TOMEK_VR6_1984 Zgłoś #61 Napisano 13 Listopada 2013 Dziękuję kolego za szybka odpowiedź. Tylko, że ja już mam wszystko rozkręcone Jest jakiś sposób, żeby teraz sprawdzić co działa a co nie działa? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kzarczyn Zgłoś #62 Napisano 13 Listopada 2013 W klimatroniku sterowanie klapami jest podciśnieniowe. Na środku zdjęcia jest takie czerwone coś do którego dochodzą rurki, jest to zawór do sterowania klapami. Odepnij rurki i podłącz podciśnienie do każdego i będziesz widział który wężyk jest od której klapy i czy siłowniki pracują. Ewentualnie elektrycznie sprawdź na krótko czy na podpiętym podciśnieniu chodzi to co trzeba. Zawór można wyczyścić, ewentualnie wymienić. Jeżeli to nie zawór to tylko sterownik, bo nic tam po drodze nie ma. Podciśnienie do testów można najprościej wytworzyć dużą strzykawką np. 160ml. Z podpięciem elektrycznym zawory trzeba potestować, bo nigdzie nie ma schematu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
TOMEK_VR6_1984 Zgłoś #63 Napisano 13 Listopada 2013 Dzięki wielkie kolego najpierw uruchomię strzykawkę i zobaczę czy klapy się otwierają Co do sprawdzenia na krótko to nie wiem czy dam rade ponieważ nie chcę dac napięcia nie tam gdzie trzeba i coś uszkodzić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kzarczyn Zgłoś #64 Napisano 13 Listopada 2013 Zawór to jest po prostu zestaw elektromagnesów. Kilka elektromagnesów z jedną wspólną końcówką. Wystarczy podać 12V na dwa piny i zlokalizować który pin jest wspólny. A potem mając wspólny testować czy chodzą wszystkie elektromagnesy. Z akumulatorem to bym nie testował. Najlepszy byłby zasilacz 12V z ograniczeniem prądowym. W domowych warunkach można go zastapić zasilaczem od anteny telewizyjnej, ma on wydajność 0,1A co w zupełności wystarczy a w przypadku zwarcia widać jak gaśnie dioda w zasilaczu. Jak złożysz deskę to już nie będzie jak podejść do tego zaworu, bo jest za mało miejsca. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
TOMEK_VR6_1984 Zgłoś #65 Napisano 13 Listopada 2013 Krzysiek sprawdziłem strzykawką tak jak mi doradziłeś i chodzą wszystkie klapy. Tylko nie ma reakcji jak podłączam ją do czarnego węża, ale on pewnie podaje ciśnienie z jakiejś pompy głównej do rozdzielacza. Są natomiast jeszcze 3 klapy- te największe, które nie są sterowane wężami podciśnienia tylko... właśnie nie mam pojęcia czym. Je podejrzewam o to, że nie leci powietrze na nogi ani na szybę bo one za to odpowiadają. Idę szukać zasilacza JAk zlokalizuję wspólny pin? Po czym to poznam? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #66 Napisano 13 Listopada 2013 Są natomiast jeszcze 3 klapy- te największe, które nie są sterowane wężami podciśnienia tylko... właśnie nie mam pojęcia czym. są to klapy sterowane elektrycznie. dlatego pisałem o samodiagnozie... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
TOMEK_VR6_1984 Zgłoś #67 Napisano 13 Listopada 2013 Znalazłem przyczynę Silniczek od sterowania klapą się popsuł. Nie wiecie, czy można taki dokupić w ASO? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #68 Napisano 13 Listopada 2013 TUTAJ kuknij. Ja bym rozebrał silniczek, ocenił stan ścieżek i jakoś je zregenerował, może klejem do regeneracji podgrzewania szyb lub czymś podobnym.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #69 Napisano 13 Listopada 2013 ten gościu ma silniczki: http://forum.vw-passat.pl/members/38450-adam0707 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
TOMEK_VR6_1984 Zgłoś #70 Napisano 14 Listopada 2013 Dziękuję wszystkim bardzo za pomoc. Sam nie dałbym rady. Wczoraj kupiłem na allegro cały moduł z silniczkiem i tylko podmienię. Stary zostawię i w wolnym czasie wymienię silniczek na nowy. Parę zdań na przyszłość dla osób, które będą zmagały się z tematem rozbioru deski rozdzielczej w celu naprawy układu ogrzewania. Podsumowując jeżeli ma ktoś klimatronic i nie działa mu nadmuch na szyby i na nogi to jest to najprawdopodobniej związane z zepsutym silniczkiem elektrycznym od sterowania klapą lub zblokowaniem klapy (mało prawdopodobne- nie ma co jej zblokować). Jeżeli nie działa komuś rozdzielacz nawiewu szyby/nogi to będzie to związane z klapą która sterowana jest podciśnieniem wężem czarno-żółtym i czarno-zielonym z głównego rozdzielacza (możliwe, że spadł wężyk lub całkowicie padła pompa nic innego wg mnie nie ma do popsucia). Główna klapa zamykająca obieg w samochodzie na wewnętrzny jakby coś jest sterowana również podciśnieniem wężem czarno-białym, a za klapę sterującą powietrzem z nagrzewnicy i z dworu (ciepło/zimno) odpowiada drugi silniczek elektryczny. To tyle z moich obserwacji. Z chęcią pomogę jak ktoś będzie miał podobną usterkę. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość stiliusz Zgłoś #71 Napisano 14 Listopada 2013 czasem tak sie dzieje jak opornik padnie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #72 Napisano 14 Listopada 2013 czasem tak sie dzieje jak opornik padnie może na przyszłość cytuj do czego pijesz... bo na pewno nie do ostatniego kotleta w tym wątku... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cycek Zgłoś #73 Napisano 23 Stycznia 2018 Witam Mojemu Ojcu przestały dmuchać nawiewy i mam problem ze zlokalizowaniem opornicy ,więc proszę o pomoc. Passat B4 kombi 1,9tdi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waski1 Zgłoś #74 Napisano 26 Stycznia 2018 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach