topek Zgłoś #1 Napisano 18 Stycznia 2009 (edytowane) W koncu zalozylem w moim aucie nowe glosniki. Celem moim bylo maksymalne ukrycie i nie-rzucanie sie w oczy. To sie raczej udalo. Sprzet zainstalowany: 1. jednostka centralna: oryginalna volkswagenowska NAVI MCD (wiec zadne cudo) 2. Dwa konwertery High-Low Zealum ZUS-1 3. potrojnie ekranowane kable chinch: Alfatec i Sinuslive 4. Zestaw odseparowany na przod: Phase Evolution CFS 165.25 5. Kable pradowe: zestaw DIETZ 35mm^2 (ale to grube bydlaki ) 6. Masa krotka przykrecona do sruby pasow bezpieczenstwa 7. Kable glosnikowe 2,5mm^2 Jamo 8. Wzmak: 5-cio kanalowy AXTON C608 A teraz kilka wnioskow. 1. Mialem maty bitumiczne sinuslive do drzwi i soudal soudaband do boczkow. Roznica jest kosmiczna. Soudal Soudaband to nic nie dajaca grubsza folia. Moim zdaniem Soudaband nie nadaje sie do niczego jesli chodzi o caraudio i wytlumienie. Jest cienka, miekka i generalnie chyba nic nie daje. Co innego sztywne maty sinus live. Opalarka za 40zl + maty sinuslive (kupione w niemczech za 200zl 25 sztuk. W Polsce sztuka kosztuje 20zl) zrobily blache wewnetrzna i ocynk naprawde sztywnymi. Zostalo mi 5 mat sinuslive i na wielkanoc zamierzam zerwac w piz*ziet tego soudala z boczku i zalozyc sinus live. W jednym miejscu nakleilem na boczku sinus live w miejsce soudala i boczek przestal pierdziec. Soudal Soudaband nic boczkowi nie dal (nie nadal mu sztywnosci), boczek nadal trzeszczal. O nie sorry. Dal boczkowi (i samochdoowi) zapach lepiku Teraz juz minimalnie odczuwalny ale to po kilkukrotnym wietrzeniu auta na mrozie. Nie uzywalem Bolla sztywnego ale wydaje sie byc zdecydowanie lepszym rozwiazaniem od Soudala. Wszystko bedzie lepsze od Soudabandu ktory moim zdaniem nic nie daje. 70zl wyrzucone na soudaband psu w du*e 2. Zrobilem w sumie tylko dwoje drzwi i przeciagnalem kable do bagaznika a jest to dla amatora w cholere roboty. Mi to w sumie zajelo 1,5 tygodnia. Cale swieta i sylwestra przesiedzialem w garazu. Jesli bym wiedzial, ze to tyle roboty, to bym zwyczajnie odpuscil i jezdzil z fabrycznym audio. Sumarycznie spedzilem ze szwagrem okolo 40h w garazu i juz mialem dosc. Jesli wiec masz troche luznej gotowki daj do wytlumienia auto komus od car audio (ale nie partaczowi) 3. Jesli chcesz, jak ja, wyjsc z glosnikiem nad tapicerke kup sobie plyte MDF w hurtowni i sam wyzynarka powycinaj dystanse. Koszt plyty (ogromnej ze 3m x 2m) grubosci 16mm to 90 pare zlotych a wytniesz z tego ze 100 dystansow i zrobisz ze 4 skrzynie basowe 4. Gdyby nie fotkowe instrukcje z netu jak sie rozbiera drzwi i ktoredy przepuscic kabel oraz oaza spokoju, moj szwagier, to bym sobie car audio sam na dachu chyba zamontowal A to linki od klamki zapomnisz, a to szyba nie chodzi po zlozeniu tak jak powinna, a to ulamiesz jakis zatrzask, a to torx 50 potrzebny a najwiekszy w markecie budowlanym do kupienia to 40, a to obracajac blache ocynk w malym garazu obetrzesz sobie drzwi i zrobisz ryse Kolejny argument za tym, zeby auto oddac w rece fachowca. Owszem nastepne auto juz pojdzie sprawniej. Sporo sie nauczylem ale jest to naprawde w cholere roboty. Wiec ponawiam apel: masz troche keszu? Daj to zrobic innym a w tym czasie zarob pieniadze tym na czym sie znasz. Mialem na swieta odpoczac a tylko sie nawkur*ialem 5. Fajny sposob wymyslilem na zdejmowanie wosku (?) powloki antykorozyjnej w srodku drzwi w ramach odtluszczania przed przyklejeniem mat. Podgrzac opalarka i schodzi jak cieple maslo Narazie jestem troche sfrustrowany swietami w garazu i na wielkanoc byl plan zeby zrobic bagaznik ale z jakosci dzwieku jestem narazie zadowolony i basu jest tyle, ze moze sie bez suba obejdzie i znow kilkudziesieciu godzin w garazu przy projektowaniu skrzynki basowej i rozbieraniu auta. Zestaw (wzmak) jesczze nie byl ustawiany, tuningowany, zestrajany a jakosc dzwieku (szczegolnie z CD-AUDIO) jest super. Czysto i glosno gra Tak sie zastanawiam czy nie zmostkowac tych 4 kanalow 4x50W RMS na 2x155W RMS Glosniki maja 100W w RMSie. Mam tylko maly problem. Po prawej stronie slychac piski alternatora przy dodaniu gazu i przy wlaczonym silniku leciutkie charczenie. Ale tylko z prawej strony Musze z chinchami pokombinowac jak bede mial troche wolnego. No i odpowiednia mase z akumulatora pociagnac do karoserii. Narazie masa jest tylko fabryczna. Ale skoro po lewej nie ma tych dzwiekow to raczej chinch jest winny. Wiecej grzechow na ta chwile nie pamietam No a teraz galeria 1. Wycinamy dystanse z MDF Zostalo mi jeszcze 3 nienaruszone takie plyty (widac je z tylu), a 8 dystansow i tak wyrzucilem do kosza bo za duze wycialem. Koszt za pare dystansow na allegro to 20-30zl, wiec sam podejmij decyzje 2. Rozbieramy drzwi. Zdejmujemy boczek i ocynk (uwaga na szybe zeby nie spadla, przykleic ja najlepiej tasma 3. Odtluszczamy blache wewnetrzna i zaczynamy wyklejac matami: 4. Tak wygladaly u mnie kompletnie wyklejone drzwi w srodku: 5. Montujemy ocynk, odtluszczamy go i wyklejamy matami: 6. Z MDFow trzech wykonujmy schodki na "poludniowy zachod" tak zeby pokryc sie z dziura oryginalna w boczku. Robimy to, bo dziura w ocynku nie pokrywa sie z dziura boczku. Nie leza na jednej osi. Tak to "pieknie" wyglada i mistrzowskie, idealnie okragle MDFy Kazdy MDF skrecalem 4 srubami i kleilem Wikolem. Na niemieckim forum pisali mi, zebym szpachla uzyskal gladka powierzchnie, zeby zniwelowac schodki, ale nie mialem juz sily i ochoty. Do kupy uzylem 3 dystansow i grubosci maty: 3x 16mm + 2mm maty = 5cm i to jest idealna odleglosc miedzy ocynkiem a boczkemi. Boczek po zalozeniu idealni przylegal do dystansow a wiec i glosnik pozniej 7. Lakierowanie dystansow (zwyklym, najtanszym lakierem bezbarwnym w sprayu). Lakierowalem dwukrotnie Nie zalujac lakieru. 8. Dystanse okleilem tym gownianym SOUDALEM. Do tego sie pewnie nadaje bo w instrukcji jest napisane do uszczelniania rynien Zrobilem to po to, zeby dodatkow wilgoc trzymac na dystans od ... dystansu . 9. Tweeter wsadzilem w oryginalne miejsce. Wycialem po prostu oryginalna maskownice i wsadzilem tweeter. Idealnie pasowal. Wszedl na wcisk/na chama wiec siedzi tam mu sie dobrze 10. Boczek wykleilem tym soudalem, czego zaluje. Na wielkanoc bede to zrywal i wykleje sinus live. Jak pisalem nic to nie dalo, ani sztywnosci, ani wytlumienia, tylko smierdzialo w aucie 11. Boczek zalozony i prawie gotowe drzwi. Jak widc dystane idealnie przylegaja do boczku!! Jupppi 12. W drzwiach nei znalazlem miejsca na zwrotnice. Ta zwrotnice po prawej stronie auta, przykrecilem od srodka do platiku schowka tak zeby pod nogami nie przeszkadzal i nie bylo go widac.... 13. Po lewej stronie od strony kierowcy zrobilem to samo. Na tym plastiku pod kierownica zamontowalem od srodka:) 14. Kupilem kostke iso (zeby nie ciac oryginalnej) i podpialem pod wyjscie glosnikowe konwertery High/Low, bo navi MCD na preoucie MINI-ISO daje dzwiek tylko tyl Podpialem 2 konwertery bo w planach bylo zalozenie tylnych glosnikow ale narazie tego nie zrobilem. TAk samo cinche sa podwojnie polozone. 15. Kable pod tylnym siedzenie narazie ida tak sobie i nie mam pomyslu co z nim zrobic W jakis peszel zapakowac? 16. W aucie po staremu i oryginalnie 17. Tak to wyglada na koniec po prawej stronie... 18. ...a tak po lewej stronie: 19. A tak w bagazniku Narazie.... Ufff to tyle SPECJALNE PODZIEKOWANIA DLA SZWAGRA SLAWKA. JA W SUMIE W WIEKSZOSCI PRZYPADKOW ZA FIZYCZNEGO ROBILEM I PODAWALEM SRUBOKRETY, KOMBINERKI CZY WKRETARKE. DZIEKI SLAWEK, BEZ CIEBIE BY TEGO NIE BYLO !!!!!!!!!!!!!! Edytowane 18 Stycznia 2009 przez topek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
0x7B3 Zgłoś #2 Napisano 20 Stycznia 2009 Witam, fajny fotoreportaż Możesz podać jakiś link do tej maty sinuslive? Oraz pytanie do fachowców: Czy nie lepiej wygłuszyć tę aluminiową blachę z odwrotnej strony (o strony szyby). Tak sobie myślę, że powinno być tak jak w kolumnie głośnikowej - wytłumiona jest zamknięta komora od wewnątrz. A tu poszycie drzwi wytłumione od wewnątrz (tak jak powinno być ), a blacha aluminiowa wytłumiona od zewnątrz... Trochę nielogiczne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
topek Zgłoś #3 Napisano 21 Stycznia 2009 (edytowane) Witam, fajny fotoreportaż Możesz podać jakiś link do tej maty sinuslive? Oraz pytanie do fachowców: Czy nie lepiej wygłuszyć tę aluminiową blachę z odwrotnej strony (o strony szyby). Tak sobie myślę, że powinno być tak jak w kolumnie głośnikowej - wytłumiona jest zamknięta komora od wewnątrz. A tu poszycie drzwi wytłumione od wewnątrz (tak jak powinno być ), a blacha aluminiowa wytłumiona od zewnątrz... Trochę nielogiczne. Wytlumia sie ta strone Przynajmniej na wszystkich instalacjach tak bylo. Po drugie z drugiej strony ocynku masz caly mechanizm do podnoszenia szyby. Tam lepiej nic nie ruszac. A maty sinus live znajdziesz np tutaj: http://www.hifi-music.de/shop/Sinus-Live-MXM-Bitumenmatten-50-x-20-cm-ADM-selbstklebend Wychodzi okolo 7-8zl za mate a w PL 20zl Edytowane 21 Stycznia 2009 przez topek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
blade13 Zgłoś #4 Napisano 21 Stycznia 2009 Mam pytanie, widze ze dystans masz lekko uchylony. Czyli jesli chcialbym kupic oryginalne dystanse to nie pokrywalyby sie z boczkiem? No i chcialbym uzyc oryginalnej maskownicy - jaka grubosc dystansu by musiala byc? No a moze ktos ma dokladne wymiary dystansow to w pracy na CNC bym sobie wycial? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
David Zgłoś #5 Napisano 25 Stycznia 2009 A może chcesz kupić takie dystanse? Ja mam do sprzedania dwa takie z MDF bo kupiłem dwa komplet po 50zł/komplet ale się rozmyśliłem i głośniki tylko na przód założyłem. Dystanse są impregnowane i lakierowane co zapobiega ich zawilgoceniu. Cena 40zł za dwa nowe. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jago86 Zgłoś #6 Napisano 25 Stycznia 2009 proponowal bym zainpregnowac dystanse i zrobic w nich spad do srodka zeby wydstawala sie woda Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
topek Zgłoś #7 Napisano 26 Stycznia 2009 Mam pytanie, widze ze dystans masz lekko uchylony. Czyli jesli chcialbym kupic oryginalne dystanse to nie pokrywalyby sie z boczkiem? No i chcialbym uzyc oryginalnej maskownicy - jaka grubosc dystansu by musiala byc? No a moze ktos ma dokladne wymiary dystansow to w pracy na CNC bym sobie wycial? Opisalem wszystko w tekscie. Ale dla leniwych napisze jeszcze raz. Miedzy ocynkiem a boczkiem mi wyszlo 5cm z przodu. Dalem 3 dystanse po 1,6mm i mate sinuslive 2mm = 50mm Z jednego prostego dystansu nic nie zrobisz bo Ci dziury w ocynku i boczku nie pokrywaja! Wymiar dystansu zrobisz sobie sam, mierzac srednice glosnika Moj dystans ma szerokosc rantu 2cm (mniej wiecej Wystarczy. Oryginalna maskownica jest bardzo gesta wiec skutecznie hamuje wylatujace powietrze a wiec dzwiek. Oryginalna maskownica sux. Nie dali Ci z glosnikami przyzwoitej maskownicy? --- scalone --- proponowal bym zainpregnowac dystanse i zrobic w nich spad do srodka zeby wydstawala sie woda Problem w tym, jak pisalem, ze dziura w boczku jest na poludniowy-zachod (w lewo na dol) w stosunku do tej w ocynku. Wiec jedyna mozliwosc, zeby spadek byl na dol to rzezba i powiekszanie dziury w ocynku. Nie mowie, ze nie niemozliwe. Moj pasek stoi w garazua woda powstajaca z kondensacji jest za malym problemem, zeby "splywala na glosnik" Taka mam przynajmniej nadzieje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Blanko Zgłoś #8 Napisano 13 Marca 2009 Jaka moc ma jednostka NAVI MCD? 4x50W RMS?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kyniovtg Zgłoś #9 Napisano 13 Marca 2009 Blanko,żeby miało 4x25rms to już jest mistrzostwo świata Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Blanko Zgłoś #10 Napisano 13 Marca 2009 heh:) wiec chyba nie ma sesu robic jakiegos lepszego audio pod ta jednostke Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
topek Zgłoś #11 Napisano 17 Marca 2009 eh wiec chyba nie ma sesu robic jakiegos lepszego audio pod ta jednostke Spokojnie, jednostke (moze) tez wymienie. Wszystko z naplywem kasy. Na wielkanoc dojdzie bas w bagazniku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szotek87 Zgłoś #12 Napisano 20 Marca 2009 jeśłi wszystko i tak jest podpinane pod wzmacniacz to nie trzeba mega jednostki wystarczy dobrej klasy i porządnej mocy zmak wtedy moc jednostki nie jest ważna tylko ewentualna jakość na wyjściach CHINCH a nawet najgorszy zmak jest lepszy od fabrycznego zmaka w radiu pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tw182 Zgłoś #13 Napisano 21 Marca 2009 a nawet najgorszy zmak jest lepszy od fabrycznego zmaka w radiu oojjjjjjjjjjjjj polemizowałbym Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szotek87 Zgłoś #14 Napisano 21 Marca 2009 mówiłem oczywiście o fabrycznym wzmakach we fabrycznych radiach te nowe wypasione radia może i mają znośne końcówki mocy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tw182 Zgłoś #15 Napisano 21 Marca 2009 a mi chodziło o to, że najgorsze wzmaki to marnej jakości końcowki mocy z radia opakowane w ładny radiator Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polo Zgłoś #16 Napisano 24 Maja 2009 drzwi profi ale piecyk wrzucilbym u-dimension np.junior daje rade Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tw182 Zgłoś #17 Napisano 25 Maja 2009 axton tez daje rade Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lokmen Zgłoś #18 Napisano 5 Sierpnia 2009 14. Kupilem kostke iso (zeby nie ciac oryginalnej) i podpialem pod wyjscie glosnikowe konwertery High/Low, bo navi MCD na preoucie MINI-ISO daje dzwiek tylko tyl Podpialem 2 konwertery bo w planach bylo zalozenie tylnych glosnikow ale narazie tego nie zrobilem. TAk samo cinche sa podwojnie polozone. Może mi ktoś to rozwinąć jak chłop krowie przy miedzy bo nie bardzo wiem o co biega. - wiem że MCD ma wyjście na wzmacniacz i że trzeba kupić kostkę mini ISO ale te konwertery? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kresek Zgłoś #19 Napisano 5 Sierpnia 2009 Wyjscie na wzmacniacz MCD ma tylko na tyl. Na przod zas tego nie ma. Aby podac sygnal na wzmacniacz, to pod sygnal High na przod, ten co daje MCD, podlaczasz konwerter, ktory daje z kolei juz sygnal low na chinch, pozwalajacy podlaczyc wzmacniacz do systemu przedniego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lokmen Zgłoś #20 Napisano 9 Sierpnia 2009 Witam. No i jestem po 1wszych bojach z poukładaniem kabli. Niestety muszę stwierdzić że 5 metrowy kabel chinch będący w zestawie kabli do wzmaka - nie wystarcza aby go puścić prawą stroną auta ( prawą bo po lewej idzie kabel prądowy) od wzmaka z lewej strony schowka bagażnika combi. niestety utknąłem pod fotelem pasażera ze wszystkimi kablami bo musze je dać środkiem auta, a zabrakło już czasu. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach