Skocz do zawartości
THAMIAN

plany mocy dla 1.9 TDI AVF 4MOTION

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć.

 

Autko to mój błękitny PASSAT VARIANT 1.9 TDI AVF 4MOTION 2001 z przebiegiem 191.000 km

 

Niebawem będę miał wymianę rozrządu, oleju i wszystkich filtrów.

 

Przy tej okazji mam prawdopodobnie uda mi się założyć FMIC.

 

Kolejnym krokiem będzie zmierzenie na hamowni MAHA 4x4 w NAGAZ Łódź mocy seryjnego motoru.

 

Być może kiedyś to się zmieni ale póki co turbinki nie chcę ruszać bo hula i śmiga jak należy więc szkoda jej tykać.

 

Nie chciałbym też rzeźbić w tym aucie, ma zostać jak najbardziej w oryginale.

 

Rzeczą, którą chciałbym zrobić po tym - w okolicach marca - byłby virus, taki do jazdy codziennej.

 

Taki, który zapewni mi dynamiczną aczkolwiek wciąż bezawaryjną jazdę.

 

Może to być tuner w Warszawie, Katowicach czy Wrocławiu - nieważne.

 

Po prostu ma być porządnie zawirusowane i przygotowane na co dzień autko przy zachowaniu bezawaryjności.

 

Chciałbym oszczędzać sprzęgło i turbinę, które póki co są w rewelacyjnym stanie.

 

Być może kiedyś zajmę się oryginalnym turbo i będę miał ochotę na 200KM ale póki co ma zostać takie jakie jest i nie zależy mi na jakiś strasznie dużych wynikach mocowych.

 

Czekam na jakieś namiary i ceny tunerów z hamownią pod 4x4 i mile widzianym pomiarem EGT.

 

I ewentualnie na jakieś uwagi co do moich planów, może macie jakieś konstruktywne spostrzeżenia.

 

Szukam jeszcze wiedzy,pomocy i informacji:

 

* o tym czy FMIC od Transportera T5 2.5 TDI to dobry wybór ?

* czy uda się go w miarę bez dużych kombinacji go założyć ?

* a jeśli nie to co innego szukać ?

* jakiej średnicy rury przygotować do tego FMIC ?

Pozdrawiam

Damian

Edytowane przez THAMIAN

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Cześć.

 

Autko to mój błękitny PASSAT VARIANT 1.9 TDI AVF 4MOTION 2001 z przebiegiem 191.000 km

 

Niebawem będę miał wymianę rozrządu, oleju i wszystkich filtrów.

 

Przy tej okazji mam prawdopodobnie uda mi się założyć FMIC.

 

Kolejnym krokiem będzie zmierzenie na hamowni MAHA 4x4 w NAGAZ Łódź mocy seryjnego motoru.

 

Być może kiedyś to się zmieni ale póki co turbinki nie chcę ruszać bo hula i śmiga jak należy więc szkoda jej tykać.

 

Nie chciałbym też rzeźbić w tym aucie, ma zostać jak najbardziej w oryginale.

 

Rzeczą, którą chciałbym zrobić po tym - w okolicach marca - byłby virus, taki do jazdy codziennej.

 

Taki, który zapewni mi dynamiczną aczkolwiek wciąż bezawaryjną jazdę.

 

Może to być tuner w Warszawie, Katowicach czy Wrocławiu - nieważne.

 

Po prostu ma być porządnie zawirusowane i przygotowane na co dzień autko przy zachowaniu bezawaryjności.

 

Chciałbym oszczędzać sprzęgło i turbinę, które póki co są w rewelacyjnym stanie.

 

Być może kiedyś zajmę się oryginalnym turbo i będę miał ochotę na 200KM ale póki co ma zostać takie jakie jest i nie zależy mi na jakiś strasznie dużych wynikach mocowych.

 

Czekam na jakieś namiary i ceny tunerów z hamownią pod 4x4 i mile widzianym pomiarem EGT.

 

I ewentualnie na jakieś uwagi co do moich planów, może macie jakieś konstruktywne spostrzeżenia.

 

Szukam jeszcze wiedzy,****** i informacji:

 

* o tym czy FMIC od Transportera T5 2.5 TDI to dobry wybór ?

* czy uda się go w miarę bez dużych kombinacji go założyć ?

* a jeśli nie to co innego szukać ?

* jakiej średnicy rury przygotować do tego FMIC ?

 

Pozdrawiam

Damian

Trzeba najpierw zdiagnozowac Twoje autko aby sie dowiedzieć czy wszystko jest ok jak piszesz,co do IC to rozumiem że już podjęłeś decyzje o samodzielnym montażu?

 

U nas profi zrobiony IC który starcza do ponad 200KM z polerowanego aluminium i wyspawanym orurowaniem z kwasówki kosztuje 1800zł

 

Jeśli chodzi o soft to z IC można w pełni bezpiecznie zrobić 175-180 KM i 370 Nm bardzo płasko.

 

Takie passaty jak Twój z turbem od BRD i IC zrobiliśmy kilka na ok 200 KM i 400Nm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Trzeba najpierw zdiagnozowac Twoje autko aby sie dowiedzieć czy wszystko jest ok jak piszesz,co do IC to rozumiem że już podjęłeś decyzje o samodzielnym montażu?

 

U nas profi zrobiony IC który starcza do ponad 200KM z polerowanego aluminium i wyspawanym orurowaniem z kwasówki kosztuje 1800zł

 

Jeśli chodzi o soft to z IC można w pełni bezpiecznie zrobić 175-180 KM i 370 Nm bardzo płasko.

 

Takie Passaty jak Twój z turbem od BRD i IC zrobiliśmy kilka na ok 200 KM i 400Nm

 

 

Tak, po wymianie rozrządu montaż FMIC będzie robiony z pomocą kilku osób,które mają o tym pojęcie i już to wcześniej robiły.

A czy mógłbyś mi doradzić: czy ten FMIC od T5 2.5 TDI da sobie radę?

 

Czy to dobry wybór czy może szukać czegoś innego ?

 

Do niego dojdzie póki co tylko chips bo nie potrzebuję aż takich mocy i osiągów z racji braku funduszy po zakupie auta nie chcę na razie ruszać turbo...

Czytałem forum i widziałem, że do tego zestawu dochodzi turbo BRD ale tak jak mówię, póki co nie chcę.

[ nie sądzę, żebym kiedyś robił Paska na dużo więcej niż IC + chips. Może kieeeeedyś zmienię turbo i rzucę się na to 200KM]

 

dzięki za pomoc i pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jesli chcesz porzadnie oszczedzic to nie rob ic i zostan tylko na chipsie. moc na poziomie 160-165 kuni pozwala na sprawne przemieszczanie sie, choc oczywiscie w trasie bedziesz odczuwal, ze jednak te pare konikow ucieka przez maly ic, aczkolwiek nie bedzie to na tyle drastyczny spadek, zeby auto jechalo jak seria 130.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeżeli chodzi o FMIC to bym szukał czegos takiego:

s13.pl-ic-ca2.jpg

 

 

Mam założony u siebie tego typu tylko o połowę niższy ... nawet po ostrej jeździe nie ma szans żeby na wylocie był ciepły. Płaciłem za swojego jakiś rok temu około 400zł i jakiś miesiąc temu za zrobienie kompletnego orurowania z kwasówki 400zł.

Tak pozatym przez 2 lata jeździłem na samym programie 170KM i 350Nm ... seryjny IC jedynie w ciepłe dni dawał odczuć że puchnie. Na seryjnej turbo i samym programie nie ma tragedi z tym oryginalnym IC który jest.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale mam dobrą okazję żeby kupić ten od T5, dlatego pytam czy jest dobry wymiarem i powierzchnią ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ale mam dobrą okazję żeby kupić ten od T5, dlatego pytam czy jest dobry wymiarem i powierzchnią ??

http://www.allegro.pl/item527589937_intercooler_chlodnica_vw_transporter_t5_nowy.html

jeśli to taki jak na tej focie, to nie jest dobry do takich zastosowań, o jakich pisze się w tym temacie - jeśli wyjścia IC nie są skierowane na boki (a w tym od T5 są skierowane do przodu) to jest problem jak to połączyć. Spawanie boków żeby to wyglądało porządnie i było szczelne to sztuka dla sztuki, że już o kosztach nie wspomnę... Popatrz co zaproponował mario. Do 3BG można pakować na prawdę dużej powierzchni ICki, a przy tej technice (dizel, pompujący dużo z dołu) nawet nie zauważysz zwiększonego lag-a...

 

edit:

t_0001079.jpg takie duże wchodzą ;)

Edytowane przez marecek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Czekam na jakieś namiary i ceny tunerów z hamownią pod 4x4 i mile widzianym pomiarem EGT.

 

 

Wysil się trochę, przeszukaj forum, podzwon po tunerach.

 

Co do IC odpowiedz dostałeś od Gula i Marecka.

Na wszystkie pytania znajdziesz odpowiedz na forum.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności