masa77 Zgłoś #1 Napisano 8 Stycznia 2009 Witam. Mam problem z paskiem 1.9 TDI PD 2002r motor AVB. Auto kopci na niebiesko (czuć smażony olej) i zaczyna przerywać (szarpie) przy predkości ok. 120-130 km/h a czasem przechodzi w tryb awaryjny. Po resecie stacyjką jest ok ale szarpnięcia są nadal. Jest to wersja kombi i na tylnej klapie zauważyłem mnóstwo plamek oleju - auto pluje olejem. Odkręciłem wąż dolotowy do turbiny - jest w nim olej. Sprawdzałem również wąż dolotowy do kolektora ssącego - czuć, że turbina pompuje. Przy niższych predkościach jest ok ale auto wydaje się troche słabsze. Czy to objawy padniętej turbiny? Fachowców proszę o zdanie:) Pozdrawiam:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Magda Zgłoś #2 Napisano 8 Stycznia 2009 hmm mi to wyglada na turbine ... albo uszczelniacze a ile oleju ci zniklo ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Endrju Zgłoś #3 Napisano 8 Stycznia 2009 hmm mi to wyglada na turbine ... albo uszczelniacze a ile oleju ci zniklo ? Magda dobrze radzi sprawdź stan oleju, zanim będzie za późno. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
masa77 Zgłoś #4 Napisano 8 Stycznia 2009 Był pełny stan na bagnecie. Zrobiłem może 500km i jest połowa stanu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
WP-33 Zgłoś #5 Napisano 8 Stycznia 2009 Wyjąć wąż odpowietrzający (odma) z węża układu doładowania turbiny i wsadzić go do butelki a tamten otwór zatkać. Kilka dni tak pojeździć. Odetkać ten otwór i jeśli będzie widać olej w dolocie to puszcza turbina. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
masa77 Zgłoś #6 Napisano 8 Stycznia 2009 Po wyjęciu węża odpowietrzającego z węża układu doładowania turbiny widać olej w dolocie jak również są ślady oleju w odmie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Endrju Zgłoś #7 Napisano 8 Stycznia 2009 Był pełny stan na bagnecie. Zrobiłem może 500km i jest połowa stanu No to po turbince kolego. Masz dwa wyjścia albo regeneracja albo wymiana na inną. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
blezor Zgłoś #8 Napisano 8 Stycznia 2009 Ja to mialem 2-giego stycznia, nagle zaczelo dymic jak ze starego jelcza, pelno siwego dymu za samochodem no i smrod spalin nie do wytrzymania, bylem na sylwestra u rodziny pod wroclawiem i tak sie stalo, i co sie okazalo, turbina, a byla wymieniana niedawno bo 7 tysiecy temu, i padla. Co mi doradzili, nie jezdzic zeby nie doszlo do jakiegos samozaplonu czy cos, wiec na lawete i do mechanika do wroclawia bo dwa dni pozniej trzeba do domu dwa tysiace jechac. Wiec tak jak piszesz takie same mialem objawy, dym i smrod, znalazlem super mechanika we wroclawiu wszystko wyczyscil, wymienil turbine i wszystko smiga! Cena 1100 zlotych wszystko, jeszcze raz wielkie dzieki mechanikowi z wroclawia, bede dawal na niego namiary na dziale polecam, bo warto! Pozdrawiam! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Endrju Zgłoś #9 Napisano 9 Stycznia 2009 1100 to trochę dużo można znaleźć taniej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
masa77 Zgłoś #10 Napisano 10 Stycznia 2009 Tak jak myślałem . Nie da się tym jeździć, za autem siwy dym i zapach smażonego oleju. Chyba zamówie na ebay nową turbinkę i powinno być dobrze:) Czy bawił się ktoś w samodzielną wymianę turbawki czy lepiej oddać do mechanika? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
artuj Zgłoś #11 Napisano 10 Stycznia 2009 Zanim to zrobisz, lepiej mieć pewność co poleciało i dlaczego. Doradzam po wymianie turbiny przyglądnięcie się stanowi przewodów olejowych które zaopatrują ją w smarowanie, czystość oleju po spuszczeniu czy nie jest czymś zanieczyszczony i jednocześnie zalanie silnika nowym. Nie zaszkodzi też sprawdzenie ciśnienia oleju. Do tego jeszcze sprawdzenie na VAG'u jak wygląda sprawa z ciśnieniem, czy przypadkiem nie przeładowuje przed padnięty N75 czy uszkodzone przewody podciśnieniowe. To przy wymianie turbiny pomijalne koszty, a przynajmniej będziesz miał pewność że nowy nabytek nie padnie za kilka miesięcy. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
blezor Zgłoś #12 Napisano 10 Stycznia 2009 Wlasnie, ja mialem robione u znajomego w garazu, i po 7 tysiacach padla, teraz wolalem dac auto do specjalistycznego zakladu i miec spokoj, przynajmniej wiem ze wszystko wyczyscili, posprawdzali komputerem i nie tylko, i mam gwarancje na rok, wiem ze mam to fachowo zsrobione, a nie u kolegi ktory niby sie na wszystkim zna. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bebe Zgłoś #13 Napisano 10 Stycznia 2009 Sama wymiana to absolutnie nic trudnego, ale bez kanału się nie obejdzie. Najważniejsze to jednak trzymać się instrukcji montażu, żeby nie narobić sobie dodatkowego problemu: http://www.turbotech.pl/pomoc.php?nArId=3&cTitle=Monta%C5%BC%20turbospr%C4%99%C5%BCarki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
masa77 Zgłoś #14 Napisano 21 Stycznia 2009 (edytowane) Witam ponownie. Wlasnie zakupilem nowa turbinke tyle tylko, ze do silnika AWX (130ps), rozni sie ona od mojej wylotem (szybkozlacze) ale zamowilem przejsciowke/reduktor do turbiny AWX na waz gumowy (taki jest u mnie), wiec spoko. Jest to turbo o tym samym symbolu GT1749V ale jest wieksze od mojego z AVB. Mam wiec pytanie, czy moj pasek bedzie normalnie jedzil po takiej modyfikacji? czy tez trzeba zmienic soft lub cos jeszcze? PS. Turbo jest juz zalozone ale czekam jeszcze na reduktor:) W poniedzialek powinien byc u mnie, zalozymy i zobaczymy jakie efekty:) Edytowane 22 Stycznia 2009 przez masa77 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bebe Zgłoś #15 Napisano 23 Stycznia 2009 Na 100% pewny nie jestem ale większe turbo to większy lag i soft też będzie do korekcji bo turbinka będzie potrzebować dłuższego czasu żeby się rozpędzić. No chyba, że się myle to niech mnie ktoś poprawi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
masa77 Zgłoś #16 Napisano 23 Stycznia 2009 A co to jest "lag" bo jestem poczatkujacy w temacie:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
artuj Zgłoś #17 Napisano 23 Stycznia 2009 Lag to mniej więcej zwłoka w reakcji silnika na gaz, wynika z tego że turbina musi zdarzyć wytworzyć odpowiednie ciśnienie. Jako że to turbina VNT (zmienna geometria), negatywnych skutków raczej nie odczujesz, przyrostu mocy podobnie - będą to moim zdaniem pomijalne wartości. Będziesz miał po prostu mocną serię bez zadyszki. Strojenie jednak jest wysoce wskazane, bo TDI znosi duże moce, to turbina jest jednym z najsłabszych elementów a Ty go wzmocniłeś - to grzech z tego nie skorzystać Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
masa77 Zgłoś #18 Napisano 23 Stycznia 2009 (edytowane) Brzmi fajnie, ale nie mam pojecia jak zmienic soft, mieszkam w Irlandii a tu jakos malo wyspecjalizowanych tunerow a zreszta mam wieksze zaufanie do naszych spacjalistow:). Wiec co zrobic, moze wyslac swoj sterownik do jakiejs firmy tuningowej w Polsce w celu zmiany programu, czy tez sa jakies inne mozliwosci? Doradzcie cos panowie:) Pozdro Witam ponownie. Zalozylem dzis wlasnie ow reduktor do turbiny, podpiecie wezy i start. Pierwsze sprawdzilem waz dolotowy do kolektora, praktycznie nie puchnie, jazda probna- nie czuc wogole zeby turbo sie zalaczalo, auto kopci . Co jest grane panowie? Auto zostalo dzis jeszcze u znajomego mechanika, jutro moze cos bedzie wiadomo Ps. wogole tez nie slychac by turbo charkterystycznie pogwizdywalo, ale z tego co czytalem na tym forum to turba od AWX nie powinny gwizdac wiec nie wiem Edytowane 26 Stycznia 2009 przez kazio scalono Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bebe Zgłoś #19 Napisano 26 Stycznia 2009 (edytowane) Sprawdzaliście dokładnie węże, wystarczy, że jeden malutki wężyk jest źle założony albo spadł i jest już lipa. Przy turbinie jest też taki biało-czarny zaworek. Sprawdź czy podłączony odpowiednio (w jedną stronę puszcza powietrze, w drugą nie). Aha, być może odpowiada za taki stan rzeczy cięgno przy gruszce, bo skoro turbo nie jest seryjne może nie jest odpowiednio wyregulowane pod ten silnik. Wydaje mi się, to prawdopodobne. Edytowane 26 Stycznia 2009 przez Bebe Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
masa77 Zgłoś #20 Napisano 26 Stycznia 2009 Dzieki. Jutro wszystko dokladnie posprawdzamy, mam nadzieje, ze w koncu poczuje boosta:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach