The_Saint Zgłoś #21 Napisano 10 Stycznia 2009 Amerykanie mieli wcześniej od nas korki i uznali automaty. Mylisz się jeżeli sądzisz że to z powodu korków rozpowszechnił się automat-ameryka to nie tylko Nowy Jork i Waszyngton etc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
J@ceq Zgłoś #22 Napisano 10 Stycznia 2009 Mylisz się jeżeli sądzisz że to z powodu korków rozpowszechnił się automat-ameryka to nie tylko Nowy Jork i Waszyngton etc No pewnie że nie, ale ja tylko w tym momencie doceniam skrzynię automatyczną. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stifii Zgłoś #23 Napisano 10 Stycznia 2009 Poza tym automat wolniej się zbiera. Zgodze sie z tym jesli wezmiemy pod uwage starsze automaty.. Te nowoczesne juz sa szybsze od manuala:) Mowa o DSG , 7g tronic itp.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
J@ceq Zgłoś #24 Napisano 10 Stycznia 2009 Te nowoczesne juz sa szybsze od manuala Mowa o DSG , 7g tronic itp. Też się z tym zgodzę. W wątku zachodniopomorskim jest odnośnik do YouTube gdzie na lotnisku skrzynka DSG w B6 pokazuje na co ją stać. Ale motorek tez odpowiedni. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stifii Zgłoś #25 Napisano 10 Stycznia 2009 Też się z tym zgodzę. W wątku zachodniopomorskim jest odnośnik do YouTube gdzie na lotnisku skrzynka DSG w B6 pokazuje na co ją stać. Ale motorek tez odpowiedni. http://pl.youtube.com/watch?v=2ScBruTdjaI Tu tez pewnie wiekszosci dobrze znany filmik. Ja natomiast w swoim Passku z automata jestem srednio zadowolony. Zabiera mu troche mocy, zrobiony program na 161 koni a pasek chodzi troche lepiej od seryjnej 130stki w manualu..Choc ostatnio gonilem sie z Audi A6 2.5tdi 150km to szedlem na rowni, a ostanio dostawalem po dupie jak jezdzilem na automacie, lecz teraz jesli chodzi o jakies starcia na drodze to tylko na tiptronicu i do 4 tys ciagnac i zmieniac bieg. Natomiast jesli chodzi o sprawowanie sie w zimie to nie narzekam , choc czasem sprzeglo by sie przydal zeby kola przestaly sie krecic.. natomiast jesli chodzi o przygotowanie do jazdy to odpalam go na chwile i pozniej pierwsze kilka km dleikatnie jade.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
artuj Zgłoś #26 Napisano 10 Stycznia 2009 Codzienna droga do pracy to nie wyścig, przynajmniej dla mnie. Jeździłem kilka razy automatami znajomych (nowoczesnymi jak i starszymi) i bardzo mi ten styl jazdy przypadł do gustu. Aktualnie marzy mi się mocny Passat z napędem na 4-ry kapcie i automatem. Spalanie znacząco rośnie ale za to co mam w zamian, mi to odpowiada. DSG jest świetnym kompromisem, ale jeszcze nie zapominajcie o Multitronic - to jest dopiero bajer, bezstopniowa automatyczna skrzynia. Nigdy czymś takim nie jeździłem i chętnie bym spróbował. Tylko nie sugerujcie żebym sobie kupił skuter Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kot_ik Zgłoś #27 Napisano 10 Stycznia 2009 Brat ma od 2 lat Audi A4 1.9TDi 2004r. i właśnie z multitronikiem przyjemność z jazdy jest nie do opisania a jak ciągnie.... !!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kacza1982 Zgłoś #28 Napisano 10 Stycznia 2009 jak widać z wypowiedzi-automat to kwestia gustu, ale tylko dla osób, które trochę pojeździły manualem i automatem. Większość osób takich jak ja, które od zawsze prowadziły "ręcznie" tu się nie liczą, bo nie wiedzą tak naprawdę co to ASB...też tak myślałem, tak jak to opisał wcześniej Grześko. Szukałem autka wygodnego, dużego, takiego, aby dziecko bez problemu weszło i bagaż na wakacje, a jak by trzeba coś przewieźć żeby nie brać od mamy dostawczaka. Znalazłem wóz, a że trafił się automat nie narzekałem, bo troszeczkę już wcześniej zasmakowałem i... jak dotąd wcześniej myślałem, że to jest najgorsza rzecz na świecie tak teraz myślę, że następne auto jeśli się uda oczywiście będzie z ASB. Podejście typu to auto dla bab wcale mnie nie odstrasza, a mieszanie biegami już przestało mnie bawić tak samo jak wyścigi na wysokich obrotach-jeżdżę (co może wielu zdziwić) przepisowo ps. co do wyższości automatów na skrzyżowaniu... fajnie jest jak na pasie obok staje jakiś cfaniak i gazuje maszynę szykując się do "wyścigu", a ja po prostu puszczam hamulec i wciskam gaz i jadę, a on... musi jeszcze wyczuć sprzęgło, gaz, koła buksują, a ja już jestem dawno przed nim Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stifii Zgłoś #29 Napisano 10 Stycznia 2009 Brat ma od 2 lat Audi A4 1.9TDi 2004r. i właśnie z multitronikiem przyjemność z jazdy jest nie do opisania a jak ciągnie.... !!! I zarazam sa najbardziej awaryjnymi skrzyniami;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość rogjedrek Zgłoś #30 Napisano 11 Stycznia 2009 Całe życie jeżdziłem manualem a teraz przyszła kolej na automat. Podoba mi jazda automatem szczególnie wtedy, kiedy po całym dniu wajchowania 18-to biegową skrzynią wsiądę wreszcie do mojego paska. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danny6 Zgłoś #31 Napisano 15 Stycznia 2009 zawsze mialem manuale ale teraz to moge powiedziec, ze automat piekna sprawa, ja to juz nawet kierunkow nie wlaczam bo mi sie niechce... zartuje...o kierunkach oczywiscie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sobol Zgłoś #32 Napisano 17 Stycznia 2009 automatem trzeba sie nauczyć jeździc, wydaje się, że sprawa prosta, wcisnąc D i po herbacie, trzeba jeszcze umiec operować pedałem gazu Witam wszystkich użytkowników ASB.Ponieważ od niedawna jestem użytkownikiem tego rodzaju skrzyni,prosiłbym o szersze naświetlenie tego pojęcia.Chodzi mi o to jak powinno się prawidłowo operować gazem,by jak najefektywniej wykorzystać możliwości skrzynki,a zarazem nie mulić jej.Proszę bardziej doświadczonych w obchodzeniu się z ASB o poradę.Pozdrawiam i z góry dzięki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kacza1982 Zgłoś #33 Napisano 17 Stycznia 2009 Sobol, automat się uczy Ciebie, że tak powiem. Wciskasz gaz mocniej do automat myśli, że chcesz dynamicznej jazdy i będzie trzymał silnik dłużej na wysokich obrotach. Prosta rada ode mnie, tak jak ja jeżdżę-wciskaj pedał delikatnie, przyspieszaj miarowo, żadnego pisku opon, potem wyczuj przy jakich prędkościach auto zmienia biegi podczas spokojnej jazdy (u mnie na przykład 4-ty bieg wypada powyżej 60km/h i czasem przy 50 wciskam gaz mocniej aby przełączył na wyższy bieg i zmniejszył obroty-ekonomia przede wszystkim). Jeśli chcesz wyprzedzać-podstawa, włączasz kierunkowskaz i wciskasz gaz do samej dechy, wtedy jest kick down i skrzynia redukuje do najniższego możliwego biegu, aby najefektywniej wykorzystać moment obrotowy silnika i jak najszybciej przyspieszyć. Nigdy nie próbuj deptać przed wyprzedzaniem (w manualu już wcześniej się redukuje, przed wyprzedzaniem), bo jeśli się okaże, że manewr jest niemożliwy i odpuścisz gaz to skrzynia lekko głupieje. Co do innych rad, szczególnie zimowych, to przeczytaj temat od początku (nie jeździj od razu po odpaleniu, daj popracować skrzyni na wolnych itp.) ps. jeśli to Twój pierwszy automat i nie znasz jego przeszłości to śmigaj wymienić olej i filtr w skrzyni, to bardzo delikatne urządzenie, które odpowiednio serwisowane odwdzięcza się potysiąckroć i dbaj o odpowiedni poziom oleju w ASB Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Michalsc Zgłoś #34 Napisano 18 Stycznia 2009 A ja, kiedy kupowałem parę miesięcy temu samochód, miałem obok siebie 2 samochody do wyboru: Passat 1.9 TDI PD i A4 z tym samym silnikiem, ale multitronic i jestem młody, uwielbiam jazdę itd i zawsze myślałem, że automat jest nudny. Miałem wcześniej przyjemność jeździć A6 3.0 TDI tiptronic i bardzo mi się spodobało, była to moja pierwsza jazda z automatem, wiadomo, wspaniały silnik i wspaniały automat, więc musiało mi się podobać, ale dzięki tej przejażdżce spojrzałem innym okiem na to właśnie A4, bo gdybym nie wiedział, jak się jeździ porządnym automatem, to na to A4 bym nawet nie spojrzał, ale przejechałem się i rozważyłem. Multitronic świetna sprawa, ale i tak wybrałem passka, bo po prostu miał 2 razy mniejszy jest w przebieg i był tańszy kilka tysięcy, ma więcej miejsca w środku, no i trochę wystraszyłem się opini o multitronicu, ale cieszę się, że mimo tego, że byłem takim przeciwnikiem, nie odrzuciłem tej A4 tylko z powodu automatu, ale z innych praktycznych względów Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Antuan Zgłoś #35 Napisano 11 Marca 2009 ...Hej -ja nie jestem szpecem od automatów (choć posiadam już dziewiątego z rzędu) i powiem krótko...jakie ruszanie z dwójki???? -bez względu na położenie lewarka prócz "R" "N" i "P" zawsze pójdzie do przodu(rzecz jasna )..ale zawsze zaczyna od jedynki ..później dwójeczka i tak dalej-nie ma innej opcji w ASB. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stifii Zgłoś #36 Napisano 11 Marca 2009 ...Hej -ja nie jestem szpecem od automatów (choć posiadam już dziewiątego z rzędu) i powiem krótko...jakie ruszanie z dwójki???? -bez względu na położenie lewarka prócz "R" "N" i "P" zawsze pójdzie do przodu(rzecz jasna )..ale zawsze zaczyna od jedynki ..później dwójeczka i tak dalej-nie ma innej opcji w ASB. Widac lipne automaty miales;) Jest w niektorych modelach aut , ze jak ma sie wlaczony tryb zi,owy to startuje z 2:) Np w MB tak jets Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kot_ik Zgłoś #37 Napisano 11 Marca 2009 opel też ma tryb zimowy i po naciśnięciu rusza z 2-ki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
prnd Zgłoś #38 Napisano 10 Stycznia 2010 Olej zimny gęstnieje - tryb zimowy automatycznie wrzuci 2 do ruszania. Co ważne a nie poruszane w poście to wyjazd z zaspy śnieżnej. http://www.prnd.pl/porady-asb/zimowy-tryb-eksploatacji-samochodow-z-asb Wielu użytkowników nawet NOWYCH Audi, VW prosto z salonu przypłaciło to spaleniem skrzyni. Czyli D i gaz do dechy aż wyjedzie. Momentalnie skrzynia dostaje temperatury i już po niej. 90 % awarii skrzyni automat to za wysoka temperatura. Dlatego amerykanie jeżdżą tylko z asb i się cieszą a nie psioczą jak w Polsce. Bo jeżdżą przepisowo czyli wolno. Wyjeżdzamy zblokowaniem np. do 2 badź w trybie manual na 2. A najlepiej jak ktoś nas linką wyciągnie. W 2007 była znan historia kolecia co nowym Audi wpadł w zaspę , wrzucił R i po 2 min próby skrzynia już była w trybie awaryjnym. Wyjechał od razu na lawetę do serwisu - diagnoza "spalona skrzynia" Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robert_touran Zgłoś #39 Napisano 21 Stycznia 2010 od 0,5 roku mam tourana z DSG . nigdy nie byłem za automatami ale od 1 jazdy zmieniłem zdanie . a co do machania wajcha to masz taka opcje +,-. DSG super sprawa auto jedzie jak mała rakieta . polecam spróbować Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ddChavez Zgłoś #40 Napisano 21 Stycznia 2010 A powiedzcie mi czy wyjeżdżanie z zaspy na tak zwaną kołyskę z ASB jest niebezpieczne? Chodzi mi o takie szybkie przełączanie z D na R i odwrotnie żeby rozbujać samochód i wyjechać ze śniegu. Jak to powinno się robić? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach