Skocz do zawartości
Gość CeeKey

Wpadające sprzęgło i kontrolka hamulca

Rekomendowane odpowiedzi

Gość CeeKey

Witam

 

Właśnie chciałem wyruszyć swoim passatem na przejażdżke, wsiadam a tu sprzegło wpada w podłogę i odbija po paru sekundach.

 

Dodatkowo od paru dni świeci mi kontrolka od ręcznego.

 

 

 

Czy sprzęgło jest zasilane płynem z tego samego układu co hamulce?

 

 

Czy to może być wina niskiego stanu płynu? W zbioniczku jest około połowy płynu.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

koncza sie klocki albo zacial sie wylacznik hamulca recznego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może to być niski poziom płynu, sprzęgło jest sterowane hydraulicznie.

Nie ma czegoś takiego jak kontrolka zużytych klocków.

Sprawdź siłownik sprzęgła, będziesz go widział jak podniesiesz machę, możliwe że puszcza gdzieś płyn.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość ryszardtrzeci3

Sprzęgło jest hydrauliczne i jest zasilane płynem z pompy hamulcowej.Chba zabrakło Ci płynu w układzie więc musisz go odpowietrzyć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest cos takiego mialem taka sytuacje i po wymianie klockow przestala swiecic kontrolka hamulca recznego.Na klockach z przodu ida przewody jezeli klocki sa zbyt cienkie koncowka przewodu styka sie z tarcza ham.i idzie sygnal na diode.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość CeeKey

no to ładnie, jeździłem tak parę dni :/

 

Saint, nie zauważyłem żadnego wycieku

 

 

A wie ktoś jaki płyn tam powinien być? DOT-3? Dot-4? bo przyznaję, że nie mam pojęcia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość ryszardtrzeci3

W zbiorniku płynu hamulcowego jest czujnik poziomu oraz wyłącznik przy hamulcu ręcznym które powodują zaświecenie diody.

--- scalone ---

DOT3 to tosamo co R3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zalej dot4 lub dot 5.1 a co do klocków z czujnikiem zużycia w pasku takie nie występowały ( B3/4 ) Możesz pstryknąć fotkę tych klocków a w szczególności gdzie ten kabelek jest podpiety. Nie mylisz przypadkiem z czujnikiem ABS ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

CeeKey to nie takie proste. Jeśli jest płyn w zbiorniczku, nawet poniżej minimum, to obwód sprzęgła nie powinien być zapowietrzony, chyba, że jest tak, jak pisze The_Saint. R-3 to można sobie nalać do malczaka. Do obwodów z hamplami tarczowymi stosuje się Dot-4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kuczlaw chyba jednak występowały, bo przy ostaniej wymianie klocków w sklepie dali mi takie z czujnikami zużycia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zalej dot4 lub dot 5.1 a co do klocków z czujnikiem zużycia w pasku takie nie występowały ( B3/4 ) Możesz pstryknąć fotkę tych klocków a w szczególności gdzie ten kabelek jest podpiety. Nie mylisz przypadkiem z czujnikiem ABS ?

 

kuczlaw w niektórych wersjach były, ale tylko przy zaciskach Girling/ Lucas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o zapadające się sprzęgło to ten problem u mnie też wystąpił jak mój drugi pasio stał dwa tygodnie nieodpalany na dworze w te wielkie mrozy :cool:.Po kilku naciśnięciach sprzęgła problem ustąpił samoczynnie i teraz jest ok ;).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
w niektórych wersjach były, ale tylko przy zaciskach Girling/ Lucas

 

Człowiek całe życie się uczy :)

 

bo przy ostaniej wymianie klocków w sklepie dali mi takie z czujnikami zużycia.

 

Z tym się zgodzę ale zauważ że klocki o takim samym wymiarze występowały tez w innych autkach i tam mogły być z czujnikami :) i oczywiście mogły pasować do passata.

 

Ale i tak chętnie bym zobaczyłbym fotkę jak to rozwiązali :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość CeeKey

moj passek jezdzi co dziennie, wiec nic nie zamarazło.

 

Jutro i tak wstawiam autko do warsztatu na wymiane łożyska, wymianę nagrzewnicy, to majstry zobaczą dokładnie o co biega

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kurde, panowie, zastanawiam się czy to nie są pierwsze objawy "puszczającej" pompy sprzęgłowej :-( (oczywiście mogę się mylić)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

masz rację.sprzęgło jest zasilane płynem hamulcowym.mam paska 1.9 130km i miesiąc temu miałem ten sam przypadek.sprawdz wysprzęglik-mechanik go znajdzie,mój pękł i pedał wpadł w podłogę.miałem jeszcze problemy z pompką przy pedale sprzęgła-tam też warto zaglądnąć.pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kuczlaw jak tylko znajde chwile czasu do poswiece sie i zrobie te fotki z kablami przy klockach hamulcowych jak to jest rozwiazane ale wiem ze tak jest bo mechanik zmienial klocki i cos spisywal z zaciskow.Pogadam jeszcze znim jak to jest.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności