Skocz do zawartości
mateo112

Kalibracja wskaźnika paliwa

Rekomendowane odpowiedzi

Gość grzesiek2009

Może ktoś mi powie do czego ten układ scalony na płytce od wskaźników? Ciężko znaleźć do niego jakąś specyfikacje

DSC01193.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ostatnio zatankowalem bolida od rezerwy 45l i wskoczylo na ponad 70 od razu a z tego co zauwazylem to od kreski do kreski na pokazywaczu paliwa robie 50 km... z tego co tu czytam to każdy passek ma inaczej...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam.

Zgadzam sie że wskazania poziomu paliwa są tylko orientacyjne ale chcialem wam przedstawic moja historię :) ponad tydzien temu kupilem paska. paliwa mial troche ponad pierwsza czerwona kreska. Wlałem za 100zl ropki czyli ok 30. wskażnik pokazywal 42-45l przejechalem na tym 520 km i auto stanelo z braku paliwa. Najlepsze jest to ze wskazówka byla jeszcze przed rezerwa... jak sobie policzylem splanie to wyszlo 5.8l czyli tak jak trzeba wychodzi na to ze kupilem auto z prawie pustym bakiem ale wskazówka pokazywala jeszcze ponad 10l bo tyle ma rezerwa a tak juz byc nie powinno...

macie pomysly co to moze byc??

zacząć od pływaka czy sprawdzac licznik?

 

serdecznie pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ktoś coś wie na ten temat ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

He he, Filip, jedno, co wszyscy wiemy to to, że wskaźnik poziomu paliwa w B3 i B4 to porażka:) W twoim chyba ktoś w dodatku bawił się w odginanie ramienia pływaka. Wskaźnik powinien być całkowicie opadnięty gdy linia zanurzenia pływaka pokrywa się z dolną krawędzią smoka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A moja historia ze wskaźnikiem wygląda nastepująco:

 

Spalanie liczone z przejechanych km w stosunku do dotankowanych litrów do pełna wacha sie w przedziale 6,5-7,5 (ale to watek na inny temat IMHO troche dużo pali)

 

Sytuacja z nie tak dawna:

Wskaźnik pokazuje zero, wskazówka dotyka już bolca ograniczającego. Zrobiłem tak z dobre 30km, podjezdzam na stację, tankuje do pełna a tam weszło tylko 60 litrów. Czy to możliwe, żebym miał jeszcze 10 w zapasie, no dobra odejmując muł na dole zbiornika (bo autko już swoje pojeździło), żeby zostało jakieś 8 litrów? czyli przy tym moim spalaniu ponad 100km rezerwy (przypominam ze wskazówka juz sie opierała o bolec!)

 

Po iluś tankowaniach, a robie to najczesciej w ostateczności, więc wskaźnik zawsze mam w okolicy zera nie udało mi się zatankowac więcej niż tamte 60 litrów. Czyli przynajmniej caly czas okłamywany jestem o taką samą wartość. Najchetniej wyjeździłbym go do 0, żeby sie przekonać jak jest na prawde (oczywiscie z kanistrem w bagazniku, zeby stacji potem nie szukać), ale diesle nie lubią zachłyśnięcia czystym powietrzem, więc szkoda mi ryzykować i meczyć moje autko, bo zadowolony z niego bardzo jestem.

 

Co do tego odpowietrzenia to bak sie sam nie odpowietrza? aż tak szczelny jest jak leje z pistoletu, żeby go trzebabyło jakoś specjalnie, dodatkowo jeszcze utleniac? Swoja droga ciekawe czy w B3 tez jest taki pstryczek.

Edytowane przez Krasny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wskaźnik pokazuje zero, wskazówka dotyka już bolca ograniczającego. Zrobiłem tak z dobre 30km, podjezdzam na stację, tankuje do pełna a tam weszło tylko 60 litrów. Czy to możliwe, żebym miał jeszcze 10 w zapasie, no dobra odejmując muł na dole zbiornika (bo autko już swoje pojeździło), żeby zostało jakieś 8 litrów? czyli przy tym moim spalaniu ponad 100km rezerwy (przypominam ze wskazówka juz sie opierała o bolec!)

 

dokładnie to samo jest u mnie... gdy wskazówka się nie podnosi już w ogóle to znaczy że zostało mi około 10lPB w baku. Kiedyś robiłem teścik. Wskazówka opadła na bolec, 5l PB w kanister i wio na trasę, po około 70km ostrej jazdy auto zgasło. Dolałem paliwa, odpaliłem i pojechałem na stację zatankować do pełna, z odpowietrzeniem weszło około 95l!!

 

a odpowietrznik powinieneś mieć we wlewie paliwa po lewej stronie! Przytrzymuje go się pistoletem lub palcem podczas tankowania!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też bym zrobił taki test, ale boje sie o to powietrze w przewodach paliwowych, zapowietrze pompe i bedę potem z tym walczył (w Jettcie II diesel juz przez to przeszedłem, ale ją notorycznie do 0 wyjezdzałem, zawsze łudziłem sie że jeszcze 5 km więcej przejedzie ;-) )

Passata mi szkoda, bo musi pojeździć pare lat bezawaryjnie..

 

Co do odpowietrzenia, to szykuje się droższe tankowanie, cos widze ;-) szkoda że ropa poszła w góre...

 

Dodano 21.01.2009 (22:06)

 

Sprawdziłem, mam taki dzyndzelek z lewej strony, jak już się odkręci kurek wlewu. mozna to lekko przesunąć (wciskając jakby w głąb wlotu rury wlewu). (dzyndzel automatycznie wraca do pozycji wyjściowej)

Technika tankowania:

1.Trzymac to w tej pozycji wciśniętej, przec cały czas tankowania,

2.czy zatankować do pełna, wcisnąc i dolać,

3.czy zatankować do pełna, dolewać na wciśniętym

4.czy zatankować do pełna, wcisnąć i dolać do pełna?

 

chyba innych kombinacji już nie ma? która najlepsza?

Edytowane przez Krasny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
He he, Filip, jedno, co wszyscy wiemy to to, że wskaźnik poziomu paliwa w B3 i B4 to porażka:) W twoim chyba ktoś w dodatku bawił się w odginanie ramienia pływaka. Wskaźnik powinien być całkowicie opadnięty gdy linia zanurzenia pływaka pokrywa się z dolną krawędzią smoka.

 

bedzie troche cieplej to sie z tym pobawie. teraz przynajmniej wiem ze moj pastuch mnie w konia robi :)

jak sie z to wezme to przy okazji zwale caly zbiornik i go wyplucze bo czuje ze przez 15 lat troche sie tam tego nazbieralo :633:

pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zatankowałem. z braku możliwości trzymania odgiętego zaworu odpowietrzenia w czasie tankowania, pozwoliłem wypić smokowi tyle ile wlezie. jak pistolet wyskoczył, potrzymałem chwile zaworek, po czym dolalem paliwa, ale weszło niewiele. ogólnie z ty odpowietrzaniem to zatankowałem tyle co zwykle. więc, albo u mnie to nie działa jak powinno, albo mam tak nieszczelny bak i sie sam odpowietrza ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności