davidd90 Zgłoś #1 Napisano 26 Grudnia 2008 Witam! Szukałem, czytałem i nie znalazłem odpowiedzi w innych postach. Sprawa wygląda tak: Wskaźnik pokazywał cały czas 70stopni, po prostu nie działał. Zmierzyłem rezystancję tego wskaźnika i okazało się, że on wogóle nie ma rezystancji, więc poprawiłem luty i udało się, jest obwód. Złożyłem, włączam zapłon a wskaźnik na max do góry na zimnym silniku, więc wymieniłem czujnik temperatury. Wskaźnik na zimnym i na ciepłym silniku znów jest na 70stopni, jeśli zewrę kabelki przy czujniku to wskaźnik leci do góry. Więc wymieniłem termostat i dalej to samo. Co może być przyczyną? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
souler Zgłoś #2 Napisano 26 Grudnia 2008 jakie kombinacje alpejskie. zamiast termostat zmienic to kombinujesz z czujnikami i pewnie takimi po 30zl, z ktorych 1/10 pokazuje dobrze. poza tym zeby zmierzyc rezystancje trzeba wiedziec ktore piny, a jesli mowisz, ze wskazanie bylo 70 stopni, a tobie pokazalo brak oporu to juz na 100% jestem pewny, ze zle mierzyles. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #3 Napisano 26 Grudnia 2008 jeśłi wyłączysz zapłon to wskazówka opiera się o kołek czy wisi trochę wyżej? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
davidd90 Zgłoś #4 Napisano 26 Grudnia 2008 jesli mowisz, ze wskazanie bylo 70 stopni, a tobie pokazalo brak oporu to juz na 100% jestem pewny, ze zle mierzyles. Dobrze mierzyłem, miałem rozebrany cały licznik i wskaźnik wyciągnięty z płytki licznika, i po poprawieniu zimnego lutu pojawiła się rezystancja, dokładnie nie pamiętam jakie było wskazanie ale 63 ale nie pamiętam czego, czy kilo czy mega... A 70stopni to najniższa wartość w tym liczniku czyli wogóle nie drgnęła. jeśłi wyłączysz zapłon to wskazówka opiera się o kołek czy wisi trochę wyżej? Opiera się o kołek, ale jeśli zewrę styki przy czujniku to wskazówka idzie na max. Dodam jeszcze, że wcześniej świece żarowe grzały ok 6s na zimnym i na gorącym silniku. Po wymianie czujnika świece na ciepłym silniku grzeją ok 1s, czyli czujnik jest sprawny... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
traba Zgłoś #5 Napisano 26 Grudnia 2008 A czy przypadkiem nie masz dwuch czujnikow w silniku. Jeden od swiec drugi od wskanika?? Takie rozwiazanie jest w silniku 1.8 RP, sa dwqa niebieski i czarny. Niebieski byl do komputera i od powiadal za ssanie i pogrzewanie kolektora a czarny za pomiar na zegarach. O ile nie pokrecilem kolejnosci. I nie zwieraj na krotko bo upieczesz wskanik. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
souler Zgłoś #6 Napisano 27 Grudnia 2008 ma jeden czujnik 4-pinowy. numer 068... koszt ok. 90zl w aso. termostat wahler koszt 25-30zl. radze zmienic termostat, bo bedziesz mial 70 non stop. kwestia poprawiania zimnych lutow - poprawic wszystkie jakie widac na plytce i spokoj na lata. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
davidd90 Zgłoś #7 Napisano 27 Grudnia 2008 ma jeden czujnik 4-pinowy. numer 068... koszt ok. 90zl w aso. termostat wahler koszt 25-30zl. radze zmienic termostat, bo bedziesz mial 70 non stop. kwestia poprawiania zimnych lutow - poprawic wszystkie jakie widac na plytce i spokoj na lata. Poprawiłem wszystkie luty, także mam spokój Termostat i czujnik jest nowy i dalej nie drgnie Dziwna sprawa, ale może wy macie jakiś pomysł co jest nie tak? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zdun_VW Zgłoś #8 Napisano 27 Grudnia 2008 A gdzie kupiłes czujnik I jakiej firmy masz termostat Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
traba Zgłoś #9 Napisano 27 Grudnia 2008 Hmm jesli jest jeden no to nie wiem, sprawdz termostat. Jak z rana zapalisz zimny silnik to podnies maske i zobacz kiedy ci sie robi cieply waz co biegnie an chlodnice. Jesli waz sie nagrzewa wraz z silnikiem to masz walniety termostat. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
davidd90 Zgłoś #10 Napisano 27 Grudnia 2008 W tym sęk, że termostat otwiera się jak jest ciepły silnik, nie wiem dokładnie jaja jest temp. silnika w momencie otworzenia się termostatu, ale gdy termostat się otworzy, to wąż jest gorący. A czujnik kupiłem w sklepie z częściami dokładnie "classic 3+" Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bodek 40 Zgłoś #11 Napisano 27 Grudnia 2008 pomocy!!! Mam paska 2002 1.8T silnik AWT po podłączeniu do kompa stwierdzono walnięty czujnik temp. płynu. Po zakupieniu w ASO VW i wymianie przez mechanika bez zmian. Wskażnik podnosi się,to opada, to znowu do góry by z temp.90st. nagle spaść na np.na 50st.gdzie jest gniazdo na ten czujnik.W bloku z tyłu silnika w grodzi? czy tak jak wymienił go mechanik na dole chłodnicy w rurze gumowej. Po wymianie tego czujnika włącza sie bez sensu wentylator klimy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #12 Napisano 27 Grudnia 2008 davidd90, słabo szukałeś niestety. po 1 wiedziałbyś żeby nie kupować zamiennika czujnika temperatury, bo niestety podróbki są gówno warte. Poza tym jaki kolor ma pasek na czujniku? Czy odpowietrzałeś układ po wymianie? Jaką temperaturę mają węże chłodnicy po ok. 20 min jazdy? Sprawdź też drożność cienkiego wężyka wchodzącego do zbiornika wyrównawczego. bodek 40 proponuję poszukać w odpowiednim dziale Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bodek 40 Zgłoś #13 Napisano 27 Grudnia 2008 davidd90 o jakich ty zamiennikach piszesz. Przeczytaj wontek. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
traba Zgłoś #14 Napisano 28 Grudnia 2008 Waz powinien byc zimny do momentu otwarcia termostatu, dopiero sie cieply zrobi jak sie termostat otworzy. Tak mi cos zaswitalo, choc nie jestem pewien. Robilem podobny problem w Audi 90 kumpla. Padl tam stabilizator napiecia na tablicy zegarow. Tylko ze jemu wariowaly wskaniki temp. wody i pailwa. Raz bylo zero raz max. Najlepiej jak bys swoje wskazniki gdzies sprawdzil i wstawil do siebie napewno dzialajace. To bys wiedzial gdzie szukac. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Variant Zgłoś #15 Napisano 28 Grudnia 2008 Witam ja mam taki problem ze wogule wskaźnik mi nie dziala nie mialem kabelkow( byly poukrecane) dalem popodlaczalem i dalej nie ma nie wskazuje temperatury silnika który czujnik jest od wskaźnika?? to w silniku 1.6 TD pas B3 i wskaźnik świec zarowych tez nie dziala Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
davidd90 Zgłoś #16 Napisano 28 Grudnia 2008 davidd90, słabo szukałeś niestety. po 1 wiedziałbyś żeby nie kupować zamiennika czujnika temperatury, bo niestety podróbki są gówno warte. Poza tym jaki kolor ma pasek na czujniku? Czy odpowietrzałeś układ po wymianie? Jaką temperaturę mają węże chłodnicy po ok. 20 min jazdy? Sprawdź też drożność cienkiego wężyka wchodzącego do zbiornika wyrównawczego. Układ był odpowietrzony. A temp zmierzę jak wyklepię passacika Ale wielkie dzięki za pordy. Złoże, pomierzę i wtedy dam znać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
traba Zgłoś #17 Napisano 28 Grudnia 2008 Sprawdź też drożność cienkiego wężyka wchodzącego do zbiornika wyrównawczego. Mi sie grzal silnik jak sie zapchal ten wezyk, ale ja mialem bezyne wiec moze jest innaczej Kolego bodek 40 jak ci wskaznik skacze do gory to rozumiem ze pokazuje wlasciwa warotosc temperatury, a wskaznik paliwa pokazuje dobrze?? A moze ci sie przewodzik co od czujnika do masy biegnie gdzies poluzowal i raz sobie styka raz nie, lub gdzies przewod zlamany. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafaC Zgłoś #18 Napisano 18 Lipca 2012 Witam. U mnie sprawa wygląda następująco. Gdy pod czas jazdy wskazówka już jest na 90st to po jakiejś chwili opadnie do 0st po czym znowu wskoczy na 90st i tak w koło. Od czego zacząć poszukiwania przyczyny? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #19 Napisano 19 Lipca 2012 Od czego zacząć poszukiwania przyczyny? od działu b5... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
traba Zgłoś #20 Napisano 19 Lipca 2012 od działu b5... Najłatwiej będzie od VAGa zacząć a później poszukać porady. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach