile mocy przybylo??

Nie, na hamowni nie sprawdzałem.

Ale subiektywne odczucia są jak najbardziej pozytywne.

Uwierz że te zmiany chłpoakowi wystarczą a możliwości jeszcze są, zwłaszcza w LDA.

Jarek ma paska z 1991r. a wydłubał w "nosie" 103KM - potwierdzone wykresem z hamowni.

Overandout.;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość *Tomal*

Ostatnio gdzieś czytałem że AAZety na ekopompie miały 68 ps.Natomiast z LDA 75 czy to prawda??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ostatnio gdzieś czytałem że AAZety na ekopompie miały 68 ps.Natomiast z LDA 75 czy to prawda??

 

68 zwykły 1.9 D bez turbo a 75 z turbiną

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ostatnio gdzieś czytałem że AAZety na ekopompie miały 68 ps.Natomiast z LDA 75 czy to prawda

Tak to prawda. Produkowane były na rynek np austrii.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość *Tomal*
Tak to prawda. Produkowane były na rynek np austrii.

Reasumując 1.9 z turbinką na LDA ma 75 i ten sam 1.9 też z turbinką na pompie ekonomicznej ma 68.Po co oni te silniki tak zamulają!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

po to zeby zrobily setki tysiecy km, nawet w rekach totalnego idioty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
po to zeby zrobily setki tysiecy km, nawet w rekach totalnego idioty
Fakt, masz Jarek racje :rotfl:
Reasumując 1.9 z turbinką na LDA ma 75 i ten sam 1.9 też z turbinką na pompie ekonomicznej ma 68.

uuuu.... to tego nawet ja nie wiedziałem :wstyd:, a może Tomal jakiś link, do uzupełnienia wiadomości, hę?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Taki skrót myślowy, to tak jak porównywać 90 PS w silniku ABS ( jak wiemy napędzane PB) z 90 PS w silniku 1Z ( diesel,czy inaczej gnojówka).
]

 

i nie strach Tobie człowieku wyjść z domu po takich stwierdzeniach ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja mam aaz z eko pompą pozaślpepieniu egr i oprurznieniu kata jest poprawa...

Po rozmowie z TROCHIMEM otworzyly mi sie wieksze perspetywy zeby brzerobic eko na lda itp..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzsiaj juz kotleta jadłem. wiecej nie odgrzewaj.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności