Skocz do zawartości
herbu

Ciśnienie oleju, a jazda pod górę

Rekomendowane odpowiedzi

Wczoraj trzeci raz na w przeciągu 3 tygodni zaświeciła mi się kontrolka ciśnienia oleju. Po wyłączeniu silnika i uruchomieniu go kontrolka gasła i wszystko było ok. Problem w tym, że za każdym razem kontrolka zapalała się mniej więcej w tym samym miejscu, a mianowicie jadąc pod stromą górkę na 3 biegu z obrotami około 2500-2700 (trasa Korbielów - granica ze Słowacją). Podczas normalnej jazdy nic nie wskazuje na jakąkolwiek awarię. Wszystko jest ok. Poziom oleju w normie (80% na bagnecie). Dzisiaj myślałem, że to wina może dużego obciążenia silnika, ale przejechałem autostradą z 50 km z prędkością 120 km/h (obroty około 3500), i wszystko było w normie. Już sam nie wiem. Może ta góra, na którą wjeżdżam, ma jakieś pole magnetyczne, które działa na kontrolkę ciśnienia oleju :634:, bo tylko w tym jednym miejscu ona się odzywa.

A tak na poważnie to zaczyna mi brakować pomysłu. Na początku obstawiałem uszczelkę pod głowicą, bo widać na niej lekkie pocenie. Ale nic poza tym nie wskazuje na to. W oleju, czy pod korkiem nie ma śladu płynu chłodniczego, tak samo jak w płynie nie ma śladów oleju. Płynu ubywa minimalnie (około 0,5 litra na 10000 km). Oleju również ubywa minimalnie - podobnie jak płynu. Czujnik ciśnienia oleju raczej jest w porządku, skoro odzywa się tylko podczas jazdy pod mocną górę.

Panowie, co może być przyczyną, że kontrolka włącza się właśnie podczas jazdy pod górę?

Ja obstawiam dwie rzecz, choć może się mylę:

1. Zasyfiony filtr oleju (ale wtedy na płaskim też by się kontrolka odzywała)

2. Zapchana lub umierająca pompa oleju (no ale czy to też by na płaskim nie występowało)?

Dlaczego podczas obciążenia silnika, przy przechylonym aucie włącza się ta kontrolka?

Wiem, że to dziwny problem, ale może ktoś miał podobnie, lub ma jakiś sensowny pomysł co z tym zrobić, co sprawdzić itp. Z góry dziękuje za każdą podpowiedź.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tez tak kiedys mialem:) Szukalem dlugo co jest uwalone, a co sie okazalo ktos mi odpowiedzial ze jezeli czujnik oleju jest z przodu silnika, podczas jazdy pod stroma gore, bardzo stroma olej splywa do tylnej czesci co czujnik czyta jako mala ilosc oleju i daje o tym znac na desce. Tez nie mialem innych objawow niesprawnosci, wiec dalem sobie spokoj z szukaniem przyczyny i jezdzilem tak 2 lata auto sprzedalem i dalej jezdzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no coś ty ....ciśnienie jest ciśnieniem. może tu być przerwany przewód od czujnika który przy jeździe pod górę przerywa obwód lub coś w misce olejowej ..... wgnieciona albo smok podgięty do góry i stąd te zaniki ciśnienia bo łapie powietrze. sprawdź przewód czujnika i skontroluj misę i smok olejowy po zdemontowaniu misy no i szczelnoś / czy pompa olejowa jest dobrze dokręcona.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem taki sam objaw, i zawsze to samo miejsce na obwodnicy trójmiasta. duże obciążenie silnika pod górkę...

Miałem filtr filtrona, a olej texaco z beczki.

Ten olej to gówno, po kilku tys. zrobił się jak woda, a do tego ten filtr...

Po zmianie filtra i oleju wszystko wróciło do normy.

Więc najpierw też zacznij od tego.

Jaki masz olej zalany?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Olej Lotos Gas. Przejechane na nim prawie 9000 km, więc do wymiany powoli już się kwalifikuje. Ale raczej obstawiałbym filtr oleju, bo założony jakiś niemiecki zamiennik firmy bodajże SCT -0 fakt, nie był za drogi, więc może sie zapchał.

Dzięki Panowie za nakierowanie mnie. Przynajmniej wiem od czego zacząć. Na pierwszy rzut wymiana filtra i oleju na jakiś lepszy. Jak to nie pomoże, to trzeba będzie sprawdzić czujnik, a jak nie to pompa oleju. Miska raczej jest ok, bo nie przypominam sobie, żebym w coś przyłożył. Zobaczymy czy to pomoże.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

proponuje oleje Statoil i filtry MAN-a.Teraz jezdze na Esso ale chyba wroce na Statoil.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeśli po wymianie filtra i oleju będzie to samo to miska w dół i sprawdzić czy smok pompy nie jest przytkany oraz czy blacha spiętrzająca jest na miejscu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zdarza się też że smok nie przycina się, i silnik w rezultacie otrzymuje dużo wyższe ciśnienie niż powinien.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zmien olej z filtrem. przegon go dluzszy kawalek ostro - nagrzany silnik, z 5km 140-160kph, jak cisnienie po zrzuceniu na luz zapali sie to obstawiam panewki wałka posredniego, przy spuszczaniu oleju przyjrzyj sie dokladnie czy nie ma w nim takich srebrnych łusek - te panewki nie tyle sie wycieraja co łuszczą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności