indi Zgłoś #21 Napisano 21 Marca 2008 jak pytalem kiedys na stacji to mi baba powiedziala ze tym leja ciagniki itp i zebym tegeo nie lal do auta...jak teraz czytam ze sie zmienia gestosc przez noc to strach sie bac! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Preziu Zgłoś #22 Napisano 21 Marca 2008 Wczoraj o to pytalem na stacji ORLEN, pracownik powiedzial mi po cichu zebym sobie lepiej darowal, jest tansze to paliwo ale fura pali wiecej wiec na jedno wychodzi. Przytoczyl tez sytuacje gdy klient podechal kilkoma swoimi ciezarowkami zatankowal kilka tysiecy litrow a potem bral normalne paliwo, bo samochody palily wiecej. Do starych diesli to sie moze nadaje ale ja do swojego sie boje tego zalac Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość akrzysiek Zgłoś #23 Napisano 13 Czerwca 2008 no baba na stacji ma powazna wiedze w tym temacie. A VW w instrukcji pisze zeby lac ON ct49 albo biodiesel (silniki 1,9 90KM,110KM,115KM i 150KM). Ja poki co leje i roznic nie widze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kubek Zgłoś #24 Napisano 13 Czerwca 2008 No tak w pełni się zgadzam z kolegą Krzyśkiem.Tylko słyszałem że w polskich instrukcjach obsługi np. do polo nie piszą że można biodiesel lać a w niemieckich już tak.Ciekawe kto za tym stoi.Widziałem też audi A6 2.5TDI 180KM z instalacją na czyst lub zużyty olej śmiga koleś na tym już kilkadziesiat tys. km i silnik chodzi jak pszczółka tylko trochę tego więcej pali do 10% więcej niż ropy i śmierdzi frytami a moc ta sama co na ON. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
danzuza1 Zgłoś #25 Napisano 18 Lipca 2008 Wczoraj o to pytalem na stacji ORLEN, pracownik powiedzial mi po cichu zebym sobie lepiej darowal, jest tansze to paliwo ale fura pali wiecej wiec na jedno wychodzi.Przytoczyl tez sytuacje gdy klient podechal kilkoma swoimi ciezarowkami zatankowal kilka tysiecy litrow a potem bral normalne paliwo, bo samochody palily wiecej. Do starych diesli to sie moze nadaje ale ja do swojego sie boje tego zalac Tak dokładnie to prawda.Nalałem i na próbę przejechałm 3000km. Jeżdzę MAN 460 KM . Więc powiem krótko,jak było jeszcze 50/50 z ropą to jeszcze jak cie mogę ale potem norma +5 litr na sto a na górkach z pełnym ładunkiem to wyprzedzali mnie wszyscy.Więc to tylko złudna oszczędność bo jak się policzy to wychodzi jeszcze drożej jak normalny ON ZAKŁADAJĄC ŻE SIE MOTOR NIE ROZSYPIE.W pkw jest może trudniej to wyczuć że muli ale naprawdę NIE POLECAM. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zundapp750 Zgłoś #26 Napisano 3 Stycznia 2009 Witam ! mam do was takie pytanie, byłem dzisiaj na cpn po paliwo i zauważyłem że na jednym z dystrybutorów jest wywieszona informacja ( UWAGA PALIWO Z BIOESTRAMI ) w związku z tym mam pytanie co się stanie gdy zatankuję takie paliwo do samochodu ( paliwo 95 z Bioestrami ) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Majcin Zgłoś #27 Napisano 3 Stycznia 2009 Witam ! mam do was takie pytanie, byłem dzisiaj na cpn po paliwo i zauważyłem że na jednym z dystrybutorów jest wywieszona informacja ( UWAGA PALIWO Z BIOESTRAMI ) w związku z tym mam pytanie co się stanie gdy zatankuję takie paliwo do samochodu ( paliwo 95 z Bioestrami ) szukaj szukajka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamchem Zgłoś #28 Napisano 3 Stycznia 2009 Witam ! mam do was takie pytanie, byłem dzisiaj na cpn po paliwo i zauważyłem że na jednym z dystrybutorów jest wywieszona informacja ( UWAGA PALIWO Z BIOESTRAMI ) w związku z tym mam pytanie co się stanie gdy zatankuję takie paliwo do samochodu ( paliwo 95 z Bioestrami ) Z tego co mi wiadomo to nie ma czegoś takiego jak paliwo 95 z bioestrami. Bioester jest dla silników diesela, a nie dla benzyniaków. Alternatywą dla benzyny jest miesznka benzyny i alkocholu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Majcin Zgłoś #29 Napisano 3 Stycznia 2009 Z tego co mi wiadomo to nie ma czegoś takiego jak paliwo 95 z bioestrami. Bioester jest dla silników diesela, a nie dla benzyniaków. Alternatywą dla benzyny jest miesznka benzyny i alkocholu. może się nie znam a estry to co to są jak nie alkohole:?: do PB też dodają Bioestry i szybciej nie zobaczysz że takie coś jest w Pb bo jest to żółte , w dieslu od razu widać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawekm65 Zgłoś #30 Napisano 3 Stycznia 2009 Nic się nie stanie. Będziesz jeździł dalej. Podpytaj starszych to odpowiedzą, że kiedyś dodawało się denaturatu do benzyny by związał wodę i jeżdżono bez problemów, a za komuny można było dostać benzynę z alkoholem czyli po obecnemu BIOPALIWO. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamchem Zgłoś #31 Napisano 4 Stycznia 2009 może się nie znam a estry to co to są jak nie alkohole:?:do PB też dodają Bioestry i szybciej nie zobaczysz że takie coś jest w Pb bo jest to żółte , w dieslu od razu widać I tu się mylisz estry to nie alkohole. Wg. encyklopedii PWN "estry, związki org., pochodne kwasów (org. lub tlenowych kwasów nieorg.) i alkoholi lub fenoli; rozpowszechnione w przyrodzie: oleje, tłuszcze, woski naturalne, także otrzymywane syntetycznie; stosowane m.in. jako rozpuszczalniki, substancje zapachowe, w przemyśle spoż., tworzyw sztucznych." A co do biopaliw to jestem za i sam ich używam, nie stwierdzam żadnych ubocznych skutków ubocznych, zwyczajna eksploatacja- w zeszłym roku zalałem do autka ponad 2000l. tego paliwa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grzywka1982 Zgłoś #32 Napisano 6 Lutego 2009 dzisiaj sprawdze biopaliwo. wkrotce dam wam znac co to za wynalazek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KKKW Zgłoś #33 Napisano 7 Lutego 2009 (edytowane) Mam Paska b5 z silnikiem AFN -110KM. Od dłuższego czasu tankuję bioester 100 i praktycznie nie widzę różnicy. W instrukcji mojego samochodu (nie mylić z reklamą paliwa) jest napisane, że mój Passat, jak najbardziej, może być zasilany biopaliwem. Trochę czytałem o tym i najwięcej krytykują to paliwo ci, którzy na nim nie jeżdżą. Jedna uwaga, jeżeli ktoś ma starszy samochód, to trzeba szybciej wymienić filtr paliwa, bo może się zdarzyć, że po zalaniu biodiesla, samochód może tracić moc na skutek zapychania się filtra. Bioester działa jak olej syntetyczny - rozpuszcza wszelkie gówno, które odłożyło się gdzieś w układzie. Z tego co wiem, nie można go, również, stosować w samochodach z filtrem cząstek stałych, ale tam i olej silnikowy powinien mieć odpowiednie oznaczenie. Jeszcze jedno, kierowcy służbowych samochodów mają problemy ze zbytem "nadwyżek" tego paliwa, więc wmawiają swoim pracodawcom, że to szajs. Pamiętajcie tankując olej napędowy na stacjach o największej renomie nigdy się nie wie, czy to nie jest przerobiony opał. Tego nie wiedzą nawet właściciele stacji. Ilość opału sprowadzanego do kraju jest wielokrotnie większa jak możliwości wszystkich pieców, więc co się z nim dzieje? Edytowane 15 Marca 2009 przez KKKW Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skcrack Zgłoś #34 Napisano 7 Lutego 2009 Ja tam wiem jedno na temat bio - auto więcej pali, a przynajmniej scania Koledze szef kazał w zeszłym roku tankować bio. Scania 114 380KM spalała dotychczas ok 32 litrów zwykłego ON, z spalanie bio wynosiło w granicach 40 litrów. Pozorna oszczędność. Dodatkowo wyraźnie odczuwalny spadek mocy. Miałem szczęście że mój szef nie miał takich głupich pomysłów Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
aardvark Zgłoś #35 Napisano 7 Lutego 2009 (edytowane) działa jak olej syntetyczny - rozpuszcza wszelkie gówno, które odłożyło się gdzieś w układzie taa... w moim gargamelu rozpuścił też przewody przelewowe Edytowane 7 Lutego 2009 przez aardvark Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dariusz72 Zgłoś #36 Napisano 24 Lipca 2010 Autko kupiłem tydzień temu, lałem do niego ON i zaczęło mi przeciekać. Nie wiem czy poprzedni właściciel bawił się w biopaliwo. Podobno Bio strasznie wysusza wszelakie uszczelki, nie wiem nie lałem. Jest to zdanie osób jeżdżących Tirami. Mechanik wywalił mi cenę 600 zł za wymianę Oringu bo mówi, że ciężko się tam dostać. Można to zrobić taniej? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
indi Zgłoś #37 Napisano 24 Lipca 2010 ales sobie wybral watek... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
olek_wroc Zgłoś #38 Napisano 24 Lipca 2010 Jeżeli chodzi o bioester to naprawdę odradzam ten wynalazek. Widziałem pompę wtryskową i same wtryski z auta, które zrobiło na bio kilkanaście tys km i w środku pompy była masakra... tworzy się dziwny twardy nalot, a i końcówki wtrysków nadawały mocno się na tym wynalazku dobiły i konieczna była ich wymiana. Poza tym zmienna geometria bardzo szybko się na tym zapieka nawet przy dynamicznej jeździe. Oszczędność wirtualna bo jest większe spalanie, a moc mniejsza pomijając fakt, że od auta śmierdzi jak od frytkownicy;p Podsumowując bioester nadaje się do starych diesli które pojadą na wszystkim np. stare silniki mercedesa albo stare ciężarowe;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach