Sleman Zgłoś #1 Napisano 22 Grudnia 2008 Witam koledzy, dziś wracając z pracy stojąc w niedużej kolejce na światłach poczułem woń, a wręcz smród spalenizny lub ropy (coś na pograniczu), kolega na CB stojący zaraz za mną powiedział mi, że z rury wydechowej wychodzą kłęby dymu. Silnik nie był przegrzany temperatura ok. 90, wszystko w normie. Przyjechałem do garażu odczekałem chwilkę i powierzchownie sprawdziłem nic nie cieknie pod autem sucho, silnik pracuje równo a ten smród nadal pozostał już bez dymu. Piszę ten wątek bo jutro wybieram się w dłuższą trasę i szczególnie zależy mi na jakiejś sugestii. Jutro tak czy tak dam rano samochód zaprzyjaźnionemu mechanikowi do przeglądu. Czy miał ktoś kiedyś taką sytuację z 3BG z silnikiem 1.9 TDI lub innym dieslem? Jeżeli tak proszę o pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Slay Zgłoś #2 Napisano 22 Grudnia 2008 Prawdopodobnie turbina się kończy... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ja456 Zgłoś #3 Napisano 22 Grudnia 2008 Ja tak miałem w 2.5TDI jak olej wyciekał właśnie przez turbo i leciał gdzieś na wydech (stąd smród i dym). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
trafyc Zgłoś #4 Napisano 22 Grudnia 2008 tez tak czasem czuje jakis smrod, ale zauwazylem, ze dzieje to sie jak auto lapie mi tryb awaryjny...nie wiem jaki to ma zwiazek, ale wyglada to jakby spaliny nie przechodzily przez turbine, do wydechu tylko wydostawaly sie gdzies bokiem, wiem brzmi to jak abstrakcja:D, ale odciecie turbiny polega chyba na tym ze czesc spalin za pomoca EGR znow zawracana jest do silnika??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sleman Zgłoś #5 Napisano 22 Grudnia 2008 Koledzy, popatrzyłem jeszcze tak na spokojnie pod mache, pasek od alternatora się naderwał, trzyma się na włosku, jutro rano naprawię usterkę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Slay Zgłoś #6 Napisano 22 Grudnia 2008 Przy okazji obejrzyj pasek rozrządu.. zazwyczaj wymienia się je za jednym razem, skoro ten już pęka to ciekawe jak rozrządu się trzyma. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
blade13 Zgłoś #7 Napisano 22 Grudnia 2008 Dokladnie, rozrząd w TDI to ważna rzecz, jak juz sie jeden posypał to warto zajrzeć na drugi. A dlaczego dymiło w sumie? Od tego paska? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
AArti Zgłoś #8 Napisano 22 Grudnia 2008 Witam koledzy, dziś wracając z pracy stojąc w niedużej kolejce na światłach poczułem woń, a wręcz smród spalenizny lub ropy (coś na pograniczu), kolega na CB stojący zaraz za mną powiedział mi, że z rury wydechowej wychodzą kłęby dymu. Silnik nie był przegrzany temperatura ok. 90, wszystko w normie. Przyjechałem do garażu odczekałem chwilkę i powierzchownie sprawdziłem nic nie cieknie pod autem sucho, silnik pracuje równo a ten smród nadal pozostał już bez dymu. Piszę ten wątek bo jutro wybieram się w dłuższą trasę i szczególnie zależy mi na jakiejś sugestii. Jutro tak czy tak dam rano samochód zaprzyjaźnionemu mechanikowi do przeglądu. Czy miał ktoś kiedyś taką sytuację z 3BG z silnikiem 1.9 TDI lub innym dieslem? Jeżeli tak proszę o pomoc. No z samego paska to kłębu dymu nie powstaną. Zacznij sprawdzać stan oleju silnikowego - czy ubywa?! ilnik może być suchy jak pieprz, kiedy turbinka "łyka" olej - oby to nie była ona:( --- scalone --- Przy okazji obejrzyj pasek rozrządu.. zazwyczaj wymienia się je za jednym razem, skoro ten już pęka to ciekawe jak rozrządu się trzyma. A co ma pasek rozrądu do paska osprzętu - ten drugi jest z zupełnie innej mieszaniki(słabszej), a dodatkowo jest narażony na różne zewnętrzne czynniki(woda, błoto, kamienie itp.) Od paska osprzętu do paska rozrządu droga bliska(w komorze silnika), ale daleka jeżeli chodzi o eksploatację. Do rozrządu należy zaglądać przy okazji wymiany -natomiast do innych pasków - kontroluje sie je przy okazji chociażby wymiany oleju(tzw.przeglądu) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sleman Zgłoś #9 Napisano 23 Grudnia 2008 (edytowane) Nie oleju nie bierze, sprawdzam regularnie co 3-4 tygodnie i nie dużo pociągnął. Dzięki za porady, jak pisałem wyżej jadę na kilka dni i prawdopodobnie nie będę miał dostępu do internetu będę po świętach. Edytowane 23 Grudnia 2008 przez Sleman Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Slay Zgłoś #10 Napisano 23 Grudnia 2008 A co ma pasek rozrądu do paska osprzętu - ten drugi jest z zupełnie innej mieszaniki(słabszej), a dodatkowo jest narażony na różne zewnętrzne czynniki(woda, błoto, kamienie itp.)Od paska osprzętu do paska rozrządu droga bliska(w komorze silnika), ale daleka jeżeli chodzi o eksploatację. Do rozrządu należy zaglądać przy okazji wymiany -natomiast do innych pasków - kontroluje sie je przy okazji chociażby wymiany oleju(tzw.przeglądu) Nie potrzebuje wykładu o pasku rozrządu.. zajżeć nie zaszkodzi. Do zdj jedna obudowa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
AArti Zgłoś #11 Napisano 28 Grudnia 2008 Nie potrzebuje wykładu o pasku rozrządu.. zajżeć nie zaszkodzi. Do zdj jedna obudowa. Proponuję zajrzeć też do koła zapasowego - bez urazy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Slay Zgłoś #12 Napisano 30 Grudnia 2008 Żeby w TDI zobaczyć pasek rozrządu to wystarczy odpiąć 3 zapinki i już go widać. Ciśnienie w kole zapasowym też czasami sprawdzam;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
janiks Zgłoś #13 Napisano 30 Grudnia 2008 zobacz post ,,dziwny smród po opuszczeniu auta" Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
blackpirate Zgłoś #14 Napisano 30 Grudnia 2008 (...) Czy miał ktoś kiedyś taką sytuację z 3BG z silnikiem 1.9 TDI lub innym dieslem? Jeżeli tak proszę o pomoc. Ja miałem przygodę generującą podobne zapaszki w kabinie - przewody paliwowe miałem już zdeka sparciałe i paliwko częściowo leciało na silnik - zmiana na nowe rozwiązała problem. Sprawdzić przewody nie zaszkodzi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach