Gość artur1975 Zgłoś #1 Napisano 3 Stycznia 2009 mam problem wieje mi zimne powietrze z nagrzewnicy w passacie b3 z 93 roku,dzieje sie tak gdy auto jezdzi wolno to znaczy nawet po dlugiej wolnej jezdzie po miescie caly czas bedzie wialo zimne powietrze z nagrzewnicy a gdy auto sie rozpedzi do okolo 100 km/h to wtedy bedzie grzalo ale gdy zwolni to znowu zimne POMOCY LUDZIE PORADZCIE MI COS FACHOWEGO CO SIE DZIEJE a dodam tylko ze węże ktore wchodza do nagrzewnicy są cieple a w srodku wieje zimno Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zdun_VW Zgłoś #2 Napisano 3 Stycznia 2009 Obstawiał bym na coś przy sterowaniu nawiewem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
toldek1 Zgłoś #3 Napisano 3 Stycznia 2009 A silnik jest dogrzany? ma optymalną temperaturę? może termostat jest cały czas otwarty, wtedy przy większych obrotach temperatura rośnie i jako tako grzać będzie na niskich obrotach wtedy lichutko. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #4 Napisano 4 Stycznia 2009 Przecież pisze że węże które wchodzą do nagrzewnicy są ciepłe. Jak włączasz nawiew na poszczególnych biegach to jakaś zmiana następuje (w czasie jazdy i na postoju)? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
toldek1 Zgłoś #5 Napisano 4 Stycznia 2009 Owszem pisze i co z tego, dla jednych ciepłe to będzie np.80 stopni dla innych 40, a przy 40 stopniach i przepływie powietrza do nagrzewnicy -2 stopnie to ciepłem dmuchać nie będzie!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawekm65 Zgłoś #6 Napisano 4 Stycznia 2009 Na wężach do nagrzewnicy jest zainstalowany zawór trójdrożny, który lubi się zamulać i wtedy nagrzewnica nie grzeje. Wystarczy go wywalić i jest OK. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #7 Napisano 4 Stycznia 2009 A jakie ten zaworek ma zadanie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zdun_VW Zgłoś #8 Napisano 4 Stycznia 2009 Na wężach do nagrzewnicy jest zainstalowany zawór trójdrożny, który lubi się zamulać i wtedy nagrzewnica nie grzeje. Wystarczy go wywalić i jest OK. Pierwsze słysze.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
herflik-00 Zgłoś #9 Napisano 4 Stycznia 2009 Witam To jest cos w rodzaju termostatu. Jak silnik jest zimny to nie puszcza płynu na nagrzewnice. To chyba montowali jako opcja bo jedne paski to mają inne nie. W moim było ale wywaliłem jakos z rok temu i nic zlego sie nie dzieje ... tylko szybciej zaczyna leciec cieple powietrze z nawiewu. Na forum golfa polecają wywalić ten wynalazek. herflik-00 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
monter Zgłoś #10 Napisano 4 Stycznia 2009 Wiele razy widziałem taki zaworek/termostat, było toto w moim poprzednim pasku - wywaliłem - szybciej się rozgrzewał. Najwięcej tego było w golfach 2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość lechus Zgłoś #11 Napisano 5 Stycznia 2009 Ja po prostu wymieniłem nagrzewnicę, termostaty i problem się rozwiązał. Tyle, że u mnie grzało tylko podczas stania w korku i nie dogrzewał się też silnik. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
carere Zgłoś #12 Napisano 16 Stycznia 2009 Witam koledzy, jeżdżę paskiem 1.9TDI 115KM, 2000r. Mówicie o tym zaworku (termostacie)na wężach, gdzie go szukać bo mam też problem z ogrzewaniem, z chęcią go wywale jak go znajdę, proszę o posty w tej sprawie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kyko passat b3 Zgłoś #13 Napisano 16 Stycznia 2009 witam ja mam taki sam problem tylko u mnie się tak zaczęło dziać jak zmieniłem nagrzewnice bo mi oryginalna pękła ma postoju tylko zimne leci a jak sie jedzie powyżej 60 to cieple zaczyna lecieć nie wiem dlaczego tak sie dzieje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
yacek71 Zgłoś #14 Napisano 16 Stycznia 2009 A ja proponuje dokładnie przyjrzeć się wszystkim wężom od płynu chłodzącego, szczególnie tym cienkim. Miałem u siebie taki przypadek, że przytkał się cienki wężyk o średnicy 3mm. Przy sprawdzaniu powietrzem niby było wszystko ok ale podczas sprawdzenia cienkim gwoździem wypadł kawałek brudu, który skutecznie go zatykał. A objaw miałem taki, że nie grzało w aucie na postoju i przy wolnych obrotach do ok 1500. Jak jechałem to ogrzewanie było. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
copper Zgłoś #15 Napisano 18 Grudnia 2009 A ja proponuje dokładnie przyjrzeć się wszystkim wężom od płynu chłodzącego, szczególnie tym cienkim. Miałem u siebie taki przypadek, że przytkał się cienki wężyk o średnicy 3mm. Przy sprawdzaniu powietrzem niby było wszystko ok ale podczas sprawdzenia cienkim gwoździem wypadł kawałek brudu, który skutecznie go zatykał. A objaw miałem taki, że nie grzało w aucie na postoju i przy wolnych obrotach do ok 1500. Jak jechałem to ogrzewanie było.Pozdrawiam. podejrzewam ze to waz ktory idzie od bloku do zbiorniczka czy mam racje? a moze sa inne przewody o sr 3mm o ktorych jeszcze nie wiem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Matisim Zgłoś #16 Napisano 18 Grudnia 2009 ja w golfie wymieniłem pompe niestety na uzywke i ogrzewanie sie bardzo pogorszyło- wymien pompe i te zaworki jak poprzednicy mówią. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
charbi Zgłoś #17 Napisano 18 Grudnia 2009 miałem podobny problem w golfie II 16TD, zaczęła mi ciec nagrzewnica, wymieniłem ją na nową (ale nie oryginalną) i w efekcie auto grzało tylko na wyższych obrotach silnika, jeżdżąc po mieście miałem zimno, wymiana na oryginalną nagrzewnicę rozwiązała problem innym problemem mogą być klapki które sterują ciepłym i zimnym powietrzem, są to blaszane płytki pokryte specjalną gąbką która z biegiem lat potrafi się po kawałku odrywać i przepuszczać zimne powietrze do wnętrza auta Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darekert Zgłoś #18 Napisano 19 Grudnia 2009 mam podobny problem. a wszystko zaczęło się po wymianie uszczelki pod głowicą. Termostat nowy. Nagrzewnica grzeje ale bardzo słabo. Co to może być? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
copper Zgłoś #19 Napisano 19 Grudnia 2009 ja w golfie wymieniłem pompe niestety na uzywke i ogrzewanie sie bardzo pogorszyło- wymien pompe i te zaworki jak poprzednicy mówią. nie mam zadnych zaworkow nagrzewnica mysle ze nie ma nic do tego bo skoro grzeje na wyzszych obrotach to znaczy ze grzeje ta zepsuta nie grzala mi wcale wiec o ktore wezyki chodzi??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach