kazio Zgłoś #1 Napisano 6 Grudnia 2008 Opis dotyczy właściwie wszystkich typów kierownic stosowanych w passatach B4 i B5 (na zdjęciach: kierownica skórzana Passat B5 3BG) Opis czynności: - należy najpierw odpiąć klemę masową od akumulatora, - wyciągnąć kierownicę (regulacja oddalenia) jak najbliżej do siebie , - przekręcić kierownicę o kąt 90°, Z tyłu kierownicy po bokach są dwa otwory (widać je tylko po przekręceniu kierownicy). W górny otwór włożyć płaski (15 cm) śrubokręt to otworu (śrubokręt musi wejść na długość około min 3 cm) następnie pociągnąć rączkę śrubokręta do góry (w kierunku podsufitki) tak aby zeskoczył zatrzask poduszki. Zatrzaski (czarny plastikowy na poduszce) są na sprężynce (foto 3) po odpowiednim pociągnięciu śrubokręta poduszka powinna lekko zeskoczyć z zatrzasku (tak na około 1,5 do 2 cm). Zawleczka sprężynująca to ta na zdjęciu(foto 4 i 5) którą właśnie odchylamy płaskim śrubokrętem. Po obróceniu kierownicy o 180° powtórzyć czynności w drugim otworze. Następnie odpinamy żółtą wtyczkę (foto 6) z gniazdka mechanizmu obrotowego (foto 7). Do kierownicy podpięte są jeszcze dwa brązowe przewody od sygnału które należy również odpiąć (wsuwki). Poduszkę należy odłożyć w bezpieczne suche miejsce. Po zdjęciu poduszki odkręcamy śrubę (kluczem torsowym) i zaznaczamy flamastrem nie zmywalnym położenie kierownicy na wielowpuście (foto 1 i 5). Kierownica schodzi lekko z wielowpustu, śruba też jest przykręcona z średnią do odkręcenia potrzebny będzie nam podstawowy zestaw kluczy (tors, nasadka 10, przedłużka długa, grzechotka). Obudowa manetek kierunkowskazów przykręcona jest na 3 śruby od spodu (dwie po bokach i jedna w części środkowej) i 2 od czoła górnej obudowy. Do odkręcenia potrzebny będzie nam długi (10-15 cm) śrubokręt krzyżakowy. Aby wyjąć dolną obudowę należy odkręcić gumową rączkę regulacji wysokości kierownicy (foto 9). Poniżej zamieściłem zdjęcia kostek i kabli idących do przełączników (manetek) i stacyjki Poduszka pasażera jak i również klapka kokpitu są elementem wymiennym ale i również ze względu na proces produkcyjny może nieco sprawiać wrażenie odmiennej kolorystycznie. Czasami jest to złudzenie optyczne, spowodowane nieco innym tokiem produkcyjnym całego kokpitu i klapki poduszki powietrznej. Czy były wymieniane te elementy ?? można to sprawdzić, ponieważ elementy te są fabrycznie numerowane symbolami i datą produkcji. Jeśli data produkcji klapki nie pokrywa się z datą produkcji auta (lub kokpitu, poduszki) można podejrzewać wymianę tego elementu. Dla przykładu zamieściłem zdjęcia poduszki pasażera, i kierownicy na których widać oznakowanie fabryczne. Jak szybko sprawdzić czy była wystrzelona poduszka Sposób jest włściwie prosty, jeśli przyjmiemy założenie że podczas zderzenia jechały dwie osoby więc muszą być wystrzelone dwie poduszki (poduszka kierowcy i pasażera). Jednak bardzo często zdarza się że jechała jedna osoba (lub typowe tłuczenie aut na odszkodowanie), to wtedy będzie wystrzelona tylko poduszka kierowcy. I tu należało by najpierw sprawdzić poduszkę kierowcy. Czynność jest dziecinnie prosta (płaski śrubokręt i 1 minuta i mamy zdjętą poduszkę kierowcy, nawet nie trzeba odpinać przewodów. Demontaż kierownicy - jak zdjąć kierownicę - opis czynności, i wtedy wszystko wiadomo. Jeśli auto było uderzone z tyłu to poduszki nie zawsze są wystrzelone tylko w ekstremalnych przypadkach. Najlepiej wtedy auto dokładnie obejrzeć wzrokowo czy były lakierowane elementy nadwozia (zderzaki to raczej często ale to pryszcz nie patrz na to) najczęściej wcinają się lakierem pod uszczelkami (listewkami) lub na słupkach, okolice łącznia dachu. Autor artykułu: Marek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michal-LKR Zgłoś #2 Napisano 6 Czerwca 2011 Czy kierownica trójramienna z poduszką z Passata 3B podejdzie do Passata 3BG? Taśma podpasuje? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grucha... Zgłoś #3 Napisano 6 Czerwca 2011 Kolego podejdzie bez problemu jest nawet gdzieś temat o tym Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maly3310 Zgłoś #4 Napisano 6 Czerwca 2011 Taśma podpasuje? Tasme najlepiej jak bys sobie sprawdzil w ETCE czy podejdzie po numerze jaki masz badz jaki inny mozesz miec. Bo z tego co wiem to sa rozne numery tasmy od kiery Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotereq21 Zgłoś #5 Napisano 6 Lipca 2011 Po przeczytaniu posta kazia wymiana kierownicy u mnie trwała około 20 minut. Praktycznie krok po kroku robiłem to co jest w schemacie i nie było najmniejszych problemów. Trzeba jednak pamiętać o tym, że chcąc chociaż przestawić kierownicę o nawet jeden ząbek na wielowpuście lepiej odpiąć wszystkie przewody Po przełożeniu kierownicy i jeździe próbnej doszedłem do wniosku, że dobrze by było ją jeszcze przestawić i oczywiście chciałem sobie ukrócić drogę nie wypinając przewodów poduchy (wcześniej jednak odpiąłem klemy)... Efekt był taki, że taśma pod kierownicą się otworzyła, a ja w tym momencie poznałem jej budowę od środka P.S. W niektórych postach często zadawanym pytaniem jest, jakim kluczem odkręcić śrubę mocującą kierownicę. Wprawdzie jest to torx 12-to wpustowy. Ja bez najmniejszego problemu odkręciłem to nasadką 6-cio wpustową oznaczoną w moim komplecie jako T55. Pozdrawiam! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mr_Nobody Zgłoś #6 Napisano 29 Sierpnia 2011 (edytowane) Witam Choćbym nie wiem jak się starał nie mogę zdjąć poduszki. Robię wszystko krok po kroku jak jest opisane ale nie chce za nic wyjść, tak ciągnąłem śrubokręt w stronę podsufitki że aż ta guma na kierownicy lekko pękła . Mam pytanie czy podany schemat obowiązuje do kierownicy czteroramiennej ? Jak tam dłubie i dłubie śrubokrętem w tym otworze, to nic nie uszkodzę? I ten śrubokręt ma mieć 15 cm ogółem ? Czy 15 cm ma być bez rączki ? I ma wejść na min 3 cm ? bo u mnie wchodzi z 4-5 cm ? proszę o pomoc Filmik trochę kiepski ale jestem w desperacji Mam błąd 00588 i myślę ze winowajca jest pod poduchą [/url] Edytowane 29 Sierpnia 2011 przez Mr_Nobody Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grucha... Zgłoś #7 Napisano 29 Sierpnia 2011 To nie ważne czy 3 czy 4 ramienna zasada jest ta sama Nie patrz na wymiary i długości bo to jest podane orientacyjnie, nie chodzi tu, aby włożyć śrubokręt i na chama ciągnąć do góry tylko trzeba wyczuć zabezpieczenie (oznaczone na czerwono na zdjęciu w załączniku) i delikatnie je przesunąć, a wtedy poduszka sama odskoczy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mr_Nobody Zgłoś #8 Napisano 29 Sierpnia 2011 (edytowane) Ale powiedz mi w którym miejscu wchodzić ma śrubokręt ? I od dłubania nic się nie stanie? Zauważyłem też że poduszka jest przesunięta do lewej górnej strony tak że po uruchomieniu silnika słychać ocieranie, drganie w tym miejscu EDIT Czyli pod tą blaszką?? i ciągnąc pchać do środka ? kiery ? Edytowane 29 Sierpnia 2011 przez Mr_Nobody Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grucha... Zgłoś #9 Napisano 29 Sierpnia 2011 Widzisz zdjęcie przedstawia widok jaki jest po zdjęciu poduszki. Dodałem je, abyś sobie wyobraził, że wkładasz z drugiej strony w otwór śrubokręt i musisz przesunąć ten drut dokładnie w tym miejscu gdzie oznaczyłem na czerwono tj. pod spodem tej blaszki jak to nazwałeś Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
andy_czarny Zgłoś #10 Napisano 29 Sierpnia 2011 To moze ja postaram sie jasniej... wsiadasz do auta ze srubokretem plaskim dosc cienkim przekrecasz kierownice w prawo o 90 stopni. Od strony zegarów wkladasz w dziurke ktora sie ukazala srubokret i ciagniesz do gory(w strone podsufitki) az uslyszysz 'klik" i poducha odskoczy z jednej strony. Potem kierownice w 2 strone i robisz to samo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mr_Nobody Zgłoś #11 Napisano 30 Sierpnia 2011 Robię wszystko tak jak wy piszecie ale nic nie klika nic nie puszcza. Mozę jest inna przyczyna że nie schodzi ? Nieumiejętna wymiana poduszki? Zaklinowanie się tych bolców? Auto jest w rodzinie 5 lat ale wcześniej jeździło po szwabach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grucha... Zgłoś #12 Napisano 30 Sierpnia 2011 Twój problem jest w tym, że wpychasz śrubokręt w otwór i wydaje Ci się, że wystarczy pociągnąć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
andy_czarny Zgłoś #13 Napisano 30 Sierpnia 2011 musisz poprobowac kilka razu, uda ci sie. Musisz wyczuc srubokretem ten drut, sprezyne zwal jak zwal i pociagnac - to latwe kilka razy i ci sie uda! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mr_Nobody Zgłoś #14 Napisano 13 Września 2011 (edytowane) Dobra kierownica zdjęta dzięki użytkownikowi tomnik poradził mi on użyć małego lusterka aby wykukać gdzie jest ta sprężynka, i udało się Zdjęta za pierwszym razem Ale powodem ściągnięcia poduchy był błąd 00588 posprawdzałem taśmę kabelki, wszystko sprawne i całe. Więc wsadziłem poduchę na miejsce skasowałem błąd iiiii nic dalej powraca Jak zdjąć ten mechanizm z taśmą aby go nie uszkodzić ? ten okrągły plastikowy mechanizm Niestety poległem nie wiem jak zdjąć taśme. Edytowane 27 Września 2011 przez Mr_Nobody Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wieo Zgłoś #15 Napisano 27 Września 2011 Witam Czy kolega Mr_Nobody poradzil sobie z wyciagnieciem tasmy? tez mam identyczny blad po skasowaniu powraca i szukam instrukcji jak to cos wymienic Pozdrawiam Wiechu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sZuw4X Zgłoś #16 Napisano 27 Września 2011 Miałem ostatnio ten sam problem. Zdemontuj najlepiej taśmę i sprawdź multimetrem czy jest przejście na wszystkich stykach. U mnie nie było przejścia na dwóch stykach. Wymiana taśmy rozwiązała problem. Możesz też mieć uszkodzony ten przewód który łączy poduchę z taśmą. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mr_Nobody Zgłoś #17 Napisano 28 Września 2011 (edytowane) WitamCzy kolega Mr_Nobody poradzil sobie z wyciagnieciem tasmy? tez mam identyczny blad po skasowaniu powraca i szukam instrukcji jak to cos wymienic Pozdrawiam Wiechu Wykręcasz kierownicę ściągasz obudowę stacyjki: I ściągasz taśmę są tam trzy zatrzaski ,popuszczasz je, wypinasz styki i masz taśmę w ręku. Sprawdziłem omomierzem i taśmę mam dobrą, styki wtyczki też. Nie wiem co jest grane może ten błąd 00588 dotyczy jeszcze czegoś innego? EDIT: DOKŁADNIE TO: A jaka jest treść błędu ? Coś takiego ? 00588 - Airbag Igniter: Driver Side (N95) 32-00 - Resistance too High Edytowane 29 Września 2011 przez Mr_Nobody Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sZuw4X Zgłoś #18 Napisano 28 Września 2011 Posprawdzaj miernikiem wiązkę idącą od kierownicy do bodajże sensora. Widziałem na forum u kogoś że miał zwarcie na przewodach idących od kierownicy i to właśnie powodowało błąd. Jak to nie pomoże to podmień poduszkę z innego auta. A jaka jest treść błędu ? Coś takiego ? 00588 - Airbag Igniter: Driver Side (N95) 32-00 - Resistance too High Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
makeć Zgłoś #19 Napisano 29 Września 2011 Wymień wiązkę od taśmy do poduchy Najlepiej będzie jak zajedziesz do aso i zakupisz w/g numeru VIN. W tej właśnie wiązce, wewnątrz wtyku wchodzącego w taśmę (kierownica) jest blaszka zwierająca oba przewody, lub sprężynka przy wtyku do poduchy, one właśnie odpowiadają za rezystancję i to one robią tyle zamieszania. http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?p=135741#post135741 - post 7 - to właśnie ta nieszczęsna blaszka była autorem tego problemu. pozdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Shonsu Zgłoś #20 Napisano 30 Września 2011 Witam Sytuacja : musiałem zdjąć i założyć ponownie kierownicę - poprzedni właściciel obszywał ją skórą i krzywo założył. Może ktoś mi powie czy po odpięciu i podpięciu ponownie poduszki z kierownicy powinien się wyświetlać błąd/napis na FISie AIRBAG FEHLER ( bez żadnej dodatkowej kontrolki), oczywiście podłączanie i odłączanie robiłem przy odłączonym minusie aku. Dodam, że wyłączyłem przed robotą poduszki za pomocą kluczyka w schowku, włączyłem je ponownie po złożeniu wszystkiego do kupy. Odpaliłem także samochód w między czasie (bez podpiętej poduszki) aby sprawdzić czy dobrze kierownicę założyłem. I pytanie jeszcze czy jest ktoś z okolic otwocka kto mógłby mi ten błąd w razie czego wykasować, za jakieś piwko albo sześć ? Może po prostu wtyczkę od poduszki źle z powrotem włożyłem i błędu w ogóle nie powinno być? Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach