panther2 Zgłoś #1 Napisano 16 Stycznia 2009 Witam , szukając dziś przyczyny poszarpywania silnika przy 3-ch tys. obrotów zauważyłem, iż "gruszka" ta połączona z elektrozaworem N75, a umiejscowiona koło turbiny leży sobie swobodnie. Niestety nie mogę zlokalizować jej zamocowania, może ktoś posiada zdjęcie lub schemat jak powinna być umocowana? pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
janko 25 Zgłoś #2 Napisano 17 Stycznia 2009 na przodzie silnika pod rozrzadem. stojac twarza do przodu auta po lewej stronie.dwie sruby imbusowe na jednej czesci obudowy. cos mi sie wydaje ze ciezko to bedzie przykrecic nie sciagajac przodu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
panther2 Zgłoś #3 Napisano 17 Stycznia 2009 Dzięki za odpowiedź, niestety nie mogeęsam zlokalizowac jak jest umocowana ponieważ wygląda na to że jest oberwana od dłuższego czasu, wszystko zaszło brudem :633:. Wobec czego poprosiłem o foto lub rysunek. Dostęp jest faktycznie zaje....ty . pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarucki Zgłoś #4 Napisano 17 Stycznia 2009 Sorka lecz w silniku AHU nie masz Gruszki przy zaworze N75, chyba że było coś cudowane, a może tobie chodzi o Puszkę Ciśnieniową ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
panther2 Zgłoś #5 Napisano 17 Stycznia 2009 hym.... napisałem gruszki w cudzysłowiu ponieważ nie byłem pewien nazwy, jest to plastikowa kula połaczona z zaworem N75. Niestety jest urwana i się "tarabani", a chciałbym ja przykęcić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jackrally Zgłoś #6 Napisano 17 Stycznia 2009 (edytowane) Zwykle ta "kula" jest przykręcona do wspornika zaworka N75 za pomocą wkrętów. Edytowane 17 Stycznia 2009 przez jackrally Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarucki Zgłoś #7 Napisano 17 Stycznia 2009 No własnie przecież w silniku AHU "Gruszka" która jest przymocowana do Zaworu N75 nie występuje !!! więc coś masz kombinowane albo nie masz silnika AHU Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
panther2 Zgłoś #8 Napisano 18 Stycznia 2009 Witam, jaruckiNo własnie przecież w silniku AHU "Gruszka" która jest przymocowana do Zaworu N75 nie występuje !!! więc coś masz kombinowane albo nie masz silnika AHU Faktycznie gruszka / puszka nie jest przymocowana do zaworu N75 , lecz jest włączona w podciśnienie. Wklejam fotkę o jaki element dokładnie mi chodzi (zaznaczyłem na zdjęciu). Ponawiam swoją prośbę o pomoc w zlokalizowaniu zamocowania. pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarucki Zgłoś #9 Napisano 18 Stycznia 2009 (edytowane) Mocowanie "Gruszki" widać ma zdjęciu jak widzisz Gruszka jest przymocowana za pomocą jakieś blaszki, razem z zaworem N75 Tobie się chyba coś popindoliło, w profilu masz info że masz silnik 1.9 TDI AHU ale coś się tam nie zgadza!!!! Sprawdź jeszcze raz jaki masz silnika w aucie!!!!!!! bo seryjne AHU to to nie jest!!! Edytowane 18 Stycznia 2009 przez jarucki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
panther2 Zgłoś #10 Napisano 18 Stycznia 2009 Dzięki jarucki, oto mi chodziło...mam jednak silnik AHU przynajmniej tak jest oznaczony na naklejce jaka się znajduje na osłonie rozrządu....a samochód na 100% nie był bity i nie był kombinowany. Dziś wykręcałem zawór N75 ponieważ po przeczytaniu wielu postów miałem dylemat jaki mam zawór N75 i jest to 1H0 906 627A i jakoś z 2 strony zaworu nie widziałem miejsca na mocowanie. Zawór jest przykecony do wspornika plastikowymi sróbami ( nakrętki metalowe, ot tak dla jasności ) Czy możesz przesłać te fotki na [email protected] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Majcin Zgłoś #11 Napisano 18 Stycznia 2009 mam jednak silnik AHU przynajmniej tak jest oznaczony na naklejce jaka się znajduje na osłonie rozrządu.. a co masz wpisane na wlepce w bagażniku ??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarucki Zgłoś #12 Napisano 18 Stycznia 2009 (edytowane) Słuchaj a zobacz jeszcze naklejkę w bagażniku! Ja obstawiam jedną z 3 opcji: 1. Auto które masz jest to 90tka ale z oznaczeniem silnika AHH, osłona rozrządu założona od AHU 2. Ktoś kiedyś zmienił cały układ "obsługujący" turbosprężarkę 3. Fabryczna niespodzianka - żarcik Tak wygląda instalacja podciśnienia dla silnika: AHU a tak dla AFN, AJM, ATJ itd.... Jak sam widzisz "Gruszki" nie ma w silniku AHU Część która trzyma "Gruchę" 038 129 811 P.S. Przed wymianą proponowałbym zrobić logi dynamiczne a dopiero później coś wymieniać OT: a co masz wpisane na wlepce w bagażniku ??? Ja mam takie coś... Przepraszam ale nie mogłem się powstrzymać :D:D:D Edytowane 18 Stycznia 2009 przez jarucki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mr. X Zgłoś #13 Napisano 18 Stycznia 2009 dokładnie też stawiam na to, iż ktoś założył osłonę rozrządu z innego vw bo nie miał swojej, więc naklejką na osłonie bym się nie sugerował koledzy dobrze piszą zobacz jaki masz symbol motoru we wlepce znajdującej się we wnęce na koło zapasowe lub znajdującej się w książce serwisowej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
panther2 Zgłoś #14 Napisano 19 Stycznia 2009 Witam, i co nieco się wyjaśniło....wklejka w miejscu koła zapasowego mówi AHH , zgłupiałem do reszty co z tym oznaczeniem silnika.... bo jak rozumiem w AHH też nie ma "Gruszki"??? I jak tu ustalic jaki się ma właściwie silnik ??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Majcin Zgłoś #15 Napisano 19 Stycznia 2009 bo jak rozumiem w AHH też nie ma "Gruszki"??? w AHU nie ma "gruszki" ... w AHH jest 1. Auto które masz jest to 90tka ale z oznaczeniem silnika AHH, osłona rozrządu założona od AHU Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
panther2 Zgłoś #16 Napisano 19 Stycznia 2009 (edytowane) I już się wyjaśniło...dzieki Panowie za odpowiedzi... i muszę niestety jak naszybciej zmienić rozrząd, ponieważ na osłonie tegoż rozrządu mam naniesione kiedy był zmieniany, a skoro osłona na na której znajduje się opis jest "kulawa" to nie wiadomo kiedy faktycznie był zmieniany choć sprzedający (znajomy z widzenia) zapewniał mnie o tym iż jest tak jak jest na osłonie. No to juz prędziusio zmieniam dane w informacjach osobie .... Edytowane 19 Stycznia 2009 przez panther2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
daniel.wro Zgłoś #17 Napisano 24 Lutego 2009 Witam, mam dokladnie ten sam problem - gruszka luzem rzucona na turbinke, co widac na zdjeciach: http://daniel.omega.pl/b5/pic1.jpg http://daniel.omega.pl/b5/pic2.jpg http://daniel.omega.pl/b5/pic3.jpg http://daniel.omega.pl/b5/pic4.jpg http://daniel.omega.pl/b5/pic5.jpg zasadniczo nie przeszkadzaloby mi to, ale auto sporadycznie wpada w notlaufa - lapie blad 00575 (17-10), powymienialem troche przewodow cisnieniowych i minimalnie pomoglo, ale nie do konca. zastanawiam sie czy takie ulozenie gruszki ma negatywny wplyw na jej dzialania a w zasadzie zaworek n75, na ktorym lezy. z tego co sie dowiedzialem, okazuje sie, ze przymocowanie tej gruszki, skreconej lapa z n75 jest mozliwe tylko przy rozebraniu rozrzadu. a ten byl robiony jakies 2-3 tysiace (miesiace) temu - jeszcze w niemczech (auto dopiero kupilem i robie dla siebie). nie wiem czy to jakas plaga, czy dupowaci mechanicy zapominaja przykrecic ja na swoje miejsce, ale teraz mam problem - co z tym zrobic? pozdrawiam Daniel Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarucki Zgłoś #18 Napisano 24 Lutego 2009 (edytowane) Daniel u Ciebie to leży jak flaki z wypatroszonego dzika!!! Co do miejsca to ktoś coś zrobił! Co do miejsca montażu to nie wiem na 100% ale w żadnym z aut nie widziałem aby N75 oraz grucha leżały na turbo/kolektorze. Edytowane 24 Lutego 2009 przez jarucki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
daniel.wro Zgłoś #19 Napisano 24 Lutego 2009 no wlasnie, tez mi sie to nie podoba... ale chcialbym wiedziec, czy takie "ulozenie" moze powodowac notlaufa? inaczej wisi nade mna swap n75+n18, a pozniej regeneracja turbiny, czego bym bardzo nie chcial. pozdrawiam Daniel Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
saliczek Zgłoś #20 Napisano 29 Listopada 2009 od czego ta grucha/kula jest? i w jaki sposób jest mocowana w AVF-ie ? bo u mnie lata luźno Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach