sznikers23 Zgłoś #1 Napisano 4 Grudnia 2008 Witam serdecznie. Czy podczas pomiaru oleju w czasie mrozów ma prawo być niższy poziom oleju na bagnecie, czy niezależnie od pogody stan powinien być taki sam? Chodzi mi dokładnie o to, czy jego objętość może być mniejsza na mrozie, niż podczas sprawdzania przy temperaturze dodatniej, np. przy 10 st. C. ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #2 Napisano 4 Grudnia 2008 Powinno być tyle samo oleju. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość oko89 Zgłoś #3 Napisano 4 Grudnia 2008 wszystkie ciecze wraz z temperaturą kurczą się i rozszerzają ale kiedy w silniku jest 4 litry oleju a różnica temperatur to max 40-50stopni zakładając że silnik ostygł to jeśli nawet zmieni ci się stan oleju to o jakieś dziesiąte części milimetra...koniec wykładu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #4 Napisano 4 Grudnia 2008 Czy podczas pomiaru oleju w czasie mrozów ma prawo być niższy poziom oleju na bagnecie to jeśli nawet zmieni ci się stan oleju to o jakieś dziesiąte części milimetra...koniec wykładu Podsumowując, nie jesteś w stanie wychwycić zmiany stanu oleju w silniku jeśli zmieni się temperatura. Natomiast jak silnik zaczyna brać olej to jak najbardziej zauważysz że coś jest nie tak. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość oko89 Zgłoś #5 Napisano 4 Grudnia 2008 dokładnie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sznikers23 Zgłoś #6 Napisano 10 Grudnia 2008 Olej zmieniałem w kwietniu br., czyli jakby nie liczyć 8 miesięcy temu. Od tego miesiąca miało prawo ubyć ok 1/4 oleju w miejscu zagięcia bagnetu (między min i max)? Dodam, że od tamtej pory oleju nie dolewałem i przejechałem ok 6.000km. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #7 Napisano 10 Grudnia 2008 Od tego miesiąca miało prawo ubyć ok 1/4 oleju w miejscu zagięcia bagnetu (między min i max)? Oczywiście że mogło ubyć tyle oleju, zwłaszcza że silniczek nie jest pierwszej młodości. Jak Ci łyknie do 1 litra od wymiany do wymiany, to nie masz się czym przejmować.Wiadomo, lepiej jakby nie ubywało, no ale to nie zawsze tak jest. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #8 Napisano 10 Grudnia 2008 tak, jest to jakieś 200 mililitrów, przyzwoity wynik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sznikers23 Zgłoś #9 Napisano 11 Grudnia 2008 Dzięki za porady Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sznikers23 Zgłoś #10 Napisano 17 Stycznia 2010 Czy normalnym objawem jest fakt, że w zimowych, ujemnych temperaturach Passat "bierze" więcej oleju niż np latem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #11 Napisano 17 Stycznia 2010 Nie powinien brać więcej oleju sprawny silnik, niezależnie od temperatury silnik zużywa te same ilości. Dużo więcej bierze w czasie zimna teraz? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #12 Napisano 17 Stycznia 2010 sznikers, ja podczas tych mrozów poraz pierwszy zauważyłem ubytek oleju od kiedy mam passka, silnik ten sam, także coś może być na rzeczy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sznikers23 Zgłoś #13 Napisano 17 Stycznia 2010 (edytowane) Fakt faktem ostatnio miałem sporo przebiegu do wykonania (czyt. kilometrów do przejechania) - ok 1400km. Sprawdzałem przed tą trasą - na bagnecie wtedy było w połowie między min a max, a teraz było przy min. Sprawdzałem wycieki, nigdzie pod miską olejową Pasek się nie moczył. Tak swoją drogą pytanie, jakiego rzędu jest to ubytek mniej więcej w mililitrach? Może być, że podczas tzw. "zakopania się" na śniegu i próbie wyjechania silnik wtedy żłopie olej (wysokie obroty silnika). Edytowane 17 Stycznia 2010 przez sznikers23 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wazzi Zgłoś #14 Napisano 17 Stycznia 2010 z reguly miedzy minimum a max na bagnecie to litr oleju. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
souler Zgłoś #15 Napisano 17 Stycznia 2010 oczywiscie, ze w zimie zuzycie oleju moze byc wyzsze. fizyka i rozszerzalnosc temp ma tutaj glos. Może być, że podczas tzw. "zakopania się" na śniegu i próbie wyjechania silnik wtedy żłopie olej (wysokie obroty silnika). a od kiedy to gazuje sie silnik zeby ze sniegu wyjechac? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PiJ Zgłoś #16 Napisano 17 Stycznia 2010 czasami trzeba depnąć żeby nabrać rozpędu albo podjechać pod wzniesienie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sznikers23 Zgłoś #17 Napisano 18 Stycznia 2010 souler PiJ Ci odpowiedział w moim imieniu Ale dziękuję za odp. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
coyott Zgłoś #18 Napisano 28 Stycznia 2010 koledzy a jesli mowa o oleju to mam pytanko.ostatnio sprawdzalem olej i zobaczylem ze jest w stanie ze tak to nazwe "kleistym".rozciagal sie jak guma.tak jakby zgestnial.nie wiem czy to przez te mrozy czy moze cos nie tak z motorem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szynder Zgłoś #19 Napisano 30 Stycznia 2010 mroz a olej: u mnie zaobserowalem, ze podczas mrozow oleu na "bagnecie" bylo lekko ponad minimum .. wiec dolalem jakies 150-200ml jak mrozy puscily bylo juz max na bagnecie jezdze na mobil super s turbo diesel 10w40 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #20 Napisano 30 Stycznia 2010 koledzy a jesli mowa o oleju to mam pytanko.ostatnio sprawdzalem olej i zobaczylem ze jest w stanie ze tak to nazwe "kleistym".rozciagal sie jak guma.tak jakby zgestnial.nie wiem czy to przez te mrozy czy moze cos nie tak z motorem? Sprawdź na ciepłym silniku Aż tak lepki to nie jest jak jest ciepły. ---------- Post added at 14:19 ---------- Previous post was at 14:18 ---------- mroz a olej: u mnie zaobserowalem, ze podczas mrozow oleu na "bagnecie" bylo lekko ponad minimum .. wiec dolalem jakies 150-200ml jak mrozy puscily bylo juz max na bagnecie jezdze na mobil super s turbo diesel 10w40 szy-trzeba było nie dolewać Pzdr. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach