THAMIAN Zgłoś #1 Napisano 29 Stycznia 2009 (edytowane) Cześć. Autko to mój błękitny PASSAT VARIANT 1.9 TDI AVF 4MOTION 2001 z przebiegiem 191.000 km Niebawem będę miał wymianę rozrządu, oleju i wszystkich filtrów. Przy tej okazji mam prawdopodobnie uda mi się założyć FMIC. Kolejnym krokiem będzie zmierzenie na hamowni MAHA 4x4 w NAGAZ Łódź mocy seryjnego motoru. Być może kiedyś to się zmieni ale póki co turbinki nie chcę ruszać bo hula i śmiga jak należy więc szkoda jej tykać. Nie chciałbym też rzeźbić w tym aucie, ma zostać jak najbardziej w oryginale. Rzeczą, którą chciałbym zrobić po tym - w okolicach marca - byłby virus, taki do jazdy codziennej. Taki, który zapewni mi dynamiczną aczkolwiek wciąż bezawaryjną jazdę. Może to być tuner w Warszawie, Katowicach czy Wrocławiu - nieważne. Po prostu ma być porządnie zawirusowane i przygotowane na co dzień autko przy zachowaniu bezawaryjności. Chciałbym oszczędzać sprzęgło i turbinę, które póki co są w rewelacyjnym stanie. Być może kiedyś zajmę się oryginalnym turbo i będę miał ochotę na 200KM ale póki co ma zostać takie jakie jest i nie zależy mi na jakiś strasznie dużych wynikach mocowych. Czekam na jakieś namiary i ceny tunerów z hamownią pod 4x4 i mile widzianym pomiarem EGT. I ewentualnie na jakieś uwagi co do moich planów, może macie jakieś konstruktywne spostrzeżenia. Szukam jeszcze wiedzy,pomocy i informacji: * o tym czy FMIC od Transportera T5 2.5 TDI to dobry wybór ? * czy uda się go w miarę bez dużych kombinacji go założyć ? * a jeśli nie to co innego szukać ? * jakiej średnicy rury przygotować do tego FMIC ? Pozdrawiam Damian Edytowane 29 Stycznia 2009 przez THAMIAN Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gulu Zgłoś #2 Napisano 29 Stycznia 2009 Cześć. Autko to mój błękitny PASSAT VARIANT 1.9 TDI AVF 4MOTION 2001 z przebiegiem 191.000 km Niebawem będę miał wymianę rozrządu, oleju i wszystkich filtrów. Przy tej okazji mam prawdopodobnie uda mi się założyć FMIC. Kolejnym krokiem będzie zmierzenie na hamowni MAHA 4x4 w NAGAZ Łódź mocy seryjnego motoru. Być może kiedyś to się zmieni ale póki co turbinki nie chcę ruszać bo hula i śmiga jak należy więc szkoda jej tykać. Nie chciałbym też rzeźbić w tym aucie, ma zostać jak najbardziej w oryginale. Rzeczą, którą chciałbym zrobić po tym - w okolicach marca - byłby virus, taki do jazdy codziennej. Taki, który zapewni mi dynamiczną aczkolwiek wciąż bezawaryjną jazdę. Może to być tuner w Warszawie, Katowicach czy Wrocławiu - nieważne. Po prostu ma być porządnie zawirusowane i przygotowane na co dzień autko przy zachowaniu bezawaryjności. Chciałbym oszczędzać sprzęgło i turbinę, które póki co są w rewelacyjnym stanie. Być może kiedyś zajmę się oryginalnym turbo i będę miał ochotę na 200KM ale póki co ma zostać takie jakie jest i nie zależy mi na jakiś strasznie dużych wynikach mocowych. Czekam na jakieś namiary i ceny tunerów z hamownią pod 4x4 i mile widzianym pomiarem EGT. I ewentualnie na jakieś uwagi co do moich planów, może macie jakieś konstruktywne spostrzeżenia. Szukam jeszcze wiedzy,****** i informacji: * o tym czy FMIC od Transportera T5 2.5 TDI to dobry wybór ? * czy uda się go w miarę bez dużych kombinacji go założyć ? * a jeśli nie to co innego szukać ? * jakiej średnicy rury przygotować do tego FMIC ? Pozdrawiam Damian Trzeba najpierw zdiagnozowac Twoje autko aby sie dowiedzieć czy wszystko jest ok jak piszesz,co do IC to rozumiem że już podjęłeś decyzje o samodzielnym montażu? U nas profi zrobiony IC który starcza do ponad 200KM z polerowanego aluminium i wyspawanym orurowaniem z kwasówki kosztuje 1800zł Jeśli chodzi o soft to z IC można w pełni bezpiecznie zrobić 175-180 KM i 370 Nm bardzo płasko. Takie passaty jak Twój z turbem od BRD i IC zrobiliśmy kilka na ok 200 KM i 400Nm Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
THAMIAN Zgłoś #3 Napisano 29 Stycznia 2009 Trzeba najpierw zdiagnozowac Twoje autko aby sie dowiedzieć czy wszystko jest ok jak piszesz,co do IC to rozumiem że już podjęłeś decyzje o samodzielnym montażu? U nas profi zrobiony IC który starcza do ponad 200KM z polerowanego aluminium i wyspawanym orurowaniem z kwasówki kosztuje 1800zł Jeśli chodzi o soft to z IC można w pełni bezpiecznie zrobić 175-180 KM i 370 Nm bardzo płasko. Takie Passaty jak Twój z turbem od BRD i IC zrobiliśmy kilka na ok 200 KM i 400Nm Tak, po wymianie rozrządu montaż FMIC będzie robiony z pomocą kilku osób,które mają o tym pojęcie i już to wcześniej robiły. A czy mógłbyś mi doradzić: czy ten FMIC od T5 2.5 TDI da sobie radę? Czy to dobry wybór czy może szukać czegoś innego ? Do niego dojdzie póki co tylko chips bo nie potrzebuję aż takich mocy i osiągów z racji braku funduszy po zakupie auta nie chcę na razie ruszać turbo... Czytałem forum i widziałem, że do tego zestawu dochodzi turbo BRD ale tak jak mówię, póki co nie chcę. [ nie sądzę, żebym kiedyś robił Paska na dużo więcej niż IC + chips. Może kieeeeedyś zmienię turbo i rzucę się na to 200KM] dzięki za pomoc i pozdrawiam Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
souler Zgłoś #4 Napisano 30 Stycznia 2009 jesli chcesz porzadnie oszczedzic to nie rob ic i zostan tylko na chipsie. moc na poziomie 160-165 kuni pozwala na sprawne przemieszczanie sie, choc oczywiscie w trasie bedziesz odczuwal, ze jednak te pare konikow ucieka przez maly ic, aczkolwiek nie bedzie to na tyle drastyczny spadek, zeby auto jechalo jak seria 130. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marios Zgłoś #5 Napisano 30 Stycznia 2009 jeżeli chodzi o FMIC to bym szukał czegos takiego: Mam założony u siebie tego typu tylko o połowę niższy ... nawet po ostrej jeździe nie ma szans żeby na wylocie był ciepły. Płaciłem za swojego jakiś rok temu około 400zł i jakiś miesiąc temu za zrobienie kompletnego orurowania z kwasówki 400zł. Tak pozatym przez 2 lata jeździłem na samym programie 170KM i 350Nm ... seryjny IC jedynie w ciepłe dni dawał odczuć że puchnie. Na seryjnej turbo i samym programie nie ma tragedi z tym oryginalnym IC który jest. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
THAMIAN Zgłoś #6 Napisano 30 Stycznia 2009 ale mam dobrą okazję żeby kupić ten od T5, dlatego pytam czy jest dobry wymiarem i powierzchnią ?? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #7 Napisano 30 Stycznia 2009 (edytowane) ale mam dobrą okazję żeby kupić ten od T5, dlatego pytam czy jest dobry wymiarem i powierzchnią ?? http://www.allegro.pl/item527589937_intercooler_chlodnica_vw_transporter_t5_nowy.html jeśli to taki jak na tej focie, to nie jest dobry do takich zastosowań, o jakich pisze się w tym temacie - jeśli wyjścia IC nie są skierowane na boki (a w tym od T5 są skierowane do przodu) to jest problem jak to połączyć. Spawanie boków żeby to wyglądało porządnie i było szczelne to sztuka dla sztuki, że już o kosztach nie wspomnę... Popatrz co zaproponował mario. Do 3BG można pakować na prawdę dużej powierzchni ICki, a przy tej technice (dizel, pompujący dużo z dołu) nawet nie zauważysz zwiększonego lag-a... edit: takie duże wchodzą Edytowane 30 Stycznia 2009 przez marecek Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
the.wolf Zgłoś #8 Napisano 30 Stycznia 2009 Czekam na jakieś namiary i ceny tunerów z hamownią pod 4x4 i mile widzianym pomiarem EGT. Wysil się trochę, przeszukaj forum, podzwon po tunerach. Co do IC odpowiedz dostałeś od Gula i Marecka. Na wszystkie pytania znajdziesz odpowiedz na forum. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach