mario19818 Zgłoś #21 Napisano 25 Stycznia 2011 Myśle że co do świstu powietrza to sprawdz sobie sałe orurowanie od turbo do kolektora ssącego jeśli ucieka gdzieś powietrze to auto może wpadać w tryb awaryjny. Panowie czy ktoś powie mi coś odnośnie tych zaworków? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mario19818 Zgłoś #22 Napisano 25 Stycznia 2011 Koledzy a czy ktoś powie mi na temat tych zaworków? Nie chciałbym przepłacać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krystian90 Zgłoś #23 Napisano 25 Stycznia 2011 Witam mam ten sam problem że przy wyprzedzaniu wyłącza się turbo z tym że silnik 1.9 TDi AHU czyli 90km. W komputerze znalazłem olej. Czy to już czas na wymianę turbo ?? czy czyszczenie intercolera ?? Po podłączeniu do laptopa nie ma błędów Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marwitko Zgłoś #24 Napisano 25 Stycznia 2011 Witam mam ten sam problem że przy wyprzedzaniu wyłącza się turbo z tym że silnik 1.9 TDi AHU czyli 90km. W komputerze znalazłem olej. Czy to już czas na wymianę turbo ?? czy czyszczenie intercolera ?? Po podłączeniu do laptopa nie ma błędów najprostsze rozwiazanie ,zrobic logi i bedzie jasne, po co kase marnowac. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lipuszak Zgłoś #25 Napisano 26 Stycznia 2011 Witam,w moim passacie,że po pierwszym odpaleniu nie chce wchodzić na obroty do 2500 a dalej jakby się odetkał i normalnie wkręca cię na obroty,i jeszcze jakby był trochę słabszy bo nie mogę przekroczyć 120 km/h.Co to może być za przyczyna .Pozdrawiam może być zblokowany zawór turbiny, miałem już tak 2 razy, za pierwszym razem mechanik odblokował mi ten zawór, po pól roku znów to samo, podczas wyprzedzania daje gazu a autko traci moc, a że gościu jadąc 80 i jak go wyprzedzałem do 110 cisnął to z powodu braku mocy nie dałem rady go wyprzedzić, bo ledwo od 100 przyśpieszał, za drugim razem wymieniłem zawór turbiny, w 90 KM kosztuje około 130-150 zł, w 110 KM już około 500 zł ogólnie to jak auto nie ma mocy to powody zazwyczaj są 3: przepływomierz, zapieczona turbina, zblokowany zawór turbiny, sama turbina bardzo rzadko siada Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marwitko Zgłoś #26 Napisano 26 Stycznia 2011 ogólnie to jak auto nie ma mocy to powody zazwyczaj są 3: przepływomierz, zapieczona turbina, zblokowany zawór turbiny, sama turbina bardzo rzadko siada jesteś w błedzie ,turbina terz siada, a najlepiej to widac na logach ,wymiana po kolei, to leczenie, az sie trafi co to, a kasa nie mała Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
norzie Zgłoś #27 Napisano 27 Stycznia 2011 Witam,mam pytanie nie wiem czy w temacie ,ale zauważyłem w moim passsacie ,że przy jednoczesnym naciśnięciu pedału hamulca i gazu w kręca sie tylko do 2500 .Pisałem wcześniej ,że przy pierwszym uruchomieniu właśnie słabo wkręca się na obroty do 2500 a potem jak by go odetkało i jest ok. ale nie mogę przekroczyć 120 km/h.Poszedłem tym tropem jak pisaliście ,że kierowniczki zapieczone ale podobno ja mam to zwykle turbo ,silnik 1,9 90 km AHU,jutro odstawiam do mechanika ,zobaczymy czy znajdzie przyczynę .jak ktoś może z kolegów coś doradzić to z góry dziękuje.Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Desper Zgłoś #28 Napisano 27 Stycznia 2011 ahu nie ma kierowniczek - wróżąc z fusów, obstawiałbym przepływomierz logi prawdę Ci powiedzą Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Merc23 Zgłoś #29 Napisano 27 Stycznia 2011 Witam w moim przypadku spadek mocy przy wyprzedzaniu powodowal przeplywomierz powietrza ,gdy stracil moc poprostu nie gaszac silnika go odpialem i odrazu bylo lepiej nawet klimatyzacja zaczela lepiej chodzic pozniej tylko kwestia kupna nowego i po klopocie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
norzie Zgłoś #30 Napisano 30 Stycznia 2011 Witam,już śmiga jak dawniej .Wymieniłem zaworek od turba i coś tam było z przewodami podciśnienia tak mi powiedział mechanik, narazie jest ok.pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KrisT Zgłoś #31 Napisano 30 Stycznia 2011 (edytowane) cyt:" Witam w moim przypadku spadek mocy przy wyprzedzaniu powodowal przeplywomierz powietrza ,gdy stracil moc poprostu nie gaszac silnika go odpialem i odrazu bylo lepiej nawet klimatyzacja zaczela lepiej chodzic pozniej tylko kwestia kupna nowego i po klopocie" obys sie nie zdziwił ze na darmo kupowałeś przepływke..... odpinajac ją ecu wchodzi w tryb awaryjny nieco inny a nizeli przy notlaufie.... co spowodowało utrate mocy sprawdza się vagiem, tam wszystko widac... Norbert ahu nie ma kierownic turbiny ale ma za to zawór upustowy ktory sie tez zapieka... Edytowane 30 Stycznia 2011 przez KrisT Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Merc23 Zgłoś #32 Napisano 31 Stycznia 2011 obys sie nie zdziwił ze na darmo kupowałeś przepływke..... odpinajac ją ecu wchodzi w tryb awaryjny nieco inny a nizeli przy notlaufie....co spowodowało utrate mocy sprawdza się vagiem, tam wszystko widac.. Nie mam jak narazie od pol roku problemow ,takze trafione.Opisalem przyklad jak ja to stwierdzilem bez vaga,i twierdze ze zrobic taki maly test po spadku mocy nie zaszkodzi jak niemasz vaga pod reka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomluk84 Zgłoś #33 Napisano 31 Stycznia 2011 zanim zaczniecie wymieniać zaworki, czyścić, wykręcać, regenerować turbo, kupować przepływki, wymieniać silniki, płakać itd. sprawdźcie najpierw przewody od podciśnienia!!!! wszystkie te w gumowym oplocie i plastikowe rurki mi już chcieli regenerować turbo zaworki wymieniać i straszyli setkami złotych a naprawiłem to sam za parę zł i jest ok już chyba z rok czasu zero problemów podciśnienie sprawdza się banalnie prosto i jak ktoś nie ma vag-a to proponuje zacząć od tego pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciek---1988 Zgłoś #34 Napisano 1 Lutego 2011 Miałem to samo i okazało się ze turkawka była zatkana. Wyciąłem tez kata, wyczyściłem kolektory, zaślepiłem EGR, sprawdziłem dolot i wszystko śmiga. Nie miałem w tym czasie kompa wiec odpiolem kleme by zresetowac bledy. Od pół roku nadal wszystko ok. To tylko moje doświadczenie ale posłuchaj kolegów i zrób logi. Co do zaworu sterowania to czytałem gdzieś ze poprostu możesz mu wkręcić 3tys obrotów ktoś inny może zdjąć wtyczke w tym czasie. Pogorszy się praca silnika.Co o przepływki przewieź się z załączoną wtyczką a pożniej ją sciągnij i zrób to samo a może diagnoza sama się nasunie:). Pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Picia Zgłoś #35 Napisano 4 Września 2011 Witam.Ja mam podobny problem w swoim Passacie 1,9 TDI AFN.Auto przechodzi w tryb awaryjny,po zatrzymaniu i ponownym odpaleniu wszystko ok,ale przy tym niepokoi mnie świszczenie pod maska i troszkę dymi.Jaka morze być przyczyna. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
weak_michael Zgłoś #36 Napisano 4 Września 2011 Na dzień dobry przegoń go na rozgrzanym naturalnie silniku,potem VAG...Skoro mój AFN choć raz dziennie widzi 4tys. obrotów i naprawdę nie daje żadnych podstaw do niepokoju,sugeruję tego typu profilaktykę o czym rzecz jasna znajdziesz na tym forum tomy rzeczowych wypowiedzi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Picia Zgłoś #37 Napisano 4 Września 2011 nie mam VAG-A aby to sprawdzić,aco z tym świszczeniem z pod maski czytałem na forum ze może być nie szczelność Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sztomel Zgłoś #38 Napisano 4 Września 2011 aco z tym świszczeniem z pod maski czytałem na forum ze może być nie szczelność owszem, sprawdź po kolei wszystkie rury, węże i łączniki gumowe w dolocie począwszy od turbosprężarki a kończąc na kolektorze ssącym. Sprawdzaj dokładnie gdyż większość pęknięć jest od spodu tych elementów więc patrząc tylko od góry łatwo można przeoczyć. Najlepiej jedna osoba niech cyklicznie zwiększa obroty a Ty macaj przewody dolotu i patrz gdzie widać ewidentne zapocenia od oleju. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach